Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam

 

No i w końcu udało się lusterko z FLA zamontowane i podłaczone , cała operacja zajęła ok godzinki razem z robieniem zdjęć , kawką i kilkoma fajkami :D

 

Opis dotyczy BMW e61 z 2005 r. - jako że to dział serii 3 wypada to zaznaczyć .

Fabryczne lusterko fotochrom bez alarmu i bez pilota do bramy , a montuje lusterko z fotochromem i FLA bez alarmu i pilota

Sprawa jest naprawdę prosta i myslę że każdy powinien sobie z tym poradzić . Potrzebne są podstawowe narzędzia - malutki śrubokręt, ucinaczki, małe szczypce , młotek 2kg :mrgreen: żart

 

1. demontujemy lusterko oryginalne odpinamy kostkę lusterka , kostki czujników na szybie .

żeby zdjąć lusterko trzeba jego stopę przekręcić o 45 stopni w lewo lub prawo . ( nie ciągnąć ani nie przeginać !!!)

20130405_222342.jpg

20130405_222941.jpg

 

2. do zaznaczonego na zdjęciu złacza czujnika deszczu musimy podpiąć dwa przewody które później podłaczymy do nowego lusterka . Są to sygnaly CAN H i L , są to jedyne dwa przewody które musimy dodać do całego układu , reszta połaczeń w ori kostce jest taka sama jak w nowym lusterku z FLA poprostu P&P.

20130405_223130.jpg

20130405_223340.jpg

20130405_223646.jpg

20130405_223808.jpg

20130405_224222.jpg

20130405_224447.jpg

20130405_225525.jpg

20130405_230422.jpg

 

Myślę że w miarę to czytelne ...

Jak podłaczymy te dwa kabelki do kostki czujnika deszczu to najgorsza robota za nami .

Schemat podłaczenia jest następujący :

 

Czarny CAN H pin 3 z kostki czujnika deszczu łaczymy z pinem 1 małej kostki w nowym lusterku FLA

Zółty CAN L pin 4 z kostki czujnika deszczu łaczymy z pinem 2 małej kostki w nowym lusterku z FLA

 

20130405_230710.jpg

 

Widok złaczy nowego lusterka z FLA

20130405_230950.jpg

 

jak sprawdzimy że podłaczenie jest poprawne to montujemy lusterko z FLA do szyby , podłaczamy dwie kostki do lusterka dużą i małą , zakładamy obudowy lusterka i gotowe .

20130405_231304.jpg

20130405_231431.jpg

20130405_231808.jpg

20130405_231847.jpg

 

Pozostaje jeszcze kodowanie nowego systemu w samochodzie ale tutaj przyznam się że muszę poprosić :phone: o pomoc kolegę bo mimo że mam NCSa to nigdy jeszcze nie kodowałem i boje się żebym czegoś nie .... nabroił .

 

Dokładny schemat podłaczenia dla e60/61 można zanaleźć w sieci , jeśłi ktoś nie znajdzie mogę przesłać ...

 

Pozdrawiam

 

tu masz wszystko

Opublikowano
Ten tutorial nie jest 100% poprawny, nie zawsze jest CAN w czujniku deszczu. Trzeba zwrócić uwagę na kolory przewodów. Jeśli są inne to trzeba wziąć CAN albo z modułu lampki podsufitki albo z dołu (np. z FRMu).
Opublikowano
Ten tutorial nie jest 100% poprawny, nie zawsze jest CAN w czujniku deszczu. Trzeba zwrócić uwagę na kolory przewodów. Jeśli są inne to trzeba wziąć CAN albo z modułu lampki podsufitki albo z dołu (np. z FRMu).

 

czyli jeśli dobrze rozumiem, muszę szukać do skutku kabli o takich kolorach jak pokazano w tutorialu ?

Opublikowano
Ten tutorial nie jest 100% poprawny, nie zawsze jest CAN w czujniku deszczu. Trzeba zwrócić uwagę na kolory przewodów. Jeśli są inne to trzeba wziąć CAN albo z modułu lampki podsufitki albo z dołu (np. z FRMu).

 

czyli jeśli dobrze rozumiem, muszę szukać do skutku kabli o takich kolorach jak pokazano w tutorialu ?

Przewody CAN w 99% przypadków są skręcone i mają kolory zielony i zielono - brązowy. Widać to na fotce. Ja brałem sygnał z modułu FZD i działa na 100%, a słyszałem o takich co próbowali z czujnika deszczu i nie chodziło.

Opublikowano

Koledzy dalej walcze z błędem w NCS może miał ktoś podobny problem taki błąd przy próbie kodowania

 

6f1ba6dd85e9af06.jpg

 

łącze się z autem ale przy próbie kodowania wywala błąd zmieniłe interface mam d-can zrobiłem przełącznik miedzy pinam 7 i 8 drugi kabelek od kamila i ten sam błąd tyczy się E91 2007r

natomiast E46 z 2005r już koduje i wszystko działa tam z kolei błąd w inpie

 

sciągłem najnowsze sp daten v59 zaktualizowałem i dalej lipa :mad2:

szlak mnie już trafia

 

Gdy miałem wcześniejszą wersję ncs to wszystko hulało , wgrałem nowszą wersję ncs bo potrzebowałem do E90 i nowszych i tu zaczęły się

problemy ,wszystko sprawdziłem po dwa razy i powinno być ok ,może to być wina złej konfiguracji interface ?

 

jakie powinny być prawidłowe ustawienia portu bo już sam nie wiem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Port musi być ten sam co w obd.ini jak i menadżerze urządzeń.

Odłączałeś lusterko dla testu? Możliwe że zakłóca linie co skutkuje brakiem połączenia.

 

Sprawdź napięcie na 8-ym Pinie we wtyczce OBD

Inpa możesz zczytać błędy?

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
"Teoria jest wtedy, kiedy wiemy wszystko, a nic nie działa! Praktyka jest wtedy, kiedy wszystko działa, a nikt nie wie dlaczego"
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

A więc tak koledzy chciałem trochę odgrzać kotleta

temat asystenta ogarnięty,wszystko działa rewelacja :mrgreen:

Reaguje bardzo dobrze na tylne światła,,zmienia odpowiednio szybko i płynnie zarówno jeśli chodzi o zmianę na krótkie jak i na długie

Lusterko założyłem poliftowe z okrągłą kamerką z 2011r

nic nie musiałem zmieniać w ustawieniach

 

Fajne doposazyc w to autko bo jest to naprawdę bardzo przydatne,wszystkim dziękuję za wszelkie info i podpowiedzi szczególnie koledze mlodzik :cool2:

Opublikowano
Ale co zrobił? Czy to tajemnica magia :mrgreen:

 

speed1211 żadna tajemnica,jak bym wiedział co dokładnie zrobił to bym napisał :wink:

 

Pogrzebał coś w sterownikach, i zdalnie ogarnął temat,niestety nie jestem za bardzo kumaty w tej materii :duh:

Proste kodowanie to jeszcze łapie ale jak coś więcej trzeba robić to wolę nie ryzykować żeby nie zepsuć :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Szkoda :) Czasami trafiam w różnych tematach na ten błąd co miałeś i ciekawy jestem co na nie wpływa.

 

Najważniejsze że działa :cool2:

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Opublikowano

Dokładnie,walczyłem z tym z dwa tygodnie i poległem

 

Wiem tylko tyle że wszystko miałem oki

Tzn zainstolowane dobrze ,sterowniki też oki ,sp daten

najnowsze i prawidłowe

Opublikowano

Skoro podłączone masz poprawnie, wkodowane również, to w ncs widzisz FLA, w inpie również.

W inpa FLA reaguje na temperaturę światła ect.

Jeśli problem tkwi w tym że jak pchniesz pająkiem do przodu i od razu włączają się długie a powinno być auto, to twój problem to frm.

(oczywiście pokrętło jest w pozycji A)

Ja z nim miałem problem i nikt nie poradził z nim sobie.

Zmiana firmware, jak również kodowanie, sranie w banie nic.

Miałem FRMA z ksenonem, po zmianie na FRM2 problem zniknął i działa idealnie.

Opublikowano
Skoro podłączone masz poprawnie, wkodowane również, to w ncs widzisz FLA, w inpie również.

W inpa FLA reaguje na temperaturę światła ect.

Jeśli problem tkwi w tym że jak pchniesz pająkiem do przodu i od razu włączają się długie a powinno być auto, to twój problem to frm.

(oczywiście pokrętło jest w pozycji A)

Ja z nim miałem problem i nikt nie poradził z nim sobie.

Zmiana firmware, jak również kodowanie, sranie w banie nic.

Miałem FRMA z ksenonem, po zmianie na FRM2 problem zniknął i działa idealnie.

 

Kolego nie czytasz dokładnie wszystkich postów

 

Poczytaj sobie kilka postów wyżej, wszystko już ogarnięte i działa idealnie nie ma żadnych problemów,po za tym mam FRM3 max browse nowy, czyli wypasiony maxymalnie

Wszystko działa jak trzeba ikonka też się wyświetla po aktywowaniu asystenta,także jest ok :cool2:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam zamontowalem asystenta wg i instrukcji do e60 2005r.

Fa dopisane do cas oraz lma

Pustym plikiem przekodowane:

Lma

Cas

Kombi

Kbm

Fla

Zakodowana opcja w cappl by bylo w idrive

Wszystko przebieglo bez bledow.w inpie brak bledow natomiast jak naciskam ptaszka w idrive by zaznaczyc asystenta to po 2s jest on wylaczany.

W czym tkwi problem?jakis moduł nie zakodowalem jeszcze?

Koduje expertmodem po wczytanie ecu jaki mnie interesuje daje odrazu end job"sg codieren"

Opublikowano

Witam zamontowalem asystenta wg i instrukcji do e60 2005r.

Fa dopisane do cas oraz lma

Pustym plikiem przekodowane:

Lma

Cas

Kombi

Kbm

Fla

Zakodowana opcja w cappl by bylo w idrive

Wszystko przebieglo bez bledow.w inpie brak bledow natomiast jak naciskam ptaszka w idrive by zaznaczyc asystenta to po 2s jest on wylaczany.

W czym tkwi problem?jakis moduł nie zakodowalem jeszcze?

Koduje expertmodem po wczytanie ecu jaki mnie interesuje daje odrazu end job"sg codieren"

Opublikowano

Miałem dokładnie taki problem w E91 FRMA z XE.

Proponuje Tobie:

Zrób sobie kopie ustawień sprzed dodawania FLA do wyposażenia Kombi, jak również LMA.

Porównaj je po zmianie wyposażenia.

Wnioski: Jeśli będzie różnica między plikiem sprzed a po to wszystko przebiegło pomyślnie a Twoje LMA nie obsługuje FLA, jeśli będzie to samo to szukaj przyczyny w ncs.

W moim przypadku zmieniłem FRM na 2 i problem sam się rozwiązał.

Opublikowano

Z mojego lma po przekodowaniu pustym plikiem zmienilo sie sporo wiec chyba wychodzi ze przekodowl go.moja fura to e60 2005rok styczen z xenonem sekretnym i hud a wiec lm1 z ahl osobnym.a zmieniło sie to:

 

Pwm_anst_rl_bl_bl z wert_01 na wert_03 i wert_06

Pwm_anst_rl_bl_1_bl z wer_01 na wert_04 i wert_06

Rl_bl_1_bremsl_fkt z nicht_active na active

Fl_und_nsw_nicht_gleichz z nicht_active na active

Bfd_1_nsl_ersch_bild z nicht_active na wert_01

Pwm_ansteuerung_nsl z wert_01 na wert_03

Pwm_ansteuerung_nsl z wert_01 na wert_03

Pwm_ansteuerung_nsl_bl z wert_01 na wert_03

Fl_assist_zust_22_32 z nicht_active na active

 

Zastanawia mnie ta funkcja bo w obu jest na

Fl_assist_funktions_anz nicht_active

 

Moduł Rls tez trzeba kodowac?

 

Ma ktos moze e60 przed liftem z lm1 któremu sie udalo zamontowac asystenta i mógłby wkleic tu swojego LMA?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.