Skocz do zawartości

Vanos M52 2.0i


DW_ZGIERZ

Rekomendowane odpowiedzi

Dzisiaj robilem pomiar kompresji na cylindrach i tak: 1cyl. 14,5. 2Cyl.14,5. 3Cyl.14. 4Cyl.13,5. 5Cyl.14. 6Cyl.14. Mierzylem tez rezystancje cewek na lewym i prawym pinie i 5 cewek ma od 0.8 do 1Ω a jedna ma 1.2Ω pomoerzylem tez rezystancje fajek i 5 fajek mialo 1.9kΩ a jedna fajka 1.6kΩ.

Co myslicie o tej kompresji? Troche odbiegaja od siebie ale chyba nie ma tragedi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Według mnie pomiar kompresji jak najbardziej OK w miarę wysokie odczyty i różnice między sąsiednimi garami nie są mocno rozjechane. Biały nalot na świecach oznacza zazwyczaj niewłaściwy skład spalanej mieszanki, chyba że latasz na LPG to wtedy "normalka"
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
A wiec u mnie problem jest z doborem mieszanki paliwowo powietrznej .. Kupilem nowy przeplywomierz delphi i na tym pali za duzo gazu i paliwa.. Adaptacje leca od razu na minus i lambda integrator tez nawet na postoju.. Na starym oryginalnym przeplywomierzu na gazie adaptacje lecą na plus.. Bylem u gazownika i mowil ze jest niby ok.. Ale jak na moje to nie do konca.. Powiedzcie mi czy lambda integrator powinna oscylowac blisko zera? Nawet przy butowaniu? Czy raczej bedzie wychylac sie na plus i na minus ? Bo u mnie przy przyspieszaniu to albo leci do minus 40 albo na plus 40 zaleznie od tego jaki przeplywomierz zaloze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy fuel control integrator powinien wychylać sie znacznie podczas przyspieszania? czy powinien oscylować blisko zeru? u mnie skacze dość wysoko gdy przyśpieszam, nawet do 60 na plus . tak powinno być? na biegu jałowym trzyma się blisko zeru ale przy przyśpieszaniu ostro wzrasta
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na starym silniku na postoju skakał od -5 do plus 20 nawet,ze wskazaniem bardziej na plus. Podczas jazdy niestety nie sprawdzałem jak wyglądają odczyty. Jak będzie chwila to postaram Się sprawdzić jak sytuacja wygląda na B28. A jak wyglądają u Ciebie korekcje długoterminowe(adaptation value multiply1 i 2)??
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglądają niezbyt kolorowo bo idą na plus 38 albo na minus 28 zależnie od tego jaki przepływomierz założę, a mam aż 3, lub zależy czy na gazie czy na benzynie. Na gazie plusuje a na benzynie minusuje i ani na tym ani na tym nie jeździ dobrze. dzisiaj jechałem z Poznania do Szczecina i powiem szczerze że jazda tym samochodem to była istna katorga. pod góre trzeba było redukować bieg, głównie na 4 jak jechałem ok. 2000 obrotów wciskam gaz a tam zero reakcji tylko ledwo się rozpędza i głośno chodzi jakby się męczył .Najlepsze jest to że najlepiej to przyśpieszał na 5 i lekko mu to szło, to znaczy najbardziej było czuć to przyśpieszenie. Pozostałe biegi to słabizna, nie mogę ogarnąć tego auta. mam duże podejrzenia co do przepływomierza ale nie mam 100% pewności. na dodatek jak wyszedłem z auta żeby wjechać do garażu to usłyszałem takie stukanie nierównomierne jakby z rozrządu albo z vanosa mimo że vanos był robiony. powymieniałem w nim już prawie wszystkie czujniki możliwe na oryginalne i nie mam już pomysłu. ostatnio nawet cewki kupiłem ale używane i to samo..
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz zrobić małe porównanie, zakręcić gaz,skasować adaptacje i pośmigać trochę kilometrów tylko na benzynie a dopiero wtedy zrobić odczyt. Może to w lpg jest problem. Nie bardzo chce mi Się w to wierzyć, że przepływka zmienia korekcje z minusowych na dodatnie,jak robisz porównania przepływek to tylko na benzynie. Nagraj video nawet na postoju z LiveData i wrzuć tutaj do wglądu
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa z tym. Gazownik p

Mowil ze niby ok ale niebardzo chce mi sie w to wierzyc bo robilem tak jak piszesz ze jezdzilem chyba z tydzien na benzynie i nakulalem troche kilometrów a adaptacje byly minusowe ale niedużo ale auto i tak nie jezdzilo zbyt dobrze. Po przelaczeniu na gaz od razu leci na plus. Fuel control integrator plusuje do 40 albo i wiecej przy przyspieszaniu. Jak wymienie przeplywke na nieoryginalna nowa delphi to leci na minus i to duzo . adaptacje dlugo i krotkoterminowe tez minusuje wtedy do 30. Chyba bede musial podjechac do innego gazownika jeszcze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Mamy podobny problem, ja walczę z ujemnymi adaptacjami w M52b20 już od dłuższego czasu. Sporo już rzeczy wymieniłem i dalej jak było tak jest :mad2:

Poczytaj

viewtopic.php?f=72&t=315821

viewtopic.php?f=72&t=299882

viewtopic.php?f=72&t=254783&start=15

 

może coś ci moje wywody pomogą :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naprawdę nie mam pojęcia od czego może to zależeć, dzisiaj sprawdziłem jak to wygląda na B28 i adaptacje długoterminowe mam na - 31 obydwie, wczoraj robiłem trasę 1000km, auto zalewane różnymi paliwami(Belgia oraz Niemcy), krótkoterminowe początkowo stały nieruchomo, dopiero jak dłużej silnik pochodził(większa temperatura grzałki sond :?: :?: ) zaczęły skakać od -8 do +10. Przepływka pokazywała nieco małą wartość bo tylko 9.5kg/h na jałowych,wcześniej 11.5 a po zwiększeniu obrotów 40 z wykrzyknikiem czyli wzrasta poza zakres. Nie wiem czy może mieć na to wpływ sportowa wkładka filtra powietrza,ale wkrótce zrobię porównanie z innym przepływomierzem. Silnik przełożony kompletny, jedynie komputer jeszcze nie przeprogramowany.Zmieniłem też ostatnio świece zobaczymy po czasie jaki będzie nagar,bo z tego pokazują korekty powinien być biały. Na poprzednim silniku B25 jak pisałem wcześniej, długoterminowe korekty miałem na delikatnym plusie 6 i 8, czasem 8 i 10.Nagar świec lekko brązowy wg.znawców idealny. Obydwa silniki jak dla mnie żylety, spalania książkowe, żadnych problemów. Nieszczelności w dolocie nie stwierdzono zarówno w B25 jak i B28. Nie wiem skąd takie rozbieżności w korektach :?:
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaja jak berety z tym. Najbardziej męczące jest to że przez to nie ma tej dynamiki. nie ma takiego przyśpieszenia jakie powinno być a wiem jakie powinno być bo kilka razy zdarzyło się że jeździł super, ale to przez 3 dni i znowu kiszka. Teraz wstawiłem ten nieoryginalny przepływomierz i narazie tak zostawię. w mieście jakoś jeździ ale gorzej w trasie. trzeba bardzo delikatnie operować gazem i wyczuć ten moment żeby jakoś szedł, bo jadąc przykładowo na 4 biegu i wciśnięciu nagle do połowy pedału gazu skutkuje mułem i tylko słychać z silnika buczenie i nic więcej. Przyśpiesza, ale bardzo mozolnie mu to idzie. Nie czuć że chce rwać do przodu tylko muli. podczas takiego zjawiska wciśnięcie od połowy do końca gazu nie daje żadnej reakcji, chyba że pomału będę zdejmował nogę z gazu to wtedy czuję żę zaczyna przyśpiesza ale to nie o to chyba chodzi żeby trafić w ten punkt żeby przyśpieszał normalnie. Dodam że nieszczelności też nie ma a gume za przepływomierzem profilaktycznie wymieniłem bo stara miała mikropęknięcia. Sondy nowe, cewki nowe (używane) , czujniki wału i wałka nowe siemensa, vanos uszczelniony ustawiany ze 25razy bo myślełem że to tam tkwi problem ale chyba jednak nie skoro wałki przestawia, Odma nowa,
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mówisz, że przepływka?? Ale ja u siebie na dwóch silnikach sprawdzałem 2 przepływki sprawne,oryginały i nie miały one wpływu na wskazania korekt. Tak jak by komputer trzymał sztywno ustalony skład mieszanki i już. Na jednym była to mieszanka uboga na drugim bogata.
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie podobnie. Chyba ze wszystkie 3 mam spierdzielone.. 2 oryginaly uzywane co prawda, a 1 nowa delphi. I na zadnej nie chodzi normalnie i dynamicznie.. Na koncu okaże sie ze nowy oryginal bedzie trzeba kupic.. Zebym ja mial 100% pewnosc ze to przez przeplywke to wydalbym tego klocka i mialbym spokój z tym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepływka OE to koszt niemalże 1500 zł :shock: ale VDO Siemensa to już jedyne 800 zł ze stronki ASO. U Maćka OE nieco tańszy
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ceny ze stronki ASO BMW https://www.aso-bmw.pl/ ale masz tu na forum kolegę co handluje warto u niego podpytać czy ma VDO w ofercie bo na sklepie niby znalazło, ale nie chciało wyświetlić https://www.czescidobmw.pl/
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Przepływomierz zakupiony, było lepiej ale problemem ogólnym okazała się rozstrojona instalacja gazowa. mój gazownik zarzekał się że jest wszystko ok i że to kwestia przyzwyczajenia i dlatego mi się wydaje ze osłabł. Nie chciało mi się w to wierzyć bo ten samochód się ewidentnie męczył i korekty szły mocno na plus nawet do 39. nie chciałem rozpieprzyć silnika więc kupiłem na allegro kabel pobrałem program i sam sobie to zestroiłem. teraz jest o niebo lepiej ale za jakiś czas znowu sprawdzę korekty jak się mają.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdziłem korekty i tak. Additiv 1 idzie na -40 a additiv 2 na -25, multi 1 na +20 multi 2 na +21. Tak jakby przy wyższych obciążeniach dawał za mało paliwa a przy niższych za dużo? Dobrze to rozumuje?

I jeszcze jedno. Jest jakaś tolerancja w przypadku tych korekt?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwną masz tą inpę, bo tolerancja dla additiv to jest +/- 0.2 ms, bo additiv to regulacja małych obciążeń i biegu jałowego. Regulacja dokonywana jest tutaj w ms czasu otwarcia wtryskiwaczy. Multiplicativ to już średnie i duże obciążenia i tu regulacja jest w %. +/- 8% to tolerancja dla multiplicativ. Takie wyniki widziałem tylko w jakichś Inpach na filmikach na yt ale sam nigdy takiej nie miałem, zawsze pokazywała mi tak jak opisałem wyżej.

 

Ja jak bym miał takie dziwne odczyty(jeśli te korekty są w ogóle realne) to po pierwsze skasowałbym adaptacje, wyczyścił wszystkie błędy a potem jeździł i sprawdzał jakie błędy się pojawiają oraz jak zmieniają się adaptacje. Mając gaz oczywiście jeździmy tylko na benzynie i jak na benzynie będzie wszystko ok, to dopiero wtedy stroimy do niej gaz. Obstawiam mimo wszystko, źle dobraną wielkość dysz wtryskiwaczy gazowych co daje problemy z regulacją, jeśli nie możesz regulować gazu płynnie po obciążeniu. Jeśli na benzynie będzie ok i nawet po zestrojonym jeszcze raz gazie adaptacje się rozjadą, to masz winowajcę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze sprobowac jakas inna inpe zainstalowac.. Moze jest faktycznie cos z dyszami. Instalacje mam firmy lovato i wszystkie elementy oprocz wezy sa tej firmy.bledow zadnych nie ma co do mieszanki paliwo powietrze itp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z inpą wszystko jest ok. Masz pewnie silnik M52 i inpa ma dla tego silnika takie wskazania. W ms podawane jest dopiero od m54.

Ciężko te adaptacje analizować bo w Inpie nawet nie ma podanych jednostek tych wartości. Jest jakaś skala -100-0+100 i w tym zakresie pokazuje jakieś wartości ale co to jest... :D

Ja u siebie adaptacje długoterminowe mam ok w okolicy 0, natomiast krótkoterminowe na minutach rzędu -60 i nie umiem zdiagnozować co jest przyczyną :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.