Skocz do zawartości

[e90] sprzeglo - dwumas ?


ArtmanBrd

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

od jakiegos czasu coraz bardziej zaczyna dokuczac mi halas, a konkretnie jakis stukot? z podspodu gdzies w momencie jak puszczam pedal sprzegla i po malu ruszam - takie dziwne halasowanie podczas wysprzeglania (harczenie, ocieranie?). Sprzeglo bierze mi normalnie - ani od dolu ani od gory - mnie wiecej w polowie! Jak ruszam i popuszczam sprzegla i dodaje troszke gazu to auto zaczyna drgac i telepac i halas jest bardzo slyszalny - jak dodam wiecej gazu to rusza normalnie. W sumie juz sie do tego przyzwyczailem ale jak przesiadlem sie z A3 jakies 3 miesiace temu to nie wydalo mi sie to normalne? i dzis takze nie wydaje mi sie normalna rzecza i chyba nie jest to kwestia przyzwyczajenia? sam nie wiem czy to jakis wysprzeglik czy cos w tym stylu? jakies ciegielko? czy to oznaka ze cos dzieje sie niepokojacego z dwumasem? dzieki za wszelkie opinie :)

 

ps. dodam iz z 2-giego biegu nie idzie ruszyc, pare razy probowalem io tylko taz sie udalem a tak za kazdym razem gasnie, nawet jak auto sie ledwo toczy to ciezko na 2, raczej musze 1 wbijac bo tak to szarpie i halasuje ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 104
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze

Moja 3.0d bez problemu rusza z trójki :)

A na poważnie coś masz nie tak - żadnego charczenia nie powinno być słychać. Z mojego doświadczenia wynika, że zgrzytanie przy wciskaniu sprzęgła to objawy rozsypującego się dwumasa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na 5 biegu przy 2/3 sprzęgła auto powinno zgasnąc jesli nie to coś nie tak ze sprzęglem.

Naprawa kosztowna

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ma zadnych niepokojacych objawow, tzn nie slizga sie ani nic, na 3 juz mi zgasnie na 5 nie sprawdzalem.

po prostu przy ruszaniu i wysprzeglaniu slysze taki lekki halas nie wiem moze przesadzam i wymyslam, moze to sprzeglo w tych e90 jest po prostu bardzo delikatne i przy lekkim dodawaniu gazu i delikatnie szarpie i trzeba solidniej przygazowac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwny dźwięk jest spowodowany łożyskiem dociskowym (oporowym).

mam ten sam problem.

sam koszt łożyska nie jest wielki i więcej kosztuje robocizna aby go wymienić,

pozatym zwykle wymienia się całość tzn. sprzęgło, koło dwumasowe+łożysko i niestety w komplecie wszystkie te elementy robią już koszta

http://img860.imageshack.us/img860/2813/podpise90v02.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rafał B - wymieniales te lozysko u siebie czy jezdzisz tak jak jest? nie wiem czy jezdzic dalej i czekac az sie rozsypie czy zaczac grzebac:/ nie wiem czy jazda z tym nie powoduje uszkodzenia samego sprzegla i dwumasu czy nie ma na to wplywu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można jeździć, aż się popsuje, zacznie ślizgać itp. Jeżeli chcesz robić to przed nastąpieniem awarii to nie baw się w pojedyncze wymiany, tylko wymień cały komplet sprzęgła ale jak wspomniałem są to koszta…..

Ja nic z tym nie robiłem, mam tak od kupna auta, sprzęgło działa poprawnie i zrobiłem już w ten sposób z 10tys.km, wiem że osoby jeżdżące dieslami innych marek mają takie samo doświadczenie z tym problemem. Ja na twoim miejscu bym jeździł.

http://img860.imageshack.us/img860/2813/podpise90v02.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jest - jeździć póki się...da jeździć :mrgreen:

 

nagła awaria żebyś stanął gdzies w polu czy innym lesie i nie mógł się ruszyć nie grozi - zawsze jakoś się dotelepiesz do cywilizacji.

 

Chyba że planujesz jakiś dłuższy wypad w najbliższym czasie, to trzeba by to jednak zdiagnozować i zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

mam podobny problem z hałasowaniem przy naciskaniu sprzęgła (słychać to dosyć mocno) tyle ze u mnie po wciśnięciu do końca słychać dodatkowo delikatne "piszczenie". Stało się to nagle, od momentu zakupu (auto używane) ciężko wchodziły 1,2 i czasami 3 bieg, ale nie było żadnego hałasowania, po pozostawienia auta na parkingu z "obsługą" (chyba panowie mieli cięższą nogę) biegi wchodzą niemal idealnie, ale zaczęły się hałasy.

Jakieś pomysły co się mogło stać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam podobny problem z hałasowaniem przy naciskaniu sprzęgła (słychać to dosyć mocno) tyle ze u mnie po wciśnięciu do końca słychać dodatkowo delikatne "piszczenie". Stało się to nagle, od momentu zakupu (auto używane) ciężko wchodziły 1,2 i czasami 3 bieg, ale nie było żadnego hałasowania, po pozostawienia auta na parkingu z "obsługą" (chyba panowie mieli cięższą nogę) biegi wchodzą niemal idealnie, ale zaczęły się hałasy.

Jakieś pomysły co się mogło stać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat.

Czy ktoś z Was będzie wiedział jakie są objawy, że koło dwumasowe dokonuje żywota?

Opinia głosi, że przy gaszeniu silnika, mocno kołysze kabiną a w ekstremalnej sytuacji słychać stuki na wolnych obrotach.

Czy są jeszcze jakieś "patognomiczne" objawy jak to rozpoznać?

 

I kolejna sprawa co przyczynia się do tego, że dwumas się psuje? Czego unikać, by przedłużyć jego żywotność?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Podpinajac sie pod temat:

 

Ostatnio zaobserwowalem podobne do w/w objawow w mojej 3ce.

Zaskoczeniem i zagadka jest fakt, ze sprzeglo bylo wymienione przed 1000km, samo auto ma przejechane 148tys.

 

Tak wiec u mnie zaobserwowane zostaly:

-wibracje powodujace dziwny dzwiek przy malych obrotach, czasami wprowadzajace karoserie w konwulsje starego diesla ;-) a to jest 2l benzyna!

- dziwny dzwiek i stukanie podczas ruszania z 1ego biegu, praktycznie nie mozliwe jest ruszanie bez gwaltownego zwiekszenia obrotow!

- huczenie i wibracje pojawiajace sie podczas wysprzeglania z 2 i 3 idac do gory przy dynamicznej jezdzie.

- podczas przeciagania lub trzymania sie wysokich obrotow, szczegolnie na 3 biegu, pojawiaja sie wibracje i glosny niepokojacy dzwwiek!

 

Probowalem z tym 5tym biegien i przeglem na 2/3 i gasnie, wiec nie sprzeglo ktore jest nowe BDW ;-)

 

Bede to sprawdzal z mechanikiem ktory wymienial sprzeglo! Jak dowiem sie czegos konstruktywnie madrego to sie podziele!

 

Czy mozna kupic samo Lozysko Dociskowe (oporowe)? Jakies namiary w Warszawie?

Dziekuje i pozdrawiam...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie napisalem to w innym temacie, ale jezeli komus padlo sprzeglo to moze warto zerknac czy daloby wcisnac sie tam sprzeglo i dwumas od wersji 2.0 bi turbo diesel?

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie strzelaj ze sprzęgła przy ruszaniu, nie zmieniaj brutalnie/szybko biegów przy przyśpieszaniu w taki sposób, że odczujesz to na plecach. Również ostrożnie operuj gazem na nawierzchni o zmiennej przyczepności - to akurat bardziej uwaga do przednio napędowych samochodu, kiedy koła napędowe na przemian tracą/łapią przyczepność i następują mocne przeciążenia (krótkotrwałe) działające na układ przeniesienia napędu. Czyli ogólnie rzecz biorąc, unikaj przesadnie sportowej jazdy.

 

Jazda z przyczepą, wrzucanie niskiego biegu przy dużym obciążeniu np. jazda pod wzniesienie, przyśpieszanie od 1.200 obr/min. Wersje ED mają wytrzymalszy dwumas, dlatego mają niżej moment obrotowy i dłuższe przełożenia. Mimo, że silnik na to pozwala, inżynierowie celowo przycięli w nim moment obrotowy (mam na myśli zwykłą wersję, nie ED).

 

Na resztę w moim odczuciu nie masz większego wpływu. Dwumas na 100% nie padnie, jeżeli kupisz albo automat albo zostawisz samochód w garażu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki bardzo za opisowe wyjaśnienie.

Mam 320 w automacie, a ten jak najęty bardzo często zmienia na wyższy bieg tak, że obroty nierzadko spadają do 1000 obr/min i tak się kula.

Przy emeryckiej jeździe tak to właśnie wygląda.

Przynajmniej wiem na co zwracać uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.