Skocz do zawartości

E70 praktyczne porady/co warto mieć a czego nie


Prezioso

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Znajomy mojego ojca - przyjaciel rodziny poprosił mnie o wyszukanie dla niego samochodu i doradzenie ws. zakupu (nie ma nikogo niestety w swojej rodzinie kto by się cokolwiek znał na autach). Wyznaczył mi kilka elementów jakie go interesują czyli: diesel z automatem w nadwoziu SUV, posiadający światła do jazdy dziennej, skórzaną tapicerkę, dobre audio, cena zakupu oscylująca w granicach 200kPLN. Przebieg do 100kkm. Nic więcej go nie interesuje (ale jak będzie miało to dobrze gdyż on się nie zna na dodatkach w stwierdził że w salonie wcisnęliby mu wszystko)

Nic w tym trudnego bo w serwisach ogłoszeniowych aż roi się od takich samochodów tylko niemniej na placu boju pozostało(kolejność zachowana) X5, Jeep Grand Cherokee, Touareg nowy, Porsche. Ostatnie chyba odpadnie bo on nie chce być ZBYT ostentacyjny, Jeep jeszcze jest ZA nowy ;) żeby się decydował poza tym modele 2010/11 mają 5biegową skrzynię, natomiast VW ... to VW z disco-polowymi diodami LED ;)

Jeśli będę szukał bardzo proszę o podpowiedź na JAKIE ELEMENTY WYPOSAŻENIA DODATKOWEGO ZWRÓCIĆ SZCZEGÓLNĄ UWAGĘ (mówimy o praktycznych elementach).

Myślałem np o komfortach z podgrzewaniem i wentylacją - tylko nie wiem czy wentylacja często występuje w takich modelach (w E60 jest bardzo trudno o tą opcję a jest ona niemal obowiązkowa przy skórzanej tapicerce ;) ). Czego jeszcze warto poszukiwać z waszego doświadczenia - za co warto dopłacić kilkanaście tysięcy więcej co w życiu codziennym będzie ułatwiało jazdę i sprawiało przyjemność oraz co faktycznie się przyda (z czego będzie korzystał).

Będę wdzięczny za podpowiedź.

 

PS.

Moc silnika się dla niego nie liczy może mieć 235PS a może 286PS - starszy gość który stwierdził że nie będzie szarżował (założę się że jak już kupi auto jego średnie spalanie będzie bardzo bliskie do deklarowanego przez producenta :D )

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsza podstawowa sprawa system ACTIVE DRIVE !!! jest tu temat o nim! super rzecz w tak wysokim kolosie!

druga siedzenia komfortowe, te lepsiejsze ;) boska sprawa!

do tego panorama super rzecz, kamera cofania tez bardzo pomaga! nie wiem czy to opcja czy nie, ale w trasie super bajer to automatycznie wylaczajace i wlaczajace sie dlugie swiatla, wylaczaja sie same jak cos przed tobą jedzie uruchamiaja gdy jest pusto.

no i w mojej opinii nie warto brac 20 calowych kol bo bardzo spada komfort jazdy, ale to juz jak kto lubi.

podgrzewana keirownica ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
pierwsza podstawowa sprawa system ACTIVE DRIVE !!! jest tu temat o nim! super rzecz w tak wysokim kolosie!

druga siedzenia komfortowe, te lepsiejsze ;) boska sprawa!

do tego panorama super rzecz, kamera cofania tez bardzo pomaga! nie wiem czy to opcja czy nie, ale w trasie super bajer to automatycznie wylaczajace i wlaczajace sie dlugie swiatla, wylaczaja sie same jak cos przed tobą jedzie uruchamiaja gdy jest pusto.

no i w mojej opinii nie warto brac 20 calowych kol bo bardzo spada komfort jazdy, ale to juz jak kto lubi.

podgrzewana keirownica ;)

 

chyba adaptive drive...

 

wentylacja foteli w X5 jest do bani - glosna i malo wydajna, kola 20 calowe fajnie wygladaja, ale... po pierwsze sie szybko zuzywaja, po drugie nie mozna robic rotacji pomiedzy przodem a tylem (wiem, wiem, BMW twierdzi, ze to niepotrzebne :) ), po trzecie zmniejszaja komfort jazdy...

 

w X5 zdecydowanie miec lepszy sprzet grajacy niz ten podstawowy, ktory jest zenujacy

 

poza tym dojazdowka sie by przydala, jesli ktos chcialby zmienic run flaty na opony zwykle (ja niestety przegapilem ta opcje w konfiguratorze i teraz bede musial zaplacic prawie 3 razy wiecej za zestaw kolo + lewarek itp.)

 

reszta fajnych gadzetow zostala chyba wymieniona

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za uwagi i sugestie. Felgi z pewnością mu odpuszczę (duże) starszy Pan i nie lubi kozaczyć ani się lansować felami 20" poza tym - komfort na PL drogach.

Jeśli chodzi o adaptive drive - słyszałem o kosztach - lepiej tę opcję pominąć :) gość chce się związać na dłużej z autem (twierdzi że dożywotnio).

System audio -kwestia godna uwagi - sam mam podstawowe audio w E60 i uważam że to jest żenua ....

Kamera cofania - OK

Adaptacyjne reflektory - OK

Podgrzewana i elektryczna kierownica - gadżet pewnie zimą tak przydatny jak latem wentylacja :) (idą chyba w parze)

Fotele - z pewnością komforty - a więc z pewnością podgrzewane i z pamięcią - wentylacja jak dla mnie musi być przy skórze (wiem jak się klei d...pa w garniturze do skóry w lecie więc będę tego szukał mimo że głośne i słabo wydajne (u mnie też) :)

Panoramadach - gadżet zbędny dla facia bez małych dzieci kiedy w 80% będzie jeździł sam, poza tym moja połówka ma w swoim aucie Panoramę i jakoś nasz młody specjalnie zachwycony nie jest i go to nie kręci- chyba że to dlatego że ma to od dziecka - czyli odkąd pamięta i go to już nie rusza.

 

Teraz z mojej strony:

- reflektory skrętne ??? pomaga to w życiu codziennym ?

- jak wygląda sprawa świateł do jazdy dziennej w X5 ???? może ktoś podrzucić czy to są ringi czy jakoś inaczej jest to rozwiązane ?

- active steering ??? u mnie w E60 jest to mega przydatne i było jako opcja czy w E70 jest standardem ?

- Navi - sprawdza się na PL drogach i czy można dorzucić fotoradary ?? Dziwny gość jemu navi potrzebne jest do ostrzegania przed fotoradarami ;)

- kamera cofania - rozumiem że jest w komplecie z czujnikami ?

- webasto (ze względu na klimat i wypady w góry) ?

- silnik 235 PS wystarczy do spokojnej - dziadkowej jazdy i pozwoli wyprzedzić czasami ciężarówkę :D ???

- klima ?? ilu strefowa jest w X5 i jaki rozdział p/t czy l/p ?

 

A z innej beczki - często widzę na drodze rożne X5 - z czarnymi elementami zderzaków z przodu i tyłu, czarnymi relingami, lub malowane zderzaki na kolor nadwozia i chromy wokół szyb i relingi czy to jakieś specjalne pakiety wyposażenia czy ot tak jak leci biedniejszy bogatszy egzemplarz?

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Według mnie obowiązkowy dodatek to aktywny układ kierowniczy (wart każdych pieniędzy). Jażeli dużo korzysta z nawigacji to warto wziąć po uwagę HUD ( wyświetla wskazówki z navi na szybie, nie trzeba sie gapić w monitorek + oczywiście prędkość, dane z tempomatu itp).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiscie chodzilo mi o adaptive drive :) ale to akurat nie ma nic wspolnego z tym co jest w Mercedesach, nie podnosci i nie opuszcza zawieszenia ;) i jest WIELCE mało awaryjne ;)

 

a polepsza przyspieszenie, skraca nawet drogę hamowania, wchodzenie w zakrety tez jest przyjemniejsze i bezpieczniejsze!, komfort jazdy dużo wyższy z tym systemem (polaczane z DumpControl czy jakos tak, czyli duzo mniej czujemy nierownosci na tylnej osi) ale najwaziejsze ze suma sumarum mocno zwieksza bezpieczeństwo jazdy! jezdzilem z i bez i roznica jest b duża.

 

i jak tu ktos pisal active stering to tez bardzo ważna i fajna rzecz! bez tego namachasz sie przy parkowaniu jak głupi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

oj tam, oj tam - bez przesady z tym AD, fajnie jest miec, ale czy to mialby byc deal breaker to mam powazne watpliwosci, w szczegolnosci przy kupnie uzywanego samochodu, gdzie wplyw na wyposazenie jest wlasciwie zerowy, wedlug mnie sa duzo istotniejsze elementy wyposazenia niz AD, ktore umilaja jazde

 

jestem pewien, ze duza czesc kierowcow nie zauwazylaby braku AD

 

nie przesadzajmy, ze AD poprawia przyspieszenie, bo niby jak?

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kolegi X5E70 -> temat brzmi co warto mieć a czego nie - to oznacza że szukając auta dla kogoś chcę mu wyszukać optimum z czego będzie korzystał i co mu się przyda a nie co będzie miał dla zasady.

A że dowolna konfiguracja jest w salonie i pozostawi się tam 2x więcej niż kwota wymagana to inna bajka - jasna jak słońce i zrozumiała. Zakup auta używanego to kompromis między ceną/wyposażeniem a stanem technicznym - z czego wyposażenie to ostatnia rzecz w kolejności (nie kupię gościowi zajechanego trupa tylko dlatego że będzie miał komforty z wentylacją)

 

Zasadniczo:

- automat/diesel/SUV jest jasne

- fotele komfortowe - więc podgrzewane i z pamięcią oraz elektrycznie ustawiane (z wentylacją będzie problem z dostępnością ale może w DE coś wyszukam)

- xenony - z doświetlaniem zakrętów lub adaptacyjnym oświetleniem

- czujniki parkowania chyba ma każda X5 (kamerę niekoniecznie ale to nie jest warunek istotny)

- active steering

- navi (ma chyba każda)

- klima (standard)

- webasto i podgrzewana kierownica (mogą być a nie muszą)

 

Więc pytanie czy to AŻ tak wiele i AŻ tak niezwykłe wyposażenie jak na luksusowy samochód za 300kPLN (nowy) żeby od razu lecieć do salonu ;) ??

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamera cofania - nigdy nie uzylem. No, raz, bo mi sie przelaczylo niechcacy :)

Za to codzien uzywam tych kamer w lusterkach, ktore pokazuja samochod "z gory".

To, plus radar parkowania - po prostu cos pieknego :)

Panorama-fajna rzecz, ale mozna sie obejsc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja X5 jest z 2009 i ma w zasadzie wszystkie dodatki dostępne w tamtym czasie. Po upływie 2,5 roku mogę powiedzieć że: Wentylacja jest niezbędna przy skórze. Nawet niezbyt udana jak w BMW, ale konieczna. Warto mieć domykanie drzwi. Koniec z trzaskaniem i siłowaniem się. Pakiet oświetlenia - bardzo pomaga wieczorem przy wsiadaniu/wysiadaniu. Podgrzewanie kierownicy jest przydatne zimą szczególnie dla nielubiących rękawiczek. Ogrzewanie postojowe - bardzo przydatne. Ale tu uwaga: nie zawsze działa. Wymaga sprawnego i naładowanego akumulatora. U mnie po kilkudniowym (10) postoju w Austrii nie załączyło się przy -18 st. Serwis powiedział, że to normalne bo komputer zabezpiecza prąd do uruchomienia silnika i nie pozwoli na zużywanie go przez inne urządzenia. A wtedy było najbardziej potrzebne... Warto mieć szyby atermiczne. Nie nagrzewa się wnętrze i nawet po postoju na słońcu wewnątrz jest chłodniej niż na zewnątrz. Jeżdżę przeciętnie dynamicznie i uważam, że dla takiego kierowcy nie warto zamawiać sportowego zawieszenia. Ja różnicy w położeniu 'sport' nie zauważam. Biksenony powinny być standardem. Skrętne światła, automatyczne przełączanie (tzw asystent) - OK, ale doświetlanie zakrętów jest za słabe. Jadący z przeciwnej strony widzą włączony halogen, ale czy to pomaga mnie? Świeci za słabo i za blisko i również w dzień. Klima 4 strefowa jest OK. Kamera cofania przydaje się, bo czujniki już piszczą ciągle przy 50-60 cm. Z kamerą dojadę na styk. Ja świadomie wybrałem silnik 3,0d. Do normalnej (co to znaczy?) eksploatacji wystarczy a jest najcichszy. Przedkładam komfort nad sport. Mam duże zastrzeżenia do nawigacji, ale jak czytam na forach, to się już zmieniło. Dla mnie pytaniem jest czy warto dodawać próg przy drzwiach. Ja nie mam i trudno się do samochodu wsiada/wysiada, zwłaszcza kobiecie w spódnicy. Podobno taki próg ułatwia, ale ja nie mam wiedzy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za wszelkie uwagi i informacje. Znalazłem już "clue" i teraz będę szukał idealnego zestawienia dla znajomego. Przy zaakceptowanym kompromisie szukanie właściwego pojazdu nie powinna nastręczać problemów. Jak już będzie zakup pochwalę się co wynalazłem. Gdyby ktoś miał jakieś sugestie proszę pisać przeglądam na bieżąco :)
Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

to teraz ja dorzuce pare groszy od siebie

Co uwazam ze koniecznosc

M-pakiet:)

Aktywny uklad kierowniczy- rewelacja

dociaganie drzwi- fajna rzecz aczkolwiek wlasnie dzis przycial mi palca- efekt czarny paznokiec :cry:

PDC

kamera

dostep komfortowy

Szyby atermiczne

Asystent swiatel drogowych

fotele komfortowe- IMO najlepszy dodatek w x5

Automatyczna klapa

podgrzewana kierownica

o taki rzeczach jak xenon, podgrzewane fotele czy tez skorzana tapicerka nie pisze bo to oczywiste

Co mam a czego moglbym nie miec

Adptive drive OK ale nie za 15tys zl

doswietlanie zakretow

Mialem aluminiowe progi po dolozeniu M pakietu bardzo sie ciesze ze z nich zrezygnowalem

O takich rzeczach jak satynowe obramowanie, czy tez relingi nie pisze bo to rzecz gustu

pozdro

http://i607.photobucket.com/albums/tt156/henake/auta-1_zps844b52e9.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szanowni koledzy, w tym wątku wymienione zostały prawie wyszystkie znane mi (także jedynie z forum) elementy wyposażenia X5-ki. Jednak w swoim aucie posiadam aktywny tempomat z funkcją stop and go, o którym nikt nie wspominał - uważam ten system za rewelacyjną pomoc kierowcy w trakcie jazdy. Używam go zarówno w jeździe "po trasie", jak też w korkach. Przykładowo na trasie Zgorzelec-Wrocław tylko raz nacisnąłem na hamulec! Samochód sam zwalnił i przyspieszał, a ja obydwie nogi trzymałem na podłodze. Więc jeśli ktoś mówi o komforcie jazdy, to klima i siedzenia są jego ważnymi faktorami, ale aktywny tempomat jest czymś bardzo zwiększającym komfort, a także bezpieczeństwo - na pewno auto nie pozwoli wjechac w czyjś w kufer...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- na pewno auto nie pozwoli wjechac w czyjś w kufer...

 

No niestety nie był bym taki pewien, elektronika służy ludziom ale nie zwalnia z myślenia i obserwowania drogi. Jestem przekonany że jeśli ktoś przed tobą zahamuje awaryjnie to musisz się posiłkować pedałem hamulca bo inaczej auto samo nie wyhamuje. Jednakże aktywny tempomat to coś rewelacyjnego, testowałem to u kolegi w E60 535d i jadać za drugim autem zjechałem z autostrady zrobiłem rondo i wróciłem na autostradę nie dotykając pedałów gazu i hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam Twoje słowa, także te o myśleniu za kierownicą.

Dosyć często stosowałem w poprzednim aucie tempomat (standardowy), a teraz (po 17tys.km) jestem fanem aktywnego. Na początku testowałem dosyć ostrożnie jego możliwości i szybkość reakcji, doprowadzajac do palpitacji serca pasażera siedzącego obok (żonę :norty: ). W pewnym momencie przy ok. 140km/h ciężarówka wyjechała z prawego pasa 20m przede mnie... nie zdążyłem zareagować. Auto piszcząc przeraźliwie sygnałem alarmowym samo wychamowało 2m przed ciężrówką. Jednak jeszcze raz potwierdzam - czujność trzeba zachować tak jak w każdym momencie jazdy.

... a jazda w korku... komfort. Całą Ostrobramską do Czecha w Warszawie o ok. godz. 17 przejżdżam bez dotykania gazu i hamulca - dotykam tylko palcem czujnika ruchu na dźwigni tempomatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam Twoje słowa, także te o myśleniu za kierownicą.

Dosyć często stosowałem w poprzednim aucie tempomat (standardowy), a teraz (po 17tys.km) jestem fanem aktywnego. Na początku testowałem dosyć ostrożnie jego możliwości i szybkość reakcji, doprowadzajac do palpitacji serca pasażera siedzącego obok (żonę :norty: ). W pewnym momencie przy ok. 140km/h ciężarówka wyjechała z prawego pasa 20m przede mnie... nie zdążyłem zareagować. Auto piszcząc przeraźliwie sygnałem alarmowym samo wychamowało 2m przed ciężrówką. Jednak jeszcze raz potwierdzam - czujność trzeba zachować tak jak w każdym momencie jazdy.

... a jazda w korku... komfort. Całą Ostrobramską do Czecha w Warszawie o ok. godz. 17 przejżdżam bez dotykania gazu i hamulca - dotykam tylko palcem czujnika ruchu na dźwigni tempomatu.

 

 

Ja uczę się jeździć na tej funkcji.

A jaką prędkość ustawiasz ?? Ja się trochę mecze ciągle włączając i wyłączając ten aktywny tempomat w korku, chyba, że masz jakaś radę , wskazówkę jak z niego dobrze - płynnie korzystać.

http://img683.imageshack.us/img683/3659/bmwx5e70lci1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... A jaką prędkość ustawiasz ?? Ja się trochę mecze ciągle włączając i wyłączając ten aktywny tempomat w korku, chyba, że masz jakaś radę , wskazówkę jak z niego dobrze - płynnie korzystać.

 

W korku ustawiam najmniejszą, adekwatną prędkość do szybkości przemieszczania się kolumny samochodów. Jeśli więcej się stoi niż jedzie i przemieszcza po kilka metrów to 30km/h. Aby ruszyć aktywuję tempomat dotykając palcem przycisku na dzwigni - i to jest jedyna czynność wykonywana w trakcie jazdy. Przycisk używam chwilę przed ruszeniem samochdu przede mną - pozwala to na bardzo płynne ruszanie adekwatne do ruchu samochodu z przodu i utrzywanie wciąż tej samej odległości (ok. 4-5m). Zbytnie opóźnienie tej czynności również powoduje utrzymanie się w tempie jazdy, jednak następuje gwałtowniejsze ruszanie, ponieważ mój samochód pozostaje bardziej w tyle od poprzedzajacego i dochodzi do efektu doganiania. Jeśli tempo przemieszczania jest większe to staram się ustawić tempomat na prędkość o 10-20 km większą. Zapobiego to zbytniemu przyspieszaniu, a nastepnie hamowaniu. Jeśli np na autostradzie jadę 140km/h i samochód przede mną zwalnia do 100-90 (ciężarówka) do również przestawiam tempomat do prędkości jedynie o 20 wiecej (tylko dwa naciśnięcia dźwigni).

Oczywiście jazda na tempomat nie skutkuje zmknieciem oczu i odpoczynkiem podczas jazdy , trzaba reagować na sytuację. Jednak utrzymując wygodniejszą pozycję z nogami na podłodze. Na dłuższy dystans/w dłuższym czasie mniej się męczymy i odczuwamy większy komfort. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... A jaką prędkość ustawiasz ?? Ja się trochę mecze ciągle włączając i wyłączając ten aktywny tempomat w korku, chyba, że masz jakaś radę , wskazówkę jak z niego dobrze - płynnie korzystać.

 

W korku ustawiam najmniejszą, adekwatną prędkość do szybkości przemieszczania się kolumny samochodów. Jeśli więcej się stoi niż jedzie i przemieszcza po kilka metrów to 30km/h. Aby ruszyć aktywuję tempomat dotykając palcem przycisku na dzwigni - i to jest jedyna czynność wykonywana w trakcie jazdy. Przycisk używam chwilę przed ruszeniem samochdu przede mną - pozwala to na bardzo płynne ruszanie adekwatne do ruchu samochodu z przodu i utrzywanie wciąż tej samej odległości (ok. 4-5m). Zbytnie opóźnienie tej czynności również powoduje utrzymanie się w tempie jazdy, jednak następuje gwałtowniejsze ruszanie, ponieważ mój samochód pozostaje bardziej w tyle od poprzedzajacego i dochodzi do efektu doganiania. Jeśli tempo przemieszczania jest większe to staram się ustawić tempomat na prędkość o 10-20 km większą. Zapobiego to zbytniemu przyspieszaniu, a nastepnie hamowaniu. Jeśli np na autostradzie jadę 140km/h i samochód przede mną zwalnia do 100-90 (ciężarówka) do również przestawiam tempomat do prędkości jedynie o 20 wiecej (tylko dwa naciśnięcia dźwigni).

Oczywiście jazda na tempomat nie skutkuje zmknieciem oczu i odpoczynkiem podczas jazdy , trzaba reagować na sytuację. Jednak utrzymując wygodniejszą pozycję z nogami na podłodze. Na dłuższy dystans/w dłuższym czasie mniej się męczymy i odczuwamy większy komfort. :)

 

Dzienx za dobry opis i poradę :)

http://img683.imageshack.us/img683/3659/bmwx5e70lci1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomnę swój wpis z innego forum a dotyczący testów aktywnego tempomatu przeprowadzonym przez Auto Bild w Niemczech. Mniej więcej cytat:

Otóż system działał doskonale do chwili, kiedy jadąc w korku, samochód przede mną 'przeskoczył' skrzyżowanie na żółtym. Dla tempomatu była to informacja: droga wolna. I pojechał... na czerwonym. O ile pamiętam, dotyczyło to chyba Audi zaś system był bardzo nowatorski.

Ja nie mam aktywnego tempomatu w swoim samochodzie, ale bardzo mnie ciekawi, czy coś zostało zmienione, aby uniknąć podobnej sytuacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

wedlug mnie zadaniem aktywnego tempomatu nie jest przeciwdzialanie takim sytuacja, jak opisana - on wspomaga kierowce w innych przypadkach

 

dla mnie to tak samo absurdalna proba zastosowania pewnej funkcjonalnosci samochodu jak w przypadku kolesia, ktory wlaczyl na autostradzie cruise control w swoim samochodzie wakacyjnym i poszedl do tylu przygotowac sobie kawe... myslal, ze to "automatyczny pilot"... przez takich niedorozwinietych ludzi w USA wylaczaja pewne funkcjonalnosci + za kazdym razem po odpaleniu samochodu musze potwierdzic idrive, ze zdaje sobie sprawe z tego, iz systemy elektorniczne mnie tylko wspomagaja w jezdzie a nie maja mnie wyreczac

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przypomnę swój wpis z innego forum a dotyczący testów aktywnego tempomatu przeprowadzonym przez Auto Bild w Niemczech. Mniej więcej cytat:

Otóż system działał doskonale do chwili, kiedy jadąc w korku, samochód przede mną 'przeskoczył' skrzyżowanie na żółtym. Dla tempomatu była to informacja: droga wolna. I pojechał... na czerwonym. O ile pamiętam, dotyczyło to chyba Audi zaś system był bardzo nowatorski.

Ja nie mam aktywnego tempomatu w swoim samochodzie, ale bardzo mnie ciekawi, czy coś zostało zmienione, aby uniknąć podobnej sytuacji.

 

na taką sytuację nie zrobiono nic, gdyż aktywny tempomat pomaga jedynie kierowcy, zwiększając jego wygodę i komfort jazdy, a nie zastepując go za kierownicą. Naczelna zasada kierowcy dot. przewidywania rozwoju sytuacji na drodze i ograniczonego zaufania do innych jej użytkowników wciąż obowiązuje - także podczas jazdy z aktywnym tempowatem.

W mieście i w trakcie skomplikowanej sytuacji drogowej używam tempomatu sporadycznie - sutuacja, którą opisałem wcześniej dot. jazdy w miejskim korku jest wyjątkową.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.