Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie, zastanawiam się nad zejściem bliżej ziemi samochodem, jednak nie planuje przeróbek na gwint i zmiany amortyzatorów ponieważ mam nowe na gwarancji, i na stacji po pół rocznej jeździe komputer pokazał 75-77% na wszystkich. Otóż mam pytanie czy zmiana sprężyn na obniżające -40mm wpłynie jakoś negatywnie na prace seryjnych amortyzatorów, jak z ich żywotnością, co z kołami (zamontowane są 195/65/r15) czy po obniżeniu nie będą przycierać nadkola?

 

Jak wtedy komfort jazdy samochód staje się dużo twardszy przy takim obniżeniu?

 

Od razu poproszę o jakieś propozycje takich sprężyn.

 

z góry dzięki :mrgreen:

Opublikowano
możesz założyć sprężyny -40mm, na pewno minimalnie może to wpłynąć na charakterystykę amorów ponieważ dostosowane są do danej wysokości co nie zmienia faktu że mają za zadanie działać w całym swoim zakresie. Koła jakie podajesz nie będą ocierać więc śmiało zakładaj sprężyny
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
U siebie w compactcie mam mniej-więcej tak obniżone auto (może minimalnie bardziej) na seryjnych amorach i działa dobrze. Oczywiście wpłynie to na żywotność amorów- trochę szybciej się zużyją, ale do tego czasu będzie ok.
http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Opublikowano
Dziś przyglądałem się mojej niuni i drogą obiektywnego myślenia - czy przód ma być mniej obniżony niż tył czy przód i tył w takiej samej proporcji, ponieważ standardowo przód jest niżej i nie wiem jak wpłynęłoby na sylwetkę samochodu?
Opublikowano
Z tego co ja zauważyłem, lepiej jak przód jest trochę niżej, głównie z tego powodu, że przednie nadkola poprowadzone są wyżej od tylnych, więc siłą rzeczy przerwa między oponą a nadkolem jest większa i wypadałoby ją zniwelować, by była podobna do tej z tyłu. Ma to jednak swoje wady- ja już kilka razy zahaczyłem o próg zwalniający. Teraz jak w aucie jest więcej niż 2 osoby to staram się szerokim łukiem omijać leżące policjanty :) .
http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Opublikowano

u nas tego na pęczki :/ dlatego nie chce przesadzać z glebą ale żeby wyglądało subtelnie :D dlatego chce rad jak zrobić to tak żebym nie zgubił w 1 dzień miski :)

 

 

a i właśnie czasem wydaje mi się że jestem za dobrym kolegą i bardzo często w samochodzie są 3 osoby + jakieś rady z tymi -mm w dół?

Opublikowano
Co do mm obniżenia to nie pomogę raczej (słyszałem że przy 3 osobach już na -35mm zdarza się zahaczyć) ale radę mogę dać jedną- przejeżdżaj prze policjanty "dynamicznie", bo jak amortyzatory szybciej się ścisną to auta nie zabuja po przejechaniu a więc nie uderzysz w próg zwalniający (jak się najeżdża bardzo wolno, to auto buja się jak okręt i tym sposobem można uderzyć w próg). Miska raczej jest bezpieczna, bo z tego co zauważyłem u siebie, wszystkie uderzenia lecą tak na 1/3 odległości między kołami, więc obrywają progi od dołu i podłużnice.
http://img837.imageshack.us/img837/3526/5vk4.jpg
Opublikowano

Ja proponuję eibach pro kit obniża o okolo 30-35 mm i to w zupełności wystarcza. Przed zmianą na przodzie miałem między oponą a błotnikiem odstęp na 3 palce, po zmianie tylko na jeden. (opony 205/55/16).

Co do progów zwalniających to bynajmniej nie atakuj ich zbyt szybko bo progi poobrywasz, najlepiej przejeżdżaj na ukos, tak żeby kola jedej osi nie zjeżdżały na raz (tak jak w przypadku krawężników nie atakujesz ich całym przodem tylko pojedynczym kołem). Dodam tylko że sprężyny eibach bardzo fajnie spisują się na polskich drogach, nie ma betonu.

Opublikowano
Ja mam compacta i z tyłu bez znacznego wypchnięcia ciężko będzie (mam lekko podgięte ranty ale jest blisko). Teraz mam felgi 7,5" et 40. U mojej dziewczyny w ISie jest podobna wysokość (gwint) i ma założone tez 205/55/16 tylko na feldze 7,5" et20 z tyłu trzeba było zagiąć rant dość konkretnie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.