Skocz do zawartości

318i M43TU r.p. 2000.10 Nowy zbiornik wyrównawczy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkich serdecznie!

 

Otóż mam taki problem, miałem rozszczelniony zbiornik wyrównawczy i kupiłem na allegro 168zł (http://allegro.pl/show_item.php?item=1774629109) nowy zamiennik firmy Meyle. Oczywiście ubytki płynu wskazywała kontrolka chłodnicy przy kierownicy. Po wymianie na nowy zamiennik, porządnym odpowietrzeniu układu, kontrolka zaświeciła się pomimo że poziom płynu był prawidłowy. Zadzwoniłem więc do sprzedawcy i poprosili mnie abym podał 8 ostatnich litery + cyfry numeru VIN, podałem. Za trzy dni dostałem od nich drugi zbiornik, wiec podmieniłem. Odesłałem ten przy którym kontrolka się świeciła. Po zamontowaniu tego drugiego i odpowietrzeniu układu kontrolka znowu się zaświeciła. Zadzwoniłem znowu do sklepu i powiedzieli mi że do tego potrzebny jest jeszcze czujnik który będzie pracował z tym zbiornikiem. Kupiłem więc nowy czujnik (też zamiennik 57 zł), zamontowałem i dalej świeci mi się kontrolka cały czas. Spowrotem zamontowałem poprzedni czujnik i stary zbriornik i kontrolka momentalnie zgasła z tym że płynu mi nadal ubywa. W związku z tym poprosiłem o zwrot zakupionego towaru gdyż nie pasuje on do mojego auta choć zapewniano mnie że na pewno będzie pasował. Powiedzieli że nie przyjmują zwrotów, tylko w ramach gwarancji naprawiają. Bardzo uprzejmie proszę o pomoc w rozwiazaniu tego problemu. Mam program INPA v5.0 i nie ma żadnego błedu odnośnie chłodnicy w sterowniku silnika. Co mam zronić aby komputer pokładowy poprawnie rozpoznał nowy czujnik i nowy zbiorniczek wyrównawczy, czy ktoś wykonywał tego typu naprawę? Już sam nie wiem. Bardzo dużo czytam na forach różnych informacji o samym wadliwym działaniu tego układu (wewnątrz czujnika to tontraktron, lecz nie wiem co jest w środku zbiornika co by powodowało zgaszenie i zaświecenie kontrolki) lecz nie ma informacji (instrukcję powinien zapewnić sprzedawca) o poprawnym montażu zamiennika zbiorniczka wyrównawczego wraz z czujnikiem.

 

Pozdrawiam.

Tomasz.

Jeszcze raz bardzo uprzejmnie proszę o pomoc kompetentną osobę, która spotkała się z czymś takim.

Edytowane przez tommy1226
Opublikowano

Witam

 

Co prawda nie spotkałem się z takim problemem osobiście, ale musi być jakaś przyczyna ubywania płynu... Rozumiem, że zdiagnozowałeś, że cieknie zbiorniczek wyrównawczy? Po wymianie zbiorniczka powinno być wszystko ok, czyli płynu nie powinno już ubywać i tak było prawda? Ale czujnik zaczął pokazywać, że masz dolać. Ja szukałbym błędu w samym czujniku. Nie dziwi mnie, że czujnik zamiennik nie działał, ale dlaczego oryginał źle pokazuje? Ja kupiłbym oryginalny czujnik. Sprawdziłbym też wiązkę, która prowadzi do czujnika...

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

kup oryginalny zbiorniczek, bo z szajsowatymi zamiennikami nic nie zdziałasz....

zobacz od razu czy kolanko przy chłodnicy/bloku nie pękło przy zmianie zbiorniczka

Opublikowano
podmień czujnik z tym od zbiorniczka płynu do spryskiwaczy, są takie same
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
Witam

 

Co prawda nie spotkałem się z takim problemem osobiście, ale musi być jakaś przyczyna ubywania płynu... Rozumiem, że zdiagnozowałeś, że cieknie zbiorniczek wyrównawczy? Po wymianie zbiorniczka powinno być wszystko ok, czyli płynu nie powinno już ubywać i tak było prawda? Ale czujnik zaczął pokazywać, że masz dolać. Ja szukałbym błędu w samym czujniku. Nie dziwi mnie, że czujnik zamiennik nie działał, ale dlaczego oryginał źle pokazuje? Ja kupiłbym oryginalny czujnik. Sprawdziłbym też wiązkę, która prowadzi do czujnika...

 

 

Mam to auto od stycznia 2011 i ten stary, 11 letni zbiornik wyrównawczy na 100% jest nie szczelny. Tego lata to zdiagnozowałem, w upalny dzień wybrałem się z Nowego Sącza (domu), do Nowego Targu. Po zaparkowaniu otworzyłem maskę i zauważyłem jak pod wpływem ciśnienia, z malutkiej dziurki w zbiorniku ubywa płynu, tak jak by z igły od strzykawki. Także tego jestem na 100% pewien. Mogę przesłać zdjęcie miejsca w którym jest nieszczelny.

 

Po każdej wymianie na te zamienniki, kontrolka chłodnicy momentalnie przy odpaleniu silnika (zaraz po montażu i w trakcie/po odpowietrzeniu) świeci się kontrolka chłodnicy i to bez znaczenia czy mam nowy czujnik zamontowany (zamiennik z tym rzekomo podanym nr VIN przez telefon), czy ten stary 10 letni czujnik który moim zdaniem jest niezawodny bo już dwa razy sprawdzałem jego działanie ze starym zbiornikiem po demontarzu tych zbiorników. Tu wydaje mi się raczej kwestia tego zbiorniczka, tzn. tego co jest w środku, aby dobrze wspułpracował ze sprawnym starym czujnikiem.

Opublikowano
kup oryginalny zbiorniczek, bo z szajsowatymi zamiennikami nic nie zdziałasz....

zobacz od razu czy kolanko przy chłodnicy/bloku nie pękło przy zmianie zbiorniczka

 

No niby tak, wiem że oryginały to będą działać od razu, tylko sporo więcej kosztują, a mnie nie za bardzo stać. Nie, nie pękło, wszystko jest w porzadku, precyzyjnie wymontowywane i montowane, nie widać żadnych pęknieć.

Opublikowano

Jestem z wykształcenia informatykiem i wydaje mi się trzeba będzie cos wprowadzić do komputera samochodu, cos zmienić, tylko jeszcze nie orientuje sie co. Raczej tu tkwi rozwiązanie kewstii tej świecącej kontrolki. Bardzo prosze uprzejmie o dalsze możliwe propozycje rozwiazania tego.

 

Pozdrawiam

Tomasz

 

Dziękuje bardzo za obecne sugestie.

Opublikowano

powiem Ci że u mnie jest to samo po wymianie zbiorniczka na nowy , świeci się kontrolka tylko ja nie będę się bawił tylko wyłączę całkowicie w NCSie i po kłopocie ...

ale wydaje mi się że problem tkwi w innej budowie zbiorniczka ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Jestem z wykształcenia informatykiem i wydaje mi się trzeba będzie cos wprowadzić do komputera samochodu, cos zmienić, tylko jeszcze nie orientuje sie co. Raczej tu tkwi rozwiązanie kwestii tej świecącej kontrolki.

absolutnie nie ma to nic do rzeczy. jeśli czujnik jest sprawny ( wykluczam opcje z uszkodzonymi przewodami do czujnika, zwarciem itp) to jeśli jest zanurzony w płynie musi gasnąć. kwestia jest tylko albo inna budowa przegród komór w środku zbiorniczka zamiennika, albo bańka powietrza. i czujnik nie jest zalany odpowiednio płynem. kiedyś też tak mi się zdarzyło, że płyn w zbiorniczku był, pływak wyskakiwał, a kontrolka się zaświecała. Ale problemem było zapowietrzenie. czasami trudno jest dokładnie ten układ odpowietrzyć. trzeba kilka razy próbować. radzę oprzeć się o pas przedni wzmocnienia auta i mocno pobujać przodem kilkanaście razy. może wtedy płyn odpowiednio zaleje zbiorniczek. u mnie pomogło.

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

ja miałem to samo w swojej e46, wymieniłem zbiorniczek na oryginał -220zł w serwisie i do dzisiaj nie mam żadnego problemu z kontrolkami, wyciekami itd.....

 

a jeśli informatyku chcesz coś przestawiać w komputerze to życzę powodzenia..

 

jeszcze jedno, zamiennik u mnie był febi, miał trochę inną budowę komory pływakowej

 

zbiorniczki (stary oryginał i zamiennik) po sekcji kątówką poleciały do śmietnika

tyle z mojej strony

Opublikowano
powiem Ci że u mnie jest to samo po wymianie zbiorniczka na nowy , świeci się kontrolka tylko ja nie będę się bawił tylko wyłączę całkowicie w NCSie i po kłopocie ...

ale wydaje mi się że problem tkwi w innej budowie zbiorniczka ...

 

Rozumiem, że chodzi Tobie o NCS, czyli INPA w wersji eksperckiej, tak? W tej wersji 5.0 INPA tego nie da się zrobić, chodzi mi o wyłaczenie tej kontrolki?

Właśnie coś jest innego w środu w tych zamiennikach. W każdym latały jakieś elementy wewnątrz pomimo jak trzymałem pływak. W starym nic nie było słychać jak trzymałem za pływak. Najgorsze w tym jest to, że oszuści sprzedawcy zapewniali mnie że będzie pasował, wysłałem zdjęcia zbiorniczka, parametry samochodu i nie działa do końca popwarnie, jest niby gwarancja 12 mieś. ale tak jakby jej nie było.

Opublikowano
Jestem z wykształcenia informatykiem i wydaje mi się trzeba będzie cos wprowadzić do komputera samochodu, cos zmienić, tylko jeszcze nie orientuje sie co. Raczej tu tkwi rozwiązanie kwestii tej świecącej kontrolki.

absolutnie nie ma to nic do rzeczy. jeśli czujnik jest sprawny ( wykluczam opcje z uszkodzonymi przewodami do czujnika, zwarciem itp) to jeśli jest zanurzony w płynie musi gasnąć. kwestia jest tylko albo inna budowa przegród komór w środku zbiorniczka zamiennika, albo bańka powietrza. i czujnik nie jest zalany odpowiednio płynem. kiedyś też tak mi się zdarzyło, że płyn w zbiorniczku był, pływak wyskakiwał, a kontrolka się zaświecała. Ale problemem było zapowietrzenie. czasami trudno jest dokładnie ten układ odpowietrzyć. trzeba kilka razy próbować. radzę oprzeć się o pas przedni wzmocnienia auta i mocno pobujać przodem kilkanaście razy. może wtedy płyn odpowiednio zaleje zbiorniczek. u mnie pomogło.

 

 

W tym moim modelu BMW czujnik od zbiorniczka wyrównawczego nie jest zanurzony w płynie, znajduje się w szczelnej komorze. Mam na myśli ten czujnik na schemacie

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL31&mospid=47631&btnr=17_0140&hg=17&fg=05

pozycja nr 5. U mnie jest zbiorniczek bez bocznego wyjścia. Być może jest inna budowa przegród, tylko nie da się dostać do środka, a rozwalał go nie będę bo mam niby rok gwarancji, ciekawe że nie mogę go już wymienić, ani zlecić naprawy. Bańka to może występuje w innych modelach, z zanurzonym czujnikiem. No chyba że masz na myśli jakiś element, czujnik, magnes lub coś innego, coś co znajduje się wewnątrz trudno dostępnych komór. W poniedziałek byłem w Krośnie z Nowego Sącza, zrobiłem 220 km i nie sądzę żeby układ nie był dobrze odpowietrzony i aby występowała jakaś bańka. Dzisiaj huśtałem :) z 10 minut autem i nic, przecież podczas jazdy powinien się dobrze wypełnić płynem. Po powrocie, ostygnięciu, odkręciłem korek i pływak znajdował się w pozycji między min. a max. tzn wystawał ze zbiorniczka. Dziękuje bardzo za sugestie. Mimo to nadal nie będę się poddawał, aż znajdę rozwiązanie.

Opublikowano
ja miałem to samo w swojej e46, wymieniłem zbiorniczek na oryginał -220zł w serwisie i do dzisiaj nie mam żadnego problemu z kontrolkami, wyciekami itd.....

 

a jeśli informatyku chcesz coś przestawiać w komputerze to życzę powodzenia..

 

jeszcze jedno, zamiennik u mnie był febi, miał trochę inną budowę komory pływakowej

 

zbiorniczki (stary oryginał i zamiennik) po sekcji kątówką poleciały do śmietnika

tyle z mojej strony

 

 

Teraz to jestem już mądry, tez już bym nie kupił zamiennika, no cóż ale musi być jakieś rozwiązanie, nie potrzebuję kolekcjonować zbiorniczków. Jak ten się rozszczelni to pewnie kupię następny oryginalny, chyba że ktoś ma rozwiązanie tej kwestii lub jakoś samemu uda mi się rozwiązać. OK, w takim razie jeśli to nie jest związane według Ciebie z komputerem to będę próbował oszukać w jakiś sposób kontraktron, tak aby się lampka włączała w momencie jak pływak będzie poniżej min..

Opublikowano (edytowane)

Bardzo dziękuję za pomocne sugestie oraz bardzo proszę, jeśli komuś udało się rozwiązać ten problem ze zbiorniczkiem firmy Meyle takim jak na powyższej aukcji bez bocznego wyjścia (taki kupiłem zbiorniczek), niech podzieli się swoimi spostrzeżeniami, rozwiązaniami. Uprzejmie dziękuję.

 

Pozdrawiam

Tomasz

Edytowane przez tommy1226
Opublikowano
kolego, skoro jest taka sytuacja ze zbiorniczkiem, to jak najbardziej masz prawo oddać go, zareklamować. To, że sprzedawca mówi, że nie przyjmuje zwrotów, to nie ma nic do rzeczy. działa niezgodnie z prawem. Tu jest ewidentny przykład towaru niezgodnego z umową. Jeśli masz determinację to na pewno możesz odzyskać pieniądze. Chyba, że wolisz sie z tym pogodzić i nie użerać się ze sprzedawcą. Jak coś dzwoń na infolinie konsumencką, powiedzą co masz zrobić. Kontrolkę można oczywiście wyłączyć, tak żeby nie drażniła oka, ale chyba lepiej mieć sprawną, w razie jakby płynu ubywało, lepiej o tym wiedzieć, a nie ciągle sprawdzać ręcznie.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
co znaczy trwałość słaba ??? :shock: już się rozszczelnił? też taki mam i kontrolka niestety nie zgasła , najpierw myślałem że uszkodziłem czujnik ale po tym temacie już wiem że to wina zbiorniczka ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
kolego, skoro jest taka sytuacja ze zbiorniczkiem, to jak najbardziej masz prawo oddać go, zareklamować. To, że sprzedawca mówi, że nie przyjmuje zwrotów, to nie ma nic do rzeczy. działa niezgodnie z prawem. Tu jest ewidentny przykład towaru niezgodnego z umową. Jeśli masz determinację to na pewno możesz odzyskać pieniądze. Chyba, że wolisz sie z tym pogodzić i nie użerać się ze sprzedawcą. Jak coś dzwoń na infolinie konsumencką, powiedzą co masz zrobić. Kontrolkę można oczywiście wyłączyć, tak żeby nie drażniła oka, ale chyba lepiej mieć sprawną, w razie jakby płynu ubywało, lepiej o tym wiedzieć, a nie ciągle sprawdzać ręcznie.

 

Zgłaszam reklamacje, w sobotę wymontuje zbiornik wraz z czujnikiem i wyślę wraz z dokumentem zgłoszenia reklamacji. Zdecydowanie że lepiej jest mieć sprawną bunie :) W razie potrzeby będę dzwonił na infolinie konsumencką. Uprzejmie dziękuję.

Opublikowano
Aż nie mogę uwierzyć ,że taka lipę producenci odwalają z tymi zbiorniczkami.Jak oni to projektują i testują ? Ciekawe czy Meyle tez taka lipę robi http://allegro.pl/zbiorniczek-wyrownawczy-bmw-e46-x3-x5-germany-i1870342235.html

 

Ja też nie sądziłem że takie są problemy z tymi zbiorniczkami. Dostałem zbiorniczek w identycznym pudełku jak na zdjęciu w tym linku który podałeś, lecz na stronie mojej aukcji jest podane że producentem jest MG, a na zdjęciu pisze że to Meyle i na pudełku też, więc dokładnie nie wiem. Jeśli ten który otrzymłem jest firmy Meyle to identyczne będą problemy z kontrolką. Zastanawia mnie to, że Niemcy produkują takie zamienniki lub raczej podróbki.

Opublikowano
ja taki kupiłem ost jest ok ,pasuje idealnie ale trwałosc słaba

 

A czy lampka kontrolna świeciła się u Ciebie przez te lata co jedździłeś na nim tego producenta OST, jaki masz model BMW, taki sam jak mój w temacie i tego samego roku? Wszystko zależy pewnie od tego jak często się eksploatuje autko, jakie się robi przebiegi. To i tak chyba spory czas ok 4 lata. Ten co ja mam oryginalny stary rozszczelniony BMW to jak go sprowadzałem z Bawarii miał 156000 przejechane w okresie 10 lat. Ja mało jeżdżę, to taki zamiennik mi starczy na bardzo długo.

Opublikowano

Jednak zdecydowanie w kwestii zbiorniczka największe znaczenie moim zdaniem ma jego konstrukcja i czegoś co wytwarza odpowiednie pole elektromagnetyczne wewnątrz (magnes) przy obniżaniu się pływaka, podczas zmniejszania się poziomu płynu. Na tej stronce:

http://dolam.pl/porady1.html

jest zasada dziłania kontaktronów. Z pewnością nie wchodzi w gre żadna ingerencja w komputer. Znalazłem filmik na którym pokazane sa elementy jakie znajdują się wewnątrz zbiorniczka - tylko tego z bocznym wyjściem i termostatem. Można podobno dostać się do środka tylko trzeba mieć specjalny klucz.

Część 1 -

Część 2 -

Opublikowano
To ja już nie wiem jak te "firmy" mogą sprzedawać wadliwe części.Rozumiem ,że by się zdarzył wadliwy zbiorniczek 1 na 50 ale wszystkie niesprawne i nawet tego nie wycofują ze sprzedaży ? Niby Meyle uważana za dobrą firmę a robi taki syf .Mi się to w głowie nie mieści żeby tak oszukiwać ludzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.