Skocz do zawartości

Sensor obecnosci kierowcy - Occupancy passenger mat


erule

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Swieci mi sie kontrolka poduszki kierowcy, blad na komputerze to sensor obecnosci kierowcy. Mam w zwiazku z tym kilka pytan:

 

1. Gdzie dokladnie znajduje sie i jak dobrac sie do tego sensora w BMW 745i z 2004 roku?

 

2. Gdzie mozna kupic jakis zamiennik i ile kosztuje.

 

3. Czy warto mostokowac sensor czy lepiej kupic nowy bez wzgledu na koszt, czy poduszka bedzie dzialac ok ze zmostkowanym sensorem?

 

Z gory dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, ja kupiłem emulator za 20 zł na allegro i po skasowaniu błędu wszystko ładnie chodzi. Jeżeli chcesz, możesz też kupić matę, cena około 250 zł na allegro. Ja przekonałem się do emulatora ponieważ nie miałem czasu żeby wyciągać fotel i go rozbierać. Niestety trochę jest z tym roboty. Wtyczkę od maty oraz moduł maty masz przyczepiony do fotela, znajduje się to pod siedziskiem z tyłu, musisz przesunąć na maksa do przodu fotel i go unieść, wtedy będziesz miał dużo miejsca żeby zobaczyć gdzie to się znajduje. Jest to wtyczka z dwoma kabelkami - niebieskim i białym. Po podłączeniu takiego emulatora samochód widzi, że ktoś siedzi na fotelu więc poduchy odpalą, niestety nie wiadomo z jaką siłą... Mata szacuje wagę osoby siedzącej i w ten sposób system oblicza ile ładunków ma byś odpalonych w poduszce w razie konieczności. Dodatkowa rada kolego, jeżeli masz czas i lubisz się bawić to wystarczy odciąć wtyczkę od maty i wlutować tam diodę (masz to opisane w dziale zrób to sam), która kosztuje około 1 zł:) Jest też możliwość komputerowego odłączenia maty, coś w rodzaju wyprogramowania jej z systemu, wtedy efekt podobny, poducha strzeli ale nie wiesz z jaką siłą.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mata szacuje wagę osoby siedzącej i w ten sposób system oblicza ile ładunków ma byś odpalonych w poduszce w razie konieczności. Dodatkowa rada kolego, jeżeli masz czas i lubisz się bawić to wystarczy odciąć wtyczkę od maty i wlutować tam diodę (masz to opisane w dziale zrób to sam), która kosztuje około 1 zł:) Jest też możliwość komputerowego odłączenia maty, coś w rodzaju wyprogramowania jej z systemu, wtedy efekt podobny, poducha strzeli ale nie wiesz z jaką siłą.

 

A czasami nie jest tak, że tylko wersje amerykańskie szacują wagę :wink: a Europejskie na zasadzie: zajęte lub nie zajęte?

 

Polecam albo emulator albo wyłączenie programowe. Dioda nie zawsze wychodzi, tzn. często po wlutowaniu diody błędu nie ma, ale jak sprawdzisz zajętość np, INPA to okazuje się, że pokazuje na stałe, że nikt tam nie siedzi, a to juz jest groźne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

 

Ostatnio zauważyłem, że kabelki (izolacja) obok wsuwek pod siedzeniem kierowcy sa przetarte. Przelutowalem wsuwki, skasowałem błąd ale niestety pojawił sie ponownie. Nie wydaje mi się,żeby to był błąd maty kierowcy bo cały błąd jest nasępujący:

 

Driver restrainty system fault!" Belt tensioner or belt tension limiter faulty. Ensure your seat belt is fasten.

 

Wskazywałoby to na cos zwiazanego z pasami bezpieczenstwa. Mam interfejs INPA do BMW, gdzie mozna sprawdzic dokladnie, ktory element spowodowal blad lub kod bledu (poprosze o dokladne info gdzie wejsc w menu bo mam niestety po niemiecku)?

Bede wdzieczny za wskazowki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po stronie pasażera nad nogami masz osłonę wykręć ja , tam zauważysz sterownik z wpiętymi 3 kostkami dwie są duże to światłowodowe ,wypnij i przeczyść końcówki ,wystarczy dmuchnąć mocno ,podobnie sprawdź pod fotelem jest również światłowód ,przeczyść ,wykasuj błąd i sprawdź ,może będzie ok.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Belt tensioner to nic innego jak napinacz pasa , masz przerwę na kostce przy napinaczu, rozepnij wtyczkę, odegnij delikatnie dwa piny , wepnij ponownie i wykasuj, będzie spokój! Ja tak miałem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Dzisiaj chciałem zamówić takowy emulator na allegro, ale Pan powiedział mi abym sprawdził ile wychodzi kabelków, bo jeśli 3 to będzie problem z podłączeniem emulatora;/ Ponoć dlatego, ze mam system star/stop... proszę o poradę, bo sam nie wiem co mam zrobić

 

Pozdrawiam,

SM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamietajcie,że po takim oszukaniu maty kierowcy nie bedzie możliwe wbicie biegu przy otwrtych drzwiach kierowcy,ponadto jak bedziemy jechać sami(zajety fotel kierowcy tylko) nie bedzie działać monitorowanie ciśnienia w oponach, nie będzie działać funkcja auto park(automatyczny hamulec ).

Zdecydujcie sami czy warto oszczędzać i wlutowywać diody,kabelki,emulatory... .

Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ty kolego za cuda opowiadasz?!:) Mam emulator podpięty pod fotelem kierowcy. I wszystko co opowiedziałeś jest nie prawdą! Sprawdziłem tylko czy komp widzi czy fotel jest zajęty no i jest. Wszystko śmiga aż miło. A koszt naprawy wynosi 20 zł:) Z tego co słyszałem, to jedyną wadą takiego rozwiązania jest to, że w razie kolizji poducha wystrzeli z nieznaną siłą, ponieważ mata dodatkowo szacuje +/- masę osoby siedzącej na fotelu. Może jak kupi się jakiś lipny emulator i będzie pokazywało, że nie ma kierowcy wtedy nie wbijesz biegu, ale też nie jestem pewien. Co do Auto P itd to już w ogóle nie rozumiem skąd takie pomysły i co to ma wspólnego z matą zajętości. A już monitorowanie ciśnienia w oponach? He skąd takie informacje? :lol:

 

Warto dodać, że o ile w przypadku maty kierowcy widzę sens zastosowania emulatora, o tyle w przypadku pozostałych siedzeń już nie. Wystarczy mała kolizja, poducha odpali i koszty przyszłej naprawy nieporównywalne do kosztów założenia maty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Belt tensioner to nic innego jak napinacz pasa , masz przerwę na kostce przy napinaczu, rozepnij wtyczkę, odegnij delikatnie dwa piny , wepnij ponownie i wykasuj, będzie spokój! Ja tak miałem.

 

Witam,

 

Ok, a gdzie te wszystkie wtyczki sie znajduja? W schowku po stronie pasazera?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Belt tensioner to nic innego jak napinacz pasa , masz przerwę na kostce przy napinaczu, rozepnij wtyczkę, odegnij delikatnie dwa piny , wepnij ponownie i wykasuj, będzie spokój! Ja tak miałem.

 

Witam,

 

Ok, a gdzie te wszystkie wtyczki sie znajduja? W schowku po stronie pasazera?

Ja miałem problem z niestykającym przewodem napinacza część nr 8 http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=GL61&mospid=47775&btnr=72_0422&hg=72&fg=05 odepnij kostke napinacza która wchodzi w większą kość pod fotelem, delikatnie rozegnij piny, wepnij i wykasuj błąd, tyle!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ty kolego za cuda opowiadasz?!:) Mam emulator podpięty pod fotelem kierowcy. I wszystko co opowiedziałeś jest nie prawdą! Sprawdziłem tylko czy komp widzi czy fotel jest zajęty no i jest. Wszystko śmiga aż miło. A koszt naprawy wynosi 20 zł:) Z tego co słyszałem, to jedyną wadą takiego rozwiązania jest to, że w razie kolizji poducha wystrzeli z nieznaną siłą, ponieważ mata dodatkowo szacuje +/- masę osoby siedzącej na fotelu. Może jak kupi się jakiś lipny emulator i będzie pokazywało, że nie ma kierowcy wtedy nie wbijesz biegu, ale też nie jestem pewien. Co do Auto P itd to już w ogóle nie rozumiem skąd takie pomysły i co to ma wspólnego z matą zajętości. A już monitorowanie ciśnienia w oponach? He skąd takie informacje? :lol:

 

Te informacje mam z forum 7er,a przykładem był moj samochód. Który miał uszkodzona mate kierowcy. Pod fotelem kabelki odłaczone i złączone(zlutowane). W efekcie było tak jak opisałem wczesniej. Inny użytkownik innej e65 też miał uszkodzona mate. W identyczny sposób połaczone kabelki i te same skutki uboczne.

Poczytaj instrukcje czemu nie działa auto parking. Tam jest opisane jakie kryteria muszą byc spełnione aby działał. (Musi byc zapiety pas,obecność kierowcy...)

Może poprostu była wlepiona dioda i dlatego takie szopki.

To wszystko niestety ,ale wiaże sie z mata siedzenia.

Teraz juz wiesz skad mam te info?

Tomek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mam wszczepiony emulator i wszystko chodzi ok. Auto P bez problemu się załącza. Teraz również zdarza mi się czasem jechać bez pasów i wszystko chodzi. Może i takie historie są możliwe z diodą, ponieważ słyszałem, że sama dioda daje sygnał kompowi, że fotel nie jest zajęty. Może auto p wymaga maty po te, że jak się wyjdzie z auta to sam zaciągnie ręczny, nie wiem, ale jak miałem problem z matą również wszystko ładnie chodziło i nie było żadnego z powyżej wymienionych przez ciebie objawów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

ok dzisiaj wzialem sie za odpiecie kabelkow od napinacza tak jak radzil kolega,320SI - kostka przy elemencie nr.8 .

Pytanie glupie ale w jaki sposob wyjac ta mala wtyczke. Reka mi sie tam nie miesci. Czy ta wtyczka wypina sie do gory czy trzeba cos podwazyc?

 

http://www.emilmajkowski.com/inpa/wtyczka.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok,ten blad mnie wykonczy :) chyba sprzedam starego zloma z powodu bledu napinacza pasa :) Po usunieciu bledu pare dni jest ok i...piiiikkkk znowu blad. Zastanawialem sie juz czy jest jakas zaleznosc czy odpalam samochod przy zapietych pasach czy nie, czy od temperatury, czy od sposobu siedzenia i ustawienia fotela...masakra jaks.

 

Gdyby walnieta byla mata to blad po usunieciu wywalaloby od razu. U mnie jest definitywnie cos z komunikacja. Podejrzewam ta malutka kosteczke, ktorej zdjecie miescilem powyzej tylko nie moge jej wypiac a nie chce rozwalic....

 

Jakies jeszcze pomysly? Chetnie zaplace komus za pomoc. Najlepiej komus,kto mial juz taki problem. Sie z nim uporal. W przeciwnym wypadku wystawie piekna czarna bmw z bledem poduszki w dobrej cenie na allegro :)

 

To tak troche smiech przez lzy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Błąd srs na desce ma dwa kolory jak wiecie, żólty i czerwony, czerwonym wali wtedy jak coś jest uszkodzone, np. mata, na żółto świeci jeśli jest przerwa w obwodzie, przerabialem to już i w e65 i w e60 , jak tobie świeci? na żółto czy czerwono? Tą kostkę wypinasz do góry ale ściskając jej boki, mój mechanik miał do tego takie fajne długie szczypce, dłonią tez nie dał rady się tam zmieścić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Blad swiec sie na zolto wiec wnioskuje, ze to jakas przerwa w obwodzie. Czyli co? Kupowac szczypce i walczyc z kosteczka?

Jeśli masz żółty błąd to masz przerwę w obwodzie, nie masz nic uszkodzonego, walcz z kostką, ja powalczyłem i miałem zrobione a też mi ten temat krwi napsuł co niemiara...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.