Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
To mnie zastrzeliłeś :|, myślałem że da się prościej :wink:.

Ale nasuwa się pytanie: Czy dolegliwości silnika od strony mechanicznej (zamulony, przegrzany, jakość oleju...) mogą dawać taki efekt?

na swoim przykładzie wiem, że nie mogą. wymienilem dzis czujnik połozenia wału. nie zmieniło się nic.szukam dalej...

Opublikowano

dolegliwość nie naprawiona... A nawet nie jestem pewien jaki osprzęt...

...Ostatnio zrobiłem mini test i przejechałem się na odłączonym czujniku wałka - zapalił normalnie, przy ruszaniu jednak było czuć że jest źle, na zimnym silniku (bo na odłączonym nie jeździłem długo i nie zagrzałem) było jakby objawy opisane wcześniej były bardzo nasilone szarpanie i brak mocy ale teraz przy wyłączonym to już bardzo odczuwalny brak... podłączyłem spowrotem skasowałem błąd i jest jak wcześniej. Także podejrzewam, że to nie to. skoro się pogorszyło to czujnik pewnie ok.

Opublikowano

DME : SIEMENS ( 5WK9 003 MS40.1 ) nr 1 744 597

do tego sonda wymieniona Siemens, upewniłem się i przepływka jest siemens, co jeszcze sprawdzić ? czy nie ma czasem czegoś innego niż ma być (auto mam od niedawna), bo rozumiem cała elektryka ma być siemens ?

 

PS. Nad DME mam jeszcze jakieś urządzenie " Getriebestesteuerung" do którego idzie podobna wiązka kabli jak do sterownika i to jest chyba od skrzyni automatycznej która była w aucie, ale została zastąpiona manualną. aha i to jest BOSCH'a..

 

Czy w/w może mieć jakiś związek ?

Opublikowano
moze byc tak, ze wczesniej nie bylo tam vanosa i byl na systemie boscha a ktos dołozył vanosa wymieniajac caly osprzet na siemensa. ja tez mam system siemensa i podejrzewam ze moze byc w nim problem. jak na cos wpadne to bede pisal
Opublikowano
nie do konca prawde napisalem. u mnie jest system siemens ale wiazka jest boscha i silnik krokowy tez tak wiec stwierdzam ze mogł ktos wymieniac u Ciebie ale nie musial.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
DME : SIEMENS ( 5WK9 003 MS40.1 ) nr 1 744 597

do tego sonda wymieniona Siemens, upewniłem się i przepływka jest siemens, co jeszcze sprawdzić ? czy nie ma czasem czegoś innego niż ma być (auto mam od niedawna), bo rozumiem cała elektryka ma być siemens ?

 

PS. Nad DME mam jeszcze jakieś urządzenie " Getriebestesteuerung" do którego idzie podobna wiązka kabli jak do sterownika i to jest chyba od skrzyni automatycznej która była w aucie, ale została zastąpiona manualną. aha i to jest BOSCH'a..

 

Czy w/w może mieć jakiś związek ?

 

Jeżeli był automat a teraz jest manual to możesz mieć krzaki w wiązce elektrycznej. Pokaz screeny z inpa z zakładki coding z KOMBI, DME, ABS/ASC (zegary, silnik, abs/asc).

Daj VIN auto to sprawdzimy co było w oryginalne.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
To teraz daj resztę odnośnie kodowania (patrz mój post powyżej).
Opublikowano

hmm. nie jestem jeszcze obeznany w tym i nie do końca rozumiem :) Odpaliłem inpę i jak zwykle wszedłem w e36 > engine i tam jest coding poniżej screen:

http://img31.imageshack.us/img31/7403/25092011281.jpg

 

Nie wiem czy o to chodziło. Nie do końca rozumiem z KOMBI, DME... nie wiem gdzie to znaleźć. Prosiłbym o ewentualne wskazówki .

 

Ps. Jeśli chce się połączyć z innymi modułami to Inpa łączy się tylko z centralnym zamkiem ... nie chce mi się połączyć a poduszką i abs'em, dlaczego. Czy nie połącze się z tym?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dziwnie to wygląda bo masz rok produkcji sterownika 2000 a auto jest z 93 po VIN.

 

Poniżej pisałem:

DME = sterownik silnika,

KOMBI = zegary,

ABS/ASC = to chyba wiesz

 

Wciąż brakuje screenów z tych modułów.

Opublikowano

hmm.. ale gdzie znajdę w inpie DME i KOMBI bo nie widziałem ... ABS/asc jest ale połączyć się z tym nie mogę... (jak i z poduszką, jedynie z centralnym się łącze)

 

Właśnie ten młody rocznik mnie zastanawiał tam... z tego co widzę to ogólnie zegary auto ma zmienione, bo chyba w 93 były wyskalowane do 260 i przy wskaźniku temp. była kreska na środku, a ja mam po lifcie.. do 240 i kreski na środku przy temp nie ma. więc za pewne zmieniane były. (vin przy teście zegarów taki jak trzeba)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Pisalem juz 2 razy:

 

KOMBI = zegary = Instrument cluster

DME = sterownik silnika = dla Ciebie MS40.1

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Coding z Instrument cluster:

http://img683.imageshack.us/img683/333/img0147huu.jpg

 

Niedawno usłyszałem, że spod pokrywy vanosa słychać "chrobotanie" i teraz nie wiem, przy wyższych obrotach ten chrobot narasta, nie jest to aż tak głośne przy pracy silnika, ale jednak coś stamtąd słychać. Teraz już nie wiem, jeśli to vanos to może być to jego wina. Widziałem, że są zestawy naprawcze do vanosa, ale też nie chcę w ciemno kupywać bo nie wiem co tam słychać dokładnie.

 

Dodam jeszcze, że ostatnio zauważyłem, że przy całkiem zimnym silniku po pierwszym odpaleniu tak jakby na niskich obrotach zbierał się normalnie... znaczy lepiej, po chwili jeżdżenia jak się lekko nagrzeje ale jeszcze w niebieskim polu zaczyna się to mulenie z lekkim poszarpywaniem (zamulone niepłynne przyśpieszanie do 3,5 tyś obrotów), a jak się nagrzeje to już nie ma przerywania, tak odczuwalnego, ale zamulenie jest.

 

ych nie wiem za co się zabrać, chcę instalować gaz do auta, ale muszę być pewny że jest wszystko ok bo teraz nie chce inwestować w gaz kiedy coś jest nie do końca.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W KOMBI masz ustawione ze jest automatyczna skrzynia. Ktoś zrobił przekładkę ale nie przekodował auta.
Opublikowano

Czy to może być powodem dolegliwości ?

Jak to przestawić ? czy z INPY mogę to zrobić ? (jeśli tak to w jaki sposób?)

Rozumiem, że po przełączeniu z automatu na manual komp przestanie korzystać z kompa skrzyni i m.in. kontrolka skrzyni zgaśnie ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na pewno nie pomoże na dolegliwości z vanosem. Info o skrzyni zniknie z zegarów.
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Na pewno nie pomoże na dolegliwości z vanosem. Info o skrzyni zniknie z zegarów.

 

Jak zakodowac zegary z automatu na manual przez INPE?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na pewno nie pomoże na dolegliwości z vanosem. Info o skrzyni zniknie z zegarów.

 

Jak zakodowac zegary z automatu na manual przez INPE?

 

NCS'em. NCS dummy pomoże w interpretacji.

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam.

Chciałem odświeżyć temat, ponieważ mam podobne wartości.

Na samym początku napiszę że w swoim autku mam m42b18.

Dopiero zacząłem diagnozy, auto na ten moment strasznie dużo pali.

Zauważyłem,że kilka osób miało podobne problemy, ale nikt nie pochwalił się co to takiego może być.u siebie raczej nie zauważyłem szarpania, posiedze dłużej przy IMPIE, może akurat się coś trafi, może kolego rozwiązałes ten dziwny już problem?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.