Skocz do zawartości

320D 136KM Błędne wskazania wskaźnika paliwa.


Przem777

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Odebrałem auto z warsztatu. Naprawa dotyczyła pompy VP44, ale problem dotyczy czegoś innego. Otóż po zatankowaniu po naprawie, myślałem, że oszukali mnie na stacji na jakieś 10-12 litrów. Następne tankowanie także wykazało większy brak paliwa, niż wskazywała wskazówka. Teraz pytanie, co podczas demontażu pompy i jej elektroniki mogło zaważyć na błędnym wskazywaniu poziomu paliwa? Przy okazji odwiedzin samochodu w warsztacie, widziałem, że z jakiegoś powodu rozpinana była skrzynka w podszybiu po stronie kierowcy. Wstyd się przyznać, ale nie wiem co tam jest. Jakaś srebrna skrzynka, kilka wiązek przewodów i tyle. :oops:

Dla pewności podkreślam, że przed wizytą w warsztacie, wskazania były doskonałym odzwierciedleniem stanu paliwa w zbiorniku. Rozmawiałem z mechanikiem realizującym naprawę, oczywiście nie ma pojęcia co mogło się stać. Jednak zapewnia, że do zbiornika nie było potrzeby zaglądać, ani niczego z tym związanego dotykać.

Proszę o pomoc, jak to przywrócić do normalności? Wygląda na to, że im większy ubytek paliwa, tym większa rozbieżność.

Edytowane przez Przem777
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zalej paliwo do pełna, zbiornik ma dwie pompy i dwa pływaki, może jeden się zawiesił, może zapowietrzył i system nie wyrównuje poziomów w połówkach, może mechanicy nie podłączyli kabli do jednej połówki pod siedzeniem o ile tam grzebali. Przed zatankowaniem do pełna proponuje wyjeździć maksymalnie to co masz.

 

I jeszcze jedno w sumie, wskazówka pokazuje więcej niż jest czy mniej niż jest? ;) Bo jeżeli do wymiany pompy musieli spuścić paliwo ze zbiornika to system potrzebuje trochę czasu zanim się skalibruje. Ja miałem nawet tak, że rano po odpaleniu auta paliwa 'przybywało' :mrgreen: , system przelewał z jednej strony na drugą gdzie jest czujnik poziomu. Po paru tankowaniach się uspokoiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jak zaleję do pełna to komputer pokazuje 52l. Wczoraj dolałem 28l, a wg. kompa tylko 25. Czy coś komputer wali w kulki ?

Wskazówka jak jest pełno to pokazuje dobrze. Rezerwa też się zapala jak według komputera zostało jeszcze 8l.

 

Można to jakoś skalibrować ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wskazówka pokazuje większy stan niż jest faktycznie. Nie widzę powodu czemu mieliby rwać kanapę i odłączać pływaki, ale o tym, że są dwa to nie wiedziałem. Faktycznie, jest tak, że ruszam spod dystrybutora i mam nawet pół milimetra ponad 1, ale z czasem ubywa i po ponad 100km ciągłej jazdy ubywa jak kiedyś. Jednak po postoju znów mam full... Od tego momentu dalej ubywa, ale to co wcześniej wskazywało 100km mam teraz przy 160km. Dla jasności, wynika, że 60km zrobiłem gratis :)

Zatem poczekam i będę obserwował, może to się jakoś ustawi. Jednak nie planuję wyjeżdżać paliwa do końca, bo nie mam pewności kiedy ten koniec nastąpi. Pierwsze tankowanie wyglądało tak, że miałem ćwiartkę w zbiorniku, a weszło mi prawie 60 litrów, a więc były tylko dwa litry :(

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.