Skocz do zawartości

BMW E39 528i wiatrak klimatyzacji wariuje


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam koledzy

 

mam nastepujacy problem: po dlugiej podrozy wylaczylem silnik, wszystko niby ok, nagle po 2 minutach nagle zalacza sie wiatrak klimatyzacji i pracuje na takich obrotach ze samochod sie nad ziemia podnosil. dopiero po wlaczeniu jeszcze raz auta sie wylacza, jak gasze to jest to samo 2 minuty i znowu. na noc odlaczylem akumulator.

 

dzieki za podpowiedz

 

pozdrawiam

Opublikowano
"jeż" / regulator obrotów dmuchawy/ jest odpowiedzialny za sterowanie obrotami silnika nawiewu,a nie wentylatora klimatyzacji....
Opublikowano
no wlasnie tez mi sie tak wydaje ze przeciez tego wentylatora nie da sie sterowac manualnie z panelu, jedynie po wlaczeniu klimatyzacji on powinnien sie zalaczac
Opublikowano
Panowie wentylator klimatyzacji może pełnić funkcję wspomagania chłodzenia.

 

no wiele nie wniosles tym postem, kolego jak silnik jest zimny to nie potrzebuje chlodzenia a na pewno nie "wspomagania chlodzenia". po za tym silnik po jego wylaczeniu nie chlodzi sie przez nastepne kilkanascie minut.

Opublikowano

od tego jest własnie czujnik na chlodnicy ale pomimo błednych wskazan czujnika na zimnym silniku nie powinien sie właczyc

dalej stawiam na panel

pomiedzy panelem a wiatrakiem jest jeszcze przekaznik pod maską i bezpiecznik

 

:idea: wiem jak sprawdzic w schowku jest bezpiecznik od klimatronika wyjmij go i zobacz czy sie właczy

 

z tego co pamietam to cały panel traci zasilanie

 

chyba bezpiecznik nr 20

http://img695.imageshack.us/img695/953/bezpiecznikim.jpg

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano
Prawdopodobnie kolega ma wentylator klimatyzacji trójpinowy ( +12V;-12V i przewód sterujący ze sterownika silnika),tam cały czas jest napięcie,nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.Może jakieś zwarcie w sterowniku wentylatora?On jest w kołpaku wentylatora.
Opublikowano
od tego jest własnie czujnik na chlodnicy ale pomimo błednych wskazan czujnika na zimnym silniku nie powinien sie właczyc

dalej stawiam na panel

pomiedzy panelem a wiatrakiem jest jeszcze przekaznik pod maską i bezpiecznik

 

:idea: wiem jak sprawdzic w schowku jest bezpiecznik od klimatronika wyjmij go i zobacz czy sie właczy

 

z tego co pamietam to cały panel traci zasilanie

 

chyba bezpiecznik nr 20

http://img695.imageshack.us/img695/953/bezpiecznikim.jpg

 

 

wzjmowalem ten bezpiecznik i nic, probowalem tez inne, ale ten skurczybyk dalej chodzi, chociaz dzisiaj juz na mniejszych obrotach.

Opublikowano

A jaką komp widzi temperaturę silnika? masz możliwość podejrzenia?

bo najwyższy bieg wiatraka klimy to równiedż komp silnika może załączyć,

bardziej obstawiam kompa silnika niż panel klimatronika.

Sprzedam oryginalną nową cewkę zapłonową (1szt.) do E39.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.