Skocz do zawartości

320i-szumo-wycie z tyłu auta!?


GT4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam kupiłem pare godzin temu BMW E30 320i Coupe z 1990 roku.Praktycznie jeden własciciel w niemczech,obecnie 47 letni facet.Auto jak nowe zew. i wew.,przebieg 138 tyś.km.Ale....ale podczas jazdy słysze dochodzące z tyłu takie szumo-wycie jak by z łożyska tylnego koła.I własnie czy aby to ono czy most tylny może tak wyje?Przy 120 km/h tak jakby sie troszke wycisza,po wrzuceniu na jałowy przy tej czy innej prędkości bez zmian.Jak mam sprawdzić co naprawić?Które to łożysko?Gdzie?W kole?W moście?Kolejna sprawa to kulawi się na wolnych obrotach,czasem ciężko pali a na wyższych i podczas jazdy zapie.... jak należy,czy to przewody do wymiany?Dodam że kopią jak je dotkne lepiej niż rasowa kasztelanka.Dla mnie to one a dla was drodzy miłosnicy marki?Jakie mam kupić w miare tanie i dobre(kompromis)?

Będe wdzięczny za pomoc i dobre rady dotyczące moich pytań,jak opłace akcyze i blachy wrzuce juz swoje przetestuje auto dobrze i będą napewno kolejne pytania.Dzięki serdeczne z góry.Dodam tylko że jest to moje ósme auto ale pierwsze BMW i pierwsze z napendem na tył.

Już po E30...teraz szukam...szukam...hmmmm....może E36 325 Cope.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, odnośnie ogółu, to pewnie większość się zgodzi, że przy nowokupionym samochodzie trzeba dla świętego spokoju zrobić parę rzeczy, m.in.: wymiana oleju, wymiana filtrów, kontrola stanu zawieszenia, kontrola stanu układu kierowniczego, kontrola hamulców.

Przy okazji warto wymienić parę rzeczy, które od razu wydają się podejrzane - jak Twoje kopiące kable WN :)

 

Jedź na przedkontrolę na wyjątkowo wredną stację diagnostyczną :) niech przegrzebią auto na wylot, albo do znajomego mechanika.

 

Odnośnie wycia/szumu/huku z tyłu to dwie możliwości - łożysko (żadna tragedia) lub dyfer (może być więcej roboty, można kupić inny). Przeguby raczej szczyrkają, niż huczą, więc je pomijamy.

Kai
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przegląd zrobiłem 4 godz temu,na właśnie wyjątkowo wrednej stacji,rewelacja jeśli chodzi o stan tech.Przewody zamówiłem POWER TECH(czy jakoś tak)za 200 zł.Chyba będą ok?Olej jest miodowy.Te akurat rzeczy to zawsze sobie sprawdzam i wymieniam.Te wycie mnie irytuje jak mam zgadnąć czy to łożycho czy most?
Już po E30...teraz szukam...szukam...hmmmm....może E36 325 Cope.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lożysko tylniego koła potrafi nasilić swój huk i zmniejszyć w zależności od przechyłu auta na łukach. Gdy na łuku dociążasz huczące koło to wyje głosniej lub tak samo, a gdy odciążasz huczące koło to huk malej albo zanika.

Nie jest to reguła ale przeważnie się sprawdza.

W przypadku dyfra huk zmienia się nie od przechyłu auta na łukach, lecz od róznic w dodawaniu gazu podczas jazdy, trzymaniu na stałej prędkości, czyli delikatnym gazie dla utrzymania prędkości i hamowaniu auta silnikiem.

Czasem potrafią nawet huczeć opony w wyniku oberwanych tuleji tylniej belki i niewłaściwemu kątowi pochylenia koła oraz zbieżności w związku z tym. Ale ten huk najgłośniejszy jest przy niższych prędkościach - rzędu 30-50 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz Robert,u mnie to te wycie tak od 50-60 km/h się zaczyna i jest jednostajne i po 110-120 km/h sporo cichnie.Gdy trzymam na gazie np 80 km/h i wcisne sprzęgło,czyli bez obciązenia wału z silnika,nie ma zmian w wyciu.
Już po E30...teraz szukam...szukam...hmmmm....może E36 325 Cope.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc dla pewności, że jest to łożysko sprawdź auto na przechyłach, czyli lub gwałtowne skrety przy jeżdzie gdy już słyszysz ten huk - ale uważaj prosze, bo jest śliskawo, zacznij sobie od małych skrętów moze już coś odróznisz.

W kwestii dyfra to hamując silnikiem bez wyrzucania z biegu i wciskania sprzęgła - luzy na dyfrze odczuwają obciążenia i zmiany w nich.

Huk opon czasem najlepiej jest słyszalny w momencie hamowania niż jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz Robercie (do robertbmw),potestowałem jak radziłeś i nie zmienia się siła tego szumo-wycia jak je nazwałem.Być moze tak właśnie pracuje ten most tylny,dając lekkie wycie.Bo w zasadzie to aż takie głośne nie jest,a że to moje pierwsze BMW to sie nie znam.Jeden z kolegów(mechanik)powiedział mi że BMK-i tak własnie pracują i na 10 szt może dwie są ciche.Sprawdze tam na dniach olej jeszcze.
Już po E30...teraz szukam...szukam...hmmmm....może E36 325 Cope.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...
Kurcze ja od dwóch dni mam "podobny" problem. U mnie w tylnym prawym kole coś wydaje takie delikatne odgłosy (tak jakby obcierania) huczenie to to nie jest. Dźwięk występuje tylko przy bardzo wolnej jeździe 20-50km. Jak szybciej to znika. To nie jest głośne, ale denerwujące. Co to może być?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Kurcze ja mam to samo.

Od wczoraj coś jakby mi tryka z tyłu i to tylko przy jeździe na luzie przy prędkościach 20-50km/h jak wrzucę bieg i dam obciążenie na wał to jest cisza. Panowie co to może być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i ja się dorzucę u mnie przy prędkości od 20 do 50 km/h jest takie jak by szuranie oczywiście z okolic tylnego mostu potem też je słychać ale jest na tyle ciche że zagłusza je silnik i szum powietrza najgorzej jest przy tych niskich prędkościach. Dźwięk jest ciągły nie ważne czy przyśpieszam czy zwalniam czy na luzie czy na biegu więc ewidentnie dyfer hałasuje :( i do E30 już jest bardzo ciężko znaleźć używkę która nie wyje bo znajomy już 3 dyfry u siebie przerzucił i każdy wył trochę inaczej.
BMW forever!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe dyfer też może dawać znać tylko na zakrętach o sobie :) wystarczy, że będziesz mial wykończone satelitki i na zakręcie pięknie będzie buczało.... pod koniec żywota dyferencjału są nawet drgania całego nadwozia podczas jazdy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.