Skocz do zawartości

Re: e91 M-pak - hamulce z 335d/i


jacek85

Rekomendowane odpowiedzi

Pod tarcze 330 nie założysz zacisku z 346mm :( Klocek będzie w złej pozycji i zacisk na szeroki o 6mm . Więc albo zaciski z 330d/i i tarcza 26/330 bądż zaciski z 335i/d i tarcza 30/346. Musisz również pamiętać o osłonie (ta z 320 nie pasuje do 330 ani do 335 i wzajemnie) :wink:

 

Rozumie porostu źle popatrzyłem na rozmiar w ETK-a ale chodzi mi o założenie takich jak Ty masz 335 zaciski i tarcze 346mm oczywiście przy felgach 17" takie jak Twoje czarne wejdzie bez problemu ?

http://img845.imageshack.us/img845/904/logoqlq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wchodzi o tyle bez problemu że między felga a zaciskiem jest ok 2-3 mm :D, także grubsze ciężarki z felgi zacisk poucina :mrgreen:

powiem szczerze że jak złożyłem wszystko, to ze strachem zakładałem felgę bo wszystko wskazywało jakby felga miała nie wejść :lol: :lol: :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko jakoś to będzie , chociaż cały czas myślę o PERFORMANCE z niemieckiego ebaya zamiast tych od 335 :) - wiadomo większy wydatek .

A powiedz jest zauważalna różnica przy hamowaniu z większych prędkości na tych od 335 ? Czy nie zauważalna jednoznacznie ?

Edytowane przez tomekt1981
http://img845.imageshack.us/img845/904/logoqlq.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szacun za wymianę hamulców :cool2: 2w1: hamowanie i wygląd, nie będzie już takiej obrączki/ringo w kole :wink: pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przejechaniu 800 km (z dotarciem tarcz i klocków) mogę powiedzieć, że różnica w hamowaniu samochodu pomiędzy seryjnym układem hamulcowym a tym z 335i/d jest gigantyczna!! Podczas jazdy w trasie przestało występować zjawisko drżenia kierownicy po kilkunastu ostrych hamowaniach z przedziału prędkości 160-80 :wink: Auto hamuje cały czas, nie czuć spadku wydajności, także każdemu polecam ten zabieg.

 

Dziś, dzięki uprzejmości firmy w której pracuję zmieniłem olej w samochodzie i rozpoczynam test badania oleju silnikowego (nie mogę podać jakiej marki) pod kątem jego rozcieńczania przez ON. Mając na pokładzie DPF'a obserwowałem cykliczne zmiany poziomu oleju. Teraz według ułożonego harmonogramu będę pobierał próbki oleju i badał jego skład - po jeździ typowo miejskiej (emeryckiej) i po jazdy autostradowe. Pełne wyniki będę miał dopiero po 15tkm, więc za jakieś 6 miesięcy, ale jak tylko dostanę je w rękę podzielę się co i jak i mam nadzieje obalimy/potwierdzimy parę mitów.

 

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio byłem na torze i miałem okazję po raz kolejny sprawdzić skuteczność hamowania (na klockach zimmermana) otóż:

- po każdej sesji (5 kółek ~20km) jak zjeżdżałem z boksu to tarcze miałem SINE, każdy się im przyglądał z niedowierzaniem :)

- skuteczność hamowania była mimo sinych tarcz cały czas...

...jednak po pewnym czasie wyraźnie było czuć słabnącą skuteczność...

Jednak nie wiem czy to bardziej wina tarcz/klocków czy gotującego się płynu hamulcowego ...

- zapylone od klocków to mam całe felgi :)

- klocki z 80.000 zasięgu po kilku godzinach spadły do 40.000 :)

- Najmocniejsze hamowania jakie miałem na torze to 215-130 oraz 190-80

 

Jednak myślę, że jak na Twoją moc samochodu to te hamulce mogą być bardzo dobre :)

Gratuluje udanego modu :) :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zapominajcie, że wersje 6-cylindrowe mają (zazwyczaj lub zawsze, tego nie jestem pewien) DSC+ który posiada dodatkowo chociażby funkcję "Fading Compensation" (oprócz Brake Standby, Rain Brake Support, Hill Start Assist, Soft Stop).

 

Tak więc kiedy hamulca mocno się rozgrzeją (informacja z czujnika temperatury w układzie hamulcowym), DSC+ zwiększa siłę hamowania tak aby kierowca nie odczuł tego na pedale hamulca.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.