Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Może ktoś z Was spotkał się z takimi objawami w [e36], dmuchawa od nawiewu wyłącza mi się po 10 sekundach od uruchomienia silnika.Mam Klimatronik i na wyświetlaczu w tym momencie pokazuje obecne ustawienie jakby był nawiew a po tych około 10 sekundach wyłącza sie nawiew a wyświetlacz pozostaje bez zmian. Przy następnym odpaleniu dmuchawa albo się załączy albo nie jak się jej zechce. Szukałem jakiejś historii w starych zapisach ale się nie doszukałem. Pomóżcie bo zima się zbliża a trzeba trochę podgrzać w kabinie i odparować szyby. Będę wdzięczny za każdą pomoc.

 

Benec

Opublikowano

Zaczyna powoli zanikać kontakt na elektronicznej opornicy dmuchawy.

Jest to układ elektroniczny zalany żywicą i nic z tym nie zrobisz. Często się tak dzieje i jest to kolejny mankament BMW. Do wymiany będziesz miał w niedalekiej przyszłosci tego tak zwanego jeżyka, bo nazwa do wyglądu urządzenia pasuje.

Objawy są takie, że pomimo pewnej ustawionej wartości dmuchawa szaleje z obrotami a nawet potrafi się całkowicie wyłaczyć. Czasem nawet rzeczywistwe obroty dmuchawy są mniejsze od ustawionych a na maksymalnym ustawieniu wieje tak jakby na ustawieniu połowicznym.

Opublikowano

Czy wiesz jak dostać się do tego JEŻYKA? czy jest to w moim zasięgu tzn. czy jestem w stanie sam to wymienić i gdzie się dokładnie znajduje ? dzięki

 

Benec

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Zaczyna powoli zanikać kontakt na elektronicznej opornicy dmuchawy.

Jest to układ elektroniczny zalany żywicą i nic z tym nie zrobisz. Często się tak dzieje i jest to kolejny mankament BMW. Do wymiany będziesz miał w niedalekiej przyszłosci tego tak zwanego jeżyka, bo nazwa do wyglądu urządzenia pasuje.

Objawy są takie, że pomimo pewnej ustawionej wartości dmuchawa szaleje z obrotami a nawet potrafi się całkowicie wyłaczyć. Czasem nawet rzeczywistwe obroty dmuchawy są mniejsze od ustawionych a na maksymalnym ustawieniu wieje tak jakby na ustawieniu połowicznym.

 

U mnie (316i E36 klimatronik '97r) po uruchomieniu zimnego silnika jest nadmuch taki jak się ustawi - jest pełna regulacja. Po około 10 - 15 min jazdy nadmuch stopniowo zanika - aż do zera i nie da się uruchomić - słychać tylko cichy dźwięk przepustnic przy włączaniu nadmuchu. Po wyłączeniu silnika na kilka - kilkanaście minut i ponownym uruchomieniu znowu jest nadmuch i znowu tylko na chwilę.

 

Można prosić o bliższe informacje na temat "jeżyka"? gdzie on się znajduje w takiej E36-tce i o co dokładniej mam pytać w warsztatach lub sklepach?

Dodam, że wymieniłem kondensator opisany tutaj http://www.macadamizer.com/bmwfix.html i jak na razie nie pomogło.

Opublikowano
Jest w tunelu powietrza kolo nogi kierowcy - pytaj o opornice, sterownik dmuchawy albo jeza - beda wiedziec o co chodzi. Ceny: 440 zl za nowa oryginalna w serwisie (ciekawostak - do e 39 kosztuje 220 zl), 84 euro chcieli za jakis zamiennik a 250 zl za uzywana - ja poszukalem, podzwonilem i kupilem uzywke za 100 zl - hula do dzis na calego i nic sie z nia nie dzieje :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
  • 6 lat później...
Opublikowano
Witam u mnie w bmw e36 316i też myślałem że to jeż ,aż do momentu nabicia klimy do tej pory wiatrak raz działał a raz nie tzn.W wilgotne dni działał a jak auto postało w słońcu to po odpaleniu silnika i przejechaniu jakiś 500m sam się wyłączał wiatrak na jakieś 2 kilometry jazdy. Po nabiciu klimy wszystko wróciło do normy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.