Skocz do zawartości

E91 320d 163km - nie ciągnie między 2-3 tys.


kamiloo98

Rekomendowane odpowiedzi

:mad2: Problem ma na postoju, czy w czasie jazdy? Takie rzeczy diagnozuje się dynamicznie przy obciążeniu silnika.

 

Chłopie poczytaj sobie WDS i zobacz jak testuje turbinę DIS, wcale nie trzeba robić testów dyamicznie aby sprawdzić działanie turbiny !!!

 

Do tego sprawdź w czasie jazdy jakie maksymalne ciśnienie masz w dolocie. Powinieneś mieć poniżej 2,5 bara.

 

:mad2: Oczywiście, że poniżej 2,5 bara. Nawet poniżej 2 barów. Pomijając chwilowy overboost który może wystąpić, turbina powinna pompować 1,6 bara ciśnienia względnego. Aczkolwiek po to jest sterowana elektronicznie, aby minimalizować overboost. Wynalazek ekologów aby spełnić EURO5, overboost powoduje przez chwilę pogorszenie paramentów spalin.

 

Chyba napiąłem maksymalnie ciśnienie w dolocie, czyli to co zmierzył czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym. Czyli to co napompuje turbina plus atmosferyczne !!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 71
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Chłopie poczytaj sobie WDS i zobacz jak testuje turbinę DIS, wcale nie trzeba robić testów dyamicznie aby sprawdzić działanie turbiny !!!

 

Bo tak jest wygodniej ASO. Hamowni nie posiadają, a przejażdżka samochodem klienta po okolicy z butem w podłodze też raczej nie przejdzie. To po prostu maksymalne uproszczenie procedur.

 

Chyba napiąłem maksymalnie ciśnienie w dolocie, czyli to co zmierzył czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym. Czyli to co napompuje turbina plus atmosferyczne !!!

 

To dopisz jeszcze, aby testu nie robić przypadkiem na np. 2.500m n.p.m. w bardziej upalny dzień :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo tak jest wygodniej ASO. Hamowni nie posiadają, a przejażdżka samochodem klienta po okolicy z butem w podłodze też raczej nie przejdzie. To po prostu maksymalne uproszczenie procedur.

 

Co nie zmienia faktu że sie da i nie tzreba robić tego dynamicznie bo prolemjest w czasie jazdy tak jak sugerowałeś !

 

To dopisz jeszcze, aby testu nie robić przypadkiem na np. 2.500m n.p.m. w bardziej upalny dzień :wink:

 

Chcąc pomóc komuś nie będę się zagłębiał w jego poziom wiedzy, chcę aby przedstawił mi wartości a ja mu powiem czy jest dobra czy też nie. Nie będę się zabłębiał w wartości wzlędne lub bezwzględne, ma mi podać to co widzi na monitorze komputera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie potrzebna ta dyskusja, dziś byłem u 2 mechaników i oni stwierdzili, że na komputerze nic nie wyjdzie jeśli nie pali się żadna kontrolka.

Turbinę wstępnie wykluczyli, bo ( raz jest dobrze, idealnie i może tak być nawet przez n kilometrów, pod warunkiem, że nie zgasisz silnika ), po 2 jak auto muli od 3tys> samochód normalnie jedzie i nie jest problemem osiągnąć nim 200 - 230km/h.

 

Co to może jeszcze być

 

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie nie potrzebna ta dyskusja, dziś byłem u 2 mechaników i oni stwierdzili, że na komputerze nic nie wyjdzie jeśli nie pali się żadna kontrolka.

 

Podłączyć pod komputer bezdyskusyjnie. Błąd który ja miałem (za małe ciśnienie doładowania) nie powodował zapalenia żadnej kontrolki. Inaczej będziemy dalej wszyscy zgadywać.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można błąd zbyt małego ciśnienienia doładownania odczytać inpą, u mnie jak była sprężarka po regeneracji zachowywała się podobnie auto nie miało mocy, dopiero od pewnych obrotów wyczówalna była moc, ok 2700, przy niższych jak żołw. Komputer samochodu zapisywał błędy, nie zaświecał natomiast żadnej lampki, ani na zegarach ani na , I drive. Oczywiście żle była ustawiona zmienna geometria sprężarki.
Pozdrawiam, Daniel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz kolego u ciebie był muł cały czas, a u mnie raz jest idealnie, i to nawet przez cały dzień, a potem muł, muł, muł i tak też nawet przez caly dzień, normalnie jak kobieta.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem na komputerze i wykazało kilka błedów odnośnie turbiny, ale wszystkie się usunęły i powraca tylko jeden : Czujnik ciśnienia doładowania i były jeszcze, typu nieprawidłowe ciśnienie coś takiego, to chyba powiązane ze sobą.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze to musisz podać dokładne czterocyfrowe kody błędów. Po drugie trzeba się przyjrzeć czujnikowi ciśnienia w kolektorze dolotowym. Jak on jest ok to następnie sprawdzał bym DPF.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego nie MA DPFA ile razy mam ci to pisać, jeśli chodzi o ten czujnik to byłem na ori komputerze bmw i tam jest odrazu opisane jaki błącz do czego. i tylko on sie nie chciał usunąć

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie masz DPF ? Znaczy się wycinałes go ? Bo fabrycznie miałeś ? W takim razie może cłżowiek który go wycinał źłe ci zrobił elektronikę i źle zablokował czujniki z DPF ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamiloo98. Czujnik ciśnienia jest zamontowany w kolektorze (tym co są te nieszczęsne klapki), z tyłu blisko grodzi. Idzie go sprawnymi rękoma wymontować. Zdarza się, że zatyka go olej/nagar. Często przeczyszczenie pomaga. Możesz od tego zacząć. Nowy kosztuje w okolicy 100zł.

 

Wszystkie błędy po skasowaniu nie wróciły od razu, ale po pewnym czasie powrócą. Istotne abyś zdobył nie tyle kod, ale zrzut przy jakich parametrach pracy silnika wystąpiły. Do odczytania INPĄ bez problemu.

 

Błędy można podzielić na trzy główne kategorie:

  1. Nie skutkujące pogorszeniem emisji spalin oraz nie grożące wg. inżynierów BMW uszkodzeniem podzespołów (np. za niskie ciśnienie doładowania). Taki błąd nie spowoduje ograniczenia mocy, zapalenia kontrolki check-engine
  2. Skutkujące pogorszeniem emisji spalin - zostanie zaświecona kontrolka check-engine. Np. odłączenie przepływomierza, EGR.
  3. Mogące spowodować awarię jednostki, np. przekroczony górny zakres doładowania. Powoduje ograniczenie mocy silnika, ECU ma zapisane mapy awaryjne i zaczyna z nich korzystać. Może, ale nie musi powodować zaświecenia kontrolek oraz komunikatu "Reduced power". Moc powraca po ponownym uruchomieniu silnika, do ponownego wystąpienia błędu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można błąd zbyt małego ciśnienienia doładownania odczytać inpą, u mnie jak była sprężarka po regeneracji zachowywała się podobnie auto nie miało mocy, dopiero od pewnych obrotów wyczówalna była moc, ok 2700, przy niższych jak żołw. Komputer samochodu zapisywał błędy, nie zaświecał natomiast żadnej lampki, ani na zegarach ani na , I drive. Oczywiście żle była ustawiona zmienna geometria sprężarki.

 

Mam ten sam problem, rozumiem, że ustawienie geometrii pomogło? jeśli tak to w jaki sposób było te regulowane, bo turbiny w e90, mitsubishi i garet maja wszystko regulowane elektronicznie, firmy które regenerują turbo ponoć twierdzą że jest to nie do ustawienia

 

może zna ktoś jakiś warsztat w Poznaniu, który ogarnął by temat? bo borykam się już z nim od ponad miesiąca, a mój mechanik ustawiał mi jedynie dwukrotnie cięgnem turbine i raz lepiej, a raz gorzej, teraz ciągnie od 1800 delikatnie, przy 2400 czuć dopiero moc, a przy gazowaniu zaraz turbo w ogóle siada :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgoda sterowanie turbiny jest elektroniczne, ale można mechanicznie ustawić początek działania, auto po otwarciu pilotem ustawi cięgno turbiny max do góry, i zakładam, że to pocztek działania jeżeli jest żle ustawiony to nie mamy mocy od niskich obrotów. Ja u siebie ustawiałem wykręcałem tak długo aż mechanizm wysówający zaczynał wydawać z siebie dzwięki skrzypiał, póżniej cofnełem pół obrotu i niby było dobrze, auto jezdziło ale potrafiło co jakiś czas starcić moc, różnie raz dziennie, raz na kilka dni róznie i zawsze dwa błędy 44CC coś takiego i jakiś drugi, błędy dwały się kasować do następnej utraty mocy. Próbowałem trochę wykręcać cięgno trochę wkręcać zabawa trwała około roku, niewytrzymałem i kupiłem nową turbinę. Myślę, że jeżeli chodzi o turbiny mitsubisi BMW są nieregenerowlne. A jeszcze taka ciekawostka, byłem na wakacjach we Włoszech auto potrafiło jechać nieprzerwanie ok 500 km, wszystko dobrze, staje na stacji przerwa, odpalam brak mocy, gasiłem poruszałem cięgnem turbiny, odpalałe i dalej, masakra. NIE REGENERUJCIE TURBIN BWM MITSUBISHI BMW.
Pozdrawiam, Daniel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadzam się co do cięgna, ale nie jest to regulacja jej geometrii - tego się akurat nie ustawia, jest to realizowane poprzez elektryczny sterownik. Jestem mega wściekły, gdyż na regeneracje, regulacje, wyjmowanie, zakładanie wydałem już ponad 1,5 tyś (połowa kosztu nowej turbo)i efektu zero.. nigdy więcej regeneracja, gdyż w 90% tych turbin przy awarii mechanicznej pada równolegle elektronika i to jest największa bolączka nie do naprawienia. Jeszcze chyba spróbuje wymienić sam sterownik turbiny, bo mam akurat dostęp do takiego bez kosztów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro pisze ze nie ma dpfa to znaczy, że go nie ma, jakby był wycinany to napisałby, że był, ale już go praktycznie nie ma. To chyba logiczne pisze to już po raz 3 kupiłem używany czujnik za 80zł ( na wszelki wypadek ). Jutro dam znać co i jak, a tak nawiasem bład z komputera nie dał się usunąc, więc to napewno to, a ja podpinałem wtedy kiedy akurat "muła" nie było to normalnie można było go wykasować, z tym, że powracał odrazu jak wrócił i muł. Też podejrzewam, że tam jest jakiś syf.

 

Pzdr

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkałem jeszcze E90 bez fabrycznie zamontowanego DPF. Może mam za małe doświadczenie ale auta wyprodukowane w 2005 roku muszą spełniać normę Euro4 co jest jednoznaczne z zainstalowanym fabrycznie DPF. Auta przed tym rokiem nie musiały spełniać Euro 4 wiec miały Euro3 i wtedy DPF nie był wymagany. Nie znam historii twojego auta i też pochodzenia, ale zastanowił bym się nad tym z którego roku masz auto, jakie powinno mieć wyposażenie według VIN.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkałem jeszcze E90 bez fabrycznie zamontowanego DPF.

Ja sie spotkalem i jest to jak najbardziej normalne zjawisko ...Niektore nawet z 2007 nie maja DPF jak sie nie myle (niech mnie ktos poprawi ?) .

E9x nie oznacza DPF on board :D .

Co do problemu kolegi ... czekamy na efekt po wymianie/wyczyszczeniu czujnika .

 

btw... Zgadzam sie z kolega Artuj ze TURBO powinno byc sprawdzane pod obciazeniem nie na wolnych obrotach(tu overboosta raczej nie zlapiemy :mrgreen: :mrgreen: ) - na wolnych obrotach to mozna sobie w nosie podlubac i sprawdzic czy obroty nie faluja i silnik ladnie stuka :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie spotkałem jeszcze E90 bez fabrycznie zamontowanego DPF. Może mam za małe doświadczenie ale auta wyprodukowane w 2005 roku muszą spełniać normę Euro4 co jest jednoznaczne z zainstalowanym fabrycznie DPF.(...)

 

:mad2: NIEPRAWDA. Najbardziej powszechny przykład to silnik grupy VW, 1.9TDI w odmianie 101KM. Spełniał EURO4 bez DPF. Dopiero EURO5 jest tak rygorystyczne w zakresie emisji cząstek stałych, że bez DPF się to jeszcze nikomu nie udało.

 

Jak nie jesteś czegoś pewien, to nie pisz. Później ludzie wyszukują takie posty i mają mętlik w głowie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje 2.5 TDI V6 bez DPFa spelnialo EURO4 :whistle: :whistle: :whistle: . Euro4 to nie jakis duzy problem .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiamy o BMW czy o TDI, co wy porównujecie!!! Inne silniki inna technologia.

Tak jak napisałem nie spotkałem się z BMW od roku 2005 które by nie miało DPF fabrycznie zainstalowanego. I tu nie chodzi o e9x tylko o dany rok od którego auta BMW muszą spełniać normę emisji spalin Euro4.

Jestem jeszcze w stanie zrozumieć model 118d lub 318d bo one mają mniejszą moc więc i mniejsze zanieczyszczenia robią więc moze w nich DPF nie był potrzebny do osiągniecia Euro4.

Drugi przypdaek to auta flotowe, które fabrycznie miały zmniejszoną moc, choć też niemam pewności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

btw... Zgadzam sie z kolega Artuj ze TURBO powinno byc sprawdzane pod obciazeniem nie na wolnych obrotach(tu overboosta raczej nie zlapiemy :mrgreen: :mrgreen: ) - na wolnych obrotach to mozna sobie w nosie podlubac i sprawdzic czy obroty nie faluja i silnik ladnie stuka :wink:

 

Statycznie też można stwierdzić że ciśnienie jest za duże. Nie trzeba wprowadzać auta w oveboosta aby wiedzieć że turbina przeładowuje w wyższych obrotach. A co zrobisz w przypadku kiedy auto ma wirusa, albo jakiegoś boxa ? i będzie spokojnie przyjmowało przeładowanie na poziomie 2,8 bara w kolektorze dolotowym bez overboosta?

Są ustalone normy ile turbina powinna pompować przy 3500 obr/min na postoju bez obciążenia, a margines błędu może wynosić raptem 4%. Więc da się to wszystko wysterować bardzo dobrze nie ruszając się z miejsca. Oczywiście nie wykluczam metody dynamicznej ale nie jest to jedyna słuszna metoda żeby auto w overboosta wprowadzać i stwierdzać że turbina przeładowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiamy o BMW czy o TDI, co wy porównujecie!!! Inne silniki inna technologia.

Tak jak napisałem nie spotkałem się z BMW od roku 2005 które by nie miało DPF fabrycznie zainstalowanego. I tu nie chodzi o e9x tylko o dany rok od którego auta BMW muszą spełniać normę emisji spalin Euro4.

Jestem jeszcze w stanie zrozumieć model 118d lub 318d bo one mają mniejszą moc więc i mniejsze zanieczyszczenia robią więc moze w nich DPF nie był potrzebny do osiągniecia Euro4.

Drugi przypdaek to auta flotowe, które fabrycznie miały zmniejszoną moc, choć też niemam pewności.

 

Niestety absolutnie nie masz racji, są auta z 2006 i 2007 (320D)które nie mają fabrycznie montowanego DPF i to samo powiedzą Ci w fabryce, ASO i sprawdzisz po wydruku wyposażenia z VIN. Proponuję zaprzestać zbędnej dyskusji i wrócić do tematu braku mocy / awarii turbiny, bo potem szukając postów nie można znaleźć tego co faktycznie jest napisane w temacie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.