Skocz do zawartości

Dmuchawa wyłącza się po uruchomieniu


BENEC

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Może ktoś z Was spotkał się z takimi objawami w [e36], dmuchawa od nawiewu wyłącza mi się po 10 sekundach od uruchomienia silnika.Mam Klimatronik i na wyświetlaczu w tym momencie pokazuje obecne ustawienie jakby był nawiew a po tych około 10 sekundach wyłącza sie nawiew a wyświetlacz pozostaje bez zmian. Przy następnym odpaleniu dmuchawa albo się załączy albo nie jak się jej zechce. Szukałem jakiejś historii w starych zapisach ale się nie doszukałem. Pomóżcie bo zima się zbliża a trzeba trochę podgrzać w kabinie i odparować szyby. Będę wdzięczny za każdą pomoc.

 

Benec

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczyna powoli zanikać kontakt na elektronicznej opornicy dmuchawy.

Jest to układ elektroniczny zalany żywicą i nic z tym nie zrobisz. Często się tak dzieje i jest to kolejny mankament BMW. Do wymiany będziesz miał w niedalekiej przyszłosci tego tak zwanego jeżyka, bo nazwa do wyglądu urządzenia pasuje.

Objawy są takie, że pomimo pewnej ustawionej wartości dmuchawa szaleje z obrotami a nawet potrafi się całkowicie wyłaczyć. Czasem nawet rzeczywistwe obroty dmuchawy są mniejsze od ustawionych a na maksymalnym ustawieniu wieje tak jakby na ustawieniu połowicznym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Zaczyna powoli zanikać kontakt na elektronicznej opornicy dmuchawy.

Jest to układ elektroniczny zalany żywicą i nic z tym nie zrobisz. Często się tak dzieje i jest to kolejny mankament BMW. Do wymiany będziesz miał w niedalekiej przyszłosci tego tak zwanego jeżyka, bo nazwa do wyglądu urządzenia pasuje.

Objawy są takie, że pomimo pewnej ustawionej wartości dmuchawa szaleje z obrotami a nawet potrafi się całkowicie wyłaczyć. Czasem nawet rzeczywistwe obroty dmuchawy są mniejsze od ustawionych a na maksymalnym ustawieniu wieje tak jakby na ustawieniu połowicznym.

 

U mnie (316i E36 klimatronik '97r) po uruchomieniu zimnego silnika jest nadmuch taki jak się ustawi - jest pełna regulacja. Po około 10 - 15 min jazdy nadmuch stopniowo zanika - aż do zera i nie da się uruchomić - słychać tylko cichy dźwięk przepustnic przy włączaniu nadmuchu. Po wyłączeniu silnika na kilka - kilkanaście minut i ponownym uruchomieniu znowu jest nadmuch i znowu tylko na chwilę.

 

Można prosić o bliższe informacje na temat "jeżyka"? gdzie on się znajduje w takiej E36-tce i o co dokładniej mam pytać w warsztatach lub sklepach?

Dodam, że wymieniłem kondensator opisany tutaj http://www.macadamizer.com/bmwfix.html i jak na razie nie pomogło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest w tunelu powietrza kolo nogi kierowcy - pytaj o opornice, sterownik dmuchawy albo jeza - beda wiedziec o co chodzi. Ceny: 440 zl za nowa oryginalna w serwisie (ciekawostak - do e 39 kosztuje 220 zl), 84 euro chcieli za jakis zamiennik a 250 zl za uzywana - ja poszukalem, podzwonilem i kupilem uzywke za 100 zl - hula do dzis na calego i nic sie z nia nie dzieje :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 lat później...
Witam u mnie w bmw e36 316i też myślałem że to jeż ,aż do momentu nabicia klimy do tej pory wiatrak raz działał a raz nie tzn.W wilgotne dni działał a jak auto postało w słońcu to po odpaleniu silnika i przejechaniu jakiś 500m sam się wyłączał wiatrak na jakieś 2 kilometry jazdy. Po nabiciu klimy wszystko wróciło do normy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.