Skocz do zawartości

320d 150km Nieodpala silnika, pikanie i skok temperatury


mmizu

Rekomendowane odpowiedzi

Potrzebuję pomocy, dzisiaj auto odmówiło posłuszeństwa. Po standardowej 50km podróży zatrzymałem się pod sklepem, po ponownym odpaleniu auta rozległ się dźwięk którego jeszcze nie słyszałem - pikanie wewnątrz kabiny (nie sądziłem że to w ogóle z samochodu), żadne kontrolki się w tym czasie nie zaświeciły ale auto po chwili samo zgasło. Przy ponownej próbie włączenia od razu po przekręceniu kluczyka zaczęło pikać, a do tego nie zgasły i świeciły się kontrolki akumulatora, ASC oraz ręcznego a wskazówka temperatury silnika powędrowała na sam koniec (mimo że auto na bank nie było tak rozgrzane i jeszcze chwilę wcześniej jechało ponad 50km bez problemów). Auto musiałem odholować do domu, dolałem płynu do chłodnicy (stan był blisko min, a dolałem niewiele ponad 150ml) i następnie udało mi się je odpalić ale po dosłownie 50m (gdy chciałem przetestować czy to pomogło) zaczęło pikać i znowu zgasło.

 

Nie za bardzo mam możliwość sprawdzenia auta pod komputerem, a problem jest dosyć duży. Co według Was może to powodować? Poniżej możecie zobaczyć stan kontrolek po przekręceniu kluczyka (może to coś Wam powie). Ja podejrzewam czujnik temperatury silnika i płynu chłodzącego, od tego spróbowałbym zacząć. Co myślicie?

 

http://img27.imageshack.us/img27/614/wp000047.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dodam od siebie, ze jak ucieka masa to tak sie dzieje- temp na max i kontrolki od asc/dsc sie pala no i nie idzie zapalic (kreci kreci ale nie pali). u mnie dodatkowo przy tym nie chodzila pompa paliwa, wyczulem to od razu po tym jak wrzucam na zaplon a tu cicho...

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także obstawiam brak masy, albo inny brak styku, ponieważ na zegarach nie ma też zapalonej kontrolki ciśnienia oleju, która to sterowana jest sygnałem masy. Więc licznik dla poprawnego działania "szuka" masy po innych elementach jak czujnik temp(też podłączony do masy) buzer(też jedną nogą do masy) i czujnik ciśnienia oleju(także do masy). A skoro nie ma masy to nie ma też poprawnej komunikacji między modułami stąd brak możliwości odpalenia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@trandolf, @wwwrona - co rozumiecie przez brak masy? Możecie rozwinąć temat? Co w tym obszarze należy sprawdzić/wymienić? Dodam że ostatnio miałem problemy z akumulatorem - już chyba jest na wykończeniu (dwa razy mi się rozładował przy 2-3 dniach nieużywania)...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się także czy przez słaby akumulator nie rozsynchornizował się immobiliser ( viewtopic.php?f=69&t=136017 ), bo auto udało mi się raz odpalić i chodziło całkiem normalnie do momentu aż pojawiło się pikanie i odcięło zapłon. Gdy próbuję je odpalić to kręci silnikiem ale nie odpala (jakby odcinało dopływ paliwa).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podjedź z tym do elektryka niech sprawdzi pobór prądu w stanie spoczynku, bo nie koniecznie akumulator siada. Możliwe, że przez brak masy inne elementy pobierają prąd na postoju. Masa z której korzysta licznik jest pod nim gdzieś po lewej stronie

http://wds.spaghetticoder.org/zi_images/G_062260.png

Może wystarczy poruszać wtyczkami. Sprawdź też masę silnika, bo jej brak też może powodować dziwne zachowania licznika. Możesz sam próbować się tym zająć, ale jak nie czujesz się na siłach to oddaj elektrykowi, a przy okazji będziesz wiedział, czy coś przypadkiem nie pobiera ci prądu na postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się odpalić auto i bez problemów dojechałem do mechanika. Podłączyliśmy pod komputer i wyszły następujące błędy:

 

4Ab2

43F1

5E14

 

Opisy błędów (2 pierwszych znalazłem) na http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=1&t=74307 :

43F1, Activation short circuit to B- na polski ;) to zwarcie do masy przepływowego elektrycznego podgrzewacza cieczy chłodzącej, 4AB2 z tego co zrozumiałem z opisu kodu Rogera to ten ten błąd można zignorować jeżeli pojawia się on razem z 43F1

 

Dwa pierwsze błędy udało się wykasować i nie wracają po ponownym odpaleniu. Mechanik ma sprawdzić styki w okolicach tego podgrzewacza i w weekend spróbuję pojeździć aby zobaczyć jak auto się zachowuje. Co sugerujecie zrobić w tej sytuacji? Co myślicie o ostatnim błędzie (nie chciał się wykasować): 5E14 CAN Timeout DME/DDE?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam obawiam sie stary ze pada ci sterownik,ja mialem ten sam problem tez myslslem ze czujniki elektryka itp,auto zgaslo kilka razy udalo sie odpalic ledwie dwa razy ale ostatnim razem jak zgaslo juz nie odpalilem tylko laweta,wyciagniecie DDE i naprawa ale teraz mam spokoj.
Marcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam obawiam sie stary ze pada ci sterownik,ja mialem ten sam problem tez myslslem ze czujniki elektryka itp,auto zgaslo kilka razy udalo sie odpalic ledwie dwa razy ale ostatnim razem jak zgaslo juz nie odpalilem tylko laweta, wyciagniecie DDE i naprawa ale teraz mam spokoj.

Możesz rozwinąć temat: chodzi o sterownik silnika? Napisałeś że naprawa, ale podejrzewam że chodziło o wymianę sterownika na nowy, tak? Ile cię to kosztowało? Dużo z tym zachodu? Wymieniałeś sam sterownik czy razem ze stacyjką i EWS? Trzeba kupić nowy czy można pchać się w używki z allegro ( http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=bmw+e46+320+sterownik+silnika )?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak chodzi o sterownik silnika,popatrz na moj post (silnik zgasl) to cie to utwierdzi ze na bank sterownik,w tych autach one padaja z jakich przyczyn tego nie wiem moze wilgoc woda itd.W srodku sa jakies luty ktore puszczaja jest na to fachowa nazwa ale ja nie pamietam jaka,wiem ze rozbieraja sterownik i te wszystkie mikro styki sprawdzaja lutuja i jest pozniej ok.U mnie ten problem wystapil kiedy bylem w UK zaplacilem 200f (1000zl) wyslalem i po tygodniu dostalem naprawiony z gwarancja na 2 lata.W kraju sa tez firmy ktore sie tym zajmuja musisz poszukac i popytac,wyciagnac i wyslac nie potrzeba nic innego robic jak przysla wkladasz i jezdzisz bez zadnego programowania.Taki post znalazlem kiedys w necie gosciu dwa lata temu w kraju zaplacil chyba 500zl za regeneracje sterownika oczywiscie plus gwarancja tez przy tym samym aucie ,a co do allegro to bym odradzal do tego jeszcze przeszczepy kluczyka szkoda zachodu.O tyle musisz uwazac ze mi akurat auto gaslo w miescie a jak ci zgasnie w czasie jazdy na autostradzie przy wyprzedzaniu masz pozamiatane.
Marcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im więcej czytam tym bardziej skłaniam się że to może jednak być wina sterownika silnika. Zanim to się stało nie mogłem zwalczyć falowania obrotów w zakresie ok. 2000rpm (zwłaszcza na zimnym silniku), a od jakiegoś czasu przy dynamicznym przyśpieszeniu na niskim biegu (zwłaszcza dwójce) auto szło nierówno (trochę szarpało)...

 

Drugi typ to elektryczny podgrzewacz płynu chłodniczego (viewtopic.php?f=69&t=117366 ), też pasuje do objawów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym silniku nic sie nie dzialo ale jak sie rozgrzal to mi gasl,jezeli bedzie ci sie to powtarzac to na bank sterownik, bylem w trzech warsztatach i nikt nie umial sie polaczyc ze sterownikiem,ciagle byl blad ze brak komunikacji dopiero w ASO udalo im sie odpalic auto ale na drugi dzien juz zgaslo na amen. Co do falowania to moze przeplywomierz,ja zmienilem choc u mnie byla utrata mocy i po nowej przplywce auto jest jak rakieta,choc czasami zdarza sie przyfalowac obrotami to tylko na zimnym silniku,pytalem wielu szpecow i mowia ze w dieslach na zimnym silniku w tych autach to sie zdarza.Odepnij przeplywke i zobacz czy auto sie lepiej zbiera bedzie troche wiecej kopcic i ciagnac paliwa ale bedziesz wiedzial czy to nie przeplywka.
Marcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do falowania to moze przeplywomierz,ja zmienilem choc u mnie byla utrata mocy i po nowej przplywce auto jest jak rakieta,choc czasami zdarza sie przyfalowac obrotami to tylko na zimnym silniku,pytalem wielu szpecow i mowia ze w dieslach na zimnym silniku w tych autach to sie zdarza.Odepnij przeplywke i zobacz czy auto sie lepiej zbiera bedzie troche wiecej kopcic i ciagnac paliwa ale bedziesz wiedzial czy to nie przeplywka.

Przepływkę już wymieniałem - znacząco się poprawiło, ale problemu nie rozwiązało, wcześniej czyściłem EGR, wymieniłem elektrozawór sterowania ciśnieniem turbiny, odma też w miarę nowa i mimo wszystko problem ciągle się trochę ciągnie...

 

Na zimnym silniku nic sie nie dzialo ale jak sie rozgrzal to mi gasl,jezeli bedzie ci sie to powtarzac to na bank sterownik, bylem w trzech warsztatach i nikt nie umial sie polaczyc ze sterownikiem,ciagle byl blad ze brak komunikacji dopiero w ASO udalo im sie odpalic auto ale na drugi dzien juz zgaslo na amen.

Znowu wracam od mechanika, auto postało w jego garażu (w cieple) i już nie odpalało. Znaczy odpalało, ale po ok 20 sekundach pipczenie i odcięcie a potem już nawet nie startował. Po resecie (odłączeniu akumulatora) dało się odpalić, ale schemat się powtarzał. Posprawdzał też napięcia w różnych miejscach i okazało się też że pompka wody (coś jak to: http://allegro.pl/pompka-pompa-wody-zawor-bmw-e46-2002r-330d-i1836336219.html ) pobiera prąd na postoju i powoduje mój problem z szybkim rozładowywaniem się akumulatora. Ale ten problem z rozładowaniem miałem już trochę wcześniej i raczej nie jest przyczyną obecnych problemów.

 

W sumie to nie wiem co teraz zrobić, sensownego mechanika od bmw mam najbliżej w Lublinie (ok. 50km) i nie wiem czy auto do niego dociągać na lawecie czy może jego do mnie aby zrobił dokładniejszą analizę kompem (o ile jest sens). Czy można sterownik zdiagnozować bez obecności w aucie, wymontować i zawieść sam sterownik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma innego wyjscia jak wyciagnac sterownik i wyslac gdzies do firmy ktora sie tym zajmie,chyba ze ten mechanik z lublina jak naprawia bmw to pewnie sie juz z tym spotkal wiec podzwon i zapytaj go gdzie moglbys wyslac sterownik i czy go naprawia.U mnie bylo tak ze jak wyslalem to oddzwonii do mnie i zapytali czy maja robic koszt taki i taki zebys wiedzial na czym stoisz. Ciagniecie na lawecie do nastepnego garazu nic nie da narazisz sie tylko na koszty. U mnie tez sprawdzali wszystkie pompy i nic to nie dalo.Lepiej zacznij juz szukac na wlasna reke firm w necie ktore ci ten sterownik naprawia,bo jak trafisz na jakiegos cwaniaka to ci kaze pol silnika wymienic.W najgorszym przypadku bedziesz go musial wymienic co sie wiaze z przeszczepami kluczyka itd.
Marcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie to z góry nie widząc auta kazać komuś sterowniki wysyłać do naprawy?

Co ma pikotanie do sterownika silnika?

Co ma czujnik temp do braku masy w e46- nic nie ma bo sygnał idzie z dde po can do licznika.

Kontrolka ciśnienia oleju nie jest tradycyjna kontrolką tylko diodą. Prąd przez nią nie przepłynie w przypadku braku masy.

A wzięliście pod uwagę dokładany immo.

Dodam że w liczniku były błędy na brak komunikacji po can z dde.

W dde żadnych błędów. Jak sterownik nie ma zasilania to i błędów nie złapie.

Pada prawdopodobnie dokładany układ odcinający zasilanie sterownika.

Prawdopodobnie bo jak na złość auto zaczęło normalnie pracować.

Z stąd to pikotanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

seban123 - dzięki za pomoc i póki co potwierdzam Twoją diagnozę. Przypomniałem sobie także że poprzedni właściciel miał podobny problem i wspominał przy sprzedaży o tym żeby nosić ze sobą zapasową baterię :) Wymieniłem baterię w dodatkowym wisiorku przy kluczyku i wybrałem się na testowanie auta. Bez problemów przejeździłem nim ponad 20 minut, mam nadzieję że na tym się skończy cała przygoda. Dzisiaj go jeszcze trochę potestuję, ale jak nie będzie problemów to jutro walę w dłuższą trasę. Mam nadzieję, że to ostatni mój post w tym temacie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ma czujnik temp do braku masy w e46- nic nie ma bo sygnał idzie z dde po can do licznika.

 

Kolego, a jeśli silnik nie będzie mieć masy to rezystancja czujnika wykrywana przez DDE jaka będzie? Nieskończona, albo bardzo duża, więc DDE wyśle informacje o zbadanej temp. do licznika, a ten to pokaże. To samo tyczy się kontrolki oleju, która tez jest wkręcona do silnika. A jaka jest przyczyna tej usterki to się okaże jak auto wyląduje u kogoś kumatego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ładnie to z góry nie widząc auta kazać komuś sterowniki wysyłać do naprawy?

Co ma pikotanie do sterownika silnika?

Co ma czujnik temp do braku masy w e46- nic nie ma bo sygnał idzie z dde po can do licznika.

Kontrolka ciśnienia oleju nie jest tradycyjna kontrolką tylko diodą. Prąd przez nią nie przepłynie w przypadku braku masy.

A wzięliście pod uwagę dokładany immo.

Dodam że w liczniku były błędy na brak komunikacji po can z dde.

W dde żadnych błędów. Jak sterownik nie ma zasilania to i błędów nie złapie.

Pada prawdopodobnie dokładany układ odcinający zasilanie sterownika.

Prawdopodobnie bo jak na złość auto zaczęło normalnie pracować.

Z stąd to pikotanie.

Ja mu nie wysylam postawilem diagnoze ktora u mnie sie sprawdzila i od 5 miesiecy mam spokoj skoro wyslali kompa i problem minal to pozostawie to bez komentarza,decyzje zawsze podejmie sam.Czas pokaze......i opanuj emocje.

Marcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak silnik nie ma masy to rozrusznik nie kręci. Najpierw zobacz skąd jest brana masa na czujnik temp. Jak jest duża rezystancja to wskaźnik nawet nie drgnie a nie pójdzie ma max.

 

Nawet nie wiecie ile miałem klientów co oczytali się forum, o wymieniali się części bez potrzeby.

Tak naprawdę max 10% postów ma sens. Więc uwaga co ktoś radzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz rację, całkowity brak masy spowoduje , że rozrusznik kręcić nie będzie, kontrolka oleju jest zgaszona. Ale wiem, że na forum (tym, albo innym)był przypadek, że naderwany kabel masy powodował takie cyrki. Rozrusznik kręcił trochę ospale, a po paru obrotach na liczniku zaczynał się "cyrk". Był też przypadek, gdy auto nagrzane na słońcu nie odpalało, a wystudzone w cieniu nie miało z tym problemu. To właśnie przypadek marcin78uk, dlatego pisał on o sterowniku silnika, bo u niego ponowne przelutowanie procesora załatwiło sprawę. Po to właśnie jest forum, aby uzyskać PORADĘ, i najłatwiej zaczynać od najtańszych rzeczy jak np sprawdzenie masy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza sie kolego Trandolf ja mu na priv pisalem zacznij od elektryki sprawdz wszystko powoli przypilnuj mechanikow ,elektrykow zanim wyciagniesz sterownik bo to bedzie kosztowac,u mnie nawet bylo podejrzenie ze kobieta moja zalala paliwo nie diesla,wiec zaczelo sie spuszczanie i czyszczenie wiec jak to nie pomoglo wsparlem sie postem goscia nie z tego forum ale z tego samego auta ktory wrzucil filmik on jest identyko jak zdjecie tego pacjenta z forum stad moje rokowania.
Marcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego,

 

Rzuć okiem na ten wątek: viewtopic.php?f=69&t=131828

 

Dotyczy mojego auta - dosyć podobny problem, przy czym u mnie sytuacja pojawiała się głównie w czasie wilgoci, ergo zeszłej zimy kompletnie odmówił posłuszeństwa.

 

U mnie udało się naprawić komputer sterujący, przy czym kazano mi kupić drugi na wszelki wypadek... Mnie cała akcja kosztowała 200 PLN + holowanie, ale elektryk nie chciał powiedzieć co zostało naprawione - rzekł tylko enigmatycznie, że zachowa to dla siebie, bo pewnie problem zacznie pojawiać się w innych E46...

 

Skąd jesteś?

 

Pozdrawiam,

 

Piotr

http://i983.photobucket.com/albums/ae312/piskozub/DSC_0947c.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.