Skocz do zawartości

[E8X] Niestandardowe radio


elomike

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, poważnie rozważam wymianę radia na niestandardowe, jednakże nurtuje mnie kilka spraw. Jeśli ktoś ma lub miał styczność i wie coś na ten temat, bardzo proszę o komentarze. Mianowicie:

 

-Jak zachowuje się radio względem kluczyka? Wyłącza się z kluczykiem, otwarciem drzwi, trzeba je samemu wyłączać?

-Czy słychać dźwięki z komputera pokładowego? Np. gong włączonych świateł lub niezapiętych pasów?

-Ogólnie jakie wrażenia po wymianie? Wszystko działa jak należy?

 

sam jestem o krok od wymiany i chciałbym trochę opinii, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie JVC z serii AVX, wszystko dziala jak nalezy, ostrzegawcze dzwieki slychac, ale np zeby miec nadal dzialajaca multifunkcje na kierownicy musisz dokupic jeszcze modul, u mnie w aucie nie ma multifunkcji, wiec tego nie robilem. Niewiadomą jest, jak zachowają się czujniki parkowania pod niefabrycznym radiem, czy w ogole bedzie mozna z nich nadal korzystac.

 

Moim zdaniem w wymianę radia warto się bawić jedynie wtedy, gdy idzie to w parze z wymianą głośników na lepsze, przy kompleksowym robieniu audio w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio malo jezdze moją jedynka i szczerze mowiac nie pamietam jak to jest z tym wlaczaniem/wylaczaniem, co mi jeszcze przychodzi do glowy to moje radio nie wspolgra z oryginalnym wyjsciem aux, ale mam puszczone w schowek wyjscie USB, wiec nie przeszkadza mi to.

 

Mati z tego forum też ma aftermarketowe radio, Alpine z tego co pamiętam, może też się wypowie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tego nie montowałem sam, robił mi to gość razem z głośnikami.Wszytko działa jak wcześniej.

Radio nie gaśnie po wyjęciu kluczyka i zgaszeniu. Nie pamiętam już czy fabryczne wyłączało się po wyciągnięciu kluczyka.

Gasze je najczęściej zdejmując panel, można też przyciskiem i zostawić z panelem, jak ktoś lubi :)

 

U mnie nie ma PDC więc nie ma problemu, chyba musi być fabryczne radio do PDC, ale nie mam jak tego zweryfikować.

Ogólnie radio jest wpięte w magistralę CAN w samochodzie i jak go nie ma to DIS plumka się o to. Dobrze mieć je w szafie schowane, na wypadek jakbyś musiał coś kodować w aucie. Ale to może ktoś z większym dośw. w kodowaniu się wypowie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Matti - może jakaś ustawka w Krakowie?

Ogólnie - warto wg Was wymieniać radio?

 

Ja chętnie, nie ma problemu. Wrzuć jakiś termin jest temat o zlotach w Krakowie. Może jeszcze ktoś się zjawi.

 

Co do radia - według mnie warto je zmienić, Ok tracimy oryginalny wygląd i dajemy coś nie do końca pasującego do wnętrza auta.

Jednych to zniechęca, że nie będzie jak w serii. Zyskujemy za to dużo lepszy dzwięk, bo nie oszukujmy się, ale każde radio za 300zł będzie lepsze :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja chętnie, nie ma problemu. Wrzuć jakiś termin jest temat o zlotach w Krakowie. Może jeszcze ktoś się zjawi.

:wink:

 

Może ja też się zjawie :norty:

 

a radyjko samo dużo nie zdziała wypada głośniki też zmienić....

a może zestawik alpine? super gra w porównaniu do serii przepaść

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako ciekawostkę wstawiam parametry seryjnych zestawów Audio w BMW (myślę że Seria 3 też pod to podchodzi):

 

http://666kb.com/i/ajtu2mooq853a25lx.gif

Jak widać szału nie ma :) Fabryczne radio daje 4x15W, tak samo ten zestaw HiFi jest drogi ale nie powala na papierze, nie słyszałem na żywo.

 

Z tym PDC wydaje mi się ze jak jest radio Prof. to ono już po magistrali MOST (wcześniej zle napisałem) gada ze sterownikiem PDC. Dzwięk z PDC pochodzi z głośników radia.

Możliwe że jak masz Bussines to Ci piszczy z bagażnika, nie wiem bo nie mam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Radio nie gaśnie po wyjęciu kluczyka i zgaszeniu. Nie pamiętam już czy fabryczne wyłączało się po wyciągnięciu kluczyka.

 

Fabryczne radio gasnie w momencie wyjecia kluczyka i wlacza sie w momencie jego ponownego wlozenia, jesli przed wyjeciem kluczyka nei bylo wylaczone.

Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dobra, czas trochę odkopać temat.

 

Minęło pół roku od momentu montażu radia Alpine w moje E87. Jakość dźwięku super, ale niestety dużo rzeczy mnie w tym zestawieniu drażniło. Start-stop, moduł CAN, radio samo w sobie, dźwięki z komputera no i przede wszystkim wygląd i obsługa. Zastanawiam się nad powrotem, tylko do modelu Professional zamiast Business.

 

No i tu pojawia się pytanie - do tych którzy posiadają Professional w swoich buniach.

 

-W radiu Business występuje coś w rodzaju limitera, czyli gdy podgłośnimy mocno, to w momencie uderzenia basem radio odcina sygnał i zamiast bassu mamy przytłumione pierdnięcie. Chciałbym się dowiedzieć, czy w Pro tez tak jest.

-druga sprawa, czy ktoś widział czy ktoś wie cokolwiek o mocy wbudowanego wzmacniacza?

-no i po trzecie- czy jest jakieś wyjście na wzmacniacz zewnętrzny? Bo chciałbym jednak suba zostawić :roll:

 

sprawy z bluetoothem można wsadzić między bajki, szybko mi się to znudziło. Dużo nie gadam, a uchwyt na telefon plus przełączenie na głośnomówiący w zupełności sprawę załatwia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze sie zapytam - czy montaz Professional w miejsce Business wymaga kodowania? Czy potrzebne sa jakies kody itp zeby uruchomic takie radio kupione np. od handlarza?

Widze ze sa jakby dwie wersje radyjek - do aut poliftowych jak rozumiem potrzbena jest wersja z srebrna galka glosnosci /wlacznikiem.

Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem business i zmienilem na professional po lifcie, nic nie trzeba kodowac, wkladasz i dziala.

 

Czy Twoim zdaniem warto było zmienić? Poczułeś jakąś znaczącą róznice w jakości dzwieku / obsludze radia? Przyznam że pomimo tego co ludzie piszą nie mogę jakoś narzekać na jakość dzwięku z poliftowego Business, natomaist oczywiscie bylbym zainteresowany upgrade'em jesli skutkowala by odczuwalna poprawą brzmienia.

Pzdr, MtothaJ
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem business i zmienilem na professional po lifcie, nic nie trzeba kodowac, wkladasz i dziala.

 

no właśnie, głównie chodzi o to, czy radio pro ma ten limiter, który przy wysokim poziomie głośności przytłumia bas? I czy bawiłeś się z montażem wyjścia na wzmak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem business i zmienilem na professional po lifcie, nic nie trzeba kodowac, wkladasz i dziala.

 

no właśnie, głównie chodzi o to, czy radio pro ma ten limiter, który przy wysokim poziomie głośności przytłumia bas? I czy bawiłeś się z montażem wyjścia na wzmak?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Mialem business i zmienilem na professional po lifcie, nic nie trzeba kodowac, wkladasz i dziala.

 

Czy Twoim zdaniem warto było zmienić? Poczułeś jakąś znaczącą róznice w jakości dzwieku / obsludze radia? Przyznam że pomimo tego co ludzie piszą nie mogę jakoś narzekać na jakość dzwięku z poliftowego Business, natomaist oczywiscie bylbym zainteresowany upgrade'em jesli skutkowala by odczuwalna poprawą brzmienia.

 

 

W graniu aboslutnie zadnej roznicy, tylko w wygladzie. Przy odtwarzaniu mp3 jest tekst a w businessie nie bylo, jest komputer pokladowy i tyle. Na zmieniarke jest wyjscie. Zakladam teraz zestaw alpine i basowe audio system bo na razie to gra masakrycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Mialem business i zmienilem na professional po lifcie, nic nie trzeba kodowac, wkladasz i dziala.

 

Miałeś fart i kupiłeś radio zakodowane pod system stereo. Jeśli kupiłbyś z zestawu Hifi lub Logić7 to byś miał problem. Grałoby bardzo cicho (Hifi) lub wcale Logic7.

 

Ponadto bez kodowania auto straciło możliwość programowania całego auta przez ISTA/P w ASO, ponieważ w kluczu VO w dalszym ciągu masz zapisane radio business.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.