Skocz do zawartości

praca silnika 3.0d stuki w tle...


BMW e39

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 78
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

z tego co pamietam to max wychylenie na inpie pokazywalo cos -3?mowili ze wtryski zdrowe...Co o tym sadzicie?

Jeśli miałeś faktycznie takie wychylenie to te wtryski są raczej średnio zdrowe. Żeby nie powiedzieć, że są tuż przed zasłużoną emeryturą.

U mnie korekcje w tej chwili, po rozgrzaniu silnika nie wychodzą powyżej + - 0,8.

Pzdr.

 

pomylka,to nie bylo -3 tylko -0,3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idealnie to jest gdy masz wartości jezscze dziesiętne, czyli +0.8, -0.4, itp...

Teoretycznie mozna smigac z korekcjami do 2, ale korekcje nie odzwierciedlają wyłącznie kondycji wtrysków, wpływ na korekcje ma jeszcze równomierność sprężania na poszczególnych cylindrach.

 

BTW, wymieniłeś ten olej w silniku? Jaki zalałeś w koncu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomylka,to nie bylo -3 tylko -0,3

W takim wypadku to się zgodzę, że wtryski są bardzo dobre.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moga klepac wtryskiwacze ale dopoki podaja paliwo idealnie tzn korekcje sa do 0.5-2 max , to nie ma to zadnych negatywnych skutkow na prace silnika - oczywiscie stukajacy wtryskiwcz moze sie zaciac(zdrowy tez moze ) i nie wiadomo co pusci do cylindra ale na ile to jest prawdopodbne ... ciezko stwierdzic. Wiadomo ze dla ASO , lub dla gosci ktorzy zajmuja sie regeneracja wtryskiwaczy , cykanie to zlo i nalezy wszystko odrazu wymienic (najlpiej z silnikiem :wink: ) ale jak widac mozna z tym jezdzic nawet i 50kkm - oczywiscie ryzykujac,ale rownie dobrze moze wtym czasie zepsuc sie 100 innych rzeczy :D . Cykanie nalezy potraktowac jako informacje... zbieraj na wtryskiwacze :D - nie wszystkie zawsze cykaja. Jezeli ktos ma -3 to wtrysk kwalfikuje sie do regeneracji / wymiany . Do tego napewno przy takich korekcjach dochodzi nierowna praca na jalowym , mrowienie itp.

Zeby dobrze sprawdzic wtryskiwacz to trzeba go wymontowac i wrzucic na stol , innej metody nie ma . Korekcje nie mowia wszystkiego o stanie wtryskiwaczy , podaja tylko informacje o tym jak uklad sie rownowazy lub probuje sie rownowazyc.

 

Te stuki slyszycie w kabinie, najwyrazniej jak odpuscicie gaz, takie tyk tyk tyk ?

Edytowane przez mmcv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomylka,to nie bylo -3 tylko -0,3

W takim wypadku to się zgodzę, że wtryski są bardzo dobre.

Pzdr.

 

No wlasnie,dlatego sie dziwie ze cos stuka z gory.po tych 30tys bardziej to slychac ale nie raz nic nie stuka.W sumie pasuje na wtrysk.Tylko dlaczego stukaja a nie ma zadnych innych objawow?nic nie kopci ,moc ma,spalanie ok itd...W sumie to zadnych usterek nie mialem przez te 30tys oleju nie wzielo ani grama itd....

Edytowane przez BMW e39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moga klepac wtryskiwacze ale dopoki podaja paliwo idealnie tzn korekcje sa do 0.5-2 max , to nie ma to zadnych negatywnych skutkow na prace silnika. Jezeli ktos ma -3 to wtrysk kwalfikuje sie do regeneracji / wymiany . Do tego napewno przy takich korekcjach dochodzi nierowna praca na jalowym , mrowienie itp.

Zeby dobrze sprawdzic wtryskiwacz to trzeba go wymontowac i wrzucic na stol , innej metody nie ma . Korekcje nie mowia wszystkiego o stanie wtryskiwaczy , podaja tylko informacje o tym jak uklad sie rownowazy lub probuje sie rownowazyc.

 

Te stuki slyszycie w kabinie najwyrazniej jak odpuscicie gaz takie tyk tyk tyk ?

 

Napisalem wyraznie ze pomylka.Korekcje byly -0,3 a nie -3.Nic mi nie faluje nie ma zadnych innych objawow ze to wtryski...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro korekcje sa takie tzn ze uklad pracuje dobrze dlatego spalanie jest normalne, auto nie kopci i jezdzi normalnie . Wszystko ok :cool2: , poza odglosami . Albo polubic albo wymienic. Probowales wyczuc ktory wtrysk cyka najmocniej ?

 

Jako ciekawostke podam ... cykajace wtryskiwacze na stole probierczym boscha wykazaly b.dobre czasy otwarcia , zamkniecia i b.dobrze rozpylaly paliwo... w calym zakresie obciazenia :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro korekcje sa takie tzn ze uklad pracuje dobrze dlatego spalanie jest normalne, auto nie kopci i jezdzi normalnie . Wszystko ok :cool2: , poza odglosami . Albo polubic albo wymienic. Probowales wyczuc ktory wtrysk cyka najmocniej ?

 

Tak.Wydaje sie ze to jeden tak sieka jak cale 2,5tdi z rana hahahah.chyba 2 od podszybia.Tam cyka najbardziej.Zauwarzylem tez ze jak przyjade z trasy i jest goracy to nie cyka ale jak postoje pol godziny i odpale auto to cyka i pozniej znowu przestaje...Rano najbardziej ale wtedy odglosy sa troche inne....wtedy nie cyka tylko klepie ,takze z tamtych okolic...

Edytowane przez BMW e39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wiaodmo temperatura wplywa na niego . No to jasna sprawa - wtryskiwacze stukaja :cool2: . Mysle ze musisz przyzwyczaic sie do dzwieku ityle. Wiem ze cykanie u ludzi pojawilo sie po tych cholernych mrozach tej zimy . Pewnie mrozy mialy tu malo wspolnego raczej ... jakosc naszego polskiego paliwa :mrgreen:

 

Jakbys mial mozliwosc sprobuj podmienic ten jeden wtrysk i zobacz czy sie uspokoi .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 2 tygodnie później...

Wydaje mi sie ze najbardziej słyszalne na ciepłym silniku, z obrotami rownież,rozmywa sie przy ok 2500 obr/min,delikatne szarpanie na zimnym przy powolnym przyspieszaniu(przy gwałtownym ok,auto po sprawdzeniu wtrysków w warsztacie...dwa wymienione reszta ok)Dodam jeszcze ze ogólnie mechanicy problemu nie widzą.Zauważyłem jeszcze ze gdy przy gwałtownym przyspieszaniu odejmę na chwilę nogę z gazu i dodam ponownie w "podłogę" to autko jakby jeszcze żwawiej się zbiera...jak macie jakieś pomysły to zapraszam do pisania.A dodam ze kontrolka od cisnienia gasnie od razu.Pozdrawiam wszystkich

 

I wrzucam jeszcze nagranie,co prawda telefonem ale wyraźnie słychać o co chodzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje typy są następujące:

- napinacz paska głównego

- napiancz łancucha rozrządu

- koło dwumasowe (bo widze po zegarach, że masz raczej manuala)

 

Ja wprawdzie to 1 i 3cie wymieniłem z 3 lata temu, ale wiadomo jak to jest z zamiennikami i dwumas jakby od długiego już czasu zaś wykazuje symptomy zużycia - lekkie szapranie przy ruszaniu, często terkot przy gaszeniu na puszczonym sprzęgle.

 

Jak Ci ona gaśnie? Dzwoni coś? Brzęczy? U mnie jest brzdęk napinacza, na 80% pochodzący od napinacza paska i nawet któraś rolka luźna jest.

(cały uklad pasowy był u mnie wymieniony jakos 2 lata temu, oprócz koła pasowego)

 

A stuki masz na 10000000% identyczne jak u mnie, bez dwóch zdań, nawet tak samo słychać jak podniesiesz obroty. Tylko wydaje mi się jeszcze bardziej nasilone, ale to moze kamerka wzmacnia efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt ze i u mnie sprzęgło jest na wykończeniu,drgania,szarpanie przy powolnym ruszaniu,może faktycznie w tym kierunku trzeba,ale że taki odgłos rytmiczny od dwumasy,kiedyś nasluchiwalem z kanału to najbardziej daje właśnie z tego okienka od sprzęgła.Co do pasków znowu od czasu do czasu zaswierszczy pasek ale czasami z rana i jak jest wilgotno,Ale to słychać z przodu.Ma się rozumieć ze Ty też jeszcze się z tym nie uporałeś?Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc widzisz.

Ludzie którzy wklejają tu filmiki - im to zupełnie inaczej stuka i ci ludzie mają tam automaty, więc tam problem tłuczącego się dwumasu odpada.

Zobacz sobie filmiki jak klepie dwumas to się przekonasz.

 

Nie uporałem się i już się nie uporam.

Po prostu nie mam zamiaru wymieniać elementów juz raz wymienionych, w dodatku kosztujących grubo ponad tysiak z robotą, bez żadnej gwarancji poprawy.

Narazie jeżdżę, auto pojdzie na sprzedaz za jakiś czas, kupie coś nowszego i tyle.

 

Na postoju to pół biedy, podczas jazdy kultura pracy jest zdecydowanie niższa z tym tłuczeniem się, szczególnie słychać od balustrad jak się doda gazu tak od zakresu 1200-2000, słychać w tle metaliczny klekot, nie do końca regularny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Troszkę odnowie temacik. Czy ktoś z was spotkał się z "pukaniem/stukaniem" zaworu EGR na wolnych obrotach ( na wyższych może też jest ale nie słychać). Jak wyciągnę wężyk podciśnieniowy z tej gruszki sterującej zaworem to pukot/stukot ustaje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Koledzy ja tez odgrzeje kotleta bo mam taki problem może wy mi pomożecie bo w serii 1 na forum wymiękają;(

od 0 do 45 sekundy dziwny odgłos , od 45 sekundy do 1 min 30 sekund silnik pracuje prawidłowo, a później znów od 1min 30 sekund silnik wydaje dziwny dźwięk. jakby coś w pod maską wpadało w wibracje...

 

Dodam że albo autostrada i 3 bieg wysokie obroty pomagają i jest spokój na jakichś czas albo pod blokiem sprzegło w podłoge gaz w podłoge i 3 tyś obrotów przez kilka sekund i znów jest spokój na jakiś czas...hmmm

 

https://www.youtube.com/watch?v=ex0-4bhFGT8

Pokonując granice własnej wytrzymałości,

Wznosisz się na wyżyny własnych umiejętności,

Bo to życie oferuje nam dziś wiele możliwości,

A ty łap los w swoje ręce nadal bądź duchowo mocny!

P.S Ryszard Andrzejewski (PEJA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym powiedział, ze panewki sie odzywają.

Od jakiego czasu tak masz, czy gdy ostatnio zmianieles olej, to się polepszyło po zmianie, czy pozostało bez zmian?

No i czy jest roznica na niedogrzanym silniku a w pelni nagrzanym?

Jak wyglada rozruch zimnego motoru?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi już stawiali dużo diagnoz że rozrząd że DPF że EGR że wtryski że któraś rolka szumi że coś jest nie dokręcone... ( gdybym miał wszystko wymieniać zapłaciłbym pewnie z 15tyś zł);/

Od jakiego czasu? po prostu sie zaczęło w któryś dzień :mad2: ale jeżdze już z tym z pół roku albo dłuzej nawet

olej zmieniałem ale nie pomogła zmiana.

to pojawia się gdy silnik robi się ciepły no i nagrzany. na zimnym nie występuje.

rozruch czy to ciepło czy - 20 pali od strzała.

 

Koleś na forum serri 1 miał podobny problem i pomaga mu tylko autostrada 3 bieg 3 tyś i tak przez 15 KM i ma spokól na kolejne 400kM i tak cyklicznie

u mnie też to występuje cyklicznie tylko interwały czasowe się zmieniają. :mad2:

Pokonując granice własnej wytrzymałości,

Wznosisz się na wyżyny własnych umiejętności,

Bo to życie oferuje nam dziś wiele możliwości,

A ty łap los w swoje ręce nadal bądź duchowo mocny!

P.S Ryszard Andrzejewski (PEJA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wsłuchałem się w te filmiki i u mnie nie słychać nic przy zapalaniu ani w trakcie pracy silnika na biegu jałowym, tylko podczas jazdy to występuje

tutaj filmik z biegu jałowego https://www.youtube.com/watch?v=WZTruO4HW8o

Pokonując granice własnej wytrzymałości,

Wznosisz się na wyżyny własnych umiejętności,

Bo to życie oferuje nam dziś wiele możliwości,

A ty łap los w swoje ręce nadal bądź duchowo mocny!

P.S Ryszard Andrzejewski (PEJA)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie wiem, może jakieś mikroluzy na tłokach, ciezko ocenić

na rozrząd mi to nie wyglada, choc mialem przez chwile takie podejrzenia, w koncu to N47.

Ale rozrzad odzywa sie niezaleznie od obciazenia, a tu pod obciazeniem tylko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.