Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
koledzy jak w temacie wiem ze pelno na forum tego ale u mnie jest jakos inaczej..wiec jak jezdze w miescie to temperatura jest w pionie.a dzis np.rano wyjechalem odrazu na trase i temperatura nie chce mi dojsc do pionu stoi za bialą kreską wiec do pionu jeszcze brakuje z pol centymetra czy to wina termostatu?albo jak jezdze po miescie i trzyma mi pion a wyjade na trase to spadnie z pol centymetra.prosze o podpowiedzi.
Opublikowano
ale jak by byl otwarty to raczej w miescie tez by nie dochodzil do pionu. a jak go mam sprawdzic?wyjmowac sam bym go nie chcial raczej..jest inny sposob?
Opublikowano
Po mieście jak jeździsz to nie ma takiego pędu powietrza przez chłodnicę a na trasie jest i jedziesz prawie cały czas a w mieście ruszasz , stajesz i tak w kółko . Nie zastanawiaj się tylko wymień termostat
Opublikowano
Wymiana termostatu to do odkrecenia 3 albo 4 sruby teraz nie pamietam ale tyle to trwa ot cala filozofia dostep od przodu lepiej byc nie moze, mowie na przykladzie m43 bo nie podales co masz
Opublikowano

z opisu pod nickiem wynika ze kolega ma m43, zatem .... kupujesz nowy termostat(całość z obudową, bo sam termostat nie jest wymienialny ok 150zł za część przyzwoitej jakości, nie jakąś padakę) odkrecasz 3 sruby, zlewasz plyn ktory wycieknie, pryzkrecasz nowy termostat, dolewasz plynu i odpowietrzasz

 

 

operacja nietrudna do przeprowadzenia, najwiecej czasu zejdzie na odpowietrzenie ukladu(do tej czynnosci na prawde warto sie przylozyc i poswiecic troche czasu), jak to zrobic(odpowietrzyc) znajdziesz na forum

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
koledzy powiedzcie jeszcze jak zabiore sie za wymiane termoststu to robic to na zimnym silniku?i czy jak juz go wymienie to zacząć odpowietrzac układ na odpalonym silniku czy jak?ta szukajka na forum nie dziala jak powinna prawie nigdy nie moge jej uzyc. wiec wyminie termostat odkrecam korek odpowitrznika i wlewu i dolewam płynu tak?potem odpalam i co dalej?
Opublikowano

tak, wymieniasz na zimnym, inaczej sie poparzysz, odkrec[odlacz] przewod gumowy od termostatu, spusc plyn, odkrec termostat, wstaw nowy i odpowietrz

 

osobiscie wydaje mi sie ze dobrym pomyslem byloby odkrecic[odlaczyc] ten drugi przewod gumowy przy kroccu wody w glowicy, co nim wraca plyn do chlodnicy i w krociec nalac plynu ile wlezie zeby w pewnym stopniu wypelnic silnik[czy tez glowice/blok czy gdzie tam w silniku plyn sie znajduje :P], po czym go zalozyc i dopiero odpowietrzac, wtedy pewnie szybciej pojdzie

 

 

tu masz cos o odpowietrzaniu: http://www.forum.maxbimmer.pl/topics15/vademecum-uklad-chlodzenia-odpowietrzanie-vt2163.htm

Opublikowano

Witam.

 

Przepraszam, że dołączam się do tematu - ale mam identyczny problem.

W mieście temp się podnosi do normalnego stanu, w trasie wskazówka tylko lekko drgnie.

 

Stawiałem na czujnik temp, ale to jednak termostat ?

Opublikowano
koledzy kupiłem termostat od kolegi firmy vernet sprawny 3miesieczny sprzedał mi ponieważ padł mu silnik i sprzedaje go na czesci wiec wziolem ten termostat za 5dyszek ale sam wklad ale to nie nie problem.. teraz pytanie dlaczego na alegro widzialem ze sa rozne tzn na 95stopni 92 itd co to ma oznaczac?na tym co kupiłem jest 95 na moim starym rownież. o co w tym biega? I jeszcze jedno pytanie po wyjeciu termostatu mojego wygląda na to że jest wporzadku..czy jak go sprawdzic?????
Opublikowano
jeszcze mam jedno pytanie. wżuciłem go do wody gorącej żeby kuknąć jak to siie otwiera, wysuneła sie ta szpilka tzn że sie otwiera ale jak wziolem go w rece to wypadła ta szpilka,dlaczego??
Opublikowano
witam kolegow. termostat zmieniłem,temperatura ładnie w pionie ale cos mi sie wydaje ze jest nie tak. opowiem teraz;wyjolem stary termostat wsadziłem nowy przykreciłem zalałem plyn pod korekzeszło do dna wnet,, włałem do polowy i odpaliłem auto właczyłem ogrzewnie na max i zaczołem odpowietrzać wkoncu poleciał płyn i troche bąbelków zakreciłem odpowietrznik strumien jest tzn leje sie po sciance a jak dodaje gazu to sie zwieksza. weze gorące chłodnica rowniez temperatura pio cały czas ogrzewanie super,ale dlaczego jak znowu odkerciłem odpowietrznik to nic nie lecialo tylko dopiero jak dodałem gazu linką??potem jakis czas znow odkreciłem i juz lecial plyn odpowietrznikiem wiec mowi jest ok..ale odkrecilem pozniej znowu 3raz i znowu lecialo dopiero jak dodałem gazu. jezdziłem po miescie węże miekie i gorące...czy jest ok???? ps. wężę są miękie po jezdzie w miescie,a jakie maja byc???bo wydaje mi sie ze sa za miekkie. byłem teraz na miescie troche pojezdziłem i temp cały czas pion,i martwi mnie ten strumien bo na wolnych obrotach wnet go nie widac tylko tyle ze leje sie po sciance zbiorniczka ale jak daaje gazu to jest ok. prosze o wypowiedzi koledzy. jak skonczyłem jazde jeszcze raz odkreciłem lekko odpowietrznik i leciał płyn a pare bąbelków tylko wyleciało..
Opublikowano

Jak leje się po ściance to jest ok. Pompa wody, która przepycha płyn po układzie chłodzenia pompuje mocniej im są wyższe obroty - pompa napędzana jest paskiem z alternatora, który to z kolei napędzany jest paskiem z wału silnika.

U mnie jest tak samo.

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Opublikowano
wiec chyba jest wszystko ok ale dlaczego pozniej jak odkrecałem zeby sprawdzic czy niema juz powietrza to nic nie lecialo z odpowietrznika tylko dopiero jak dalem gazu?podjade jutro do kogos niech ktos dokladnie to zrobi bo niemam zamiaru znowu glowicy robic.
Opublikowano
wiec chyba jest wszystko ok ale dlaczego pozniej jak odkrecałem zeby sprawdzic czy niema juz powietrza to nic nie lecialo z odpowietrznika tylko dopiero jak dalem gazu?podjade jutro do kogos niech ktos dokladnie to zrobi bo niemam zamiaru znowu glowicy robic.

 

Jak będziesz odpowietrzał to ustaw tak auto aby jego przód był wyżej niż tył, obroty na 4000 i odkręcasz odpowietrznik na chłodnicy. I pamiętaj aby zalać płyn do wysokości znacznika na zbiorniku wyrównawczym.

pozdrawiam

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Opublikowano
dzis rano zanim pojechalem do pracy to mialem plyn w polowie a jak dojechałem (4kilometry) to go ubyło tzn ze wciagnela jeszcze go, dolałem do polowy i teraz po pracy nagrzałem auto i leci juz sam plyn z odpoietrznika to dobrze teraz jest tak??temp w polowie ogrzewanie ok cały czas pion.
Opublikowano
dzis rano zanim pojechalem do pracy to mialem plyn w polowie a jak dojechałem (4kilometry) to go ubyło tzn ze wciagnela jeszcze go, dolałem do polowy i teraz po pracy nagrzałem auto i leci juz sam plyn z odpoietrznika to dobrze teraz jest tak??temp w polowie ogrzewanie ok cały czas pion.

 

very good piątka :wink:

Przyjemność zaczyna się tam, gdzie kończy się ekonomia ;)
Opublikowano
witam,dzisiaj jak pojezdziłem po miescie i zajechalem pod dom to dla pewnosci jeszcze raz macha do góry,płyn na zimnym silniku w polowie, po rozgrzaniu 2krechy nad polowa czy to normalne??wąż troszke twardawy ale dla pewnosci odkreciłem odpowietrznik i zaczol pryskac płyn ale jakos za mocno,wczesniej tylko lał sie płyn jak popusciłem odpowietrznik a teraz pryskał takie cisnienie jak by duze było (robiłem to na odpalonym rozgrzanym do temp roboczej samochodem)
Opublikowano
no racja :D ale jeszcze mam pytanko i konczne ten temat.. dolny wąż od termostatu kiedy ma być gorący?dopiero jak otworzy sie termostat???i drgie pytanko to jak odpale na tym mrozie to cos swierszczy albo piszczy w silniku chyba ale jak troche sie nagrzeje to jest ok,co to moze byc?? i trzecie pytanie to;temp w srodku ustawiona na 32 i nawiew w polowie to leci gorące a jak wezme nawiew na maxa to chłodne a jak dodam gazu to wtedy gorace co to moze byc? :twisted: złom jeden :evil:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.