Skocz do zawartości

Zagazowane beemki


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Proponuję żeby każdy, kto zagazował swoją beemkę, najpierw podawał tą informację, a dopiero potem opisywał pojawiające się problemy....

Opublikowano
Hmmm trochę tak ni z gruchy, ni z pietruchy ten temat mi się wydaje :P może rozwiniesz tą myśl, to jest jakiś postulat? Sam mam e34 520i M20 w gazie IV generacji, zrobiłem tym autem na LPG już prawie 100 000 km, więc myślę że mogę coś o jeździe na gazie osobom zainteresowanym powiedzieć ;)

BMW i wszystko jasne :)


Least and most powerful of the '89:

http://imageshack.us/g/11/dsc0001gw.jpg/

Opublikowano

Sprawa nie jest ani z gruchy, ani z pietruchy, tylko z życia. Wiele problemów, które pojawiają się w różnych wątkach na tym forum, wynika z zainstalowanych w autkach instalacji gazowych, o czym zgłaszający problem nie pisze w momencie zakładania wątku. Staramy się pomóc, ale gdy dopiero po jakimś czasie ktoś się przyznaje, że autko zagazował, to mnie zwyczajnie opadają ręce, bo ewidentnie widać, że problem może wynikać z zagazowania.

Takim przykładowym wątkiem jest sąsiedni temat, w którym ktoś się skarży, że mu oleju przybywa ale dopiero w trzecim zapisie podaje, że ma instalację...

Opublikowano
witam to wszystko zalezy od instalacji gazowej i w jakiej kondycji jest silnik gdy zakłada sie gaz , poprzednia 728 e 38 zrobiłem 110 tys km i zadnych problemow zwiazanych z gazem, aktualnie ,aktualnie tez mam e 38 728 zagazowana w Holandi od nowosci ja przejechałem nia dopiero 25 tys km ale bez najmniejszych problemow zwiazanych z inst gazową, czasami ludzie zakładaja instalacjie do silnikow mocno wyeksploatowanych i sa rozne tego skutki ,podobnie w wielu samochodach w ktorych powinna byc sekwencja mozna zobaczyc zwykła instalke z regulacja manualna czyli zwykła sruba, i potem sa problemy nierowne obroty,gasniecie, strata mocy ,strzały itp, wiec z moich doswiadczen wynika ze gaz nie jest zły , tylko czasami ludzie zakładaja badziewia a nie instalacje probujac zaoszczedzic pare złotych i potem sa problemy i dodatkowe koszty
Opublikowano

Kolego A1410 masz sporo racji, że może to być wina instalacji gazowej, ale nie wynika to z samego faktu istnienia instalacji, ale ze złej jej konfiguracji. Instalacja gazowa źle skonfigurowana lub źle założona może sprawiać problemy, ale profesjonalnie ustawiona i na dobrych podzespołach nie ma prawa przyczyniać się do uszkodzenia silnika. Poprawnie ustawiona instalacja gazowa sprawia, że auto i silnik "nie widzi" różnicy w tym na jakim paliwie pracuje.

 

Niestety żyjemy w kraju gdzie instalacje montuje się w sposób w większości przypadków nieprofesjonalny, ale to też wina leży trochę po stronie użytkowników, którzy chcą po prostu tanio, a później się zaczyna płacz... są też niestety instalatorzy, którzy skoszą kupę kasy a i tak włożą przysłowiowe "g..." No i później oczywiście można się sądzić z takim warsztatem, ale też jest i drugie rozwiązanie. Jeśli już chcemy założyć instalację, to chociaż trochę o tym poczytajmy, bo internet jest pełen informacji o tym jaką instalację do jakiego auta założyć i w jaki sposób powinno wyglądać poprawne jej założenie, później już wystarczy tego 'tylko' dopilnować, co w praktyce oznacza patrzenie panom na ręce i nie dajmy się wyprosić, bo mamy do tego prawo. Ja tak zrobiłem i gdy 6 lat temu zleciłem za założenie wtrysku gazu do swojej 520i to siedziałem z instalatorami dobre 8 godzin, później jeszcze kilka razy w ciągu miesiąca jeździłem na regulacje aż wszystko zaczęło działać tak jak należy. W tej chwili zrobiłem już prawie 100 000 na gazie, co 20 000 reguluje zawory i co 10 000 wymieniam świece, a co 50 000 kable WN no i ostatnio w zeszłym roku kopułkę i palec zapłonu. Oprócz tych normalnych wymian eksploatacyjnych nie miałem żadnych problemów, samochód ciągle jeździ na syntetyku Mobil 1 5W50.

 

Wiem, że to nie tak powinno wyglądać, ale żyjemy w Polsce i tu niestety są takie smutne realia, że żeby coś było zrobione dobrze to trzeba tego dopilnować.

 

A teraz ciekawostka dla zwolenników teorii, że gaz niszczy silniki. Jakiś czas temu miałem Nissana Maxime 2.0 V6 24V jako drugie auto, przebieg oryginalny 228 000 jak ją sprzedawałem. W Holandii zainstalowano fabryczną instalację gazową 2 generacji dedykowaną do tego modelu i auto na niej zrobiło 214 000 km, po zakupie przerobiłem ją na instalację 4 generacji i nadal jeździłem bez problemu, z tego co wiem to teraz ma jakieś 250 000 i nadal jeździ bez problemu, a olej to nadal pełny syntetyk.

 

To nie instalacje gazowe psują beemki, ale panowie gazownicy, bo niestety żeby założyć gaz do silnika, który nie przypomina kosiarki do trawy, to trzeba się trochę znać. A to, że BMW nie lubi gazu to mit i od każdego gazownika, który tak mówi to bym się trzymał z dala.

 

PS. A to że silnik przepuszcza paliwo do oleju, może być spowodowane źle ustawioną instalacją gazową (zbyt uboga mieszanka = zbyt wysoka temperatura spalania), ale również i tym, że auto ma duży przebieg i po prostu pewne elementy się zużyły i trzeba je wymienić. Nie ma co z góry zakładać, że to wina gazu.

BMW i wszystko jasne :)


Least and most powerful of the '89:

http://imageshack.us/g/11/dsc0001gw.jpg/

Opublikowano

Szanowni Panowie!

Nie chodziło mi o rozpoczęcie dyskusji o wyższości świąt wielkiej nocy nad świętami bożego narodzenia, tylko o prostą informację przy rozpoczynaniu kolejnych tematów. Może jeszcze lepszym wyjściem będzie zamieszczenie infa o zagazowaniu w profilu użytkownika forum. Takie info mogło by wyglądać następująco: E38 740iA 1999 zagazowana...

Pozdrawiam

Opublikowano

Tak tylko jak każdy 'zagazowany' będzie umieszczał takie info w profilu, to w pierwszej kolejności zamiast porady dotyczącej możliwych przyczyn usłyszy, że to wszystko przez ten gaz na pewno i że on tylko do zapalniczek się nadaje ;) A tak serio, to w sumie gaz może mieć wpływ tylko na kilka usterek w aucie i jeśli ktoś ogarnia usterkę zgłaszaną w danym temacie i chce pomóc to na pewno spyta się o to czy w aucie jest gaz, jeśli mógłby mieć on wpływ na występowanie usterki.

 

Pozdrawiam również :)

 

PS. Chce po prostu uniknąć sytuacji, że wszystkie usterki będą z góry 'zwalane' na gaz, bo niestety często tak jest - zbyt dużo mitów o gazie krąży w sieci i wśród kierowców. No i w takim przypadku użytkownik, który się chce dowiedzieć co z jego autem może być jeszcze nie tak dowie się tylko tyle, że to wina gazu. Za przykład niech posłuży absurdalny przypadek z serwisu Mazdy 6, która obwiniała instalację gazową o to że poduszki powietrzne w pewnej maździe same wystrzeliły bez przyczyny podczas jazdy.

BMW i wszystko jasne :)


Least and most powerful of the '89:

http://imageshack.us/g/11/dsc0001gw.jpg/

Opublikowano
Niestety mit o tym,że gaz jest niedobry dla silnika i powinien służyć do zasilania kuchenek wziął się z tego,że do silników z elektronicznym wtryskiem paliwa,sondą lambda i plastikowym kolektorem zakładano najprostsze mieszalnikowe instalacje gazowe,wtedy faktycznie były problemy i osoby mające takie instalacje powinny o tym fakcie wspomnieć zgłaszając usterkę silnika i osprzętu.
Nur bmw e32
Opublikowano
To prawda, zły dobór instalacji i komponentów jest dość powszechny, dlatego po przemyśleniu wydaje mi się, że pomysł a1410 nie jest zły, tylko bym go rozszerzył o dodatkową informację o typie zastosowanej instalacji gazowej I/II/III/IV czy VI. Ciekawe co na to administratorzy? :)

BMW i wszystko jasne :)


Least and most powerful of the '89:

http://imageshack.us/g/11/dsc0001gw.jpg/

Opublikowano

Nie kazdy wie, jakiej generacji ma instalacje gazowa.

Ale to prawda - kazdy, kto ma problem z silnikiem, powinien oprocz modelu silnika napisac rowniez, czy ma LPG i jaka to jest instalacja.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Opublikowano

To może dla takich osób stworzyć osobny temat np:. "Tutaj pomożemy Ci zidentyfikować rodzaj Twojej instalacji", osoby nie potrafiące zidentyfikować rodzaju instalacji, mogłyby tam umieszczać zdjęcia i wtedy na pewno szybko dałoby się ustalić jej rodzaj.

 

Wtedy można by umieścić informację w regulaminie, dotyczącą zakładania nowego tematu w związku z diagnozowaniem problemów silnikowych, o konieczności podania informacji o tym, czy auto jest zagazowane oraz o rodzaju instalacji w nim zamontowanej.

BMW i wszystko jasne :)


Least and most powerful of the '89:

http://imageshack.us/g/11/dsc0001gw.jpg/

Opublikowano
Witam. Mialem problem ze swoja bunia po zalozeniu gazu. Po wizycie gazownik stwierdzil bez wachania ze uszczelka pod glowica jednak przy mojej jezdzie i trasach jakie robie, wczesniej cos by sie dzialo. I tak jezdzilem od znajomych mechanikow do gazownika i mechanicy zwalali na gaz, gazownik na silnik. Bo wlasnych ogledzinach okazalo sie waz wchodzacy w blok był troche sparciały a monter gazu go dodatkowo naderwał wiec wina była obópolna. Sedno sprawy jest takie, ze warto dopisac o instalacji w aucie ale nie mozna od razu całego problemu zwalac na gaz.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Więc skad problem rosnącego stanu oleju gdy jezdzi sie tylko na bezynie ,robie 500km i stan rosnie o 1 cm

gdy jade na samym gazie ten problem nie występuje robiąc nawet tysiąc km

pwspominając ze jadąc na tym czy tym problem z osiagami nie wystepuje

silnik rowniutko pracuje i na tym i na tym

wiec jaka jest przyczyna ??

Opublikowano
Więc skad problem rosnącego stanu oleju gdy jezdzi sie tylko na bezynie ,robie 500km i stan rosnie o 1 cm

gdy jade na samym gazie ten problem nie występuje robiąc nawet tysiąc km

Umiesz logicznie myśleć?

Opublikowano
moze kolego a 1410 , rozwin mysl , bo sam jestem ciekaw co ma wspolnego jedno z drugim.....

Jeżeli ktoś pisze, że mu wzrasta poziom oleju gdy jedzie na benzynie, a nie zmienia się, gdy jedzie na gazie, to znaczy tylko tyle, że ma jakieś uszkodzenie w układzie zasilania benzyną polegające na przedostawaniu się benzyny do miski, co przy umiejętnościach gazowych montażystów jest więcej niż prawdopodobne.

Czy to jest aż takie trudne do zrozumienia?

Opublikowano

własnie rozwinołem Myśl

jaka jest przyczyna

a wy mi tu farmazony piszecie o myslach

od myslenia są mózgi

wiec jeszcze raz

gdzie moze przedostawac sie benzyna do miski olejowej?

przeciez nie bede silnika rozbierał

widac ze mysli to nie ja powinienem rozwijac

chodzi mi o konkrety

Opublikowano
to gdzie i w jaki sposób sie dostaje paliwo do oleju,

A to Ci najlepiej wyjaśni Twój gazownik, bo z pewnością nie ja, ani podejrzewam nikt z forum, gdyż nikt nie wie, jaką fuszerkę u Ciebie zamontowano. Dlatego właśnie założyłem ten temat, żeby nie odpowiadać na pytania właścicieli zagazowanych aut...

Opublikowano
to gdzie i w jaki sposób sie dostaje paliwo do oleju,

A to Ci najlepiej wyjaśni Twój gazownik, bo z pewnością nie ja, ani podejrzewam nikt z forum, gdyż nikt nie wie, jaką fuszerkę u Ciebie zamontowano. Dlatego właśnie założyłem ten temat, żeby nie odpowiadać na pytania właścicieli zagazowanych aut...

 

Daj Sobie spokój, on ma nawet problemy z czytaniem ze zrozumieniem. A co do sprawy z "naznaczeniem" gazowników to w pełni popieram :cool2:

Opublikowano

m52b20tu - gaz założony przy 280 tyś (stag 200, magicjet, scorpion reduktor), olej 10w40, przejeździłem 50 tyś bez żadnych problemów, regulacja i wymiana filtra co 10 tyś (gwarancja) - 40 zł. Samochód sprzedałem, ma najechane 350 tyś, padł elektrozawór w reduktorze i wtryski mają już dość. Spalanie ok 11-12 LPG

 

teraz m52b28tu- kupiłem z gazem (stag 300, valteki, reduktor nie wiem), ostatnio padł elektrozawór w reduktorze, muszę wymienić węże gumowe bo są badziewnej jakości i pękają, do tego wtryski padają, ALE jak wspomniałem - kupiłem już z gazem. W 1 tyś zł powinienem się zmieścić z wymianą gratów na następne 80 tyś km. Spalanie ok 11-16 LPG (e38).

 

Dodam - jestem zadowolony z instalacji i nigdy nie miałem większych problemów typu smród, wybuchy czy inne kwiatki, silniki jak działały tak działają, jedzie do przodu, do tyłu, skręca nawet!

Opublikowano
to gdzie i w jaki sposób sie dostaje paliwo do oleju,

Wtedy gdy wtryskiwacze benzynowe są zużyte paliwo przedostaje się po ściankach cylindrów do miski olejowej.

Nur bmw e32
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

a wiec chodzi , ze gaz czy benzyna ,powod dostawanie sie paliwa do oleju , w ten sposob wyemilowałem wady uszczelki pod głowicą itp

wychodzi na to ze problem z wtryskami jest ,i to je konkret a nie akies tam bzety o zagazowaniu, o zagazowanie to pytaicie sie adolfa on dokladnier sie znał na tym

 

CYKLON B

TO JEST POWOD

zagazowania ludzi

a nie BMWEY

Opublikowano

Witam !

 

Zastanawiam się poważnie nad zakupem e38 z silnikiem 4.oL (ewentualnie 3,5L). Do tej pory miałem z gazem same problemy w Audi 2,3 Turbo i Alfie 3.0 V624V- dodam że obydwie instalacje były zwykłe z parownikiem. Standard to strzały (padały cewki, przepływomierze, intercooler itp).

Proszę o poradę (nigdy nie miałem BMW z gazem), czy zakup E38 V8 z instalacją gazową to dobry pomysł ? Jeśli tak (chodzi oczywiście o koszty ekspoloatacji w końcu nie małego silnika) to z jaką instalację gazową należy kupic auto ? Może ktoś z forumowiczów jeździ taką siódemką i ma jakieś spostrzeżenia i porady, czy średnie zużycie gazu to faktycznie około 15-16 litrów na setkę ?

Drugie moje zapytanko to czym się zasadniczo różnią silniki M60 od M62 ? Sory za może trywialne pytanie, ale do tej pory nie miałem żadnego BMW i mało się orientuję w temacie.

Opublikowano

Ja polecam z autopsji i chyba każdy się zgodzi. Kup czysta, bez gazociagu i sam zamontuj, bedziesz wiedzial co masz.

 

Spalanie koło 16, tak na benzynie :P ja z gazem nie zszedlem ponizej 18.

BMW to nie samochód. BMW to styl życia. :D


4.0 V8 LPG 4 gen

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.