Skocz do zawartości

Nawiew wariuje


Arek_PL

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Mam problem z nawiewem w swojej e34. Mianowicie:

- dmuchawa działa dopiero na 3 i 4 (czytałem że jak jeż lub to drugie po stronie pasażera to wtedy leci tylko na 4 [nie wiem czy to ma jakiś związek])

- zmiana temperatury pokrętłami niewiele daje, losowo czasem wieje zimne choć jest ustawione na ciepłe i na odwrót

- z kratek "na kierowcę" wieje mi tylko zimne (z tych po środku i po bokach na drzwiach) - tak powinno być?

- na nogi z kolei wieje tylko ciepłe (na nogi kierowcy wieje gorące, na nogi pasażera trochę chłodniejsze ale dalej wyraźnie ciepłe).

 

Żadnej klimatyzacji nie mam, problemów z temperaturą silnika nie mam (cały czas jest po środku w pionie jak się rozgrzeje).

 

Jeżeli potrzebne są dodatkowe informacje to pytajcie.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Mam problem z nawiewem w swojej e34. Mianowicie:

- dmuchawa działa dopiero na 3 i 4 (czytałem że jak jeż lub to drugie po stronie pasażera to wtedy leci tylko na 4 [nie wiem czy to ma jakiś związek])

- z kratek "na kierowcę" wieje mi tylko zimne (z tych po środku i po bokach na drzwiach) - tak powinno być?

Z tymi zakresami dmuchawy to moze byc opornica, jest przy nogach kierowcy. Poczytaj na ten temat.

A z tym zimnym powietrzem na twarz to na srodku (miedzy dwiema kratkami na twarz) masz pokręło góra doł, zimno/ciepło. Moze masz ustawione na zimne skoro tylko tam leci zimne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Tak jak kolega wspomniał jeśli dmuchawa działa tylko na 3 i 4 to prawdopodobnie opornica

2. Brak reakcji na przekręcanie strefy ciepłe/zimnie to albo zapowietrzone albo uszkodzone elektrozawory nagrzewnicy (pod maską przy skrzynce z bezpiecznikami takie "grzybki")

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy może ktoś mi powiedzieć w jaki sposób dostać się do tych elektrozaworów, ponieważ jest na nich taki plastik, który jakoś jest przymocowany, tylko nie wiem jak.

Plastik jest na zatrzaskach na tych grzybkach. Podnoś do góry z wyczuciem i wyskoczy bez większego problemu.

Tak jak kolega napisał jeśli nie są one zapowietrzone to raczej ich już nie zregenerujesz -> trzeba kupić nowe. Z tego co wiem, to koszt około 40 zł....

Tu masz przykład używki:

http://allegro.pl/elektrozawor-bmw-e34-i1745339571.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co ja wiem elektrozawory reguluja strumienie powietrza LEWA/PRAWA, a nie jak w przypadku tego problemu ze zimne idzie na twarz, a np na dole jest cieple. Chyba ze sie myle.

elektrozawory regulują temperaturę płynu chłodniczego jaki trafia do nagrzewnicy. Później ta ciepła/zimna nagrzewnica odpowiednio ogrzewa/oziębia cyrkulujące powietrze.

Co do górnych partii nawiewów to na samym środku na górze jest pokrętło służące do przełączenia klapki na powietrze przetworzone przez nagrzewnicę lub z powrotem na powietrze bezpośrednio z zewnątrz. Przy uszkodzonej klapce lub pokrętle z jasnej przyczyny na górze będzie leciało zimne powietrze (z zewnątrz).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do górnych partii nawiewów to na samym środku na górze jest pokrętło służące do przełączenia klapki na powietrze przetworzone przez nagrzewnicę lub z powrotem na powietrze bezpośrednio z zewnątrz. Przy uszkodzonej klapce lub pokrętle z jasnej przyczyny na górze będzie leciało zimne powietrze (z zewnątrz).

A co ja napsialem wyzej?

Chodzi o to ze elektrozawory reguluja tylko powietrze LEWA/PRAWA (chyba) i mozna domniemywac ze sa uszkodzone gdy któras ze stron nie grzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

mam ten sam problem, nawiew chodzi tylko na 4 biegu, czy zakup sprawnej opornicy pomoże?, np tej:

 

http://allegro.pl/opornica-rezystor-bmw-e34-2-0-benzyna-1989-rok-i1808312410.html

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia jest też taka że wczesniejsze modele nie mialy regulacji "ciepło - zimno" nawiewu na twarz, może po prostu nie ma regulacji...ale 91 z tego co wiem już miały

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
możę mi ktoś podesłać link z forum jak naprawić opornicę/jeża? był to temat z opisem i zdjęciami jak to zrobić. niedawno czytałem temat , ale nie mogę go znaleść, jak ktoś ma chwilkę czasu na znalezienie tego to byłbym wdzięczny :)

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.