Skocz do zawartości

Swap silnika z 1,8 M10 gaźnik na 1,8 M10 wtrysk - problemy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mój szwagierek posiada reksia E28 z silnikiem 1,8 na gaźniku. Silnik ten, niestety dokonał swego żywota i zakupiony został na jego miejsce silnik 1,8 M10 ale na mechanicznym wtrysku paliwa. Wrzuciliśmy motor do auta, po drodze zmieniając pompę paliwową bo do wtrysku jest całkiem inna. Po parunastu godzinach złożeczeń i kombinowania rekinek zagadał. Niestety pojeździliśmy 4 dni i koniec - fura nie zapali. W trakcie jeżdżenia były objawy małej mocy, auto nie wkręcało się na obroty, osiągnięcie 100km/h to był wyczyn :mad2: No i po paru godzinach stania lub po nocy ciężko go było zapalić. Dwóch macherów u których byliśmy chciało regulować wtryski - ale z tego co ja wiem to tam nic do regulacji nie ma - działa na zasadzie, że pompa daje odpowiednie ciśnienie a listwa rozdzielająca podaje paliwo na wtryski. W końcu trzeci powiedział, że to właśnie ta listwa jest do bani i trzeba ją wymienić.

Proszę o radę - czy jest możliwe takie uszkodzenie, co jeszcze możnaby sprawdzić no i ewentualnie jeżeli ktoś z Was przyjaciele, posiada takową listwę i może ją sprzedać po chrześcijańskiej cenie to będę wdzięczny i piwem uraczę :D

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano

Problemami czasem są juz lejące wtryski i faktycznie nie da się ich regulować. Można zmienic dawkę poszczególnego wtrysku na rozdzielaczu ale odradzam.

Proponuję się zająć regulacją przesłony powietrza pod rozdzielaczem po upewnieniu się że układ dolotowy powietra jest szczelny.

przesłona ta podczas zasysania powietrza podnosi się do góry wciskając bolec do rozdzielacza wewnątrz który zaś decyduje o dawce - tak ogólnie. Spróbujcie podnośić tę przesłonę ręka w trakcie rozruchu od spodu demontując filtr powietrza, lub ciągnąc ją w dół. wtedy będziecie wiedzieli czy dana dawka jest za duża, czy za bogata i czy wogóle nie pali z powodu rozdzielacza. Po tym eksperymencie będziecie mogli zająć się z ustawieniem nacisku przesłony na ten bolec przy pomocy długiego imbusa - w otworze obok rozdzielacza jest taki otwór z przedłużeniem rurkowym i tam jest śrubka regulacyjna dawki. Ale ważne jest również ułożenie przesłony w tym całym leju. Jej martwe położenie musi być tak ustawione, aby krawęż płaszczyzny przesłony była równa z delikatnym załamaniem stożka leja z pionowa krawedzia całego otworu w którym pracuje przesłona.

Najlepiej bedzie jak zrobię Wam zdjęcia, ale dopiero w sobotę po południu w wolnej dopiero chwili.

Dajcie mi znać dla przypomnienia tematu.

Opublikowano

Witam.

robertbmw doskonale opisał regulację tzw klapy spiętrzającej po prostu lepiej się nie da, ale do rzeczy: są tam jeszcze trzy bardzo istotne urządzenia aparat zapłonowy, zawór powietrza dodatkowego i termiczny regulator ciśnienia paliwa, to w szczególności on jest odpowiedzialny za przygotowanie bogatej mieszanki podczas rozruchu i zubaża ją w trakcie nagrzewania silnika.Jeżeli regulator jest kompletnie uszkodzony lub zapchany to potrafi dać się we znaki podczas pracy już ciepłego silnika np. brak pełnej mocy, regulator zamontowany jest na bloku silnika dodatkowo podgrzewany elektrycznie.

Zawór powietrza dodatkowego- jest w pełni otwarty podczas rozruchu i tak samo jak regulator termiczny zamyka się w miarę nagrzewania silnika.

Oprócz tego można zajrzeć do aparatu zapłonowego, czasami regulator odśrodkowy ze względu na zużycie może się zacinać, lub sprężynki są wyciągnięte.

Być może za bardzo się rozpisałem, ale w moim poprzednim samochodzie z zasilaniem K-jetronic właśnie z tymi urządzeniami miałem do czynienia.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.