Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam. wybaczcie, ze pisze w dziale e46 o nowszym modelu ale ten dzial tylko przegladam i wiem, ze sa "tu" osoby ktore mi pomoga.

sprawa wyglada tak, ze wczoraj u mojej siostry w e90 320d m47n2 zerwala sie rolka nr5 (pekla sroba przy rolce)

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=VC31&mospid=48480&btnr=11_3662&hg=11&fg=18

przyjechala tak z pracy ok 30km i mowi, ze cos sie stalo z autem. na blacie kontrolka od aku, od temp motoru i cala choinka od abs,dsc czy dtc...

nic dziwnego. pompa wody odlaczona,alternator tez.

w poniedzialem kupie nowa rolke i pasek bo lekko sie nacial jak spadl i lezal na pasku od wspomagania.

teraz moje pytanie: jak to wszytsko zlozyc do kupy??? z tego co widze trzeba bedzie sciagnac pasek od wspomagania. jak to zdemontowac/zamontowac i jak zalozyc pasek wieloklinowy no i oczywiscie jak to wszytsko odpowiednio naciagnac??

pozdrawiam

 

a tak na marginesie, jak to jest: (znalazlem na szybko foto w necie)

http://www.google.com/imgres?q=m47n2&hl=pl&client=firefox-a&hs=5cV&sa=X&rls=org.mozilla:pl:official&biw=1280&bih=604&tbm=isch&prmd=imvnsfd&tbnid=5gZ6j8sINm5g7M:&imgrefurl=http://www.ematik.ru/motors/%3Fq%3DM118581&docid=Iy0faOz1tIVlNM&w=640&h=480&ei=U_59TvjhOeLk4QTYg6zgDg&zoom=1

na srodku na dole to duze to tlumik drgan-> po jego lewej str pompa wspomagania-> pozniej nad tym pompa wody-> idac w prawo napinacz z realoem a tak naprawde to zwykla rolka-> rolka ->alternator-> a na dole na wysokosci rolki klima. dobrze pisze???

w moim aucie m47n tlumik drgan i klima sa na jednym pasku a reszta na drugim.

 

no i na koniec powiedzcie mi co moglo byc powodem tego pekniecia. zmeczenie materialu czy moze to, ze rolka od klimy ma troszke luzu, tzn mozna ja lekko bujnac na lewo i prawo. czy takie cos jest dopuszczalne??

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano

to w jakiej kolejnosci zalozyc to wiem, tyle potrafie odczytac ze schematu :wink:

chodzi mi dokladnie o to jak zdemontowac/zamontowac pasek od wspomagania-tlumika drgan bo to chyba jest konieczne i jak odpowiednio zalozyc wieloklinowy tzn czy trzeba go jakos naciagac czy poprostu zalozyc wkrecic nowa rolke i git???

 

no co do zagrzania silnika to nie bylo tak zle. trasa byla w 90% autostrada takze powietrze swoje zrobilo.

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano

Jeśli nie pracowala pompa wody (takie trzeba przyjąć założenie) to chłodzenie cieczy, ktora nie przepływa przez silnik nie ma żadnego znaczenia.

 

Pasek który spadl jest ostatnik paskiem więc żeby go zalozyć trzeba wszystko zdemontować. Napina się rolką nr 2

Opublikowano

 

Pasek który spadl jest ostatnik paskiem więc żeby go zalozyć trzeba wszystko zdemontować. Napina się rolką nr 2

no i wlasnie jak to zrobic???

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

Opublikowano

 

Pasek który spadl jest ostatnik paskiem więc żeby go zalozyć trzeba wszystko zdemontować. Napina się rolką nr 2

no i wlasnie jak to zrobic???

 

To jest sprężyna, sprobuj odgiąć ja w przeciwną stroną napierania na pasek.

Opublikowano

Lewarek zmiany biegów w neutralne położenie, bierzesz klucz nasadowy, zakładasz na koło pasowe(tłumik drgań) kręcisz zgodnie z ruchem wskazówek zegara jednocześnie ściągając pasek od wspomagania, uważaj żeby nie przyciąć paluchów.

Na długim pasku jest samonapinacz element nr 2, torxem musisz go odciągnąć do dołu, tym sposobem ściągasz lub zakładasz długi pasek.

Niestety rozmiarów kluczy nie jestem Ci w stanie teraz powiedzieć.

Opublikowano
dzieki koledzy ale z braku czasu i z racji tej, ze auto potrzebne na wczoraj zostalo oddane do mechanika. jutro ma byc gotowe. pozdrawiam

e34 520i '90 M50B20; 2006-2007

e34 520i '94 M50B20; 2007-2009

e46 320d '02 M47N; 2009-2015

e91 318d '09 N47; 2015-....

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano
odswieze;) zdjąc łątwo,a powiedzcie mi jak załozyc ten pasek?no bo chyba nie na siłe?
Opublikowano
ale napinacza do krotkiego paska nie ma? chyba ze sie myle? na pasku jest koło pasowe oraz koło od wspomagania,wiec jak zalozyc krótki pasek?
Opublikowano

na "krótkim" pasku nie ma napinacza :?

 

musisz kombinować i "naciągać" pasek, jest z tym troche zabawy ale do ogarnięcia

Opublikowano
ok,juz zrzuciłem i załozyłem,wsumie prosta sprawa,ale problem pozostal,zrzuciłem paski i zapaliłem silnik,chciałem wyeliminowac szumiące łozysko,niestety po zrzuconych paskach szum przy dodaniu gazu pozostał,teraz pytanie co tak szumi czy to rozrzad,czy tez moze łozyska na pompie wysokiego cisnienia? jutro zostawiam auto u mechanika,aby to sprawdzic,jesli to rozrząd to dziwna sprawa;]
  • 3 lata później...
Opublikowano

wiem ze temat dotyczy 320d ale nie znalazłem nic podobnego. MIanowicie jakis czas temu zmieniałem napinacz,rolke prowadzącą i łozysko alternatora i przy odpalaniu słychac jakby było cos luzne bo slychać napinacz przy odpalaniu ;;/ tak jakby miał luz i trzepie nim (tylko przy odpalaniu) ale zauwazyłem rózniez ze od zewnetrznej strony (strona bez rowków)pasek jest lekko "wyślizgany" ? moze juz pasek nie jest pierwszej nowosci (mam auto od listopoada i zrobilem nim koło 10-12kk )więc może czas na zmiane paska ? poprostu sie juz naciągnał ? macie kolegi jakies pomysły ?

 

 

pozdrawiam kszyhuu :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.