Skocz do zawartości

Obniżenie samochodu ok. -40 e36


mariusz.byd

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie, zastanawiam się nad zejściem bliżej ziemi samochodem, jednak nie planuje przeróbek na gwint i zmiany amortyzatorów ponieważ mam nowe na gwarancji, i na stacji po pół rocznej jeździe komputer pokazał 75-77% na wszystkich. Otóż mam pytanie czy zmiana sprężyn na obniżające -40mm wpłynie jakoś negatywnie na prace seryjnych amortyzatorów, jak z ich żywotnością, co z kołami (zamontowane są 195/65/r15) czy po obniżeniu nie będą przycierać nadkola?

 

Jak wtedy komfort jazdy samochód staje się dużo twardszy przy takim obniżeniu?

 

Od razu poproszę o jakieś propozycje takich sprężyn.

 

z góry dzięki :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

możesz założyć sprężyny -40mm, na pewno minimalnie może to wpłynąć na charakterystykę amorów ponieważ dostosowane są do danej wysokości co nie zmienia faktu że mają za zadanie działać w całym swoim zakresie. Koła jakie podajesz nie będą ocierać więc śmiało zakładaj sprężyny
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie w compactcie mam mniej-więcej tak obniżone auto (może minimalnie bardziej) na seryjnych amorach i działa dobrze. Oczywiście wpłynie to na żywotność amorów- trochę szybciej się zużyją, ale do tego czasu będzie ok.
http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś przyglądałem się mojej niuni i drogą obiektywnego myślenia - czy przód ma być mniej obniżony niż tył czy przód i tył w takiej samej proporcji, ponieważ standardowo przód jest niżej i nie wiem jak wpłynęłoby na sylwetkę samochodu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja zauważyłem, lepiej jak przód jest trochę niżej, głównie z tego powodu, że przednie nadkola poprowadzone są wyżej od tylnych, więc siłą rzeczy przerwa między oponą a nadkolem jest większa i wypadałoby ją zniwelować, by była podobna do tej z tyłu. Ma to jednak swoje wady- ja już kilka razy zahaczyłem o próg zwalniający. Teraz jak w aucie jest więcej niż 2 osoby to staram się szerokim łukiem omijać leżące policjanty :) .
http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u nas tego na pęczki :/ dlatego nie chce przesadzać z glebą ale żeby wyglądało subtelnie :D dlatego chce rad jak zrobić to tak żebym nie zgubił w 1 dzień miski :)

 

 

a i właśnie czasem wydaje mi się że jestem za dobrym kolegą i bardzo często w samochodzie są 3 osoby + jakieś rady z tymi -mm w dół?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do mm obniżenia to nie pomogę raczej (słyszałem że przy 3 osobach już na -35mm zdarza się zahaczyć) ale radę mogę dać jedną- przejeżdżaj prze policjanty "dynamicznie", bo jak amortyzatory szybciej się ścisną to auta nie zabuja po przejechaniu a więc nie uderzysz w próg zwalniający (jak się najeżdża bardzo wolno, to auto buja się jak okręt i tym sposobem można uderzyć w próg). Miska raczej jest bezpieczna, bo z tego co zauważyłem u siebie, wszystkie uderzenia lecą tak na 1/3 odległości między kołami, więc obrywają progi od dołu i podłużnice.
http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja proponuję eibach pro kit obniża o okolo 30-35 mm i to w zupełności wystarcza. Przed zmianą na przodzie miałem między oponą a błotnikiem odstęp na 3 palce, po zmianie tylko na jeden. (opony 205/55/16).

Co do progów zwalniających to bynajmniej nie atakuj ich zbyt szybko bo progi poobrywasz, najlepiej przejeżdżaj na ukos, tak żeby kola jedej osi nie zjeżdżały na raz (tak jak w przypadku krawężników nie atakujesz ich całym przodem tylko pojedynczym kołem). Dodam tylko że sprężyny eibach bardzo fajnie spisują się na polskich drogach, nie ma betonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam compacta i z tyłu bez znacznego wypchnięcia ciężko będzie (mam lekko podgięte ranty ale jest blisko). Teraz mam felgi 7,5" et 40. U mojej dziewczyny w ISie jest podobna wysokość (gwint) i ma założone tez 205/55/16 tylko na feldze 7,5" et20 z tyłu trzeba było zagiąć rant dość konkretnie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.