Skocz do zawartości

Re: E36 INPA interpretacja (dolegliwości) SCREENY


xxxander3000

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

(e36 320 '93 bez gazu) Na wstępie powiem, że autko na niskich obrotach jest trochę słabe i nie płynnie przyśpiesza, dopiero od około 3,5tyś się "budzi" . Mam go krótko więc nie wiem dokładnie jak spalanie ale na oko trochę duże). Przy tych objawach różne rzeczy piszą...

Podpiąłem auto pod INPA i zczytałem błędy (wyszły 3) wyglądało tak:

http://img651.imageshack.us/img651/2346/img0181b.jpg

 

http://img20.imageshack.us/img20/4126/img0182ss.jpg

 

Po skasowaniu został jeden a mianowicie: "Lambda probe heating"

 

Na drugi dzień po przejażdżce znowu były 2 :

http://img843.imageshack.us/img843/1163/img0193o.jpg

 

Po skasowaniu został znowu ten 53 Lambda probe heating. Ale podejrzewam że ten "Relay fuel pump" znowu pewnie wróci...

 

Z tego co widzę to chyba Sonda lambda... ale chcę się upewnić jak to widzą Ci którzy są w temacie.

 

Czy to przez sondę są w/w dolegliwości auta ? Bo innych błędów jak te niby nie pokazuje.

 

Z góry dzięki.

Edytowane przez xxxander3000
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podgrzewacz sondy .. czyli co to jest ? jaki ma wpływ na auto ? (czyli nie ma problemu z samą sondą?).

A co do przekaźnika pompy paliwa to patrząc na rozpiskę powinien być pierwszy z trzech... a ja nie mam w ogóle tam przekaźnika w tym miejscu ani gniazda... :/ być może ktoś coś kombinował... nie wiem teraz gdzie go szukać... jakis sposób na znalezienie? :)

Jeszcze jedna sprawa.. przy włączonym zapłonie słychać szybkie cykanie przy silniku (w okolicach przepływomierza, za nim, gdzieś tam)... może ktoś sie orientuje co to może być...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A da się sprawdzić sondę i pompę ? Jesli tak to jak sprawdzić czy są sprawne ? (Np. "voltomierzem" ?) No i muszę jakoś znaleźć ten przekaźnik pompy paliwa... :/ Nie ma go tam gdzie wszystkie przekaźniki przynajmniej w tym miejscu co powinien (wg. rozpisek na forach) nie wiem jak go znaleźć...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedna sprawa. Raz nie mogę znaleźć tego przekaźnika jak wcześniej wspomniałem...

I dwa.. mam w aucie takie coś Euro tr2 niewiedziałem co to jest i przeczytałem że to ma na celu obniżenie jakiejś emisji spalin... wygląda tak :

http://img708.imageshack.us/img708/1865/04092011268800x600.jpg

 

Wie ktoś coś na ten temat ?? Czy to ma jakiś wpływ negatywny ? Jakiś wpływ na moc, spalanie ? Będe teraz chciał zmienić sondę (aczkolwiek teraz się zastanawiam czy to może mieć wpływ na wyskakujący błąd sondy ?) Lepiej to odinstalować czy z tym jeździć ? (jeśli usuwać to jak...:/)

Proszę o podpowiedzi..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zrobiłem testy na inpie podczas pracy silnika... 3 wartości są ponad normę : Ingnition angle i adaptation value TEV i EMS Voltage Co one oznaczają .

Poniżej screeny:

 

http://img10.imageshack.us/img10/4044/img0375dc.jpg

 

http://img571.imageshack.us/img571/729/img0376qt.jpg

 

http://img820.imageshack.us/img820/9732/img0377xj.jpg

 

Proszę o pomoc w diagnozie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj jest podobny wątek: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=48&t=84464.

 

Miałem, mam podobnie, tzn:

Silnik czasem trzeba było pokręcić żeby odpalić, a czasem normalnie palił. Trochę dziwna praca, i nieco większe spalanie.

Pojechałem podpiąć pod kompa i był błąd z lambdą i nie dawała, nie zmieniała napięcia.

Wymieniłem lambde, skasowałem błąd, zresetowałem komputer silnika.

Teraz jest tak, że lambda ok, nie pokazuje żadnych błędów w modułach (INPA, DIS). Wartości pracy silnika są prawie takie same jak na Twoich screen'ach, wartości z wykrzyknikami też są takie same. Więc albo te silniki tak mają (mój - E34, 520 - M50B20, 24V, vanos, grudzień 1992, sterownik simens), albo pracują w trybie awaryjnym ... Bo nadal mam problem z odpalaniem:

- silnik zimny (poniżej ok. -4*C) - odpala normalnie (na dotyk)

- silnik zimny (powyżej 0*C) - kręci trochę zanim załapie (2..3 sek.)

- silnik ciepły (jerzdżony), niedługo po zgaszeniu - odpala normalnie (na dotyk)

- silnik ciepły (jerzdżony), przerwa ponad 15 min. - kręci trochę zanim załapie (2..3 sek.)

Czujniki przy silniku - temperatury, temperatury cieczy chłodz. - wykręcałem, sprawdzałem, są ok, zmieniają oporność.

 

Jakby ktoś był zorientowany i trochę nakierował gdzie i czego szukać, na jakie wartości i ich zmianę zwrócić uwagę ( w INPA, DIS) byłbym wdzięczny :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo nadal mam problem z odpalaniem:

- silnik zimny (poniżej ok. -4*C) - odpala normalnie (na dotyk)

- silnik zimny (powyżej 0*C) - kręci trochę zanim załapie (2..3 sek.)

- silnik ciepły (jerzdżony), niedługo po zgaszeniu - odpala normalnie (na dotyk)

- silnik ciepły (jerzdżony), przerwa ponad 15 min. - kręci trochę zanim załapie (2..3 sek.)

Czujniki przy silniku - temperatury, temperatury cieczy chłodz. - wykręcałem, sprawdzałem, są ok, zmieniają oporność.

 

Jakby ktoś był zorientowany i trochę nakierował gdzie i czego szukać, na jakie wartości i ich zmianę zwrócić uwagę ( w INPA, DIS) byłbym wdzięczny :D

 

Ja szukam 3 rok i to w drugiej bmw, były już serwisy, te mniej i bardziej znane, mase rzeczy wymienionych... od tygodnia mam interfejs... zobaczymy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Sondę wymieniłem - błędu sondy już nie ma - spalanie też zmalało. Lecz nadal na niskich obrotach coś nie do końca. Czuć że go trochę muli... Aha jeszcze dodam, że na zimnym na wyższym biegu/niskich obrotach jadąc ze stałą prędkością czy lekko przyśpieszając jest lekkie szarpanie czuć, że nie chce jechać po lekkim wciśnięciu gazu. Na rozgrzanym silniku szarpania jakby nie ma tyle że nie jedzie jak powinien na niskich.

 

Dodam, że z odpalaniem nie ma problemu na zimnym jak i na ciepłym. Sprawdzałem miernikiem czujnik położenia wałka z tego co czytałem to między dwoma pinami ma być powyżej 10 ohm (i mam tu z 15? ohm) a między dwoma następnymi DO 1 ohm i tutaj nie wiem bo miernik mi pokazywał 1,2 -1,3 ohm... niby ma być do 1 ohm ja mam lekko powyżej... nie wiem czy to źle ?

 

Po wymianie sondy zrobiłem reset kompa z tym zwieraniem klem... i na odpalonym silniku nadal te wartości przesadzone są tak wysokie. (i po przygazówce niektóre wychodzą poza zakres, nie wiem czy tak ma być po przygazówce czy nie.. ...).

 

Proszę o przeczytanie powyższych info i pomoc....

Dodam, jeszcze, że ostatnio zaglądałem trochę pod maską i zauważyłem, że w guma (wewnątrz) łącząca przepływomierz z przepustnicą jest wilgotna od oleju na dole gumy nawet troszke go było.

 

Ps. co do błędu przekaźnika to nie wiem do końca.... ja nie mam konkretnego przekażnika od pompy, niby były wersje gdzie drugi z kolei to był przekaźnik właśnie między innymi od pompy i czegoś jeszcze (nie pamiętam) zamieniłem go z innym o tym samym schemacie ale też po czasie błąd się pokazał (błąd przekaźnika pompy).

 

Chcę jeszcze wymienić filtr paliwa, ale w sumie wątpie żeby to było to bo ludzie z podobnymi problemami po wymianie filtru nie mieli poprawy.

Nie wiem co robić... nie chce wymieniać sprawnych części. Błędów czujników niby nie ma...

 

Ps2. Teraz robiłem testy tylko inpą (z silnikiem się łączy i centralnym zamkiem... z poduszką, absem nie chce a świeci poduszka i abs (który nie zawsze świeci) ze skrzynią to już inna sprawa bo była zmieniana z automatu na manual).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... były już serwisy, te mniej i bardziej znane, ...

ASO BMW też? Ciekawe czy by poradzili?

 

u ciebie Ightorn,stawiałbym na czujniki wału/wałka...

Dokładnie ich nie sprawdzałem, ale mam zamiar uważniej się im przyjrzeć.

 

... ,a skoro wszystko powymieniane...

Nie, ja wszystkiego nie wymieniałem. Posprawdzałem to co się da, wizualnie, miernikiem, programami, od strony przygotowania mieszanki. Kupiłem "na ślepo" czujnik tem. silnika, ale stary zmienia oporność identycznie - pudło :mrgreen: . Trzeba będzie posprawdzać dokładniej i w różnych warunkach.

 

... zauważyłem, że w guma (wewnątrz) łącząca przepływomierz z przepustnicą jest wilgotna od oleju na dole gumy nawet troszke go było.

Też tak mam. Chyba tak poprostu jest, zwłaszcza że dalsze elementy przy przepustnicy są czyste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ASO BMW też? Ciekawe czy by poradzili?

 

Nawet i ASO Katowice, sprawdzone sondy, czujniki wałków, kompresja na zimnym, ciepłym, sprawdzone cewki, nowe świecie, nowa przepływka, nowa odma, nowe gumy dolotu, przeczyszczony krokowiec, przepustnica, vanosy ok, zasilanie ok... przez 3 lata sporo było podejrzeń, których nawet nie pamiętam ;] ostatecznie jeden z serwisów stwierdził, że "zawory?" są do przeczyszczenia bo coś tam nie domyka, otwiera... (wnętrze silnika to dla mnie na razie czarna magia) auto sprzedałem, kpiłem następne, pół roku i problem jak w poprzedniej. I na nowo szukam ;]

 

sorry za off

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witajcie, zmagam sie z tym samym problemem.Od 2lat.dzieki temu mam juz 3 silniki 3interfejsy szufladę czujników i kapitalny remont. problem jest bez wzgledu na temp silnika.przy 3 osobach na pokładzie auto nie ma mocy ciągnąć. pod lekką górkę muszę redukowac na 2. Czujnika połozenia wału nie wymienialem, sadzilem ze ma najmniej wspólnego z niedopalaniem benzyny (obfita para z wydechu). sądziłem ze vanos sie zacinał, więc go wyrzucilem.problem jednak nie zginął. zaraz popatrzę ceny w/w czujnika
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no, ciekawe rzeczy, Ania320i jak poradzę sobie z moim problemem dam znać.

Ja teraz przymierzam się do wymiany filtra paliwa, mówią, też że pompa paliwa może "niedomagać" da się to sprawdzić ? czy jest w pełni sprawna ?

 

Mam taką prośbę, jeśli ktoś miałby taką możliwość to czy mógłby sprawdzić 100% sprawny czujnik położenia wałka ? oporność na 1i2 pin i 2i3. Nie pamiętam kolejności ale jak wcześniej napisałem na pierwszych dwóch pinach powinno być ponad 10 ohm i na następnych wyczytałem , że max 1 ohm (tutaj ja mam lekko powyżej...). Byłbym wdzięczny jakby ktoś podał te parametry z pewnego sprawnego czujnika jak to u niego wygląda, czy musi być maks 1 ohm czy może być lekko ponad.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
czujnik wału w intercarsie jedyne 440zl....

 

Strasznie drogo ale dla zwykłego śmiertelnika taka cena. W ASO BMW ten czujnik jakieś 480 PLN.

 

no, ciekawe rzeczy, Ania320i jak poradzę sobie z moim problemem dam znać.

Ja teraz przymierzam się do wymiany filtra paliwa, mówią, też że pompa paliwa może "niedomagać" da się to sprawdzić ? czy jest w pełni sprawna ?

 

Mam taką prośbę, jeśli ktoś miałby taką możliwość to czy mógłby sprawdzić 100% sprawny czujnik położenia wałka ? oporność na 1i2 pin i 2i3. Nie pamiętam kolejności ale jak wcześniej napisałem na pierwszych dwóch pinach powinno być ponad 10 ohm i na następnych wyczytałem , że max 1 ohm (tutaj ja mam lekko powyżej...). Byłbym wdzięczny jakby ktoś podał te parametry z pewnego sprawnego czujnika jak to u niego wygląda, czy musi być maks 1 ohm czy może być lekko ponad.

 

Lepiej zrób odczyt tego czujnika INPA i wtedy możemy rozmawiać. Miernikiem to za dużo nie sprawdzisz.

Moj czujnik jest nowy i sprawy także możemy to porównać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...sprawdzone sondy, czujniki wałków, kompresja na zimnym, ciepłym, sprawdzone cewki, nowe świecie, nowa przepływka, nowa odma, nowe gumy dolotu, przeczyszczony krokowiec, przepustnica, vanosy ok, zasilanie ok... przez 3 lata sporo było podejrzeń, których nawet nie pamiętam ;] ostatecznie jeden z serwisów stwierdził, że "zawory?" są do przeczyszczenia bo coś tam nie domyka, otwiera... (wnętrze silnika to dla mnie na razie czarna magia) auto sprzedałem, kpiłem następne, pół roku i problem jak w poprzedniej. I na nowo szukam ;]

To mnie zastrzeliłeś :|, myślałem że da się prościej :wink:.

Ale nasuwa się pytanie: Czy dolegliwości silnika od strony mechanicznej (zamulony, przegrzany, jakość oleju...) mogą dawać taki efekt?

 

... że max 1 ohm (tutaj ja mam lekko powyżej...)

+/- 1,5% (dokładność miernika), będzie ~1ohm. Chyba że masz dobry miernik.

 

Lepiej zrób odczyt tego czujnika INPA i wtedy możemy rozmawiać.

A możecie podpowiedzieć gdzie to jest w INPA, DIS. Ping Sensor, Pulse generator, crankshaft, camshaft - nie znalazłem, albo przeoczyłem. W INPA jest plik MS401.IPO dla M50B20. Coś z wałkami znalazłem w MS410.IPO i MS420.IPO, ale to jest do M52.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.