Skocz do zawartości

Re: E36 INPA interpretacja (dolegliwości) SCREENY


xxxander3000

Rekomendowane odpowiedzi

To mnie zastrzeliłeś :|, myślałem że da się prościej :wink:.

Ale nasuwa się pytanie: Czy dolegliwości silnika od strony mechanicznej (zamulony, przegrzany, jakość oleju...) mogą dawać taki efekt?

na swoim przykładzie wiem, że nie mogą. wymienilem dzis czujnik połozenia wału. nie zmieniło się nic.szukam dalej...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolegliwość nie naprawiona... A nawet nie jestem pewien jaki osprzęt...

...Ostatnio zrobiłem mini test i przejechałem się na odłączonym czujniku wałka - zapalił normalnie, przy ruszaniu jednak było czuć że jest źle, na zimnym silniku (bo na odłączonym nie jeździłem długo i nie zagrzałem) było jakby objawy opisane wcześniej były bardzo nasilone szarpanie i brak mocy ale teraz przy wyłączonym to już bardzo odczuwalny brak... podłączyłem spowrotem skasowałem błąd i jest jak wcześniej. Także podejrzewam, że to nie to. skoro się pogorszyło to czujnik pewnie ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DME : SIEMENS ( 5WK9 003 MS40.1 ) nr 1 744 597

do tego sonda wymieniona Siemens, upewniłem się i przepływka jest siemens, co jeszcze sprawdzić ? czy nie ma czasem czegoś innego niż ma być (auto mam od niedawna), bo rozumiem cała elektryka ma być siemens ?

 

PS. Nad DME mam jeszcze jakieś urządzenie " Getriebestesteuerung" do którego idzie podobna wiązka kabli jak do sterownika i to jest chyba od skrzyni automatycznej która była w aucie, ale została zastąpiona manualną. aha i to jest BOSCH'a..

 

Czy w/w może mieć jakiś związek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
DME : SIEMENS ( 5WK9 003 MS40.1 ) nr 1 744 597

do tego sonda wymieniona Siemens, upewniłem się i przepływka jest siemens, co jeszcze sprawdzić ? czy nie ma czasem czegoś innego niż ma być (auto mam od niedawna), bo rozumiem cała elektryka ma być siemens ?

 

PS. Nad DME mam jeszcze jakieś urządzenie " Getriebestesteuerung" do którego idzie podobna wiązka kabli jak do sterownika i to jest chyba od skrzyni automatycznej która była w aucie, ale została zastąpiona manualną. aha i to jest BOSCH'a..

 

Czy w/w może mieć jakiś związek ?

 

Jeżeli był automat a teraz jest manual to możesz mieć krzaki w wiązce elektrycznej. Pokaz screeny z inpa z zakładki coding z KOMBI, DME, ABS/ASC (zegary, silnik, abs/asc).

Daj VIN auto to sprawdzimy co było w oryginalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm. nie jestem jeszcze obeznany w tym i nie do końca rozumiem :) Odpaliłem inpę i jak zwykle wszedłem w e36 > engine i tam jest coding poniżej screen:

http://img31.imageshack.us/img31/7403/25092011281.jpg

 

Nie wiem czy o to chodziło. Nie do końca rozumiem z KOMBI, DME... nie wiem gdzie to znaleźć. Prosiłbym o ewentualne wskazówki .

 

Ps. Jeśli chce się połączyć z innymi modułami to Inpa łączy się tylko z centralnym zamkiem ... nie chce mi się połączyć a poduszką i abs'em, dlaczego. Czy nie połącze się z tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Dziwnie to wygląda bo masz rok produkcji sterownika 2000 a auto jest z 93 po VIN.

 

Poniżej pisałem:

DME = sterownik silnika,

KOMBI = zegary,

ABS/ASC = to chyba wiesz

 

Wciąż brakuje screenów z tych modułów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm.. ale gdzie znajdę w inpie DME i KOMBI bo nie widziałem ... ABS/asc jest ale połączyć się z tym nie mogę... (jak i z poduszką, jedynie z centralnym się łącze)

 

Właśnie ten młody rocznik mnie zastanawiał tam... z tego co widzę to ogólnie zegary auto ma zmienione, bo chyba w 93 były wyskalowane do 260 i przy wskaźniku temp. była kreska na środku, a ja mam po lifcie.. do 240 i kreski na środku przy temp nie ma. więc za pewne zmieniane były. (vin przy teście zegarów taki jak trzeba)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Coding z Instrument cluster:

http://img683.imageshack.us/img683/333/img0147huu.jpg

 

Niedawno usłyszałem, że spod pokrywy vanosa słychać "chrobotanie" i teraz nie wiem, przy wyższych obrotach ten chrobot narasta, nie jest to aż tak głośne przy pracy silnika, ale jednak coś stamtąd słychać. Teraz już nie wiem, jeśli to vanos to może być to jego wina. Widziałem, że są zestawy naprawcze do vanosa, ale też nie chcę w ciemno kupywać bo nie wiem co tam słychać dokładnie.

 

Dodam jeszcze, że ostatnio zauważyłem, że przy całkiem zimnym silniku po pierwszym odpaleniu tak jakby na niskich obrotach zbierał się normalnie... znaczy lepiej, po chwili jeżdżenia jak się lekko nagrzeje ale jeszcze w niebieskim polu zaczyna się to mulenie z lekkim poszarpywaniem (zamulone niepłynne przyśpieszanie do 3,5 tyś obrotów), a jak się nagrzeje to już nie ma przerywania, tak odczuwalnego, ale zamulenie jest.

 

ych nie wiem za co się zabrać, chcę instalować gaz do auta, ale muszę być pewny że jest wszystko ok bo teraz nie chce inwestować w gaz kiedy coś jest nie do końca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 rok później...

Witam.

Chciałem odświeżyć temat, ponieważ mam podobne wartości.

Na samym początku napiszę że w swoim autku mam m42b18.

Dopiero zacząłem diagnozy, auto na ten moment strasznie dużo pali.

Zauważyłem,że kilka osób miało podobne problemy, ale nikt nie pochwalił się co to takiego może być.u siebie raczej nie zauważyłem szarpania, posiedze dłużej przy IMPIE, może akurat się coś trafi, może kolego rozwiązałes ten dziwny już problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.