Skocz do zawartości

316i Sprzegiełko wiskotyczne


Lepa11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Piszę tutaj odnośnie problemu ze sprzęgiełkiem wiskotycznym.

 

Sytuacja wygląda ogólnie tak:

We wrześniu tego roku padło mi sprzęgiełko wiskotyczne, wymieniłem je na nowe zakupione w sklepie. Zamontowałem je samemu. Od tej wymiany auto było raz na dzień lub raz na dwa dni w ruchu. 30stego pazdziernika przejechałem jakies 120 km i było wszystko ok z układem chłodzenia. w dniu 31- pazdiernika wymieniałem odmę (odpowietrzenie skrzyni korbowej - tak chyba się to zwie) a po tej wymianie pojechałem jakies 15 km zatankowac auto i na stacji zauwzylem skok temperatury. Wode mi zagrzało. Sprawdziłem to sprzegielko wiskotyczne i jest uszkodzone bo nie kreci sie jak temp jest rzedu 90C i tak samo potwierdził mi to mechanik dzien pozniej i zalecił kupic nowe i wymienic.

 

Tak wyglada ta sytuacja a moje pytanie jest do kolegów takie:

z czego moze wynikać ta sytuacja ze wiskotyczne mi padło tak szybko ? miałem je niecałe dwa miesiace, wiele nie przejechałem i nie rozumiem czemu tak szybko pada, a kupowac nowe i wydawac 150-190 zl to nie usmiecha mi sie bo nie wiem czy nie padnie za kilka dni.

 

Czy moze to miec cos wspolnego z wymiana odmy ? (jak mialem nieszczelna odme to palił mi jakies 90-100% wiecej gazu)

Czy moze to byc wina chlodnicy ? - nie wiem czemu czasem jak pojezdze kilka dni to wogole plynu w chlodnicy nie ma poziomu jaki nalalem i jest wiele ponizej a po innej jezdzie jest tego plynu mniej wiecej tyle samo.

 

I drugie moje pytanie, czy uszkodzone sprzęgiełko można naprawić w jakiś sposób ?

 

Z gory dziekuje za wszelka pomoc

 

auto to E36. 316, silnik 1.6 benz/gaz

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

______

Proszę się na przyszłość zapoznać z tym:

viewtopic.php?f=68&t=120678

bo inaczej będę takie wątki zamykał. Tym razem tytuł poprawiłem. mattiss

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w jaki sposób stwierdziłeś,że wisko padlo-to ze nie kreci sie jak szalone gdy wskaznik temp jest na 90.Wisko załancz sie dopiero gdy w chlodnicy masz ok 90 ,a jaką miales wtedy chłodnice.Moze po prostu termostat sie zaciol,lub jek piszesz przez znikający płyn,uklad sie zapowietrzył i temp skoczyła.Szukaj wycieków i obserwój stan płynu i temp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jak jest zimny silnik to gdy zakręcisz wiatrakiem to wisko cięzko pracuje czy luźno bez oporów.

Widzisz sprawa się ma tak że nie każdy zamiennik jest porządny

http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mariuszek109

 

temperaura zaczela mi rosnac powyzej temp normalnej, podnioslem maske i probowalem zatrzymac wtedy wentylator i zatrzymal sie bez problemu a nie powinien.

Odnosnie zapowietrzenia to tez to podejrzewam,

 

a czy przez to ze no uklad jest zapowietrzony to sprzegielko moze mi pasc ? moze sie przegrzac czy jakos inaczej uszkodzic ?

 

 

DjAquaz

odnosnie twojego pytania to lekko chodzi wentylator jak jest wylaczony silnik

 

BIZON8000

wlasnie zamiennik mam, narazie probuje znalezc przyczyne czy to inna wada nie niszczy mi sprzegielka bo chce uniknac sytuacji ze kupie sprzegielko nowe i mi padnie znowu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mariuszek109

 

temperaura zaczela mi rosnac powyzej temp normalnej, podnioslem maske i probowalem zatrzymac wtedy wentylator i zatrzymal sie bez problemu a nie powinien.

Odnosnie zapowietrzenia to tez to podejrzewam,

 

a czy przez to ze no uklad jest zapowietrzony to sprzegielko moze mi pasc ? moze sie przegrzac czy jakos inaczej uszkodzic ?

 

 

DjAquaz

odnosnie twojego pytania to lekko chodzi wentylator jak jest wylaczony silnik

 

BIZON8000

wlasnie zamiennik mam, narazie probuje znalezc przyczyne czy to inna wada nie niszczy mi sprzegielka bo chce uniknac sytuacji ze kupie sprzegielko nowe i mi padnie znowu

Winą jest to że kupiłeś zamiennik. Niektóre działają sprawnie jakiś dłuższy czas inne szybko się sypią, miałeś pecha.

tel. 514.99.46.99
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie kiepski zamiennik .Gdybyś chciał regenerować poczytaj tutaj- viewtopic.php?f=15&t=109481&hilit=visco#p776598.Wszystko o wiskozie :arrow: Przede wszystkim, jego budowa.

Jest ona bardzo prosta - dwie płaszczyzny ślizgowe, pomiędzy którymi czynnikiem zasprzęglającym jest specyficzny olej o bardzo dużej lepkości i stałej płynności, niezależnie od temperatury oraz przesłona umożliwiająca przedostawanie się tego oleju na powierzchnie ślizgową, uruchamiana w wyniku pracy blaszki bimetalowej. Zmiana temperatury na tej blaszce powoduje jej odkształcenie i za pomocą małego tłoczka zmienia położenie przesłony doprowadzając w ten sposób na powierzchnię ślizgową większą ilość oleju, co w efekcie daje nam zasprzęglenie.

 

Prawdą jest to, że visco na zimnym silniku, zaraz po odpaleniu pracuje zasprzęglone, a to tylko z tego powodu, że olej ten po dłuższym czasie ściega w dolną część bieżni ślizgowej i gromadząc się w jednym miejscu, również powoduje zasprzęglenie. Jednak po kilku obrotach zostaje on rozrzucony siłą odśrodkowo i visco przechodzi w tryb normalnej pracy kontrolowanej przez bimetal.

Zadaniem visca jest odprowadzanie nadmiaru ciepła z chłodnicy w sytuacji, kiedy nie ma innego czynnika schładzającego - mam tu na myśli przepływ powietrza przez chłodnicę w trakcie jazdy lub jego niewydolność w schładzaniu.

I tu jest odpowiedź.

1. Visco napewno powinno zwiększyć swe obroty w chwili zejścia obrotów silnika do obrotów biegu jałowego (czyli przeważnie postoju lub zatrzymywania się auta, kiedy to przepływ powietrza przez chłodnicę maleje lub go nie ma)

2. Powinno także się zasprzęglić w trakcie jazdy, kiedy przepływające powietrze przez chłodnicę jest zbyt małe i nie pozwala na wystarczające schładzanie chłodnicy (np. gorące powietrze)

3. Gdy już zasprzęgli na wolnych obrotach pozostaje zasprzęglone do momentu, aż przepływające powietrze przez chłodnicę nie zacznie spełniać swojej roli.

 

Tak powinno prawidłowo pracować visco, lecz przeważnie tak nie jest.

Jest wiele rodzaji visc, pomimo tego, że jednakowo wyglądają. Różnice te wynikają z pojemności silnika i typu zastosowanego wiatraka, bliskości do chłodnicy, oraz temperatury pracy silnika o której decyduje termostat.

W samochodach BMW temperatura silnika była, jest i ma być zawsze w połowie. Jakiekolwiek wychyłki wskazówki poza połowę przy sprawnym i szczelnym układzie chłodzenia, są już sygnałem o niewydolności sprzęgła wiskozowego.

 

Moja metoda sprawdzania, czy visco jest wydolne:

1. Cieszy mnie kiedy wyczuwam, jak wentylator zwiększa siłę podmuchu powietrza po zejściu silnika na obroty biegu jałowego i stara się takie utrzymać.

2. Po dodaniu gazu zwiększają się one wraz z obrotami silnika, lub nawet i nie, ale zaraz po ujęciu gazu znowu wyczuwam zwiększony podmuch.

3. Trzymam silnik na 1200 - 1500 obrotach i obserwuję czy visco nagle ze stanu wysprzęglenia zaczyna powoli zwiększać swoje obroty (czasem robię przegazówki i pozwalam silnikowi zejść na obroty biegu jałowego, po czym znowu powoli je dodaję)

 

Co zrobić kiedy visco jest padnięte.

Najlepiej wymienić na nowe, albo używane w dobrym stanie. Nie zawsze jednak można pewnie sprawdzić czy jest ono w stanie dobrym.

Metoda jest dobra i pozwala na przejechanie znaczącej ilości kilometrów do czasu wymiany, np kiedy jesteśmy z dala od domu.

Zaopatrujemy się w kawałek gumowego węża, opaskę zaciskową i śrubokręt. Z gumowego węża (najlepiej wodnego zbrojonego sznurkiem ) wycinamy pasek o szerokości nieco większej niż odległość płaszczyzny koła pasowego pompy wodnej do płaszczyzny visca. Długość tego paska nie może być dłuższa od obwodu nakrętki visca, gdyż utrudni to montaż. Wciskamy ten pasek na tę nakrętkę - visco pozostaje przykręcone do pompy wodnej - i zaciskamy skręcając opaską.

Dzięki temu zastosowaniu będzie się ono kręcić szybciej, ale nie będą to nawet w 50% obroty pompy wody.

Słyszałem o blokowaniu visc na stałe i uważam to za totalną głupotę. Ta metoda również nie należy do zalecanych zastosowań, ale lepiej z niej skorzystać niżeli ponośić spore koszty. A wiem z doświadczenia, że największym problemem jest przegrzewanie się silnika podczas przejazdu przez miasto z dala od domu.

Edytowane przez ŁYSY.BMW.E36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy jak jest zimny silnik to gdy zakręcisz wiatrakiem to wisko cięzko pracuje czy luźno bez oporów.

Widzisz sprawa się ma tak że nie każdy zamiennik jest porządny

Niestety porządny zamiennik to 75% procent wartości oryginału, reszta to syf.

 

I tu się nie zgodze. Już kilkakrotnie reklamowalem BEHRA. Jak sie okazuje, urzadzenie jest proste jak drut, wiec nawet jakiś tani zamiennik powinien hulac. Najwazniejsze rzeczą jest przechowywanie Visko. Na dobrą sprawe Visko powinno caly stać tak jak jest zamocowane w aucie. gdy Visko leży (mówie tu o dlugim leżenie tak od 4 miesięcy w gore) jest ryzyko że płyn sie po prostu wyleje. i wtedy jest Visco do wyjechania. Sprzedałe wiele tanich Viskoz i spokojnie u klientów hulają. Fakt, nie byly to najtańsze zamienniki, ale coś typu TOPRAN, LCC.

 

A Ty kolego jak masz 2miesięczną viskoże to sie oddaje do reklamacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

visco - tylko oryginał Behr ! przekonałem się o tym już wielokrotnie, żadne nowiutkie, pachnące, prosto z pudełka zamienniki się nie nadają, opłaca się zainwestować w oryginał

 

śmiga już ponad 2 latka i wszystko ok BEHR cena odstrasza ale warto

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam odkopuje temat poniewaz u mnie jest chyba cos nie tak. jak jest zimne auto i je odpale to wiatrak ma sie krecic czy nie????bo u mnie sie nie kreci dopiero jak temperatura dojdzie do polowy. ogolnie nie mam wychylen temp za polowe ani nic w tym stylu.wiec jak to ma byc?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz visco to powinno się cały czas kręcić jak silnik pracuje,również na postoju.Więcej na temat visco masz w tym temacie parę postów wstecz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Vsico kręci sie cały czas, ruchem swobodnym. Gdy chłodnica jest gorąca, to i blaszka lub pręcić nagrzewaja sie i visco zaczyna sie krecić szybciej, aż osiągnie obroty silnika. Zresztą na temet viskozy w dziale "najczęsciej zadawane pytania" jests temat ktry od A do Z opisuje jak działa visko, jakie są objawy awarii i ew. jak je naprawić. Jest tam to opisane tak fachowo jak tylko sie da wiec uważam ze dalsze dyskusje na ten temat są zbędne.

 

PZDR>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sa zbedne czy nie umiemy odpowiedziec. silnik mi sie nie przegrzewa w korkach latem czy teraz temp stoi w pionie wiec czemu nie kreci sie na zimnym silniku?do wymiany jest czy jak?czytam tu ze jak wisko padniete to przegrzewa sie silnik ale ja tego niemam. w odpowiedzi na najczescie zadawane pytania klikam na ten temat i wyskakuje mi ze ten temat nie istnieje..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może ty masz wentylator elektroniczny.Bo w niektórych compaktach pod koniec produkcji visco było zastąpione wentylatorem elektronicznym.Masz compacta :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Masz Visko czy elektrowentylator, bo to zmienia wszystko.

 

I to ze na temat VISKO nie ma co pisać to nie brak wiedzy, tylko fakt że na forum jest tyle tego ze każdy kto umie czytac ze zrozumieniem spokojnie sobie poradzi bez dodaktowych pytań. No ale nei wszyscy umieją czytać :twisted: bo łatwiej jest zakładać senty temat niz sobie 10 minut poświecić na szukanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.