Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Koledzy mam prolem z moim BMW e39 2.5 TDS wszystko zaczeło się gdy pewnego dnia troche szalelismy (wiem ze diesel nie jest do szaleństw no ale stało się) zagotowało płyn chlodniczy wywaliło go przez kortek od tego czasu cały czas się gotuje jest dobrze i nagle wskazowka leci na czerwone pole i silnik słabnie (chyba jakis tryb awaryjny??) no to zaczeliśmy od termostatu, visko, pompa wody tłoczy dobrze, nawet wymieniliśmy uszczelke pod głowicą przy okazji głowica była planowana i sprawdzana na szczelność. Po tych naprawach wszystko zostało złożone układ został zalany wodą i odpowietrzony. Niby wszystko jest ok jak jedzie się bardzo spokojnie ale gdy potrzeba wyprzedzić np. cieżarówke i pojedzie się bardziej dynamicznie tempratura nagle wskakuje na czerwone pole... gdy zaraz po tym puści się gaz i jedzie tak na luzie temperatura spada do właściwej pozycji. Już nie wiem co to może być przyczyną .... czy może być to wina że silnik zalany jest obecnie wodą?? dodam że jakiś czas temu przed tym uszkodzeniem rozleciał mi sie wiatrak wskutek czego rozwaliło cały tunel chłodnicy do tego dziura w masce i aktualnie niema tunelu.... założylem tylko nowy wiatrak i visko. ale bez tunelu jezdziłęm dość długo i wszystko było OK. Podpinany był pod kompa - zero błędów. Co robić teraz ?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Sprawdź czy chłodnica ma przejście czyli nie jest zatkana.A skąd wiesz,że pompa daje dobrze?Były takie przypadki kiedy pod wpływem temperatury wałek pompy się kręcił a wirnik(łopatki co pchają płyn) stał w miejscu.Rozumiem że zapowietrzona nie jest.

Edit:

Wirnik w ori pompach wody jest plastikowy.

Edytowane przez CICHY525
ec2Wze6.jpg
Opublikowano
Przede wszystkim to zalej płyn,prawidłowa praca tego silnika to tęp. powyżej.90st.C i wiadomo co się dzieje wtedy z wodą :mrgreen: ,poza tym tak jak CIHY 525 sugeruje układ może być zapowietrzony.POzdro.
Opublikowano
chłodnica nowa... jak sciągłem weza od chłodnicy i na odpalonym silniku to sadzi mocno... znowu pada podejrzenie na uszczelke chyba idzie kompresia do wody bo w zbiorniczku pecheze powietrza się pokazują... bardzo to dziwne bo glowica była sprawdzana i nowa uszczelka była.
Opublikowano
Hej, to nie jest dziwne, tylko normalne. W tych głowicach brakuje dodatkowego kanału chłodzącego na cylindrze od grodzi, pozostałe cylindry go mają. To owocuje, że ten cylinder pracuje w podwyższonej temperaturze i wypala uszczelkę w tym miejscu. Wychodzi późno przy spokojnej jeździe lub natychmiast po katowaniu. Te silniki są wieczne, ale trzeba je bardzo delikatnie użytkować i liczyć się z wymianą uszczelek co 100 tyś km. Nie ma znaczenia, że uszczelka była nowa, widziałem już takie TDS, gdzie uszczelka jeszcze się nie zabrudziła na zewnątrz, a przy ostatnim cylindrze odparowała. Było o tym na forum mnóstwo razy, dlaczego nikt nie uczy się na złych doświadczeniach innych użytkowników. Natomiast z tym grzaniem teraz to układ jest zapowietrzony, albo nieodpowietrzony od początku(choć ten silnik odpowietrza się łatwo) albo jest kompresja, jak napisałeś, są pęcherze w zbiorniku.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano
Jak prawidłowo powinna przebiegac procedura odpowietrzenia tego silnika ?? bo chyba pozostaje mi tylko to zrobic a jak sie nie uda to biore się za ta uszczelke. Te pecherze tak raz sie pojawiaja a raz nie może to od tego że jest zapowietrzony i powoli wypycha powietrze ??
Opublikowano
Hej, odpal silnik i uciskaj dolny wąż chłodnicy jak puści termostat. Pęcherze powinny wreszcie zniknąć, aczkolwiek odpowietrzać powinien się tylko strumykiem przelewowym z chłodnicy, który idzie do zbiornika wyrównawczego, strumień staje się ciągły po odpowietrzeniu całkowitym. Jeżeli bąbluje na zimnym od razu w zbiorniku, a nie z tego wężyka, to na bank gdzieś bije kompresja, delikatnie, ale jest.
pozdrawiam Bartek
Opublikowano

Witam

Kolego, miałem taki problem ale w E34 (TDS), dałem mu trochę po garach na torze w Miedzianej Górze, dwa okrążenia kosztowały mnie nową chłodnicę (450 zł).

Proponował bym zacząć od pompy wodnej-ona może mieć połamane śmigiełka w środku (wydaje mi sie że są one z plastiku).

Wiskoza - też należy ją sprawdzić (pisałeś że sprawdzałeś ALE ... warto może jeszcze raz)

Najgorsze co mogło ci się stać do uszczelka pod głowicą z przegrzania.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

trool strumień jest ciągły.

 

530D/CHIP ja już jestem po wymienie uszczelki i problem cały czas ten sam....

 

dziś wywaliłem całkiem termostat ale co dziwne dół chłodnicy i dolny wąż jest cały czas zimny... grzeje się tylko góra. myślałem że robi się pęcherz powietrza przed termostatem (od kompresji) i nie otwiera termostatu ale po wyciągnieciu termostatu jest to samo. czy to normalne ? a i wszystkie węże są mega twarde.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rozumiem że planowałeś głowicę przy wymianie uszczelki.Bo to raczej podstawa.

Czy na pewno głowica nie jest pęknięta?

ec2Wze6.jpg
Opublikowano
trool strumień jest ciągły.

 

530D/CHIP ja już jestem po wymienie uszczelki i problem cały czas ten sam....

 

dziś wywaliłem całkiem termostat ale co dziwne dół chłodnicy i dolny wąż jest cały czas zimny... grzeje się tylko góra. myślałem że robi się pęcherz powietrza przed termostatem (od kompresji) i nie otwiera termostatu ale po wyciągnieciu termostatu jest to samo. czy to normalne ? a i wszystkie węże są mega twarde.

 

Termostat jest na dolnym wężu i on jest zimny nawet po wyjęciu termostatu. Albo chłodnica jest zakamieniona albo kompresja blokuje przejście płynu przez chodnicę albo totalne zapowietrzenie. Poluźnij wąż dolny i zobacz, czy nie dmucha spalinami, może się też odpowietrzy. Czy przy wimianie uszczelki sprawdzana była szczelność głowicy, bo planowanie pomijam, jak nie planowałeś to działać nie będzie, szczególnie w dieslu.

pozdrawiam Bartek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.