Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

przymierzam sie do kupna BMW 316 E36 r.91-93, mam pare pytanek:

1. Jak z blacharka w tych modelach i rocznikach?

2. Jakie jest spalanie i czy jest duza roznica miedzy spalaniem przy silniku 1.8

3. Jak z czesciami do tych modeli, czy jest duzo zamiennikow (odpowiednikow)

4. ile instalacja gazowa kosztuje do takiego modelu 316i 318i

5. i jak z oplatami OC w warszawie za taki samochod.

 

I oczywiscie bede wdzieczny za wszelkie sugestie i rady. Nie ukrywam, ze licze na duza pomoc z Waszej strony.

 

Z gory bardzo dziekuje i pozdrawiam

Opublikowano
Jeśli miałbym wybierać spośród tych dwóch silników M40 to wybrałbym 1.8 bo spalanie takie samo, a jednak trochę lepiej jedzie. Osobiście już wolałbym M43 czyli z trochę nowszego (93-89), silnik ma lepszy rozrząd niż w M40 i jest na łańcuszku czyli jest bardziej trwały, a tak na marginesie przemyśl czy za chwilę nie będziesz szukał czegoś mocniejszego, takiego jak 2.5?
www.sosen.pl
Opublikowano

Ja Ci nie polecam ani 316 ani 318. Prawda jest taka ze silniki M40 to najgorsze motory jakie BMW wypuscilo na rynek.

M43 juz sa nieco poprawione ale na twoim miejscu szukalbym 320.

Spalanie tez wcale wieksze nie jest, wiecej mocy i bardziej niezawodne autko.

Jezeli chodzi o blacharke to generalnie jezeli blacharz nie tykal to jest OK

Z czesciami mniejszy problem do 320 niz M40 zwlaszcza tymi uzywanymi.

Opublikowano

Z blacharką nie powinno być problemu, ale każde auto powinno traktować się indywidualnie.

Nie polecam montażu instalacji gazowej zimą z uwagi na ceny gazu, prosta instalacja (nadająca się do tego silnika) nie powinna kosztować więcej jak 2000 pln.

Stawki OC możesz sprawdzić na stronie link4, mają tam taki kalkulator do wyliczania kosztów ubezpieczenia.

Ceny części... przed zakupem jakiejkolwiek części sprawdź jej cenę w serwisie BMW, często bywają tańsze niż zamienniki.

Silnik 1,8 na początek wystarczy lepiej by było gdyby to był wspomniany M43. Jest on następcą dość kłopotliwego silnika M40

Opublikowano
Osobiście ma 316 jak wszyscy posiadacze mocniejszego motoru mówią ze to istny polonez ! sa w błędzie właśnie ten model jest po polonezie i jak się przesiadłem to ma kopyto ,teraz odczuwam brak mocy ale jak dla mnie to 1,8 140km byłby wystarczający .nie jedna osoba która ze mną jeździła powiedziała ze jest wypas super moc itd. blacharka no cóż auto ma już 11 lat i jak na mój model jest bardzo dobra ale gdzie niegdzie sa małe oznaki rdzy .Spalanie trasa 7-8 przy 100-130 naprzemian miasto 9-10 ale nie narzekam, bo jak sie jeździ optymalnie to 8 weźmie.Z częściami to rożnie ja sie lubuje się, w orginalach niekiedy kupuje zamienniki jak sa niedostępne w zamiennikach. Właśnie teraz miałem kupić filtr kabinowy i nie ma go w zamiennikach a aso koszt 190zl .Ale ogólnie sa dość tanie części i jest ich bardzo, ale to bardzo dużo.Instalacji nie wkładałem, ale myślę ze, na jaka bym sie pokusił to 3-4tys. wole mięć dobry sprzęt, ale zarazie od 15tys km jedzę na pb-98 i narazie sie zapowiada dłużej żeby tylko paliwo spadło choćby do 3.30zl.ja za oc zapłaciłem 307zl w dwóch ratach myślę ze nie dużo chciałem ac ale pzu ma tylko do 10lat auta szkoda bo miałem na to kase :| podsumowanie myślę ze auto godne polecenia z jazdy i wyglądu .ze kocham auta nie liczy sie kasa dla mnie jaka włożyłem w to auto jak moi rodzice mówią bez potrzeby bo sie nic nie psuje ale wole sie na przyszłość zabezpieczyć dlatego wymieniam co nie co .Przybliżę ci mniej więcej ceny nowe amorki komplet 960zl +stabilizatory regeneracja wahaczy i wszystko co trzeba było ok 1100zl .wymian po kupnie auta klocki ,tarcze, wszystkie płyny , olej, itd, filtry ,zmieściłem sie w 1400zl i wiem ze teraz mam odpicowana brykę .bo dziś odebrałem kompresje i jest idealna jak to powiedzieli w servisie. sorki za taki tłok pisowni ale pokolei odpowiadałem teraz niech sie wypowiadają inni użytkownicy innych modeli 316-318
Opublikowano
Osobiście ma 316 jak wszyscy posiadacze mocniejszego motoru mówią ze to istny polonez ! sa w błędzie właśnie ten model jest po polonezie i jak się przesiadłem to ma kopyto ,teraz odczuwam brak mocy ale jak dla mnie to 1,8 140km byłby wystarczający .nie jedna osoba która ze mną jeździła powiedziała ze jest wypas super moc itd.

 

BMW zawsze miało dość żwawe silniki. Ktoś kto jeździ 540 uważa że 518 to muł, ale porównując np. passata 1.8 z tego samego rocznika i e34 1.8 to BMW to wyścigówka.

Opublikowano

Witam

Osobiscie odradzam silnika M40.Miałem taki i zamiast go naprawiać postanowiłem zmienić na 1,8 M43 dużo taniej mnie wyszło i jestem z niego bardzo zadowolony no i bardzo ładnie pracuje na gazie :dance:

Jeśli decydujesz się na 1,8 to tylko m43 a pali mi mniej od tego co miałem 1,6 m40.

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja również posiadam 316 i nie narzekam. Wcześniej miałem e30 320. Dopuki nie miała gazu była ok była szybsza od e36 ale po montażu instalacji to ta 316 na benzynie chodzi lepiej niż tamta 320 na gazie.

Ktoś tu napisął,żebyś szukał 320 bo spalanie podobne. Człowieku co ty mówisz? Miałem 2.0 i wiem ile to pali poniżej 12-14 litrów przy dynamicznej jeździe nie zejdziesz. A 316 pali mi przy podobnej jeździe 9 litrów. Jeżdze głownie trasy z tym,że nie lubie sie lansować ale nigdy nie spalil więcej niż 10,5L przy naprawde szybkiej jeździe przy normalnej w mieszanym cyklu około 8,5L.

Co do m40 odradzam ten silnik bo rozrząd wcześniej czy poźniej będzie do roboty dzwięki jakie wydaje są okropne i spalanie podobno większe niż m43.

Polecam szukać silnika M43 występował chyba od marca 1993r ale wtedy przez jakiś czas były i m40 i m43 także musisz pytaś sprzedających.

Ja mam co prawda z 91r ale jakiś niemiec był na tyle sflustrowany m40 że zmienił silnik na m43 z czego jest bardzo zadowolony. Podobno w m40 trzeba zmieniać pasek rozrządu co 40tyś a tu już jest łańcuch więc spokuj na dłuższy czas. Generalnie kupując 316 kupiłem ją dla wyglądu ale jak się potem okazało byłem bardzo miło zaskoczony osiągami tego silnika a nie należe do spokojnie jeżdzących. 1.6 w e36 to nie to samo co 1.6 w golfie. Ja kupiłem 1.6 bo miałem dosyć instalacji gazowych więc wybrałem taki silnik jaki moge utrzymać bez instalacji co wg mnie jest lepszym pomysłem niż kupić 2.0 i zamontować gaz 2 generacji.

 

Pozdrawiam i życze udanego zakupu

Opublikowano
Hmmm, wiecie co, M40 to wcale nie jest zły silnik. Jeśli nie liczyć wymian paska to jest najtańszy w eksploatacji... W razie awarii też nie wali po kieszeni. Poza tym każdy zaniedbywany silnik jest do d...
Opublikowano

Powiem Ci mały że te silniki bardzo ładnie pracują na gazie przy m40 strasznie falowały obroty a przy tym nic się nie dzieje a to chyba za sprawą cewki a nie jak w m40 kopułka.Zrobiłem juz na gazie ok 40tys. i narazie nie mogę złego słowa powiedzieć tylko wymiaga filterka i do przodu.Zaryzykował bym nawet stwierdzeniem że na gazie lepiej chodz niż na PB

Pozdrawiam

Opublikowano

Ja mialem M40 i jak w wiekszosci przypadkow padla gora (glowica), blok jest podobno w M40 niezniszczalny i moge sie z tym zgodzic gdyz na cylindrach nie bylo sladu pracy tlokow (150tys km).

Natomiast glowica nadawala sie do kompletnego remontu: walek, dzwigienki, popychacze - dosc spory koszt wiec sprzedalem autko.

I nie zgadzam sie z --==maly==-- ze 320 pali duzo wiecej niz 318

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

320 pali więcej ale od m43 a nie M40 które podobno w mieście palą nawet koło 10-11 litrów a to już dużo. Sam nie miałem m40 ale mój brat ma i pali mu to więcej niż moje m43 a pozatym wiele osób mi to mówilo zwłaszcza,że jak piszesz miałeś zajechaną głowice co dość znacznie zwiększa spalanie. M43 naprawde dużo nie pali bo w okolicach 8L przy ciężkiej budzie i 102KM.

A co do 320 to trzeba tam zamontować wtrysk gazu bo reszta to druciarstwo, czekanie na kolejny strzał i bardzo duża strata mocy. Koszt dobrego wtrysku to 4500zł a jak wiesz E36 z podanych przez kolege lat propdukcji kosztuje ok 10tyś zł więc kto wyda 50% wartości samochodu na instalację gazową?

Opublikowano
320 pali więcej ale od m43 a nie M40 które podobno w mieście palą nawet koło 10-11 litrów a to już dużo. Sam nie miałem m40 ale mój brat ma i pali mu to więcej niż moje m43 a pozatym wiele osób mi to mówilo zwłaszcza,że jak piszesz miałeś zajechaną głowice co dość znacznie zwiększa spalanie. M43 naprawde dużo nie pali bo w okolicach 8L przy ciężkiej budzie i 102KM.

A co do 320 to trzeba tam zamontować wtrysk gazu bo reszta to druciarstwo, czekanie na kolejny strzał i bardzo duża strata mocy. Koszt dobrego wtrysku to 4500zł a jak wiesz E36 z podanych przez kolege lat propdukcji kosztuje ok 10tyś zł więc kto wyda 50% wartości samochodu na instalację gazową?

 

chcialbym zeby mi moja 320 palila w miescie 10-11 litrow :mrgreen:

kupie szerokie 17" do E36 - najchetniej 9" przod i 10" tyl
Opublikowano
320 pali więcej ale od m43 a nie M40 które podobno w mieście palą nawet koło 10-11 litrów a to już dużo. Sam nie miałem m40 ale mój brat ma i pali mu to więcej niż moje m43 a pozatym wiele osób mi to mówilo zwłaszcza,że jak piszesz miałeś zajechaną głowice co dość znacznie zwiększa spalanie.

 

Hmmmm, to w takim razie ten M40 to jakiś lewy musi być albo masz ciężką nogę albo ktoś po prostu podaje Ci dane z sufitu, bez żadnego pokrycia w faktach. M40 1.8 w dobrym stanie i przy naprawdę ciężkiej budzie (E34) pali w mieście około 8 litrów bez deptania cały czas ale też bez jazdy jak emeryt. W trasie mój rekord to 5.5 litra, ale to już była jazda z głaskaniem gazu. Normalnie to około 6-7 litrów. Oczywiście i M40 może chlać jak M70, wszystko to kwestia stanu silnika i stylu jazdy.

Opublikowano

Co do gazu: odradzam instalacje podcisnieniowa. Ewentualny 'strzal' w kolektor moze skonczyc sie dosc powaznymi stratami, np. uszkodzeniem przeplywomierza, a to dosc kosztowna zabawa.

Przy obecnej roznicy (bezwzglednej, na poziomie ok 2 PLN) miedzy gazem a benzyna na litrze ciagle oplaca sie montaz instalacji wtryskowej (oczywiscie przy wiekszych przebiegach), tym bardziej, ze ich ceny ostatnio dosc wyraznie spadly.

 

Inna sprawa, ze silniki BMW w ogole nie sa paliwozerne, jak na swoja moc, pojemnosc i osiagi.

 

W E36, podobnie jak np. w E34, jezeli samochod jest bezwypadkowy, to nie powinno byc sladow korozji przez kilkanascie lat.

 

Co do silnikow: z czerocylindrowek polecam 318 is (140 KM, najczesciej wystepuja w coupe) lub ktorakolwiek szesciocylindrowke (od 320i wzwyz).

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.