Skocz do zawartości

e91 - Padła antena (?)


insane

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ,

Mam problem z zasięgiem działania kluczyków Do BMW E91 .

Mianowicie po kupnie auta w jakiś miesiąc po spadł zasięg działania kluczyka najpierw sporadycznie otwierał z odległosci 2 metrów potem metra aż wkońcu muszę praktycznie przykładać kluczyk do spojlera i szyby .

Oczywiście pierwsze co pomyślałem że to słaba bateria więc chciałem wymienić ale zonk bo nie mam opcji ''key comfort''

Poszperałem na necie i znalazłem gościa który sprzedaje i naprawia kluczyki BMW - http://www.bmwgm5.com/KF_WoS.htm kupiłem od niego nawet 2 baterie .Oczekując na paczkę z USA problem nie dawał mi spokoju i zdałem sobie sprawę że 'BMW Key Fob repair ' to raczej pudło .... nawet ładowałem kluczyki przez ładowarkę do szczoteczki do zębów (sonifikacja) ale to też nic nie pomogło .

 

Dopiero dzisiaj dotarłem do tej strony i to co opisujecie od razu zabrałem się do rozbierania mojego BMW :)

Potwierdzam rozebranie spojlera to 5 minut ... myślałem że znajdę jakieś przetarte przewody ale nic z tego . Sprawdziłem napięcia modułu diversity 868- czerwono czarny 12 V czerwono brązowy 12 V , niebiesko żólty i zielony coś koło 4,6 V wiec zasilanie jest ok .

 

Odłączyłem pierwsza antene - czarna złaczka (ta co jest przyklejona od spodu spojlera ) nie zmieniło to zasięgu , radio grało bez zarzutu .

Odłaczyłem różową złaczke - radio trzeszczy , kluczyki kompletnie nie działają .

 

 

Wykręciłem moduł i rozebrałem - zauważyłem że dużo ścieżek ma drobne wykwity więc raczej płytka zaśniedziała ale rdzy nie ma .

Dokładnie obejrzałem przewody i nic . Jedna tasiemka zerwana na 4 więc chyba to nie problem z masą (nawet zwarłem drutem dla pewności ).

Czy uważacie że winą jest moduł czy coś innego ???

Baterii nie wymieniałem bo logiczne skoro dwa piloty działają z tej samej odległości a dziennie sa godzine w stacyjce to raczej chyba nie wina kluczyków ....

 

Jestem z Ostrowa WLKP i dwóch elektryków co naprawia u nas BMW bądz co bądz zna sie na rzeczy akurat teraz maja wakacje więc mam kolejne dwa tygodnie na kombinacje ale coś mi się wydaje że to wina modułu ....Może ma ktoś taki żeby sprawdzić czy to napewno ten probelm ??

 

Pozdrawiam

K.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 89
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam, mam też ten problem z wzmacniaczem ...można by go naprawić ale przy otwieraniu upieprzyłem jakąś część na wejściu i nie mogę jej znaleźć na podłodze, przydałby się schemat albo chociaż ktoś w pobliżu co ma taki moduł żeby można było zobaczyć czego brakuje, chodzi pewnie o jakiś kondensator albo diodę.Ewentualnie kupie taki jak ktoś ma
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja walczę z tym problemem już od ponad miesiąca, wymieniłem 6 połamanych przewodów po obu stronach klapy, ku mojemu zdziwieniu radio zacząło działać ale kluczyki nadal nie otwierają samochodu, ale przy pierwszym wciśnięciu przycisku na pilocie, samochód się zamknął, potem już kompletnie bez reakcji.

Teraz wyjąłem moduł i podrzuciłem komuś kto jest w stanie sprawdzić parę elementów na płytce czy są dobre czy nie. Czekam na rezultaty, na razie jedyny sposób żeby otworzyć samochód to szyby w dół z kluczyka w drzwiach, pilot blisko stacyjki i jak migną kirerunki można wsiadać bez uruchomienia alarmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ja temat ogarnąłem, wzmacniacz naprawiony, pilot działa, naprawił mi go elektronik z Bielska, BMW nie popisało się z tym wzmacniaczem umieszczając go w takim miejscu(mokną i gniją) niestety na naprawę jest tylko 10% szans wszystko zależy w jakim już stanie jest wzmacniacz.uszkodzony również miałem mikro wyłącznik od tylnej szyby w kombi, udało się wszczepić reset z komputera i śmiga idealnie koszt prawie żaden a w serwisie 200 zł, pozostał jeszcze zamek prawy przód, podobno można go ożywić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Dla zainteresowanych podaję numery tasiemek uziemiających:

Taśma uziemiająca, zawias/pokrywa bag 61129114571 (wewnętrzna strona zawiasu)

Taśma uziemiająca pokrywy bag. prawa 61126978002 (zewnętrzna strona zawiasu)

Taśma uziemiająca pokrywy bag. lewa 61126978003 (zewnętrzna strona zawiasu)

 

Ma ktoś namiar na jakieś zamienniki lub tańsze oryginały? Cena za sztukę normalnie waha się od 66-69 zyka heh trochę przesada jak za taśmę :) Ewentualnie czy ktoś montował samoróbkę jakąś (z jakim efektem)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, podepnę się pod temat. Okazało się, że też mam uszkodzone taśmy uziemienia, o których wspomniano w temacie. Zewnętrzne są ok. ale wewnętrzne nie: jedna całkiem zerwana, druga trzyma się ledwo. I tu moje pytanie, jak się je wymienia, czy ktoś to robił? Od strony szyby są przykręcone śrubą, dostęp jest łatwy. Ale drugi koniec wchodzi chyba pod spojler tylnej szyby i wygląda na to, że trzeba go zdjąć. Czy mam rację i czy ktoś wie jak one tam są mocowane? Jeżeli tak jest, to przed zdjęciem spojlera trzeba najpierw je odkręcić od strony zewnętrznej? Forumowe informacje na temat zdejmowania spojlera nic o tym nie mówią, jedynie o wypinaniu spryskiwacza i wtyczki od wzmacniacza anteny.

Już ogarnąłem sobie temat wymiany taśm uziemienia. Może komuś na przyszłość się przyda więc krótko: koszt 69 zł z groszem za sztukę :duh: . Do wymiany trzeba zdemontować spojler tylnej szyby. Mimo szczerych chęci próbowałem odpiąć od niego rurkę spryskiwacza, ale nie dałem rady i odpuściłem, żeby czegoś nie zniszczyć. Tak samo nie ruszałem kabelków zasilania światła stopu oraz płaskiej taśmy, nie wiem co to jest, nie widziałem tam żadnej wtyczki którą możnaby wypiąć. W każdym razie nie jest to konieczne, wystarczy pomoc drugiej osoby w przytrzymaniu spojlera, odchyla się wystarczająco, żeby mieć swobodny dostęp do śrub. Taśmy ( mówię o tych wewnętrznych) przymocowane są śrubami 8. Trzeba użyć klucza płaskiego, bo nasadowym nie ma podejścia, śruba wchodzi pod krawędź dachu. W sumie wymiana bardzo prosta, zajęło mi to mniej niż godzinę, ale da się szybciej, jak ktoś już wcześniej demontował spojler.

Edytowane przez SKÓRA 36
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć!

Odświeżam temat. U mnie problemem okazał się wcześniej wspomniany przez kolegów czerwono-czarny przewód - wyciagnąłem go najzwyaczajniej z tej gumy. W połowie był przerwany. Tam pojawia się na nim napięcie jak włączy się radio. Dorzuciałem do wiązku dodatkowy przewód i gra jak należy :)

 

Pozdrawiam,

Bartek

 

BTW Jak sie te spinki do tego spojlera nazywają, bo zagubiłem jedną i chciałbym dokupić a nie wiem gdzie i jaką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"bwoj

 

BTW Jak sie te spinki do tego spojlera nazywają, bo zagubiłem jedną i chciałbym dokupić a nie wiem gdzie i jaką.

 

Chodzi ci o te plastikowe kołki do mocowania spojlera? Jeśli tak to masz numer części 51627175335. Tylko te szare są stosowane chyba od 06.2006, wcześniejsze chyba były czarne. Jak będziesz zamawiał to musisz podać vin, to ci dobiorą odpowiednie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 11 miesięcy temu...

Witam ,

Problem nie został rozwiązany prawdopodobnie umyślnie przez mnie ale się rozwiązał .

A mianowicie po wielkich poszukiwaniach problemu na forach polskich i zagranicznych stwierdziłem że problem może być w aku pilota i jednocześnie w diversity .

Kupiłem aku do pilota z USA na które czekałem około miesiąca jak i czaiłem się na jakieś diversity na allegro przez ten czas .

Jednocześnie pojechałem do niby najlepszego gościa od BMW który stwierdził że wszystko działa i że BMW ta mają :/

Miałem się po prostu do tego przyzwyczaić ....nigdy :)

Czekając cierpliwie na baterie i co chwila rozbierając tył samochodu szukając i szukając, zmęczony dałem sobie spokój a auto grzecznie sobie siedziało w cieplutkim suchym garażu przez kilka dni . Musiałem gdzieś wyjechać pilnie i szybko poskładałem daszek po czym następnego dnia zauważyłem że auto się zamyka i otwiera z odległości 30 metrów ???!!!!!

 

Myślę że miałem problem jakiejś wilgoci w diversity - tylko to przychodzi mi do głowy . Aku w pilocie nie wymieniałem .

Do dzisiaj (odpukać )działa i to jak należy !

 

Polecam rozebrać wszystko, przeczyścić i zostawić w świętym spokoju w suchym garażu i złożyć za jakiś czas ponownie .

No i problem leży w diversity nie pilocie na 100 % .

 

Pamiętam że gdzieś wyczytałem że ktoś płytę od diversity poddał ogrzewaniu w piecu i tez pomogło - może jakieś zimne luty się porobiły , nie wiem .

 

Pozdrawiam i mam nadzieję że w Twoim przypadku też pomoże .

Krystian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze

czy w prawym czy w lewym z tych peszeli to już nie pamiętam. i tak musisz wypiąć tą gumę od blachy auta,więc zobaczysz,w którą stoną idą kable. nie wiem co masz zepsute,ale może to ci pomoże w czymś:

viewtopic.php?f=158&t=216265&start=360#p2075856

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam

 

Chciałbym się podłączyć do tematu.

 

Padło mi całkowicie sterowanie z pilota, dwa piloty nie działają, nie działa centralny z pilota ani nawet sterowanie szybami. Bezpieczniki sprawdzałem wsztlko jest dobrze. Pilot byl sprawdzany u fachowac na takim urządzeniu i również jest dobry

Sciągnełem lotkę sprawdzałem przewody nie mogę nigdzie zlokalizować żadnego przetarcia. Sprawdzałem napięcie na przewodach co idą do anten;

 

czerwono brązowy 12v na włączonym silniku 14

niebiesko żółty 4,5v

zielono zółty 0

czarno czerwony 0, na włączonym silniku 14

 

czy te właściwości są poprawne??

Ewentualnie gdzie mogę szukać problemu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mam to samo ,sprawdź przewody w tych gumowych peszlach ,ja miałem przerwane. Zrobiłem przewody wymieniłem wzmacniacz diversity i dalej [BAD]. A ogrzewanie tylnej szyby ci działa. Ja cały czas z tym walczę jak znajdę przyczynę to napisze co i jak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie gdyby ktoś wymieniał tylne tasiemki uziemienia te na zawiasach 61129114571 (wewnętrzne) to śmiało można je zastąpić - koszt jednej w serwisie to po rabatach w tej chwili 95zł - za kawałek aluminiowej cieniutkiej blaszki....

 

Ja kupiłem w serwisie i źle je zamontowałem co zaowocowało przy pierwszym zamknięciu klapy tym, że obie się przerwały :oops:

Powiedziałem sobie, że już drugich nie kupię i zrobiłem własne :D wykorzystałem takie przelotki okienne do kabla antenowego:

 

http://www.damixsat.pl/media/products/c72fc53aa2164db8d72c6eb299f6cc13/images/thumbnail/big_82-85682.jpg?lm=1455448356

 

Wygląda to tak:

http://i.imgur.com/kOeM3y6.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich sympatyków marki .

Chciałbym się podzielić moim problemem z brakiem odbioru stacji radiowych . Radio odbierało tylko w dużych miastach i tylko kilka stacji . Poza miastem cisza .Problemem okazał się przerwany przewód czarno-czerwony w osłonie gumowej z prawej strony . Przeciągnąłem kawałek nowego przewodu ( tu trochę trzeba się nagimnastykować ) polutowałem i radio zaczęło grać jak się patrzy . Nie miałem problemów z działaniem pilotów ani ogrzewaniem tylnej szyby . Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Panowie gdyby ktoś wymieniał tylne tasiemki uziemienia te na zawiasach 61129114571 (wewnętrzne) to śmiało można je zastąpić - koszt jednej w serwisie to po rabatach w tej chwili 95zł - za kawałek aluminiowej cieniutkiej blaszki....

 

Ja kupiłem w serwisie i źle je zamontowałem co zaowocowało przy pierwszym zamknięciu klapy tym, że obie się przerwały :oops:

Powiedziałem sobie, że już drugich nie kupię i zrobiłem własne :D wykorzystałem takie przelotki okienne do kabla antenowego:

 

http://www.damixsat.pl/media/products/c72fc53aa2164db8d72c6eb299f6cc13/images/thumbnail/big_82-85682.jpg?lm=1455448356

 

Wygląda to tak:

http://i.imgur.com/kOeM3y6.jpg

 

za co są odpowiedzialne te wewnętrzne tasiemki maswe?? za antene??

pytam ponieważ radio trzeszczy i słabo odbiera a właśnie te tasiemki mam przerwane...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie tasiemki same trudno kupic (uzywki) ale jak poszukacie zawiasow klapy, to czesto sa do kupienia razem z tasiemkami za smieszne pieniazki (oczwiscie tez uzywane).

Dlatego szukajcie na portalach aukcyjnych zawiasow :)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

koledzy przerobiłem cały temat i mam podobne objawy jeżeli chodzi o radio w e91, działają 2 stacje, i to tez zależy gdzie jestem, więc podejrzewam jakiś przewód (auto z 2007r), do tego dochodzą jeszcze nie działa żarówka w lewej tylnej lampie, ta w klapie, do tego przestała działać tylna wycieraczka, czy ktoś miał z tym problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

umnie pomogła wymiana modułu diversity- była upalona ścieżka teraz radio gra idealnie :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kolegów.

Mam popękane te tasiemki uziemienia na zawiasach 61129114571 o których pisał i pokazywał Balugass czytam do czego one służą i nigdzie się nie mogę doczytać. Może ktoś napisać jaką pełnią rolę? Będę bardzo wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.