Skocz do zawartości

Warta E30 320i ?


Obi Wan Kenobi

Rekomendowane odpowiedzi

Siemka

Mam okazje nabyć Czarne Bmw e30 316 po swap na 320i (129km) Coupe z roku 1990r. Jest w niej założony gaz nie sekwencja co dla mnie jest minusem. Silnik nawet wydaje mi się w dobrym stanie ostatnio tylko wymieniał w niej parownik od gazu i cewkę bo zaczęła gubić iskrę. To na tyle co do mechaniki reszty nie wiem mam zamiar jechać i ją przetestować. Co do wizualnej strony buda nawet w dobrym stanie, rdzy nie widać na progach ani drzwiach. Jedynie co na dachu dwa parchy wyskoczyły. Chce za nią 2 tys. zł.Teraz mam do was parę pytań.

Co w kwestii tego silniczka przy kontroli lub na przeglądzie ?

Czy cena nie jest za wysoka ?

Jak z jej ekonomicznością ?

Na co trzeba zawracać szczególna uwagę przed kupnem ?

Jak macie jakieś dobre rady ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 tys. to nie jest duża cena ale to wszystko i tak zależy od stanu auta... zobacz czy przednie błotniki za od strony drzwi nie rdzewieją bo u mnie to wyszło jakiś miesiąc po kupnie auta. Pali to dużo pewnie (nie wiem na pewno ale słyszałem) a osiągi niewspółmierne. Ja mam 318 is i osiągi mam lepsze a spalanie mniejsze ( porównywałem z kolegi autem). Jeśli chodzi o przegląd to jeśli nie jest wbite w dowód że to 320 a nie 316 to może być problem (chyba że po znajomości :D )
A co to, a co to tak gna, tak bokiem, tak bokiem
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diagnosta raczej zauważy, że to nie ten motur, nie musi być jakiś super ogarnięty. Sprawdź podłużnice, zobacz jak jeździ i hamuje (czy prosto jak ma latać prosto). Silnik m20 w wersji 2.0 jest tak sobie ekonomiczny, i tak sobie dynamiczny (m42, czyli 1.8 is go oblatuje).

 

Jak chcesz być na legalu z silnikiem - jedź na stacje diagnostyczną i powiedz że zmieniłeś silnik, dostaniesz adnotację od diagnosty że jest ok (o ile jest ok) i bedziesz miał wbite w dowodzie 2.0:).

 

Cena - tym bym się nie sugerował bo swoje e30 przygarnąłem za 1200 złotych wrośnięte w czyjś trawnik - co prawda samych części w przeciągu 2 lat trzeba było w nią włożyć 2x cena zakupu - ale to sie opłaca, i teraz latam pięknym już prawie klasykiem. Porządny kawał inżynierskiej roboty - aż chce się jeździć. JEdyna modyfikacja odbiegająca u mnie od serii wykonana przeze mnie to mała skórzana kierownica MOMO (modelu nie pamietam, 32 cm średnicy) - bo rzucony był delikatnie na glebę już wcześniej.

 

EDIT: A gaz to zło jest, bo tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie nie chodzi mi aby silniczek 2.0 był wbity w dowód bo jak jest 1.6 to mniejsze ubezpieczenie idzie. A właśnie jak on pisał przegląd do zrobienia ale z nim popisałem to zrobi jeszcze przegląd przed sprzedażą dla mnie jak coś.

 

Ja czytałem gdzieś znalazłem spalanie takiego silniczka to dynamicznie 10l gazu na 100km, po mieście 12l to i tak mniej trochę od mojego braciaka fury Nissana 200SX który pali po mieście 16l.

 

To będzie moja pierwsza fura na własność to chce tam nią rok przejeździć, a potem się zobaczy jak z wakacji się z roboty wróci to może silniczek 2.8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że nie widać rdzy na progach, ani na drzwiach, to nie znaczy, że jej nie ma. Głównym problemem w obecnych e30 jest właśnie korozja - obadaj dokładnie podłogę, progi pod spodem, pas tylny, podłużnice, narożniki kabiny (tam lubią być dziury), ranty tylnych nadkoli, dolne części przednich błotników.

320i nie jest ekonomicznym autem - pije naprawdę sporo jak na taką moc i pojemność.

 

A za 2 tys. to też cudów nie oczekuj, chyba że ktoś nie wie, co sprzedaje :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
do 2.0 trzeba się przyzwyczaić, a konkretnie do tego że pali dużo i na niskich obrotach gówno jedzie :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli nie będziesz katował silnika to lepszy m52 :)

"Nikt nie wymaga od was samych zwycięstw.

Czasem i przegrać przychodzi.

Ale każdy ma prawo żądać od was ambitnej i nieustępliwej walki.

Nie dopuśćcie do tego, aby ludzie uznali was za niegodnych... podania ręki."

Henryk Reyman

http://img811.imageshack.us/img811/8193/mottol.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.