Skocz do zawartości

530d manual dzwoni przy ruszaniu


szatann

Rekomendowane odpowiedzi

witam Mam następujący problem z moją e39 3.0 d manual touring 1998r podczas ruszania bądź zmiany biegu słychać metaliczny stukot (dzwonienie) pochodzące napewno od wału napędowego, taki sam dźwięk słychać uderzając w niego np. kluczem. Problem ten występuje odkąd kupiłem auto czyli jakieś półtora roku ale zaczyna się nasilać. Usterka jest ciężka do zdiagnozowania, łącznik elastyczny wygląda ok (temat przerabiałem kilka razy w tds) poduszki skrzyni wymienione, podpora wału to chyba też nie jest bo wał nie ma luzu szarpiąc nim w górę i w dół czy też na boki, jest za to luz przy kręceniu wałem ręką, może 1/4 obrotu może mniej ale jak na złość wtedy nie dzwoni potrzeba do tego więcej pary... Powiem szczerze że nie ściągałem wydechu i osłony termicznej więc nie przyglądałem się dokładnie podporze i krzyżakowi. Najlepiej słychać to przełączając jedynke i wsteczny i lekko ruszać wtedy elegancko słychać dzyń, dzyń :D czasami też jak wjadę w większą dziurę z dużą prędkoscią to jakby skrzynia czy wał uderza głucho w podłogę ale to zdarza się żadko , musi nieźle bujnąć budą, podkreślam poduszki skrzyni OK. Może ktoś z was borykał się z tą ustrką? chałas napewno od wału zawieszenie jest kosa, dodam że slychać to tylko przy otwartych szybach więc zimą nie pamiętm o problemie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam dokładnie taki sam problem tzn. strzela coś ( metaliczny dźwięk jak by sprężyny) w okolicy skrzyni przy przy ruszaniu z 1 , zmianie biegów 1-2 oraz cofaniu. Pewnie z 2-3 tez tylko tego już nie słyszę. Wszystko ma miejsce podczas popuszczania sprzęgła. Jak ściągnę nogę ze sprzęgła, to wszystko wraca do normy. Obstawiam, że to dwumasa tak hałasuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokladnie tak kolego! jak uda Ci sie wyeliminowac usterke prosze daj znac na forum tez myslalem ze to dwumasa az nie udezylem kluczem w wal przy wymianie poduszek skrzyni identyczny dzwiek! ale nie moge wykluczyc tej najgorszej chyba opcji ale raczej nie bede zagladal do dwumasy az sie nie rozkraczy bo poza tym dzwiekiem nic nie szarpie jezdzi sie ok
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ręczny mam sprawny szczęki nowe tarcze nowe i wszystkie sprężynki regulowany ze 4 razy ale i tak jego moc pozostawia wiele do życzenia... jak już ktoś powiedział ręczny w e39 to absolutna kaszana! ale to nie ręczny. Tuleje mostu są dość mocno skorodowane jak i cały most ale sprawdzałem je łomem most sztywny jak diabli, poza tym żeby usłyszeć owe dzwoneczki wystarczy delikatnie tylko popuszczać sprzęgło na zapiętym biegu bez ruszania z miejsca tak żeby moment poszedł w minimalnym stopniu na wał i już dzyń dzyń ... :mad2: dodam jeszcze że jak ktoś by się upierał przy dwumasie to jak jadę na jedynce i odpuszcze gaz lub dodam ponownie to też dzwoni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez w następnym tygodniu zrzucę wał i będę smarował i kleił :) . Prościej to sprawdzić niż dwumas . Znalazłem jeszcze taki filmik
stukanie identyczne jak u mnie

Jeśli masz luzy na krzyżaku to klejenie Ci specjalnie nie pomoże. Warto też sprawdzić, czy przegub nie ma luzu. Najczęściej ludzie wymieniają tylko jeden najbardziej zużyty element: łącznik elastyczny, lub tylny przegub, przez chwilę jest ok, ale po pewnym przebiegu pojawia się luz na kolejnym elemencie. Wał trzeba traktować jako całość i sprawdzić po kolei łącznik, krzyżak i przegub....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

byłbym bardzo wdzięczny jak byś dokładniej opisał operację, od czego zacząć co trzeba zwalić żeby dostać się do wału, jakich środków użyłeś do klejenia śruby i czy były jakieś trudności... usterka znikła całkowicie???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opuszczasz wydech, wystarczy od połowy do końca tak żeby zrobić miejsce na wał. Odkręcasz osłony termiczne i ... Ja próbowałem odkręcić tą śrubę na wale bez jego ściągania, ale że jest tam mało miejsca i szło to bardzo opornie (w dwie osoby) to wyjąłem wał. Żeby wyjąć wał odkręcasz trzy śruby na łączniku elastycznym, odkręcasz podporę wału i sześć śrub na flanszy przy moście. Trzeba się trochę z nim poszarpać ale wyjdzie na pewno. Jak masz już wał na glebie to robisz znaczniki, żeby go później identycznie złożyć. Odkręcasz śrubę, rozpinasz wał, smarujesz wielofrez, pare kropel kleju na gwint śruby oraz podkładkę, składasz w odwrotnej kolejności. Użyłem czerwonego kleju Loctite 271, mam nadzieję że podpora wału zbyt szybko się nie rozleci bo nie chciał bym tego drugi raz rozkręcać :mrgreen: . Usterka znikła całkowicie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
Problem dotyczy także E60. Poza akcją z kolektorem zlikwidowałem także "dzyń-dzyń" :lol: na wale napędowym. wyjąłem cały wał i przesmarowałem wszystkie wielokliny smarem. Dla świętej bani wymieniłem także podporę wału tak aby tam już więcej nie zaglądać. I nastała cisza :shock:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.