Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, poważnie rozważam wymianę radia na niestandardowe, jednakże nurtuje mnie kilka spraw. Jeśli ktoś ma lub miał styczność i wie coś na ten temat, bardzo proszę o komentarze. Mianowicie:

 

-Jak zachowuje się radio względem kluczyka? Wyłącza się z kluczykiem, otwarciem drzwi, trzeba je samemu wyłączać?

-Czy słychać dźwięki z komputera pokładowego? Np. gong włączonych świateł lub niezapiętych pasów?

-Ogólnie jakie wrażenia po wymianie? Wszystko działa jak należy?

 

sam jestem o krok od wymiany i chciałbym trochę opinii, pozdrawiam.

Opublikowano

Mam u siebie JVC z serii AVX, wszystko dziala jak nalezy, ostrzegawcze dzwieki slychac, ale np zeby miec nadal dzialajaca multifunkcje na kierownicy musisz dokupic jeszcze modul, u mnie w aucie nie ma multifunkcji, wiec tego nie robilem. Niewiadomą jest, jak zachowają się czujniki parkowania pod niefabrycznym radiem, czy w ogole bedzie mozna z nich nadal korzystac.

 

Moim zdaniem w wymianę radia warto się bawić jedynie wtedy, gdy idzie to w parze z wymianą głośników na lepsze, przy kompleksowym robieniu audio w aucie.

Opublikowano
No wlasnie wymieniam audio. A jak dziala wzgledem kluczyka? Rozumiem ze uruchamia sie wraz z silnikiem, a jak z wylaczaniem? Przy zgaszeniu silnika, wyciagnieciu kluczyka, czy otwarciu drzwi?
Opublikowano

Ostatnio malo jezdze moją jedynka i szczerze mowiac nie pamietam jak to jest z tym wlaczaniem/wylaczaniem, co mi jeszcze przychodzi do glowy to moje radio nie wspolgra z oryginalnym wyjsciem aux, ale mam puszczone w schowek wyjscie USB, wiec nie przeszkadza mi to.

 

Mati z tego forum też ma aftermarketowe radio, Alpine z tego co pamiętam, może też się wypowie ;)

Opublikowano

Ja tego nie montowałem sam, robił mi to gość razem z głośnikami.Wszytko działa jak wcześniej.

Radio nie gaśnie po wyjęciu kluczyka i zgaszeniu. Nie pamiętam już czy fabryczne wyłączało się po wyciągnięciu kluczyka.

Gasze je najczęściej zdejmując panel, można też przyciskiem i zostawić z panelem, jak ktoś lubi :)

 

U mnie nie ma PDC więc nie ma problemu, chyba musi być fabryczne radio do PDC, ale nie mam jak tego zweryfikować.

Ogólnie radio jest wpięte w magistralę CAN w samochodzie i jak go nie ma to DIS plumka się o to. Dobrze mieć je w szafie schowane, na wypadek jakbyś musiał coś kodować w aucie. Ale to może ktoś z większym dośw. w kodowaniu się wypowie.

Opublikowano

@Bond - sprawdziłbyś bo cholernie mnie to interesuje jak z tym kluczykiem i czy da sie to jakoś ogarnąć

 

@Matti - może jakaś ustawka w Krakowie?

 

Ogólnie - warto wg Was wymieniać radio?

Opublikowano
chyba musi być fabryczne radio do PDC, ale nie mam jak tego zweryfikować.

 

PDC moduł z tym głupim pikaczem jest po prawej stronie od tyłu pod boczkiem kanapy:)

nie powinno na 99% być problemu z tym

Opublikowano

@Matti - może jakaś ustawka w Krakowie?

Ogólnie - warto wg Was wymieniać radio?

 

Ja chętnie, nie ma problemu. Wrzuć jakiś termin jest temat o zlotach w Krakowie. Może jeszcze ktoś się zjawi.

 

Co do radia - według mnie warto je zmienić, Ok tracimy oryginalny wygląd i dajemy coś nie do końca pasującego do wnętrza auta.

Jednych to zniechęca, że nie będzie jak w serii. Zyskujemy za to dużo lepszy dzwięk, bo nie oszukujmy się, ale każde radio za 300zł będzie lepsze :wink:

Opublikowano

Ja chętnie, nie ma problemu. Wrzuć jakiś termin jest temat o zlotach w Krakowie. Może jeszcze ktoś się zjawi.

:wink:

 

Może ja też się zjawie :norty:

 

a radyjko samo dużo nie zdziała wypada głośniki też zmienić....

a może zestawik alpine? super gra w porównaniu do serii przepaść

Opublikowano

Jako ciekawostkę wstawiam parametry seryjnych zestawów Audio w BMW (myślę że Seria 3 też pod to podchodzi):

 

http://666kb.com/i/ajtu2mooq853a25lx.gif

Jak widać szału nie ma :) Fabryczne radio daje 4x15W, tak samo ten zestaw HiFi jest drogi ale nie powala na papierze, nie słyszałem na żywo.

 

Z tym PDC wydaje mi się ze jak jest radio Prof. to ono już po magistrali MOST (wcześniej zle napisałem) gada ze sterownikiem PDC. Dzwięk z PDC pochodzi z głośników radia.

Możliwe że jak masz Bussines to Ci piszczy z bagażnika, nie wiem bo nie mam :)

Opublikowano
nie ma mowy o PDC - sprawa nieistotna, bo w moim aucie nawet uchwytu na kubek nie ma :) Proponuję spotkać się w piątek (jutro), ewentualnie w sobotę. Napiszę jeszcze w temacie ze zlocikami
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Radio nie gaśnie po wyjęciu kluczyka i zgaszeniu. Nie pamiętam już czy fabryczne wyłączało się po wyciągnięciu kluczyka.

 

Fabryczne radio gasnie w momencie wyjecia kluczyka i wlacza sie w momencie jego ponownego wlozenia, jesli przed wyjeciem kluczyka nei bylo wylaczone.

Pzdr, MtothaJ
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Dobra, czas trochę odkopać temat.

 

Minęło pół roku od momentu montażu radia Alpine w moje E87. Jakość dźwięku super, ale niestety dużo rzeczy mnie w tym zestawieniu drażniło. Start-stop, moduł CAN, radio samo w sobie, dźwięki z komputera no i przede wszystkim wygląd i obsługa. Zastanawiam się nad powrotem, tylko do modelu Professional zamiast Business.

 

No i tu pojawia się pytanie - do tych którzy posiadają Professional w swoich buniach.

 

-W radiu Business występuje coś w rodzaju limitera, czyli gdy podgłośnimy mocno, to w momencie uderzenia basem radio odcina sygnał i zamiast bassu mamy przytłumione pierdnięcie. Chciałbym się dowiedzieć, czy w Pro tez tak jest.

-druga sprawa, czy ktoś widział czy ktoś wie cokolwiek o mocy wbudowanego wzmacniacza?

-no i po trzecie- czy jest jakieś wyjście na wzmacniacz zewnętrzny? Bo chciałbym jednak suba zostawić :roll:

 

sprawy z bluetoothem można wsadzić między bajki, szybko mi się to znudziło. Dużo nie gadam, a uchwyt na telefon plus przełączenie na głośnomówiący w zupełności sprawę załatwia.

Opublikowano

Jeszcze sie zapytam - czy montaz Professional w miejsce Business wymaga kodowania? Czy potrzebne sa jakies kody itp zeby uruchomic takie radio kupione np. od handlarza?

Widze ze sa jakby dwie wersje radyjek - do aut poliftowych jak rozumiem potrzbena jest wersja z srebrna galka glosnosci /wlacznikiem.

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano
Mialem business i zmienilem na professional po lifcie, nic nie trzeba kodowac, wkladasz i dziala.
Opublikowano
Mialem business i zmienilem na professional po lifcie, nic nie trzeba kodowac, wkladasz i dziala.

 

Czy Twoim zdaniem warto było zmienić? Poczułeś jakąś znaczącą róznice w jakości dzwieku / obsludze radia? Przyznam że pomimo tego co ludzie piszą nie mogę jakoś narzekać na jakość dzwięku z poliftowego Business, natomaist oczywiscie bylbym zainteresowany upgrade'em jesli skutkowala by odczuwalna poprawą brzmienia.

Pzdr, MtothaJ
Opublikowano
Mialem business i zmienilem na professional po lifcie, nic nie trzeba kodowac, wkladasz i dziala.

 

no właśnie, głównie chodzi o to, czy radio pro ma ten limiter, który przy wysokim poziomie głośności przytłumia bas? I czy bawiłeś się z montażem wyjścia na wzmak?

Opublikowano
Mialem business i zmienilem na professional po lifcie, nic nie trzeba kodowac, wkladasz i dziala.

 

no właśnie, głównie chodzi o to, czy radio pro ma ten limiter, który przy wysokim poziomie głośności przytłumia bas? I czy bawiłeś się z montażem wyjścia na wzmak?

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Wystawi ktos fotkę z radyjkiem nie ori tylko np. z jakimś alpine bo jestem ciekaw czy to pasuje i jaka jest jakość tej ramki ? czy plastik jest podobny?
Opublikowano
Mialem business i zmienilem na professional po lifcie, nic nie trzeba kodowac, wkladasz i dziala.

 

Czy Twoim zdaniem warto było zmienić? Poczułeś jakąś znaczącą róznice w jakości dzwieku / obsludze radia? Przyznam że pomimo tego co ludzie piszą nie mogę jakoś narzekać na jakość dzwięku z poliftowego Business, natomaist oczywiscie bylbym zainteresowany upgrade'em jesli skutkowala by odczuwalna poprawą brzmienia.

 

 

W graniu aboslutnie zadnej roznicy, tylko w wygladzie. Przy odtwarzaniu mp3 jest tekst a w businessie nie bylo, jest komputer pokladowy i tyle. Na zmieniarke jest wyjscie. Zakladam teraz zestaw alpine i basowe audio system bo na razie to gra masakrycznie.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Mialem business i zmienilem na professional po lifcie, nic nie trzeba kodowac, wkladasz i dziala.

 

Miałeś fart i kupiłeś radio zakodowane pod system stereo. Jeśli kupiłbyś z zestawu Hifi lub Logić7 to byś miał problem. Grałoby bardzo cicho (Hifi) lub wcale Logic7.

 

Ponadto bez kodowania auto straciło możliwość programowania całego auta przez ISTA/P w ASO, ponieważ w kluczu VO w dalszym ciągu masz zapisane radio business.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.