Skocz do zawartości

320d 150KM dwa problemy: sprzęgło i turbina


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam :D na początku powiem, że użyłem opcji szukaj i nie znalazłem wyczrpujących odpowiedzi na moje pytania.

Po pierwsze: podczas jazdy przy wciśnięciu sprzęgła przed zmianą biegu słychać coś w stylu ,,wyłączanego odkurzacza,,

Po drugie: Mam turbo po regeneracji i mam wrażenie, że włącza się ona kiedy ma ochotę! 2000rpm 3000rpm i w wielu innych zakresach obrotów!

Czy ktoś jest w stanie pomóc mi w rozwiązaniu tych problemów :?:

Opublikowano

ad. 2 problem

slabo szukales cos to po pierwsze

po drugie to zaworek sterowania turbo, zacinajace sie lopatki zmiennej geometrii, dziurawe wezyki podcisnienia, nieszczelnośc w ukladzie turbiny (IC, rury, weze etc)

szukam
Opublikowano (edytowane)
ad. 2 problem

slabo szukales cos to po pierwsze

po drugie to zaworek sterowania turbo, zacinajace sie lopatki zmiennej geometrii, dziurawe wezyki podcisnienia, nieszczelnośc w ukladzie turbiny (IC, rury, weze etc)

napisałem, że nie znalazłem wyczerpujących odpowiedzi:) wspomniałeś o rurach i wężach od/do IC i to mi dało do myślenia. Otóż mechanik, który wymieniał mi turbo wspominał coś o zbliżającym się końcowi rury od IC z lewej strony ale wspomniał, że wtedy po prostu straci moc i tyle a tu moc jest a nawet powiem więcej czasem czuje jak przy 2000rpm turbo zaczyna pracować a przy 3000rpm zaczyna pracować jeszcze bardziej :shock:

Edytowane przez Rychu92
Opublikowano
"...podczas jazdy przy wciśnięciu sprzęgła przed zmianą biegu słychać coś w stylu ,,wyłączanego odkurzacza,,..."

Spróbuj na postoju przegazować na chwilkę do 2-2,5k obrotów i puścić (możesz tak kilka razy) przy opadaniu obrotów powinieneś usłyszeć wspomniany odkurzacz- takie wycie... to turbo.

Regenerowane mają to do siebie - podobno to efekt niedostatecznie wyważonego wirnika...

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
"...podczas jazdy przy wciśnięciu sprzęgła przed zmianą biegu słychać coś w stylu ,,wyłączanego odkurzacza,,..."

Spróbuj na postoju przegazować na chwilkę do 2-2,5k obrotów i puścić (możesz tak kilka razy) przy opadaniu obrotów powinieneś usłyszeć wspomniany odkurzacz- takie wycie... to turbo.

Regenerowane mają to do siebie - podobno to efekt niedostatecznie wyważonego wirnika...

No i nic na jałowym nic nie słychać jak spada z obrotów:( jak to jednak łożysko a nie będzie się działo nic złego to poczekam do wymiany sprzęgła. bo po co płacić dwa razy za demontarz.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Odkopie troszke temat.

Od razu przepraszam za bierność w tej sprawie. MATURA zajmuje mi dużo czasu.

Co do pierwszego punktu to okazało sie a przynajmniej mam 90% pewności, że to poprostu dzwięk duszenia turbo przy hamowaniu silnikiem. podobno często występuje po regeneracji.

A drugi problem. No cóż tu troche gorzej. Walnięty wylotowy wąż IC po prostu doładowane powietrze mi ucieka. Nigdzie nie mogę znaleźć kompletnego węża z okuceim a nowy hmm 900zł:( wie może ktoś jak to naprawić przynajmniej doraźnie nim nie znajde używki. Ostatnio jest coraz gorzej bo samochód ledwo podjeżdza pod górki i to dość małe.

Opublikowano
no i sie nie dziwie ze nie jedzie... zapewne i zaslona dymna za Toba?? nie da sie "zacerowac" weza. Na allegro tego pelno w smiesznej kasie. Poszukaj :cool2:
Opublikowano
nie wiem w ktorym miejscu masz pekniete ale kiedys mialem taki przypadek.Przykleilem latke i owinalem tasma zbrojona(wzmacniana).Na alledrogo poszukaj bo chyba slabo szukales
Opublikowano
no i tu jest problem wąż jest cały, uszkodzone jest okucje na jego końcu a na allegro wszystkie węże są bez okuć albo są to węże dolotowe od strony turbiny. A co do zasłony dymnej to nie występuje

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.