Skocz do zawartości

525TDS aut. dziwne dźwieki z tyłu samochodu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koledzy. Kilka dni temu pojawiły się w samochodzie dziwne dźwięki podczas jazdy. Słychac jakby bicie koła, przy czym zmieniałem opony i bicie słychać cały czas. najdziwniejsze jest to, ze zdarzyło się podczas cofania, że samochód dostawał dziwnych drgań, jakby nim szarpalo, natomiast przy jeździe do 40 km/h pojawia sie bujanie samochodu, jakbym jechał na owalnych kołach.

 

Z innych postów wynika, że może podpora wału juz umiera, jednak chce się upewnic, czy tylko ona jest odpowiedzialna za takie zachowanie samochodu. Dzieki za podpowiedzi

Opublikowano
najlepiej podnieś tył i pokręć kołami. Czasami jak łożysko się porządnie rozleci to też daje takie objawy.
Opublikowano
W jednym z postów kolega zasugerował, że to może być sprężynka od zacisku. U mnie niestety jednej nie ma, wczoraj ją dorwałem na złomie i założę dziś. Szarpanie samochodu na wstecznym zdarzyło się 2 razy, ale narazie spokój, bo samochodem jeżdzę cały czas. Może uda mi się założyć dziś sprężynkę, to zobacze czy przestanie pukać. A co do łożyska, to gdyby miało się rozpaść, to dawaałoby jakieś znaki, że umiera, a tu nic. Może podpora umiera...
Opublikowano
Wczoraj założyłem sprężynkę, i zmieniłem opony na szersze, i bicie oraz cykliczne drgania samochodu się nasiliły. Nie mam za bardzo gdzie, ale bede musiał dorwać się do lącznika elastycznego i podpory walu, bo nic innego nie przychodzi mi do głowy
Opublikowano
Hej, to będzie wał, podpora lub krzyżak. Oczywiście może być jeszcze gumowy łącznik wału i flanszy skrzyni biegów. Żeby wszystko sprawdzić trzeba zdjąć osłonę wału i wydech.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Dziś przyjechała do mnie podpora i łącznik elastyczny. Nie zaglądałem co prawda od tamtego czasu pod samochód, ale wiem na 100 że z łącznika już niestety wystają sznurki, wiec jego pora wymiany juz dawno mineła. A szkoda wymieniać łącznik, a nie wymieniać podpory. Jak wymienie, to napisze czy pomogło. Dzięki koledzy za podpowiedzi :)) pozdrawiam serdecznie :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dziś wymieniłem łącznik elastyczny, i te dziwne bicia zniknęły. Nie zmieniałem podpory, bo okazała się dobra, a co oryginał to oryginał.

Tak więc przyczyną tych bić był łącznik elastyczny. Okazało się teraz że jak bicia zniknęły, to słychać szum łożyska w prawym kole. Wiec dodatkowo to musze wymienić.

 

Dziękuję koledzy za zainteresowanie i podpowiedzi.

 

Niech Wasze bawarskie zwierzątka dobrze się mają :)

Opublikowano
mam podobnie jak Ty, zaczęło się od bicia przy ok 60km/h a potem doszło do tego piszczenie przy 40do 50km/h. Wjechałem na kanał - rzeczywiście podpora "siedzi" trochę, ale coś mnie tknęło i spojrzałem jeszcze na łączni i tu szok, wał zamiast na trzech śróbach trzyma się na dwóch :duh: a żeby było mało jedna to 19' a druga17' przy czym dziewiętnastka była lekko nie odkręcona. Czekam teraz na podporę i łącznik a w między czasie kupię trzy śruby z nakrętkami samoblokującymi. Ale co szok to szok, głupio by było zostawić wał na asfalcie i strach pomyśleć jakie by mógł przy tym zrobić "spustoszenie" pod autkiem.
  • 5 tygodni później...
Opublikowano

Wymieniłem dziś podporę wału, dałem nowe śruby (żeby były takie same), nie dotykałem tłumika drgań bo był cały. Zrobiłem jazdę testową : do 80km/h jest super drgania i bicie zniknęło ale powyżej MASAKRA tak jak bym miał niewyważone koła. bije do 120km/h.

 

Mam pytanie? Czy jak założyłem pierwszą część wału i mogłem pomylić się o ćwierć obrotu (może nawet mniej) to bicia mogą być od tego? Teoretycznie każda połówka wału powinna być wyważona osobno.

 

A jeżeli to wina złego założenia to jak teraz wyważyć go z powrotem?

Opublikowano
Wymieniłem dziś podporę wału, dałem nowe śruby (żeby były takie same), nie dotykałem tłumika drgań bo był cały. Zrobiłem jazdę testową : do 80km/h jest super drgania i bicie zniknęło ale powyżej MASAKRA tak jak bym miał niewyważone koła. bije do 120km/h.

 

Mam pytanie? Czy jak założyłem pierwszą część wału i mogłem pomylić się o ćwierć obrotu (może nawet mniej) to bicia mogą być od tego? Teoretycznie każda połówka wału powinna być wyważona osobno.

 

A jeżeli to wina złego założenia to jak teraz wyważyć go z powrotem?

 

Wał składa się dokładnie tak samo, przed demoontażem trzeba sobie zaznaczyć. Teraz pozostaje Ci rozpinać i szukać odpowiedniego położenia, takie jak fabryczne. Nikt porządnie Ci u nas Wału nie wyważy, szczególnie, że odważniki w BMW są spawane, jedna lub dwie blaszki. Wał wyważa się w całości, jaki sens jest to robić połówkami.

pozdrawiam Bartek
Opublikowano

popatrzyłem na allegro za wałami napędowymi i zastanawiam się czy przypadkiem kupując nie trafie na to samo co mam, czyli ktoś go już rozkładał i źle złożył. Czyli zostaje mi chyba tylko zdejmowanie połówki przekręcanie i sprawdzanie "na cegłach" czy nadal drży :)

 

powiem ci że mam to samo , od 80km/h drgania, ustępują powoli od 120km/h... nie wiem od czego zacząć... a nie chce po kolei wymieniać części na darmo :|

mi drgało od tego że gdzieś się po drodze zgubiła się jedna śruba druga była luźna a trzecia trzymała i od tego poleciało łożysko na podporze (drgania) bo guma była całkiem sztywna i nie połamana.

Opublikowano

Koledzy ja już po wszystkich wymianach. Wiec przyczyną wszystkiego było łożysko. Łącznik elastyczny był padnięty ale wszystkie dziwne bicia, stuki i szumy to łożysko. Kolego, jeśli mogę coś podpowiedzieć, to: podnieś samochód i pokręć kołami mocno, i złap za sprężynę. Jeśli czuć na niej drgania to pada łożysko. Mechanik mi to pokazywał, i rzeczywiście to łożysko było padnięte. Spróbuj w ten sposób, bo może wał złożyłeś dobrze.

 

W moim przypadku wina leżała po stronie łożyska, nigdy bym sie nie spodziewał, że przez nie tak może wszystko drgać.

 

Pozdrawiam serdecznie:))

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Dziś pojechałem na wyważenie wału :) malina nic nie stuka, nie puka, wreszcie jeżdżę 70km/h +.

 

A tak dla potomnych BMW fabrycznie zostawia oznaczenie prawidłowego ustawienia wału, są takie dwie białe kropeczki :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.