Skocz do zawartości

320D - bład 82 electric fan - Niby nie załancza sie wentylat


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam problem polega na tym że mam błąd wentylatora od chłodnicy nie załancza się płyn ucieka ale w testach w inpie lub dis wentylator normalnie sie załancza co to panowie może być ??? Niby dolny i góórny wąż od chłodnicy jesy gorący więc wykluczam termostat - chyba :D

 

Miał ktoś taki problem bo szkoda silnika i trzeba zlokalizować szybko usterke

 

 

pozrawiam

Opublikowano
dziś sprawdziłem miernikiem temperature płynu była 103 stopnie to znaczy wentylator powinien się załączyć ale zdziwiło mnie to że wskazówka od temperatury była na środku. Może czujnik temperatury płynu źle podaje wartości ale działa i dlatego nie ma błędu od niego a co zatym idzie inne podzespoły myślą że jest normalna temperatura Co wy na to ??
Opublikowano

Wskazówka w pionie jest od 75 stopni do 105 stopni. Skoro fizyczne załączenie jest działające to sprawdź w takim razie czy dobrze odczytuje ci temperaturę płynu chłodzącego ( np. w inpie). Porównaj to ze swoim miernikiem może masz czujnik uwalony albo nie podłączony/przerwany obwód dlatego ci nie załącza.

 

Aaa i jeszcze posprawdzaj dobrze kabelki, wtyczki, bezpieczniki może gdzieś nie masz dobrego styku.

Opublikowano

sprawdziłem wentylator na krótko i chodzi dobrze ale pojeździłem tak z wentylatorem na krótko i i tak sie grzeje !!!!

 

A uszczelka pod głowicą mogła by być oprócz tego sterownika lub czujnika temperatury, stawiam bardziej na sterownik ale to by wywalało wode ?? Bo jak sie grzeje to wywala !!

Opublikowano
właśnie może to wina płynu skończyła sie jego żywotność i sie zapowietrzył ??
Opublikowano

Dziś zauważyłwm że jak włanczam klime to wentyltor sie nie załancza czyli stawiam na 90% sterownik. Pytanie brzmi czy można go jakoś obejść żeby sie włanczał wentylator jak włącze klime lub jak będzie wystarczająca temperatura do jego włączenia.

 

PS. Od kostki wentylatora idzie przewód który łączy sie z taką kwadratową puszeczką na małą kostke dwu pinową od czego to jest ??

Opublikowano

trzeba jeszcze sprawdzić czy jest przejście na tym kabelku sterującym do wtyczki wentylatora ( ten najcieńszy ) idzie do ECU ale nie pamiętam który pin musisz w schematach poszukać ...

jeśli się nie załącza podczas włączenia klimy to uwalony sterownik pod warunkiem że sprawny jest przewód sterujący ...

jeśli chcesz zaglądać do środka w celu sprawdzenia jak ktoś to napisał "wżerów " to życzę powodzenia ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
trzeba jeszcze sprawdzić czy jest przejście na tym kabelku sterującym do wtyczki wentylatora ( ten najcieńszy ) idzie do ECU ale nie pamiętam który pin musisz w schematach poszukać ...

jeśli się nie załącza podczas włączenia klimy to uwalony sterownik pod warunkiem że sprawny jest przewód sterujący ...

jeśli chcesz zaglądać do środka w celu sprawdzenia jak ktoś to napisał "wżerów " to życzę powodzenia ...

 

Jak ktoś ma odrobine checi, zdjemije ten silikon z płytki to w czym problem widzisz;]?

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=134590 Zapraszam do oceny mego samochodu:)
Opublikowano
no to zapytaj ilu użytkowników potrafi DOBRZE lutować , gdzie w dodatku płytkę trzeba porządnie oczyścić bo inaczej lipa ...

 

 

No ale ja nie musze nikogo pytac i nic udowadniac, jak ktoś umie to zrobic to zrobi. bo tego można się wyuczyć. A zdrapać i jak mówisz oczyścic płytke jest trudno i to bardzo. Ale nie smiecmy tematu.

 

KOLEGO SPRAWDZ WTYKI A POTEM STEROWNIK.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=134590 Zapraszam do oceny mego samochodu:)
Opublikowano
Na wtyku niby jakieś napięcie jest. Dziwne jest to że czasem wentylator sie załancza a czasem nie !!! Nie ma reguły raz włanczam klime i wentylator chodzi drugim razem nie chodzi jak gdzieś by było przejście a raz nie !! I tak samo jest z włanczaniem gdy temperatura jest wysoka raz sie załancza a raz nie
Opublikowano
Na wtyku niby jakieś napięcie jest. Dziwne jest to że czasem wentylator sie załancza a czasem nie !!! Nie ma reguły raz włanczam klime i wentylator chodzi drugim razem nie chodzi jak gdzieś by było przejście a raz nie !! I tak samo jest z włanczaniem gdy temperatura jest wysoka raz sie załancza a raz nie

 

masz uwalony moduł.

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=134590 Zapraszam do oceny mego samochodu:)
Opublikowano

sprawdź czy ten 3 kabelek ( najcieńszy ma przejście ) one często śniedziały ...

sprawdź w schematach do którego pinu ECU dochodzi i ładnie mierniczkiem sprawdź ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
Temat zamknięty. Kupno wentylatora za 300 zł od 150 km bmw załatwiło sprawe. Teraz go nawet nie słychać jak sie klime włancza. Gdy włancza się klime wentylator się od razu załancza, tak samo jak sie robi test w inpie. Do destylki dolałem koncentratu i narazie jest dobrze :D Dzięki za wszystkie informacje związane z tym tematem. Pozdrowienia
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Koledzy odgrzebie temat.

Jak ostatnio jechałęm w gorący dzień, wrzuciłem sobie na kompie test 7. No i niestety miałem nosa.

w korkach pod warszawą temp zaczęła mi rosnąć. Wskazówka od pionu dopiero się odchyliła po osiągnięciu temp 116 stopni celsjusza. temp spadała jak jechałem, a rosła jak stałem w korkach. Jak osiągnęła to 116 to włączyłem gorące powietrze żeby ostudzić trochę silnik, pomogło. Normalnie w trasie mam 86-90 stopni niezależnie jakbym butował a wkorkach się grzeje. Żaluzje otwierają się przy 107 stopniach, nie wiem co z wentylatorem.

Moje pytanie jak sprawdzić wentylator???

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Opublikowano
Koledzy odgrzebie temat.

Jak ostatnio jechałęm w gorący dzień, wrzuciłem sobie na kompie test 7. No i niestety miałem nosa.

w korkach pod warszawą temp zaczęła mi rosnąć. Wskazówka od pionu dopiero się odchyliła po osiągnięciu temp 116 stopni celsjusza. temp spadała jak jechałem, a rosła jak stałem w korkach. Jak osiągnęła to 116 to włączyłem gorące powietrze żeby ostudzić trochę silnik, pomogło. Normalnie w trasie mam 86-90 stopni niezależnie jakbym butował a wkorkach się grzeje. Żaluzje otwierają się przy 107 stopniach, nie wiem co z wentylatorem.

Moje pytanie jak sprawdzić wentylator???

ja na Twoim miejscu uważałbym na zbiorniczek , mi ostatnio walnął przed samym wjazdem na prom we Francji ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.