Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam serdecznie piszę do was z kolejnym problemem a mianowicie mam do wymiany cały drążek kierowniczy wraz z końcówką drążka jak to zrobić prawidłowo ???

Bardzo bym prosił o odpowiedź krok po kroku jak się do tego zabrać czy trzeba zlewać płyn wspomagania czy nie ? itd.

Wiadomą sprawą, że po takiej czynności konieczne jest ustawienie zbieżności o czym jeszcze powinienem pamiętać ?

 

Pozdrawiam :wink:

Edytowane przez Ziko
Opublikowano
ja osobiscie tego nie robilem ale plynu nie trzeba spuszczac zwroc tylko baczna uwage na charmonijke (manszete ) przy drazku kierowniczym mi niestety mechanicy tego nie wymienili i teraz mam zabawe od nowa plus oczywiscie zbierznosc :mad2:
Opublikowano

sam wymienisz ale potem pasowaloby ustawic zbieznosc a samemu bez sprzetu ciezko.

 

Chociaz nie wiem czy nie idzie policzyc obrotow podczas wykrecania i ustawic dobrze ale to teoria nie wiem jak praktyka czy bedzie to dobra metoda.

szukam
Opublikowano
pamiętaj tylko żeby ustawić przynajmniej na oko tak jak było... żeby w ogóle dojechać do stacji diagnostycznej czy warsztatu :)
Opublikowano
Trzeba zmierzyć dokładnie odległość od przekladni do końca końcowki drążka. Sama ilośc obrotow może nie wystarczyć ponieważ elementy wymieniane mogą mieć inną długość gwintu niż oryginał.
Opublikowano

Będziesz potrzebował:

- kanał/podnośnik;

- ściągacz do przegubów i mały młoteczek do lekkiego obstukiwania zwrotnicy jeśli przy skręconym ściągaczu nadal nie bedzie się kwapiła końcówka do wyjścia;

- np. płaski klucz 18 albo 19 aby odkręcić koncówkę od zwrotnicy;

- do odkrecenia drążka od maglownicy potrzebowałem klucz łamany/poligon 34, w tis-ie nie znalazlem nic o jakimś usztywnieniu, tylko napisane o zablokowaniu kierownicy oraz aby ostrożnie odkręcac/przykręcać, więc tak z czuciem :cool2: ;

- osłon gumowych nie zmieniałem tylko wymyłem stare bo nie były uszkodzene.

 

Zalecam kompletny drążel "lemforder", u siebie oprócz loga BMW na starych częściach "miałęm gdzieś pochowane sowy w trójkącie"

 

Powodzenia

Opublikowano

Wielkie dzięki za odpowiedzi a zwłaszcza Tobie Szymon-o właśnie takiej odpowiedzi potrzebowałem krok po kroku ;)

Drążki Lemfordera już mam więc jak tylko będę miał wolne postaram się wymienić a może i jakieś fotki zrobię i dodam być może komuś się jeszcze przyda ;)

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Wiem, że jestem upierdliwy ale może ktoś będzie wiedział z jakim Nm dokręcać to wszystko by nie ukręcić bo mam do tego niestety zdolność :mad2: czy jednak mam się zdać na wyczucie ??
Opublikowano

dokrecaj tak zeby nie uzywac calej sily bo niby to metal ale idzie ukrecic wiekszosc srub :P kwestia jak dluga dzwignie zrobisz :D

na wyczucie :) po prostu jak masz lapy jak kowal to dokrecaj z 1/3 siły :P albo daj komus kto ma normalna siłe w rekach :D

szukam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

No i po robocie drążek wymieniony :)

Napiszę może jak to zrobiłem a być może ktoś będzie szukał podpowiedzi ;)

 

Na początku wiadoma sprawa poluzowałem śruby na kole podniosłem do góry samochód, podłożyłem pod koła cegły tak na wszelki wypadek, odkręciłem koło do końca i zdjąłem.

Odkręciłem nakrętkę numer 1. klucz 17 pozostawiając ją delikatnie nakręconą, użyłem WD-40 odczekałem chwilę i i uderzyłem młotkiem kilka razy w tą nakrętkę wybijając śrubę końcówki drążka.

Kolejnym moim krokiem było zdjęcie zacisków (nr.2 i 3) na osłonie gumowej drążka kierowniczego i odkręcenie całego drążka niestety nie wiem jaki tam pasuje klucz ja nie miałem takiego więc użyłem żabę :)

http://imageshack.us/photo/my-images/607/pict1415.jpg/

Wyjąłem cały drążek kierowniczy, zmierzyłem go dokładnie ile jest nakręcona końcówka drążka i go rozkręciłem w celu zdjęcia gumowej osłony założyłem ją na nowy drążek (moja guma jest w dobrym stanie bez dziur i przetarć) wraz z nowymi opaskami zaciskowymi,

http://imageshack.us/photo/my-images/696/pict1416.jpg/

skręciłęm końcówkę wraz z drążkiem tak by miał te same wymiary co stary przed rozkręceniem i wkręciłem go w miejsce starego. Przykręciłem koło i odwiedziłem warsztat by ustawić zbieżność ale okazało się, że wszystko jest ok i nie trzebabyło nic ustawiać :)

 

Pozdrawiam serdecznie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.