Skocz do zawartości

Kod błędu, INPA, Check Engine, Diagnoza, Rozkodowanie błędów


charlesw

Rekomendowane odpowiedzi

Oki, w czymś to przeszkadza? Auto jeździ normalnie. Była robiona uszczelka pod głowica a przyczyną był termostat obrazu nowe uszczelniacze może to mieć jakieś powiązanie w Inpie zrobię adaptacje? W Delphi tego ni mam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 1,2 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Jest w inpa, ale z głowy nie pokieruję Cię, musisz szukać.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę o wybaczenie, jeśli zły temat. Szukałem trochę po starych, ale nie potrafiłem uzyskać prostej odpowiedzi. Oglądałem 320i, N43, w automacie. Po wizycie w warsztacie komputer pokazał następujące błędy:

 

10996 Czujnik NOx - zakłócenie funkcji obwodu prądowego,

10994 czujnik NOx - sonda lambda przed katalizatorem - oddziaływanie wzajemne nielogiczne

42329 kombinacja tablicy przyrządów - odłączone zasilanie napięciem

37659 czujnik temperatury powietrza na zewnątrz - nieprawidłowe działanie czujnika temperatury na zewnątrz pojazdu

40149 napinacz pasa bezpieczeństwa siedzenie pasażera - zakłócenia komunikacji

43205 światło do jazdy w dzień po lewej - zakłócenie funkcji obwodu prądowego

41834 moduł GPS - nieprawidłowa funkcja

 

Do tego pokazane są jeszcze 2 błędy, które nie mają żadnego opisu - 40261 i 41321.

 

Panowie w serwisie twierdzą, że to drobne problemy, które nie mają większego znaczenia. Nie wiem, na ile im wierzyć, bo serwis nie był wyspecjalizowany. Czy ktoś bardziej doświadczony z kolegów mógłby mi wyjaśnić po ludzku, co może być przyczyną tych błędów, czy mogą oznaczać jakieś poważne wydatki i na co zwrócić uwagę przy oględzinach? Szczególnie niepokoi mnie czujnik NOx (w poprzednim aucie kosztował mnie on nowy katalizator) i problem z napinaczem pasa. Ja podczas oglądania i jazdy nie zauważyłem żadnych problemów w aucie - temperatura na zewnątrz wyświetlała się normalnie (36 stopni - ostatnio trochę było ciepło ;)), światła świeciły równo, a auto nie ma dużego wyświetlacza (więc chyba też gpsu?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Kupiłem w poprzednim tygodniu e90 320I rok 2005. Z informacji które otrzymałem od sprzedawcy wynika , że nie dawno była robiona maglownica bo trochę pozalewało nie które elementy silnika. Po sprawdzeniu pokazują się błędy poniżej. Teraz auto po odpaleniu przez pierwsze 5 minut nic się nie dzieje , później zaczynają pojawiać się błędy, obroty są podwyższone delikatnie falują samochód troszkę zamula. Przy dłuższej jeździe wszystko się zmienia i jest już ok. Dzisiaj zauważyłem ,że z pod maski wydobywa się czasami para i śmierdzący zapach po wyłączeniu klimatyzacji. Zatrzymałem się otworzyłem maskę ale tam nic zupełnie nie widać. Poproszę o poradę doświadczonych forumowiczów.

 

2A59 - nieznany kod usterki

2A5B - nieznany kod usterki

2EFE - aktywacja, wentylator elektryczny

- nieciągły

2F17 - nieznany kod usterki

 

bardzo dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dwa pierwsze dotyczą valvetronic'a, trzeba zacząć od zrobienia adaptacji, trzeci to oczywiście wentylator? Pewnie nie działa i auto przegrzewa się czego skutkiem jest czwarty błąd oznaczający zbyt wysoką temperaturę oleju.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie wszystkich wielbicieli Bawarskich samochodów.

Jestem całkiem nowy na forum, 8m-cy temu kupiłem swoje wymarzone autko. Aktualny przebieg 73k km.

Jestem laikiem w temacie mechaniki i proszę o pomoc.

Znajomy brata podpiął komputer, gdyż ostatnio 2x pokazał mi się błąd check engine, który po ponownym odpaleniu silnika zniknął.

Komputer pokazał następujące błędy:

30EA Katalizator DeNox zanieczyszczenie siarką (komputer pokazał ilość 41 bodajże mg),-nieciagly

2AA1 czujnik wału rozrządu przy zaworze wydechowym,sygnał, -nieciagly

A559 przekaźnik zasilania MPM.

Proszę o poradę co z tym zrobić, każda informacja będzie dla mnie cenna. Muszę wszystko zrobić w przeciągu tygodnia, gdyż później wyruszam w trasę ponad 1000km.

Dodam że auto często jeździ po autostradzie 130-160km/h. W ciągu 4 mcy robię 10k km.

Pozdrawiam i proszę o pomoc,

Patryk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zacznij od sprawdzenia czujnika wałka rozrządu po stronie wydechowej.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze 2 rzeczy do przedniego posta .

Mam problem z tylnym kierunkowskazem, który jest ledowy. Miał może ktoś z was problem ze komputer pokazuje spalona żarówkę, a kierunkowskaz raz świeci normalnie, raz słabo, raz szybko. Dodam, że wygląda na to że coś nie łączy, sprawdzałem kostkę i wszystko z nią ok. Może być problem z którąś z zielonych płytek? Jak myślicie, trzeba rozklejać ewentualnie wymieniać całą lampę?

I drugi problem,

Wymieniałem ostatnio tarcze, klocki i czujniki zużycia klocka tylko na TYLNEJ OSI. Od czasu wymiany w komputerze w samochodzie pokazało nowy limit kilometrów na tylne hamulce, czyli 60k do przejechania. Problem polega na tym, że od czasu wymiany hamulców kilometry stoją w komputerze w miejscu, nic nie leci w dół...ani na przedniej ani na tylnej osi. Wiecie może jak można spowrotem przywrócić żeby czujniki działały?

Tarcze i klocki włożyłem brembo, czujnik zużycia klocka ATE.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Odnośnie kierunkowskazów jest to wada fabryczna i tylko wymiana całej lampy przerabialem to miesiąc temu wymieniłem na DEPO zamiennik właściwie niczym się nie różni od oryginalu. Nie kupuj używki bo problem jest w każdej lampie ja kupiłem najpierw uzywke i dostałem też uszkodzona ale była możliwość zwrotu. W ASO koszt chyba 800 zł :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze 2 rzeczy do przedniego posta .

Mam problem z tylnym kierunkowskazem, który jest ledowy. Miał może ktoś z was problem ze komputer pokazuje spalona żarówkę, a kierunkowskaz raz świeci normalnie, raz słabo, raz szybko. Dodam, że wygląda na to że coś nie łączy, sprawdzałem kostkę i wszystko z nią ok. Może być problem z którąś z zielonych płytek? Jak myślicie, trzeba rozklejać ewentualnie wymieniać całą lampę?

I drugi problem,

Wymieniałem ostatnio tarcze, klocki i czujniki zużycia klocka tylko na TYLNEJ OSI. Od czasu wymiany w komputerze w samochodzie pokazało nowy limit kilometrów na tylne hamulce, czyli 60k do przejechania. Problem polega na tym, że od czasu wymiany hamulców kilometry stoją w komputerze w miejscu, nic nie leci w dół...ani na przedniej ani na tylnej osi. Wiecie może jak można spowrotem przywrócić żeby czujniki działały?

Tarcze i klocki włożyłem brembo, czujnik zużycia klocka ATE.

Pozdrawiam

 

Z tego co wiem, to E90 obniża kilometry co 1 tysiąc, żeby wskoczyło Ci 59 tysięcy, musisz 1 tysiąc kilometrów przejechać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wstrzymaj się z tymi termostatami, przy tak niskiej temperaturze na dworze i przy właczonym intensywnie ogrzewaniu u mnie też nie chce dochodzić do 90 st.

wymiana termostatów pomogla,4587to blad podgrzewacza fitra paliwa,wymienilem na nowy i git ,dpf wypalime piecowo-termostaty nowe i auto smiga jak nowe ;)

icon4.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Wszystkich,

 

Będę bardzo wdzięczny za pomoc w rozszyfrowaniu 2 błędów wykrytych dzisiaj przez komputer.

 

W piątek 18.08 regenerowałem DPF ( 2 tygodnie temu komp wykrył, że dpf jest zapchany KOD 452A ( DPF) oraz 4A6E (świeca żarowa cylindra 1 ), po regeneracji błąd świec już się nie pojawił).

Po regeneracji filtra oba ww. błędy zniknęły, ale po przejechaniu ok 5 km pojawiła się kontrolka sygnalizująca usterkę silnika ( żółta informująca o tym, że nie jest dostępna pełna moc silnika ).

Wróciłem do warsztatu , a po podpięciu auta do kompa wyskoczyły 2 błędy 4933 oraz 3F25 .

4933 - układy powietrza, przepływ powietrza względem przepływu masowego w AGR

3F25 - nieznany kod usterki

 

Proszę o info czy ktoś z Was już miał styczność z tymi usterkami ?

Od czego rozpocząć poszukiwania usterki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jakbyś podpiął inpa to byłby konkretny opis i można coś z tego wyciągnąć a tak to masz jakiś problem z egr i powietrzem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zaburzyłeś kolejność działania, najpierw otwieramy maskę a później podpinamy komputer :wink: nic nie pisałeś o charakterystycznym syczeniu przy nieszczelności dolotu.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaburzyłeś kolejność działania, najpierw otwieramy maskę a później podpinamy komputer :wink: nic nie pisałeś o charakterystycznym syczeniu przy nieszczelności dolotu.

 

Nie zgodzę się z Tobą.

 

Jeśli pojawia się błąd i masz możliwość szybkiego podpięcia do kompa to zawsze warto to zrobić. Wtedy zaglądając pod maskę wiesz czego i gdzie szukać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zgadza się, ale z tego co napisałeś jeździłeś do mechanika, bo nie masz kabla, on sprawdził błędy i tyle, najważniejsze, że obyło się bez zbędnych wymian, bo skupienie mogło zostać tylko na egr i wtedy nie byłoby tak lekko.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie potrzebuje pomocy. Pacjent E90 2005r silnik M47 moc 163km.

Samochód po nocy lub dłuższym postoju ma problem z odpaleniem. po wciśnięciu zapłonu zaświeca się kontrolka od kontroli trakcji (żółty trójkącik w kóleczku) a obok niej wykrzyknik. Poźniej kontrolka samochód na podnośniku na żółto. Po kilku próbach odpalenia i kilkunastu wciśnieciach przycisku start/stop wreszcie normalnie włącza zapłon i odpala.

 

błędy:

00CED4 No message(0xAA) receiver EKPS, transmitter DME-DDE

00D354 No message (engine, 0x168), receiver DSC, transmitter DME-DDE

00D355 No message (engine, 0x169), receiver DSC, transmitter DME-DDE

00D356 No message (engine, 0x170), receiver DSC, transmitter DME-DDE

 

ktoś ma jakiś pomysł? wygląda mi to na jakiś brak komunikacji. Ale gdzie tego szukać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czym sprawdzałeś te błędy?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.