Skocz do zawartości

330i jak poznać uszkodzoną odmę?


pawci06

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Członkowie klubu

Wg. TIS, link wklejałem, jest wymienna dla M52TU i M54.

 

Jest tam też podany numer konkretnej odmy, która wchodzi w zestaw naprawczy, więc można sobie sprawdzić czy pasuje (biorąc poprawkę, że może być inny, bo to wersja na zimne kraje, ale jeśli pod VIN występuje, to powinna pasować)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienilem odme i jest otulina przewodow odma to nic innego jak olastik i w srodku membrana gumowa z sprezyna....

 

Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odma nie jest powodem brania oleju tylko pierścienie olejowe :)

 

Przez odmę może olej uciekać jak jest zepsuta ale w większości przypadków jest to wina pierścieni i puszczania na nich oleju do komory spalania i paliwa do oleju.

 

Druga sprawa to chyba sprawna odma powinna zasysać korek i bagnet. Dodatkowo po ich wyjęciu podczas pracy powinna być zauważalna zmiana pracy silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w M54B22 przy parę tysięcy km temu wymienionej odmie (zamiennik Febi, węże Meyle) jak odkręcę korek na zimnym silniku to silnik chodzi jakby miał umrzeć, na jałowym obroty skaczą, auto się dławi, cała buda chodzi. Po złapaniu temperatury jest zdecydowanie lepiej, ale nadal ciut kuleje, czuć pod tyłkiem, że silnik nie pracuje zbyt równo. Miałem wymieniać sam separator na ori dla świętego spokoju, ale te objawy chyba wskazują, że odma sprawna?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko co opisałem to na odkręconym korku.

No to luz, jak można przeczytać w tym temacie uszkodzoną odmę poznaje się po tym, że po odkręceniu korka nie dzieje się nic, jak np u mnie (no może maleńkie zawahanie obrotów. Więc u Ciebie pewnie wszystko ok. Sam jadę w nowym tygodniu na wymianę i zestaw podobny jak u Ciebie tzn odma Febi i węże Febi/Meyle :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzn wiesz, przy silniku rozgrzanym do temperatury roboczej, odkręcenie korka nie daje dużych zmian poza lekkim zawahaniem obrotów, lekko nierówną pracą i drżeniem fotela jak się wsiądzie. Im chłodniejszy silnik, tym gorzej, a przy całkiem zimnym np po nocy autem telepie i silnik się dławi, prawie gaśnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
poinformowano mnię, po sprawdzeniu w BMW DE, że nie będzie dostępna. Ktoś ma inne informacje, lub potwierdzenie wcześniejszych? Chciałbym się w takową zaopatrzyć.

Maciek powiedział, że w połowie listopada dostawa i u mnie zestaw już w domu :cool2:

Nie wiem dlaczego ASO ściemnia w tym temacie... u Maćka w sklepie dostępna.

Przyszło dokładnie to:

 

http://rajzyngier.net/web_pic/KA/odma.jpg

 

http://rajzyngier.net/web_pic/KA/odma1.jpg

 

Po zdjęciu otuliny odma wygląda chyba jak ta normalna, nie na zimne kraje.

@mariryb - króciec jest zaślepiony, widać na zdjęciu.

http://rajzyngier.net/web_pic/KA/odma2.jpg

 

Numery poszczególnych części zestawu:

http://rajzyngier.net/web_pic/KA/odma3.jpg

 

http://rajzyngier.net/web_pic/KA/odma5.jpg

 

http://rajzyngier.net/web_pic/KA/odma6.jpg

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Witam a ja mam taki problem ze po odkręceniu korka wlewu oleju z wydechu biały dym ze nic nie widać po zakręceniu ustaje zero kopcenia płyn w normie test uszczelki zrobiony uszczelka cała i tylko po odkręceniu korka tak się dzieje ktoś spotkał się z takim czymś wina odmy ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...
Znalazłem to przypadkiem, ASO twierdzi, że tego już się nie produkuje, ale ma być na magazynie po 15 listopada w planowanej dostawie.

W zestawie jest odma i dwie rurki - jak w TIS napisane, zestaw na zimne kraje.

...

Tego chyba nawet w ETK nie ma pod VINem auta...

Odkopując dawny wątek - GR próbowałeś wtedy sprawdzać ten zestaw wprost (czyli nie po VINie, tylko po numerze) w katalogach pod kątem samego jego istnienia i pod kątem dostępności?

https://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/7534237-zestaw-napr-wersji-dla-zimnych-krajow

Nie wiem, czy po latach coś się zmieniło i dopiero potem pojawiła się ta dostępność szukając po kodzie.

A inne pytanie (nie wiem, czy w tym wątku gdzieś mi umknęło) - jaki miałeś problem z wskazaniem oleju? Powoli się pojawiał właściwy poziom, czy było to jakieś zawsze nieprecyzyjne, rozmazane?

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Siema :D

Nie sprawdzałem później czy pojawiło się normalnie, czy wznowili produkcję itp. U Maćka można było normalnie zamówić, więc nie rozkminiałem.

U mnie ona leży w pudełku caly czas w garażu.

Poszedłem na rekord i przebijam przebiegi @zent :wink: robię 330tką tyle km rocznie, że tankuję ją raz w roku :wink:


Wskazanie - źle włożona rurka bagnetu. Paproch.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema :D

... Poszedłem na rekord i przebijam przebiegi @zent :wink: robię 330tką tyle km rocznie, że tankuję ją raz w roku :wink:

...

No hej! :D

Mogę tylko potwierdzić, że tak się da. Moim E34 praktykuję to od dawna. Potem w ostatnie letnie dni jesienią robię objazd mający na celu zrobienie w baku miejsca na świeżą zawartość. :D

Co do odmy - musiałeś już ją kiedyś w ogóle wymienić w M54, czy w kontekście powyższego tematu, nowa odma zawsze może leżeć na półce? ;-) :D

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Wymieniałem zaraz po zakupie auta, jak się okazało, że nie jest wyjątkiem w podżeraniu oleju. Wtedy na forum teorii o pierścieniach nawet nie było :wink: mówiło się wymień odmę, jak nie pomoże, to niestety uszczelniacze zaworów :wink:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.