Skocz do zawartości

BMW E39 530d BRAK MOCY!!


zawistek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów!

Od kilku dni stałem się posiadaczem BMW e39 530d z 1999 roku.No i od razu mam taki problem auto nie idzie jak trzeba.Jest strasznie zamulone,ruszam z postoju to aż strach dopiero od 2000 obr. zaczyna iść ale strasznie mozolnie.Od dwóch dni śledzę tematy na forum związane z podobnymi problemami i postępuję według wskazań użytkowników.Czyli:

-wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia,

-wyczyściłem dwa elektrozawory,

-wyczyściłem zawór EGR,

-wyczyściłem czujnik w kolektorze,

-pojechałem do mechanika który sprawdził szczelność,ciśnienie,podłączył pod kompa,sprawdził wydech czy nie są zapchane katalizatory i stwierdził że wszystko jest ok.

Autko pali na dotyk,wciskam gaz do dechy na postoju i nic nie kopci,obroty równomierne wskazówka ani drgnie.

Proszę o pomoc.

Ps.Może ktoś wie czy w warmińsko-mazurskim jest jakiś dobry mechanik który poradzi coś w tym temacie.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze czy masz automat ?

Po drugie sprawdź na komputerze w czasie jazdy jakie maksymalne wartości ciśnienia w kolektorze osiągasz ?

Po trzecie wymieniałeś filtr paliwa i filtr powietrza ?

Po czwarte trzeba sprawdzić pompy paliwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze czy masz automat ?

Po drugie sprawdź na komputerze w czasie jazdy jakie maksymalne wartości ciśnienia w kolektorze osiągasz ?

Po trzecie wymieniałeś filtr paliwa i filtr powietrza ?

Po czwarte trzeba sprawdzić pompy paliwa.

 

Witam

-Autko to automat.

-Filtry były wymienione.

-Co do reszty to jestem umówiony z mechanikiem na poniedziałek także dopiero wtedy będę coś wiedział

Dzieki pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A przepływomierz był sprawdzany?

 

 

Witam

Tak elektryk sprawdzał i powiedział że jest dobry,ale dla świętego spokoju odłączyłem go i w jeździe nie było żadnej różnicy.

Pozdrawiam

Jak przeplywka jest ok. to po jej odlaczeniu strasznie zamula wiem bo sam sprawdzalem na swojej poprzedniej e39 530d.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to diagnozuj a potem podawaj parametry :

- maksymalne uzyskane ciśnienie w kolektorze dolotowym

- maksymalne uzyskanie ciśnienie paliwa

- wartości przepływomierza ( żądane i zmierzone)

- jaki masz korekty na wtryskach

Warto by było też wykasować ustawienia skrzyni automatycznej niech nauczy się twojego stylu jazdy. Ile auto ma najechane, czy olej w skrzyni był wymieniany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to diagnozuj a potem podawaj parametry :

- maksymalne uzyskane ciśnienie w kolektorze dolotowym

- maksymalne uzyskanie ciśnienie paliwa

- wartości przepływomierza ( żądane i zmierzone)

- jaki masz korekty na wtryskach

Warto by było też wykasować ustawienia skrzyni automatycznej niech nauczy się twojego stylu jazdy. Ile auto ma najechane, czy olej w skrzyni był wymieniany ?

 

Autko ma 217 tyś. oleju ja nie wymieniałem muszę się do tego zabrać w następnym tygodniu.Jeszcze jedno pytanie na liczniku pokazuje mi temperaturę -35 c,czy to może mieć jakiś związek?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to diagnozuj a potem podawaj parametry :

- maksymalne uzyskane ciśnienie w kolektorze dolotowym

- maksymalne uzyskanie ciśnienie paliwa

- wartości przepływomierza ( żądane i zmierzone)

- jaki masz korekty na wtryskach

Warto by było też wykasować ustawienia skrzyni automatycznej niech nauczy się twojego stylu jazdy. Ile auto ma najechane, czy olej w skrzyni był wymieniany ?

 

Autko ma 217 tyś. oleju ja nie wymieniałem muszę się do tego zabrać w następnym tygodniu.Jeszcze jedno pytanie na liczniku pokazuje mi temperaturę -35 c,czy to może mieć jakiś związek?

Pozdrawiam

 

Masz na myśli temperaturę zewnętrzną ? Może czujnik jest uwalony albo gdzieś styku nie ma. Przeskanuj auto DIS i będziesz wszystko wiedział, co działa a co nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o temperaturę zewnętrzną,z tym sprawdzaniem muszę poczekać do poniedziałku niestety.Mam jeszcze pytanie czy jeżeli kupię jakikolwiek interfejs na alledrogo to będę mógł sam sprawdzić te czynności?bo wolałbym być pewniejszy testów niż tak jak by zrobił to mechanik,może przydać się później,jeżeli tak to jaki polecacie?czy taki będzie dobry?http://allegro.pl/interfejs-bmw-ediabas-inpa-dis-obd2-usb-gw-kody-i1870789524.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli po odpieciu przeplywomierza nie ma roznicy to juz sam odpowiedziales sobie na pytanie.

Moim zdaniem uwalona jest przeplywka.

 

Rozumiem tak jak pisałem wcześniej w poniedziałek stawiam do mechanika i będzie on robił wszystkie możliwe testy.Po wszystkim opisze co i jak.

dzięki i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Jezeli po odpieciu przeplywomierza nie ma roznicy to juz sam odpowiedziales sobie na pytanie.

Moim zdaniem uwalona jest przeplywka.

 

Rozumiem tak jak pisałem wcześniej w poniedziałek stawiam do mechanika i będzie on robił wszystkie możliwe testy.Po wszystkim opisze co i jak.

dzięki i pozdrawiam

 

Tyle naprosiłeś o pomoc, tyle tu napisałeś i nie opisałeś czy problem rozwiązany i co było przyczyną... Nieładnie. :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam wszystkich. Mam mały problem z moja niunią, otóż powyżej 3 tys obrotów nie ma mocy, a na 4-5 biegu praktycznie nie przyśpiesza. w inpie pokazuje takie rzeczy. Ostatnio padła mi pompa wysokiego ciśnienia a z nią progowa. Progowa założona używka być może ona jest problem, ale to bym się chciał dowiedzieć od was. Samochód z przebiegiem ponoś oryginalnym 215tys. od 2002 roku w Polsce. Wszystkie filtry, podciśnienia i zaworki wymienione. Nowy zawór od turbo podciśnienie. EGR zaślepiony bo klepał na wolnych obrotach.

Screeny z INPY.

Wtryski

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3b683c696a7abde7.html

Przeplywka i doladowanie 3 bieg

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/e2057051fa28f0a7.html

Progowa na wolnych obrotach

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/104dc7f1eae58538.html

Pry 3500 obr na 3 biegu

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6c886709e58ae982.html

 

Jak padła mi wysokiego ciśnienia zostały sprawdzone wtryski jeden był walnięty został zregenerowany, oczywiście został wyczyszczony cały układ paliwa , pompa progowa założyłem używkę bo miałem na miejscu firmy jakiejś WRCIII.

BMW e39 530D Manual

Edytowane przez karusek987654
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zdecydowanie za niskie ciśnienie na pompie progowej pod obciążeniem - ostatnie zdjęcie 3,04 mbar. Powinno być jak najbliżej 4 mbar.

Są dwie opcje:

1. wsadziłeś kiepską pompę, która nie nabija odpowiedniego ciśnienia

2. wsadziłeś kiepską pompę, która nie nabija odpowiedniego ciśnienia plus masz uszkodzony ogranicznik ciśnienia, który puszcza za dużo ciśnienia.

 

Żeby wykluczyć winę ogranicznika ciśnienia, spróbuj nieco zacisnąć przewód, na którym jest zamontowany. Jeśli ciśnienie wzrośnie, to masz winowajcę. Jeśli się nie zmieni, to pompa progowa do wymiany, najlepiej na Pierburg czy Ti Automotive.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zdecydowanie za niskie ciśnienie na pompie progowej pod obciążeniem - ostatnie zdjęcie 3,04 mbar. Powinno być jak najbliżej 4 mbar.

Są dwie opcje:

1. wsadziłeś kiepską pompę, która nie nabija odpowiedniego ciśnienia

2. wsadziłeś kiepską pompę, która nie nabija odpowiedniego ciśnienia plus masz uszkodzony ogranicznik ciśnienia, który puszcza za dużo ciśnienia.

 

Żeby wykluczyć winę ogranicznika ciśnienia, spróbuj nieco zacisnąć przewód, na którym jest zamontowany. Jeśli ciśnienie wzrośnie, to masz winowajcę. Jeśli się nie zmieni, to pompa progowa do wymiany, najlepiej na Pierburg czy Ti Automotive.

 

3,04 to jeszcze pompa żyje... Nie stawiałbym na pompę.

Co to jest ogranicznik ciśnienia paliwa?????

Chodzi Ci o zawór nr 20

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL81&mospid=47545&btnr=13_0802&hg=13&fg=15&lang=pl

?????

 

"zacisnąć przewód" ??????

 

Najlepiej Pierburg ??????? Już nie ma takich pomp w sprzedaży, jest tylko i wyłącznie Ti Automotive Pierburg. Ta pompa nie ma nic wspólnego z jakością pomp Pierburga.

 

Ja bym zupełnie inną drogą poszedł. Przede wszystkim układ paliwowy, zaczyna się od Baku, tam jest pompka, filterek, potem węże, potem podprogowa (i tu jest błąd fabryczny), potem filtr i dalej... Jakie napięcie dostaje pompa podprogowa??? Nie mamy tak podstawowej informacji.... A wysnuwasz wnioski z dupy wyjęte.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zdecydowanie za niskie ciśnienie na pompie progowej pod obciążeniem - ostatnie zdjęcie 3,04 mbar. Powinno być jak najbliżej 4 mbar.

Są dwie opcje:

1. wsadziłeś kiepską pompę, która nie nabija odpowiedniego ciśnienia

2. wsadziłeś kiepską pompę, która nie nabija odpowiedniego ciśnienia plus masz uszkodzony ogranicznik ciśnienia, który puszcza za dużo ciśnienia.

 

Żeby wykluczyć winę ogranicznika ciśnienia, spróbuj nieco zacisnąć przewód, na którym jest zamontowany. Jeśli ciśnienie wzrośnie, to masz winowajcę. Jeśli się nie zmieni, to pompa progowa do wymiany, najlepiej na Pierburg czy Ti Automotive.

 

3,04 to jeszcze pompa żyje... Nie stawiałbym na pompę.

Co to jest ogranicznik ciśnienia paliwa?????

Chodzi Ci o zawór nr 20

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL81&mospid=47545&btnr=13_0802&hg=13&fg=15&lang=pl

?????

 

"zacisnąć przewód" ??????

 

Najlepiej Pierburg ??????? Już nie ma takich pomp w sprzedaży, jest tylko i wyłącznie Ti Automotive Pierburg. Ta pompa nie ma nic wspólnego z jakością pomp Pierburga.

 

Ja bym zupełnie inną drogą poszedł. Przede wszystkim układ paliwowy, zaczyna się od Baku, tam jest pompka, filterek, potem węże, potem podprogowa (i tu jest błąd fabryczny), potem filtr i dalej... Jakie napięcie dostaje pompa podprogowa??? Nie mamy tak podstawowej informacji.... A wysnuwasz wnioski z dupy wyjęte.

 

To, że pompa żyje, nie znaczy wcale, że pracuje poprawnie.

Nie pisałem o żadnym zaworze. Piszę o ograniczniku ciśnienia na przewodzie paliwowym, opisanym np. tutaj: viewtopic.php?f=72&t=276525 w ostatnim poście.

A zaciśnięcie przewodu powoduje dokładnie to, co powinien zrobić ten ogranicznik.

Pompy Pierburga da się jeszcze znaleźć, ale dosyć trudno. Ti Automotive są ogólnodostępne i w miarę najbardziej zbliżone parametrami do fabrycznych.

A moje wnioski nie są z dupy tylko mojego z doświadczenia w tym temacie i z doświadczeń Kolegów z Forum, u których taka diagnoza się sprawdziła już nie jeden raz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że pompa żyje, nie znaczy wcale, że pracuje poprawnie.

Nie pisałem o żadnym zaworze. Piszę o ograniczniku ciśnienia na przewodzie paliwowym, opisanym np. tutaj: viewtopic.php?f=72&t=276525 w ostatnim poście.

A zaciśnięcie przewodu powoduje dokładnie to, co powinien zrobić ten ogranicznik.

Pompy Pierburga da się jeszcze znaleźć, ale dosyć trudno. Ti Automotive są ogólnodostępne i w miarę najbardziej zbliżone parametrami do fabrycznych.

A moje wnioski nie są z dupy tylko mojego z doświadczenia w tym temacie i z doświadczeń Kolegów z Forum, u których taka diagnoza się sprawdziła już nie jeden raz.

 

3 bary pod obciążeniem oznacza, że tłoczy paliwo dość mocno. To, że wyczytałeś w internecie że powinna mieć blisko 4 barów nie oznacza, że pompa jest zła. 8 barów tłoczy nowa pompa, która nie jest podłączona do instalacji paliwowej, po podłączeniu do instalacji dmucha 4 bary na biegu jałowym. Pod obciążeniem nie powinno to być 3 bary ale np. 3,8 i też będzie ok. Pytanie podstawowe, kiedy był wymieniany filtr paliwa i na jakiej firmy. Bo może on powoduje zbyt silne stłumienie pompy wstępnej zwanej nieudacznie podprogowej.

Nadal nie wiem o jakim ograniczniku piszesz, podaj schemat i nr części.

Pierburg nie produkuje pompy do naszych samochodów. Ti Automotive robi pompy na licencji Pierburga, więc udzielasz nieautoryzowanej odpowiedzi w postaci "zbliżonych parametrów".

Jeżeli znany jest skutek, trzeba poszukać przyczynę i ją wyeliminować. Więc bez zadania pytania "jakie jest napięcie w instalacji na pompie", nie możesz wysnuwać wniosków że pompa wstępna jest walnięta. Należałoby spytać również, czy pompa główna w zbiorniku paliwo podaje, inaczej wniosek jest z dupy. Byłaby walnięta, gdyby dmuchała 1,5 bara, czy 2 bary. Ale nie ponad 3 bary! Coś musi być nie tak, skoro ją coś delikatnie ogranicza, ale nie jest to przyczyna. Bez sprawdzenia pojazdu w warsztacie wróżysz z fusów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, kolego pisze pewnie o tym ograniczniku http://www.bmw-klub.pl/forum,/viewtopic.php?f=72&t=155220 przedostatni post. filtr zmieniałem z dwa tygodnie temu z firmy mann filter. Dziś założyłem nową pompę progowa i co się okazało to to ze ta stara używka lepiej pompowała ciśnienie niż ta co kopiłem teraz. Jeszcze jedno spostrzeżenie to jak ścisnąłem wężyk za tym ogranicznikiem ciśnienia co jest widoczny na przedostatnim poście z linku, ciśnienie wzrosło do 4.24bara. po puszczeniu tego ciśnienie spadło do granicy 3.4 bara. zrobiłem taki myk że ominąłem ten ogranicznik i teraz pompa daje non stop 4.24bara tylko pytanie czy coś nie walnie podczas eksploatacji. Pod obciążeniem tez jest non stop 4.24bar. Robiliśmy to z mechanikiem który zatwierdzi ze to będzie hulać bo już coś takiego robił a to służy jako powrót paliwa. Moim zdaniem Jedak po coś to jest skoro jest to w każdej 3.0l tylko pytanie poco, skoro dodatkowy przelew jest na listwie comon rail. Aha pompa w zbiorniku byla zakładana nowa dwa lata temu z firmy mahyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie, kolego pisze pewnie o tym ograniczniku http://www.bmw-klub.pl/forum,/viewtopic.php?f=72&t=155220 przedostatni post. filtr zmieniałem z dwa tygodnie temu z firmy mann filter. Dziś założyłem nową pompę progowa i co się okazało to to ze ta stara używka lepiej pompowała ciśnienie niż ta co kopiłem teraz. Jeszcze jedno spostrzeżenie to jak ścisnąłem wężyk za tym ogranicznikiem ciśnienia co jest widoczny na przedostatnim poście z linku, ciśnienie wzrosło do 4.24bara. po puszczeniu tego ciśnienie spadło do granicy 3.4 bara. zrobiłem taki myk że ominąłem ten ogranicznik i teraz pompa daje non stop 4.24bara tylko pytanie czy coś nie walnie podczas eksploatacji. Pod obciążeniem tez jest non stop 4.24bar. Robiliśmy to z mechanikiem który zatwierdzi ze to będzie hulać bo już coś takiego robił a to służy jako powrót paliwa. Moim zdaniem Jedak po coś to jest skoro jest to w każdej 3.0l tylko pytanie poco, skoro dodatkowy przelew jest na listwie comon rail. Aha pompa w zbiorniku byla zakładana nowa dwa lata temu z firmy mahyl

 

I jak masz teraz na pompie progowej 4,24, to auto wróciło do życia, czy nadal jest kiepsko z przyspieszaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak masz teraz na pompie progowej 4,24, to auto wróciło do życia, czy nadal jest kiepsko z przyspieszaniem?

 

No właśnie? Bo to nie oznacza, że wszystko jest w porządku. Pompa, która dmuchała troszkę ponad 3 bary na pełnym obciążeniu nie powinna mieć aż tak znacznego wpływu na przyspieszanie, po to jest pompa wysokiego ciśnienia, żeby nabić kilkadziesiąt razy wyższe ciśnienie.

I jak Gruber widzisz, pompa wstępna dająca 3 bary jest jak najbardziej dobrą pompą! Specjalnie wypytywałem Cię o "ogranicznik", żebyś podał numer części i podał schemat, żeby każdy widział o co chodzi. :) Błędem jest diagnozowanie usterki po samym odczycie z komputera, trzeba sprawdzić cały układ paliwowy, żeby podjąć decyzję o padniętej pompie, dlatego napisałem że Twoja opinia jest wyjęta z dupy, mam nadzieję że się nie obraziłeś. :)

 

Pozdrawiam serdecznie, a kolegę założyciela wątku prosimy o udzielenie odpowiedzi czy wszystko powróciło do normy z przed usterki.

 

Dla potomnych:

Tutaj znajduje się ogranicznik paliwa nr 11 na schemacie:

http://realoem.com/bmw/pl/showparts?id=DL81-EUR---E39-BMW-530d&diagId=13_0801

Tutaj mamy numer oryginału:

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/produkt/1184977-ogranicznik-cisnienia

To nic innego jak zawór zwrotny, w którym znajduje się sprężynka ona ulega zmęczeniu i traci siłę sprężystości (można ją wymienić jeśli ktoś ma dostęp do sprężynek i zawór naprawiony).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to nie wiem dlaczego nie napisałeś od razu tego, co w ostatnim poście.

A i tak miałem rację z ogranicznikiem ciśnienia, bo już po jego ściśnięciu był żądany efekt.

I diagnoza całego układu paliwowego nie była potrzebna.

Szukać numerów zwyczajnie mi się nie chce - jak komuś zależy to sobie znajdzie na realoem, tak jak Ty znalazłeś.

 

A pompa dająca 3 bary nie jest dobrą pompą, bo daje o przynajmniej 0,5 za mało. Pytanie tylko czy niskie ciśnienie na pompie to wina samej pompy czy właśnie regulatora.

W przypadku Kolegi Karuska pompa pompuje ponad 4 bary i dlatego jest dobra, a usterka leżała w kolejnym elemencie, który to ciśnienie skutecznie puszczał do baku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.