Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

hej.

kilka dni temu pojawiły mi się dziwne dźwięki.

gdy stoję na luzie i mam lekko wciśnięte sprzęgło (noga jedynie oparta, czyli wciśnięte ~.5cm) słyszę spod maski wyraźne 'terkotanie'.

słychać je w kabinie i na zewnątrz.

gdzie puszczę całkowicie sprzęgło, nic nie słychać, gdy wcisnę je mocniej, również nic nie słychać.

sama jazda się nie zmieniła, żadnych różnić nie czuję.

co to może być ?

przebieg ~140kkm

Opublikowano

dodam że po lekkim wciśnięciu sprzęgła dochodzi jeszcze lekkie syczenie (i może lekko pisk jak paska), a przy pełnym wciśnięciu sprzęgła słychać lekki pisk - jakby paska.

przy nie dotykaniu sprzęgła (na luzie), nic dziwnego nie słychać.

 

co to może być ?

czy jakiś element sprzęgła się telepie/ma luzy ?

jeżdżę raczej 'dynamicznie'

Opublikowano

"auto świat" opisał Twój opis jako jeden z objawów końca dwu-masa, nie pamiętam nr ale w miarę nowy bo był jeszcze w miarę czysty na myjni...

 

jak ja wymieniałem to jednak tego objawu nie miałem a koło właściwie nie trzymało się drugiego...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

to nie dwumas a łożysko oporowe :) koszt troszkę mniejszy od dwumasa

teoretycznie możesz z tym jeździć, słychać będzie jedynie terkotanie, po prostu bieżnia w łożysku delikatnie się wyrobiła, do moment aż Ci się tarcza sprzęgła nie skończy, nie ma sensu rozbierać wszystkiego by je zmienić

 

AO: miałem nadzieję, że chociaż Ty nie czytasz "przyjaciółki dla zmotoryzowanych" :lol:

Opublikowano

AO: miałem nadzieję, że chociaż Ty nie czytasz "przyjaciółki dla zmotoryzowanych" :lol:

na myjni czytam wszystko bo nie zostawiam auta do odbioru wieczorem/po zakupach...jestem z Tych wrednych co patrzą na łapy i zadają głupie pytania :mrgreen:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

na myjni czytam wszystko bo nie zostawiam auta do odbioru wieczorem/po zakupach...jestem z Tych wrednych co patrzą na łapy i zadają głupie pytania :mrgreen:

ostatni raz jak byłem na myjni ~ok 2 lata temu to od właściciela myjni otrzymałem zwrot opłaty za myjnię oraz parę "pochlebstw" a od myjącego auto prawie w zęby - a wszystko za zadawanie pytań :lol: :lol: :lol: :lol: także uważaj :wink: :mrgreen:

Opublikowano

Kolego nie chcę Cię martwić,, 2 dni temu opisałem ten sam problem na forum : link poniżej

 

viewtopic.php?f=70&t=164494

 

Dziś już wiem że to dwu mas ,,, oby u ciebie okazało się to łożysko , ale wszystko wskazuje że niestety koło zamachowe do wymiany. Koszt w moim modelu u Pana Piórkowskiego B-Mka w Wojkowicach ok 2 tys zł.. Ja przejechane mam 230 tys

Opublikowano
Kolego nie chcę Cię martwić,, 2 dni temu opisałem ten sam problem na forum : link poniżej

 

viewtopic.php?f=70&t=164494

 

Dziś już wiem że to dwu mas ,,, oby u ciebie okazało się to łożysko , ale wszystko wskazuje że niestety koło zamachowe do wymiany. Koszt w moim modelu u Pana Piórkowskiego B-Mka w Wojkowicach ok 2 tys zł.. Ja przejechane mam 230 tys

 

Dziś dowiedziałem się że przy okazji wymiany koła zamachowego, powinno się odrazu wymienić skrzynie, nie wiem czy rzeczywiście jest taki obowiązek ( proszę o radę kolegów ) tagże dochodzi koszt ok 1000 zł za dobry zamiennik , 500 zł więcej za orginał

Opublikowano

no właśnie myślałem że to dwumas,

ale po zastanowieniu wyszło że może nie, bo nie mam objawów jakie większość wymienia (trzęsienie się samochodu, inne ruszanie itp).

tylko terkotanie jakby luzy, a po zasprzęgleniu brak dzwięków (tak jakby docisk tarcz wybierał ten luz).

 

no i nie wiem czy to pilna sprawa czy nie...

Opublikowano
no właśnie myślałem że to dwumas,

ale po zastanowieniu wyszło że może nie, bo nie mam objawów jakie większość wymienia (trzęsienie się samochodu, inne ruszanie itp).

tylko terkotanie jakby luzy, a po zasprzęgleniu brak dzwięków (tak jakby docisk tarcz wybierał ten luz).

 

no i nie wiem czy to pilna sprawa czy nie...

Miałem dokładnie te same objawy. Sprzęgło zachowywało się dobrze , jedynie ten dzwięk gdy delikatnie naciskałem sprzęgło..po całkowitym wciśnięciu dzwięk ucichał. Wszyscy pisali że pewnie łożysko oporowe , okazał się jednak dwumas. A cz jak ruszasz na półsprzęgle nie telepie delkatnie autem ?? może nie zwróciłeś uwagi. Sorry ale stawiam w 100 % na dwumas . cena nie jest katastrofalnie duża, z tym że nie wiem czy przy okazji , trzeba wymieniać sprzęgło ??? Jeżeli tak cena wzrasta jak napisałem wyżej o jakieś 1000-1500 zł

Opublikowano

specjalnie teraz wieczorem kilka razy z uwagą ruszyłem i nie zauważyłem żadnej zmiany.

ale może za wcześnie żeby ją zobaczyć? nie wiem, teraz pewno zaczyna działać autosugestia

Opublikowano
specjalnie teraz wieczorem kilka razy z uwagą ruszyłem i nie zauważyłem żadnej zmiany.

ale może za wcześnie żeby ją zobaczyć? nie wiem, teraz pewno zaczyna działać autosugestia

Ten problem z drganiami pojawil sie u mnie pozniej..byc moze spowodowane jest to wzrastającym zuzyciem koła. Ale tak sobie mozemy gdybac..dobry mechanik pozna co to. U mnie calkowity koszt ze sprzeglem to 2800 zl jak odbiore auto napisze czy pomoglo. Powodzenia

  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.