Skocz do zawartości

jc78

Zarejestrowani
  • Postów

    37
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O jc78

  • Urodziny 30.11.1977

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E46 330D 2004r M57TU, E61 535D 2008r M57N2
  • Lokalizacja
    Wrocław

Osiągnięcia jc78

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. jc78

    Regeneracja reflektorów e60

    Ta pomoc to była czysta przyjemność :))) super, że operacja zakończyła się powodzeniem, efekt końcowy pewnie tylko potwierdza, że było warto :) Pozdrawiam
  2. Czy nikt naprawdę nie spotkał się z podobnym problemem?
  3. Od dwóch tygodni walczę z lagiem przy dynamicznym starcie. Opóźnienie na oko wynosi około 1,2 - 1,5s, przejrzałem w tym kierunku układ dolotowy, m.in. przeczyściłem EGR plus elektrozawór nim sterujący, uszczelniłem kolektor ssący, wywaliłem kalpy z kolektora, wymieniłem dwa przetworniki ciśnienia odpowiadające za sterowanie przepustnicami przy turbinach, zrobiłem test disem wszystkich trzech przepustnic odpowiadających za prawidłowe działanie układu doładowania - mechanicznie na oko wszystkie się ruszają. Zrobiłem pomiar ciśnienia doładowania podczas dynamicznego startu gdzie dokładnie widać opóźnienie w dostawie mocy, poniżej film pierwszy: https://www.youtube.com/watch?v=GhdATAUhc0g Dodatkowo pomiar ciśnienia doładowania w trakcie jazdy: https://www.youtube.com/watch?v=kx0Exjy8O0s Wszędzie widać opóźnienie w dostawie mocy przy szybkim depnięciu na pedał gazu. Ktoś się spotkał z takimi objawami? Jakieś pomysły gdzie tkwi problem? Pozdr.
  4. jc78

    Regeneracja reflektorów e60

    Jak patrzę na fotki lamp przedliftowych to wydaje się, że mają zdecydowanie mniejszy otwór niż poliftowe, jeżeli tak jest w rzeczywistości to nie da się wyjąć soczewki. W poliftowej wychodzi na styk do tego trzeba ją odpowiednio obrócić aby zwolnić prowadnice i ułożyc w odpowiedni sposób, wychodzi na "żyletki" ocierając lekko przodem jak i tyłem o obudowę.
  5. jc78

    Regeneracja reflektorów e60

    Robiłem to pierwszy raz :) , na początku nie do końca wiadomo co i jak, co prawda nie ma tam za wiele elementów ale za to wszystkie są z tworzywa i oczywiście można coś połamać jeżeli podejdzie się do tego w nieodpowiedni sposób czyli "na fizola" - jedyna właściwa droga to powoli i spokojnie i wówczas niczego się nie uszkodzi, ogólnie operacja jest raczej mało skomplikowana :) Najtrudniej (najryzykowniej) jest rozłączyć odbłyśnik wraz z soczewką od ich zawiasów, na których się poruszają, trzeba albo odpowiednio podważyć elementy trzymające wnętrze lampy w zawiasach albo stuknąć z wyczuciem, wówczas zawiasy puszczają. Jest kilka kroków do wykonania w odpowiedniej kolejności i możemy brać się do czyszczenia soczewki i odbłyśnika na zewnątrz lampy.
  6. jc78

    Regeneracja reflektorów e60

    Reflektory nieskrętne, odbłyśniki były głównie przykurzone, mają delikatne ślady wypalenia ale to nic poważnego, taki zabieg robiłem już w E46 tam jest łatwiej, można ściągnąć klosz, ale i w jednym i w drugim przypadku różnica w świeceniu jest spora, na tyle duża, że warto przeprowadzić taki zabieg. Różnica musi być, likwidujesz przecież barierę kurzu z soczewki i odbłyśnika, soczewki po kilku latach są mleczne a jak je umyjesz stają się krystalicznie czyste, z odbłyśnikami jest to samo jeżeli nie są wypalone fizycznie oczywiście.
  7. jc78

    Regeneracja reflektorów e60

    Coś źle zamieściłem linki: Widok po ściągnięciu dekla od tyłu lampy pewnie każdemu znany: https://imageshack.com/i/nm1e0zj Tutaj dowód na to jak można od tyłu lampy wydobyć odbłyśnik wraz z soczewką: https://imageshack.com/i/npycz1j Pozdr.
  8. jc78

    Regeneracja reflektorów e60

    Witam, Dwa miesiące temu stałem się posiadaczem E61 z 2008r z pękniętym prawym kloszem, przy ostatnich deszczach klosz zaczął mocno parować więc postanowiłem przy nim podłubać :), i jak się okazuje wbrew opiniom na tym forum już przy pierwszym podejściu udało mi się wyjąć od tyłu lampy kompletny odbłyśnik wraz z soczewką BEZ ROZKLEJANIA REFLEKTORA. W taki sposób mamy bardzo dobry dostęp do odbłyśnika, soczewki oraz klosza reflektora od strony wewnętrznej :) Nawet mój mechanik zapytany o to czy da się jakoś wyczyścić soczewki stwierdził, że tego się nie da wyjąć - nic bardziej mylnego! Po wyczyszczeniu wszystkich elementów lampy są jak nowe. Pękniętą wyczyściłem i okleiłem z zewnątrz folią bezbarwną aby nie parowała, drugiej nie dało się pominąć widząc efekt czyszczenia pierwszej lampy :) Widok po ściągnięciu dekla od tyłu lampy pewnie każdemu znany: Tutaj dowód na to jak można od tyłu lampy wydobyć odbłyśnik wraz z soczewką: Cała operacja na jednej lampie jak się wie co i jak trwa do 2h bez łamania czegokolwiek :) Jak ktoś zainteresowany proszę pisać chętnie udzielę wskazówek :)) Pozdr. Jacek
  9. Niestety nie mam s877a, dostałem cały komplet kluczy wraz z serwisowym, kupowałem auto z ogłoszenia z tego forum od normalnego kolesia, który ma tutaj niejeden post z normalnymi tematami, więc nie posądzam go o takie rzeczy.., cena była bardzo dobra wyposażenie jak dla mnie rewelacyjne, i po trzech tygodniach nie ma sladu po aucie.. Najbardziej mnie boli ze zaufałem fabrycznym zabezpieczeniom, które są do obejścia w parę minut..wydaje mi się też że ktoś grzebał przy aucie dzień/dwa dni wcześniej bo miałem niezamkniętą klapę bagażnika po nocce- a była elektryczna i głowę daje, że dnia poprzedniego ją zamknąłem.., jakoś to zbagatelizowałem myśląc, że może i nie domknąłem... :( teraz już i tak pozamiatane... nauka na przyszłość jak cholera..
  10. Co mam rozumieć przez wykodowane otwieranie z kluczyka? Sklonowany pilot, w jaki sposób? Przechwycenie fal z mojego klucza podczas otwierania auta?
  11. Panowie zabezpieczać się i jeszcze raz zabezpieczać..., to co daje fabryka można sobie między książki włożyć.. 21.01.14 kupiłem E61 535d po lifcie, miało fabryczny alarm i immobilizer, nie zdążyłem dołożyć nic własnego i 18.02.14 auto zmieniło właściciela, odjechali w nocy, do dzisiaj nie ma żadnego tropu i śladu po aucie..., po prostu ręce opadają.. Pozdr.
  12. Przecież jest to już w tym poście napisane co najmniej kilka razy, sam jak to robiłem to dokładnie to opisałem co trzeba stoczyć, chwilę temu potwierdziłem a tu kolejne pytania o to samo :) Według mnie trzeba stoczyć całe powierzchnie obydwu kół.
  13. Ja toczyłem całe powierzchnie, według mnie nie logiczne jest przetoczenie tylko fragmentu gdyż wówczas mechanizm będzie działał nie tak jak trzeba. Ale to tylko moja skromna ocena :)
  14. Tak jak pisałem wyżej - " Regeneracja polega na zebraniu na tokarce jak najmniejszej ilości materiału z obu płaszczyzn i ustaleniu szczeliny między dociskiem a kołem pasowym. W tej konkretnej sprężarce jest to 0,53 do 0,91mm (mocno przetrzepałem net w poszukiwaniu tych danych). Odległość tą ustala się na podkładkach wchodzących w oś wieloklinu docisku". Jest jedna konkretna firma zajmująca się regeneracją kompresorów, informacje pochodzą od nich, http://www.laser-sinex.pl/. Obie powierzchnie muszą być równe, nie może być tak jak piszesz, że jedne wystają bardziej inne nie.., w końcu jak następuje zasprzęglenie to im większa powierzchnia cierna tym mocniej sprzęgło załapie. Pamiętaj aby zebrać jak najmniejszą możliwą warstwę i ustalić odpowiedni dystans między kołem a tarczą sprzęgła. Pozdrawiam
  15. Na oko chłodnica wygląda w miarę dobrze, chociaż nie wiem czy jestem w stanie na oko to stwierdzić..
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.