Skocz do zawartości

330d 2004r, nie pali, odpala i gaśnie..


jc78

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dzisiaj nagle podczas jazdy zdechło mi auto, zgasło i nie chcaiło odpalić na srodku drogi, jakimś cudem udało mi się odpalić na moment i zjechać ze skrzyżowania. Teraz w ogóle nie odpala, znaczy pali na ułamek sekundy , wskazówka od obrotów wskakuje na powiedzmy okolice 800 obrotów i nie utrzymując się tam gaśnie od razu. Inpa pokazuje bład 4332 rail pressure valve..

 

Poniżej info z inpy:

 

4332 4332 rail pressure value, Ansteuerung

Error counter: 19

Logistic counter: 40

1. Umweltsatz

Mileage 257740 km

average engine rotational speed 1710.11 rpm

coolant temperature 72.21 deg C

maximum common-rail-pressure of last 10ms 212.68 bar injection mass index value without mass balance control intaken air mass per cylinder 289.87 mg/Hub

charge pressure value 1102.76 hPa

Linearised APP1 22.83 %

Battery Uoltage 14011.66 mU

Uehicle speed 64.15 km/h

output duty cycle - rail pressure valve 37.81 %

2. Umweltsatz

Mileage 257740 km

average engine rotational speed 2206.59 rpm

coolant temperature 69.20 deg C

maximum common-rail-pressure of last 10ms 267.82 bar injection mass index value without mass balance control intaken air mass per cylinder 642.76 mg/Hub

charge pressure value 1407.99 hPa

Linearised APP1 33.86 %

Battery Uoltage 13685.81 mU

Uehicle speed 28.62 km/h

output duty cycle - rail pressure valve 36.23 %

Unterbrechung

Test conditions fulfilled

j

12.60 mg/cyc

11.82 mg/cyc

Error not occurred yet

Error code:

Error would not cause a warning lamp to light up fehler in Entprellphase fehler in Entprellphase fehler in Entprellphase

Proszę o pomoc, jutro mam zamiar podmienic zawór ciśnienia, ale nie wiem do końca czy to jest dobry trop..

pozdrawiam,

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za sugestie..

 

Przed momentem byłem w aucie i za sugestią kumpla orientującego sie w temacie, rozłaczyłem kostkę na czujniku szyny CR z przodu auta aby zobaczyć czy coś się zmieni w inpie, pokazał się błąd braku komunikacji z czujnikiem ciśnienia oraz błąd jaki był wcześniej zaworu ciśnienia. Oznacza to chyba, że czujnik z przodu szyny CR jest sprawny a padnięty jest zawór w innym przypadku miałbym na podłaczonym czujniku jego błąd a tak nie jest. Tak dla pewności zapytam, zawór regulacji ciśnienia znajduje się na końcu szyny przy podszybiu?

 

pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Tak jak wspomnieli koledzy... albo regulator ciśnienia albo czujnik. Zwrócił bym jeszcze uwagę na sprawność i wydajność pompki elektrycznej pod autem i stan filtra paliwa.

Błąd zapisany wskazuje na nie uzyskane lub niskie ciśnienie w CR. tak może być również gdy nie ma paliwa .

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj udało się uruchomić auto, jak się okazuje winny temu wszystkiemu był przekaźnik, który ponoć odpowiada za dwie pompy, tą w progu i tą w baku. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Jeden ze styków przekaźnika się skończył i pompa nie podawała paliwa..

 

Pozdrawiam,

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś na forum wyczytałem, że tam się znajduje, więc chyba tak jest, mechanik nie bardzo chciał się tą wiedzą dzielić:), w sumie przed holowaniem do warsztatu myślałem aby sprawdzić ten przekaźnik, ale jakoś lenistwo wzięło górę i zamiast naprawić furę za 50zł naprawiłem za 280zł..pewnie chłopaki trochę się naszukali przyczyny..

 

Pierwsza wersja była taka, że sprawdzę zawór ciśnienia CR ale na drugi dzień jak zasiadłem w aucie objawy się zmieniły i już poza kręceniem rozrusznikiem nie odpalał nawet na sekundę, więc stwierdziłem że może to pompa a może co innego i nie bardzo na "obcej parafi" gdzie fura padła chciałem to wszystko sprawdzać więc padło na mechanika..

 

Ogólnie rzecz biorąc i tak jestem zadowolony że tylko taki mały problem zaistniał, mogło być gorzej i drożej sądząc po błędzie na kompie..

 

Pozdro,

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego powinno się przyglądać parametrom przy jakich błąd występuje ... zauważcie jakie ciśnienie jest na CR ... choć widywałem i 90 bar ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Panowie zmagam się z błędem 4332 Zawór ciśnienia na szynie. Akcja przerwana. w BMW E46 2.0d m47n

Ale od początku:

na przełomie 3 miesięcy, kiedy samochód stał nie odpalany dłuższy czas (ok tygodnia), 2 razy zdarzyło Mu się nie odpalić na strzała. Odpalał zawsze za drugim razem. (bez jakiegoś zajęknięcia, telepaczki... równa, miła praca silnika).

3 tygodnie temu: wsiadam do beemy, przekrecam zapłon, pali na strzała... zrobiłem ok 10km i zgasiłem auto u znajomego przy serwisie. Po 5 minutach wracam do auta, przekrecam kluczyk i d*pa. Już nie odpaliła :(

Dobrze że było to pod serwisem... wepchaliśmy ją do środka, szybkie podpięcie pod komp i wyskoczył oto taki błąd: 4332 Zawór ciśnienia na szynie. Akcja przerwana.

Myśleliśmy że szlak trafiło czujnik albo zawór na szynie CR. Dla pewności czy to nie padł czujnik, zdjeliśmy wtyczke i jeszcze raz podpieliśmy pod kompa... dodatkowo wyskoczył bład czujnika szyny CR. Czyli czujnik teoretycznie był sprawny.

Po chwili, przyjrzeliśmy się zaworowi po drugiej stronie szyny CR, i tu była miła niespodzianka.. bo jeden przewodzik od wtyczki prawie się oberwał przy samej kostce, trzymał się może na 4 "włoskach". Że było już późno to zostawiliśmy lutowanie tego przewodu na drugi dzień.

Po zlutowaniu, kumpel wsiadł do beemki i odpalił auto jak gdyby nigdy nic. Zadowolony że usterka wyeliminowana odebrałem autko i sruu do domu. Bez problemowo przejeździłem 3 tygodnie.

4 dni temu (temp na zewnątrz ok -5*C) wsiadam na pewniaka do auta, przekręcam zapłon i zonk, auto kręci ale bez jakiejkolwiek chęci załapania..

Podpinam komputer i co widze ?? ?? błąd: 4332 Zawór ciśnienia na szynie. Akcja przerwana.

Ściągnąłem wszystkie osłony z silnika, Przejrzałem wszystkie przewody (łącznie z tym który był lutowany) wszystko OK.

Sprawdziłem bezpieczniki, też OK. Podmieniłem przekaźniki miejscami od pompy paliwa i klaksonu.... sprzwdzam, dalej nie odpala.

Przyjechał kolega który naprawiał mi tą przypadłość i zaczeliśmy jeszcze raz sprawdzać wszystkie przekaźniki. Wszystkie są OK. Każdy jeden wpinaliśmy w gniazdo przekaźnika od klaksonu i wszystkie działąły, więc są sprawne.

Sprawdziliśmy jeszcze komputerem czy pompki paliwa działąją, Progowa się włączyła (po wyłączeniu radia i klimatronika dokładnie ją słychać) więc ją też wykluczyliśmy... jeszcze tą pompke chwile pomęczył (włącz/wyłacz i tak z 5x) i odłączył kompa. Samochód cały cas miał włączony zapłon, i w ciszy usłyszeliśmy jak pompka progowa dobiła paliwa do układu.. sprawdzamy... odpaliła.. na strzała :shock: Pojechałem w miasto troche podładować akumulator, kilka razy zgasiłem beemke żeby zobaczyć czy odpali; bez najmniejszego problemu.

Podczas tej jazdy cały czas zastanawiałem się co jej dolega i uświadomiłem sobię, że ile razy próbowałem ją odpalić to wogóle nie słyszałem dobijającej paliwa pompki progowej... :think:

 

Co o tym sądzicie ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miej zatankowane pod korek i tak jeździj , wygląda że nie dostaje paliwa a przyczyn może być sporo, filtr, pompka podprogowa, pompa w zbiorniku, woda w zbiorniku,syfy w zbiorniku , brak odpowietrzenia w zbiorniku i wszystkie inne które tu nie wymieniłem ;-) lub z goła przyczyna leży zupełnie gdzie indziej.

Ps piszesz że pompkę podprogową nie zawsze słychać ? Powinno ją być zawsze słychać jak załączysz zapłon.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faliszewice z tym tankowaniem to byłby dobry pomysł gdybym wiedział że tankowanie pod korek załatwi problem.. ale nie mam tej pewności i nie chce jeździc z duszą na ramieniu że gdzieś zgasze samochód i juz go nie odpale.. :? Chce mieć 100% sprawny i pewny samochód, wiec pomimo tego że pali i jeździ to dalej szukam przyczyny nie palenia. Mam przypuszczenia że wiesza sie pompka paliwowa progowa, (świadczyłby o tym fakt że podczas każdorazowego kręcenia nie było jej słychać) albo zawór na szynie CR.

Tylko czy to jest możliwe że jak się zawiesi pompka, przez przekręcanie zapłonu nie "zaskoczy" a przez pobudzanie programem może się odwiesić i zaskoczyć, załączyć się.... ?? ?? czy przy padniętej pompce progowej wyskakuje bład 4332 ??

I jeszcze pytanie odnośnie zaworu szyny CR. Czy ww. zawór jest zależny w jakiś sposób od pompki paliwa ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
dlatego powinno się przyglądać parametrom przy jakich błąd występuje ... zauważcie jakie ciśnienie jest na CR ... choć widywałem i 90 bar ...

Witam czy moglibyście mi powiedzieć który dokładnie to jest przekażnik co odpowiada za te dwie pompy(progowa i w baku)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
dlatego powinno się przyglądać parametrom przy jakich błąd występuje ... zauważcie jakie ciśnienie jest na CR ... choć widywałem i 90 bar ...

Witam czy moglibyście mi powiedzieć który dokładnie to jest przekażnik co odpowiada za te dwie pompy(progowa i w baku)?

Ponawiam pytanie który to jest przekażnik co odpowiada za pompkę w zbiorniku i progową i gdzie się dokładnie znajduje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.