Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, ostatnio gdy przyspieszam autem slyszalny jest dziwny swist ale tylko miedzy obrotami 1600 - 2200 obr/min, troszke mnie to niepokoi (wczesniej tego nie bylo) - dodam ze ostatnio nastapil dziwny spadek mocy auto mialo MUŁA ( nieregularny spadek mocy tzn raz mial moc w zakresie 1600 - 2500/ a juz po chwili nie mial mocy, dodam ze do tej pory zdarzylo mi sie to tylko 3 razy i raczej - wszystko teoretycznie wskazuje na turbine. I terazm mam do Was pytania:

 

1. Jak zachowuje sie ekonomizer przy uszkodzonej turbinie - cofa sie np. z 20 do 10?

2. Ile oleju w intercoolerze to norma? (u mnie raptem wylecialy 3 kropelki w weza na intercolerem)

3. Ile powinno wynosic doladowanie w kolektorze?

 

Dodam ze auto nie kopci, wymieniam zawsze olej 10 000 - 12 000 km (castrol syntetyk), od wymiany do wymiany ubywa mi 200ml oleju (1/5 miarki na bagnecie - to tyle co nic), generalnie dbam o auto gdy zimny nie ciskam go, a po szybkiem jezdzie jest zawsze chlodzony - czy macie jakis sposob by wykluczyc turbine, albo jasno stwierdzic ze to ona?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak dla mnie do przejrzenia na pierwszy ogień wężyki podciśnienia. Najlepiej wymień komplet.
Opublikowano (edytowane)

Sprawdź szczelność kolektora wydechowego i szczelność rurki doprowadzającej spaliny od kolektora do chłodnicy spalin. Miałem identycznie i powodem była pękająca rurka nr 2 http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=11_2231&hg=11&fg=50

 

EDIT: Jeśli to o czym piszesz to świst turbiny to to co pisałem wyżej jest nie aktualne, a poprawny trop podaje kolega zielo. Jeśli jednak jest to inny dźwięk "świsto-syko-szum" :lol: to kieruj się moją podpowiedzią, bo uciekaniu spalin też towarzyszy spadek mocy i słychać też turbinę, ale to już w tle.

Edytowane przez trandolf
Opublikowano
ewidentnie auto przechodzi w tryb awaryjny. Sprawdz bledy INPĄ, czy katy sa drozne?? W overbooscie wynosi ponad 2,2- 2,3bara. Czy wymieniales wezyki lub zawor sterowania VTG??
Opublikowano
ok a wiec w najblizszym czasie je wymienie, a jak moge wykluczyc turbo? sprawdzic ruch wirnika? powinien sie ruszac jesli tak to ile mm? Jak najlatwiej zrobic sobie dostep do turbo?
Opublikowano
sprawdzic luz walka wirnikow i czy ocieraja o korpusy. Wlasna reka nie sprawdzisz prawidlowo luzu i nalezy to sprawdzic kombinerkami itp chwytajac za srubke wywazajaca walek i poruszac do gory/dolu od i do siebie. Luz powinien byc praktycznie niewyczuwalny ze wzgledu na szczelnosc, ale delikatny ze wzgledu na bezpieczenstwo przed zatarciem lozysk walu. najlepiej sciagnac rure przeplywomierza i juz masz turbo przed soba.
Opublikowano
Dzis zauwazylem jeszcze jedna zaleznosc a mianowicie chodzi o to przez okolo 7-8km od momentu odpalenia auto ciagnie dobrze ale minimalnie swiszczy - nie wiem byc moze jest przewreazliwiony na punkcie swistu ale tak mi sie wydaje a wiec wtedy jest tak jak powinno a pozniej jak sie rozgrzeje brak mocy auto ciagnie od 3tys obr i co wazne nie slysze swistu ale jak wylacze auto i znow je wlacze znow jest dobrze. A wiec zimne auto jedzie ok a cieple do pewnego momentu tez dobrze a pozniej juz nie ciagnie, zgasze go zapale i znow na jakis czas bedzie ok dzis mialem to dwukrotnie nie wydaje mi sie aby to byl przypadek hehe. Mial tak ktos z Was?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.