Skocz do zawartości

Demontaż orginalnego radia


Sajo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam pytanko chce zdemontować orginalny zestaw audio ale mam pare pytań:

 

1) radio orginalne nie miało wyjścia antenowego i pytanie brzmi czy da się przerobić te pomniejszone gniazdo (ale EURO na 18 pinów) tak aby wyciądnąć z niego antene ??

 

2) czy mażna podłączyć się pod orginalny wzmacniacz żeby dawał na głośniki seryjne w połączeniu z nowym sprzętem ??

 

3) i ostatnie gdzie znajdują się zwrotnice do głośników przednich i tylnych ??

 

 

Posiadam BMW 525i 90r z orginalnym radiem Bavaria Electronic CD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2. z podłączeniem nowoczesnego sprzętu pod oryginalny wzmacniacz BMW należy nieco uważać. Wejście sygnału do wzmacniacza jest w porządku ale powstaje problem z sygnałem masa. W końcówce jest faktycznie masa radia, auta, a w nowoczesnych sprzętach jest to już masa systemowa koncówki w radiu - to tak w przypadku podłączenia wyjścia stopnia końcowego mocy radia pod wejście sygnału koncówki oryginalnej. Co innego podłaczenie wyjścia sygnałowego z radia.

3. zwrotnice głośników sa w oryginalnym wzmacniaczu BMW i z niego wychodzą już przewody na poszczególne głosniki w aucie - wysoki, średni i niski głosnik z przodu (prawa i lewa strona) oraz wysoki i niski z tyłu (również prawa i lewa strona)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

też miałem ten problem ale wpiełem orginalną kostke z przejściem na iso i wszystko grało jak trzeba taka kostka to koszt ok 50zł np.na giełdzie w lubinie lub na allegro

 

Niestety umnie nie ma orginalnej kostki BMW Więc niestety sama przejściówka niema szansy na powodzenie.

 

 

2. z podłączeniem nowoczesnego sprzętu pod oryginalny wzmacniacz BMW należy nieco uważać. Wejście sygnału do wzmacniacza jest w porządku ale powstaje problem z sygnałem masa. W końcówce jest faktycznie masa radia, auta, a w nowoczesnych sprzętach jest to już masa systemowa koncówki w radiu - to tak w przypadku podłączenia wyjścia stopnia końcowego mocy radia pod wejście sygnału koncówki oryginalnej. Co innego podłaczenie wyjścia sygnałowego z radia.

 

Nie zabardzo zrozumiałem o co chodzi z tą masą.

 

To znalazłem na pewnej stronce i tu jest pełen opis kostek do wzmacniacza BMW

 

 

wzmacniacz mocy Blaupunkt inny niż opisany wyżej

 

styk sygnał kostaka BIAŁA

 

1 Wejście Lewy Tył +

 

2 Wejście Prawy Tył +

 

3 Minus Do Wejścia Prawego i Lewego Tyłu

 

4 Minus Do Wyjścia Lewego Przodu

 

5 Minus Do Wyjścia Prawego Tyłu

 

6 Wyjście Prawy Tył BAS +

 

7 Wyjście Prawy Tył MID +

 

8 Wyjście Lewy Przód BAS +

 

9 REM + Zasilanie

 

10 Minus Do Wejścia Prawego i Lewego Przodu

 

11 Wejście Prawy Przód+

 

12 Wejście Lewy Przód +

 

styk sygnał kostka CZARNA

 

1 Wyjście Lewy Przód TRB +

 

2 Wyjście LewyTył TRB +

 

3 Wyjście Prawy Przód TRB +

 

4 Minus do Wyjścia Prawy Przód

 

5 Wyjście Prawy Przód BAS +

 

6 Wyjście Lewy Tył BAS +

 

7 Wyjście Lewy Tył MID +

 

8 Minus Do Wyjścia Lewy Tył

 

9 GND Zasilanie

 

10 GND Zasilanie

 

11 ACC + Zasilanie

 

12 Wyjście Prawy Tył TRB +

Opis przysłany mailem. Wzmacniacz ma wbudowaną zwrotnicę. Jedno złącze jest koloru białego, drugie czarnego należy zwrócić na to uwagę przy podłączaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 Minus Do Wejścia Prawego i Lewego Tyłu

10 Minus Do Wejścia Prawego i Lewego Przodu

Wejścia sygnału to wzmacniacza masowe to typowa masa, a w radiach obecnej technologi wyjścia z końcówki stopnia mocy nie posiadają już pełnej masy na głośnik.

Dawniej liczył się tylko sygnał, obecnie liczy się także sygnał i niby masa, ale generowana przez układ mocy. Zmierz sobie omomierzem oporności w stosunku do masy i zrozumiesz.

W oryginalnej końcówce masa wejściowa będzie wskazywała zero do masy auta, a z wyjścia na głośniki w radiu przewody masowe na głosnik będą miały już oporność taką samą jak przewody plusowe na głośnik.

Jeżeli radio to posiada wyjścia sygnału dodatkowe typu chinch to może to być zbawieniem przy tego typu podłączeniu z oryginalną końcówką BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.