Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Czy ktoś może mi powiedzieć jak to się w benzyniakach ma z tymi pompami paliwowymi? Jest jakaś pompa progowa czy coś takiego co odpowiada za przelewanie paliwa z jednego zbiornika do drugiego? Bo dziś po pracy ledwo odpaliłem bmw szarpało nią, dusiła się nie wkręcała na obroty, dopiero po chwili jak załączył się gaz wszystko minęło. Podjechałem kilkaset metrów zatrzymałem się pod bankiem i już nie mogłem odpalić. Wskaźnik poziomu paliwa pokazywał niecałe 15l sprawdzałem w test6: lewa komora 0,5l prawa 12,5l. Kumpel podrzucił mi benzynkę, dolałem 10l i autko normalnie odpaliło. Jaka jest tego przyczyna? Miał ktoś z was taki przypadek w benzyniakach? Bo w dieslach z tego co czytałem na forum to chyba częściej występuje.
Opublikowano

2 pompy w zbiorniku

nie ma zadnej progowej to w dezlach wystepuje

 

sicagniesz kanape masz okrągłe pokrywy po prawej i lewej

sprawdz czy dochodzi do nich prad jak jest prad to sie zepsuła

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano

A co odpowiada za przelewanie się benzyny w baku? Jak to działa? Ja na szczęście nie miałem nigdy problemu z odpaleniem, ale też zwykle mam w baku około 15-20l paliwka i nie chciałbym takiej sytuacji.

Co zrobić jak tak się stanie i lewa komora pokazuje 0.5l albo 0l, a prawa np. 15l? Jak "Przelać" paliwko na właściwą stronę? Bo domyślam się, że wężyk od zasilania silnika w paliwko wychodzi po lewej stronie stąd problemy z odpaleniem jak pokazywało 0.5l po lewej stronie.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano
jedna pompa przelewa beznyne a druga pompuje do silnika

 

tu macie temat z e36

zasada ta sama

viewtopic.php?f=69&t=109085

 

wiem na 100 ze w benzyniakach jest tylko jedna pompa paliwa w zbiorniku po prawej stronie pod kanapą, a po lewej jest coś ala trójnik

paliwo jest tłoczone z prawej komory baku do listwy nad silnikiem i wraca z powrotem do baku ale do lewej strony, wpadając do baku z lewej trafia na ten trójnik który "utrzymuje" równy poziom w komorach.

Ten "trójnik" lekko przypomina małą pompke ale niewiem jak by była zasilana radiowo wifi bluetooth :D nie dochodzi żaden kabel do niej.

Niema tam żadnej pompki przelewowej, za utrzymanie równych poziomów odpowiada wąż który idzie od "trójnika"z lewej komory do prawej.

Opublikowano

marcinbig123 Nie znam tematu dogłębnie, ale wydaje mi się, że nie powinno być tak jak piszesz z tym trójnikiem.

No bo skoro paliwo "wychodzi" ze zbiornika do silnika z prawej komory, a powraca do lewej i tam rozlewa się 50:50 do lewej i prawej komory przez trójnik, to co się dzieje z tym paliwem, które już jest po lewej stronie zbiornika? Jak ono ma się przedostać do prawej części żeby pompa przetłoczyła je do silnika?

Tym sposobem zalewalibyśmy 10l do prawej komory i po przejechaniu kilku km brakłoby paliwa bo paliwo zostałoby przetłoczone do lewej komory i w prawej zrobiłoby się sucho. W Efekcie mielibyśmy bak o pojemności 60l, z którego tak na prawdę silnik może "wyciągnąć" tylko 30l bo reszta jest w lewej komorze, z której nie da się podać paliwa do silnika.

Tak przynajmniej zrozumiałem z twojego posta.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano

specjalnie zrobiłem filmik który pokazuje ze nie trzeba żadnej pompki do przelania paliwa między komorami, wystarczy wężyk sami zobaczcie

 

 

trójnik o którym pisałem to tylko mocowanie tego wężyka aby nie latał po całym baku,

w przypadku gdy zostaje z 15l paliwa a silnik gaśnie, problemem może być:

filtr paliwa, pompka paliwa po prawej pod kanapą lub trójnik z węzem między komorami

Opublikowano

no nie ma drugiej pompki sa kable do pływaka

porobilem fotki

http://desmond.imageshack.us/Himg543/scaled.php?server=543&filename=zbiornik3.jpg&res=medium

http://desmond.imageshack.us/Himg543/scaled.php?server=543&filename=zbiornik3.jpg&res=medium

http://desmond.imageshack.us/Himg845/scaled.php?server=845&filename=zbiornik2.jpg&res=medium

http://desmond.imageshack.us/Himg845/scaled.php?server=845&filename=zbiornik2.jpg&res=medium

 

http://desmond.imageshack.us/Himg69/scaled.php?server=69&filename=zbironik1.jpg&res=medium

http://desmond.imageshack.us/Himg69/scaled.php?server=69&filename=zbironik1.jpg&res=medium

tylko co tam sie moze zepsuc :|

filtr bym pominął

bardziej by trzabylo dmuchnac kompresorem w przewód powrotny od silnika

albo bezposrednio w ten przewod co jest przymocowany do pokrywy

jakby byl zatkany powrotny to by samochod palił duzo benzyny ,

zatkane sitko w drugiej komorze mala prawdopodobne przewody sa tez grube ciezko je zatkac :roll:

 

 

ide sprawdzic jeszcze jedna rzecz

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano

dobra cos znalazłem

http://desmond.imageshack.us/Himg97/scaled.php?server=97&filename=zbiornik4.jpg&res=medium

 

to jest komora z pompką lewa

od góry po lewej widzicie 2 dziury do jednej wchodzi maly wezyk z drugiej komory a do drugiej gruby wezyk z 2 komory

u mnie ten gruby wypadł dlatego nie skojarzylem powinien siedziec w srodku inaczej jest za wysoko i dziala jak słomka w szklance, drinku :mrgreen:

http://www.autocentrum.pl/gfx/awc/petrolicons/1999784431_3.gif

Mechanik BMW w Dąbrowie Górniczej

Diagnostyka inpa pasoft carsoft

http://www.autocentrum.pl/awc/godzill1/bmw-seria-5-1997/

Opublikowano
Dopiero dziś miałem czas, żeby zerknąć do auta. Zdjąłem kanapę, odpaliłem auto i nasłuchiwałem. Pompka zasuwa, bez żadnych niepokojących odgłosów, do lewego zbiornika też słychać, że się przelewa. A na test 6 lewa komora 0.0l prawa 12l :shock:. Więc skoro nie chciała mi wtedy odpalić to musiało się skończyć w rzeczywistości paliwo w prawej komorze a nie lewej, tak rozumuje skoro pompka znajduje się w prawej to nie miała co zassać, a w jaki sposób to paliwo się przemieszcza z jednego zbiornika do drugiego? Ja u siebie żadnych dodatkowych wężyków nie widzę ani otworów oprócz przewodu doprowadzającego paliwo za pompką w prawym zbiorniku i przewodu zwrotnego w lewym zbiorniku.
Opublikowano

Moze w plastiku zbiornika jest kanal, ktory wyrownuje poziomy komor na zasadzie "lewara", czyli zjawiska naczyn polaczonych.

Moze kanalik sie przytkal, badz sie oproznil. Napelnij zbiornik i obserwuj poziomy paliwa w komorach.

Kiedys nalali mi syfu i ualo mi sie to wszystko wywalic przez rurke wepchana przez wlew przy niepracujacym silniku, wiec jakos te komory sa polaczone.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

ja mam teraz podobny problem w e60 benzyna

na tescie 6 pokazuje ze w lewej komorze jest 0.00 a w prawej 20 litrow

Skoro pompa paliwa ciagnie paliwo do silnika z prawej to ja juz wogole nic nie rozumie? skoro w prawej jest paliwo( za siedzeniem pasażera)

Wyżej pisaliscie o zwykłej rurce ktora odpowiada za rownomierne rozlanie paliwa, tylko co tam sie moze zepsóc?

Prosze o pomoc,brakuje mi zasiegu ;/ a czesto jezdze do niemiec a tam paliwo drogie ;/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.