Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć

Mam problem z nawiewem w swojej e34. Mianowicie:

- dmuchawa działa dopiero na 3 i 4 (czytałem że jak jeż lub to drugie po stronie pasażera to wtedy leci tylko na 4 [nie wiem czy to ma jakiś związek])

- zmiana temperatury pokrętłami niewiele daje, losowo czasem wieje zimne choć jest ustawione na ciepłe i na odwrót

- z kratek "na kierowcę" wieje mi tylko zimne (z tych po środku i po bokach na drzwiach) - tak powinno być?

- na nogi z kolei wieje tylko ciepłe (na nogi kierowcy wieje gorące, na nogi pasażera trochę chłodniejsze ale dalej wyraźnie ciepłe).

 

Żadnej klimatyzacji nie mam, problemów z temperaturą silnika nie mam (cały czas jest po środku w pionie jak się rozgrzeje).

 

Jeżeli potrzebne są dodatkowe informacje to pytajcie.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Cześć

Mam problem z nawiewem w swojej e34. Mianowicie:

- dmuchawa działa dopiero na 3 i 4 (czytałem że jak jeż lub to drugie po stronie pasażera to wtedy leci tylko na 4 [nie wiem czy to ma jakiś związek])

- z kratek "na kierowcę" wieje mi tylko zimne (z tych po środku i po bokach na drzwiach) - tak powinno być?

Z tymi zakresami dmuchawy to moze byc opornica, jest przy nogach kierowcy. Poczytaj na ten temat.

A z tym zimnym powietrzem na twarz to na srodku (miedzy dwiema kratkami na twarz) masz pokręło góra doł, zimno/ciepło. Moze masz ustawione na zimne skoro tylko tam leci zimne.

Opublikowano

1. Tak jak kolega wspomniał jeśli dmuchawa działa tylko na 3 i 4 to prawdopodobnie opornica

2. Brak reakcji na przekręcanie strefy ciepłe/zimnie to albo zapowietrzone albo uszkodzone elektrozawory nagrzewnicy (pod maską przy skrzynce z bezpiecznikami takie "grzybki")

Opublikowano

Dzięki Panowie!

Rano sprawdzę czy to ciepłe/zimne to kwestia suwaka a w ciągu kilku najbliższym dni mam nadzieję że uda mi się znaleźć chwilę i zrobić coś z tą opornicą.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Yo

 

Ja bym obstawial co do nawiewu cieple/ chlodne - elektrozawory, dobry elektromechanik powinien sobie spokojnie poradzic. Czesc raczej nierozbieralna - pewnie wymiana.

 

Pozdro

Opublikowano
A czy może ktoś mi powiedzieć w jaki sposób dostać się do tych elektrozaworów, ponieważ jest na nich taki plastik, który jakoś jest przymocowany, tylko nie wiem jak.
Opublikowano
A czy może ktoś mi powiedzieć w jaki sposób dostać się do tych elektrozaworów, ponieważ jest na nich taki plastik, który jakoś jest przymocowany, tylko nie wiem jak.

Plastik jest na zatrzaskach na tych grzybkach. Podnoś do góry z wyczuciem i wyskoczy bez większego problemu.

Tak jak kolega napisał jeśli nie są one zapowietrzone to raczej ich już nie zregenerujesz -> trzeba kupić nowe. Z tego co wiem, to koszt około 40 zł....

Tu masz przykład używki:

http://allegro.pl/elektrozawor-bmw-e34-i1745339571.html

Opublikowano
Z tego co ja wiem elektrozawory reguluja strumienie powietrza LEWA/PRAWA, a nie jak w przypadku tego problemu ze zimne idzie na twarz, a np na dole jest cieple. Chyba ze sie myle.
Opublikowano
Z tego co ja wiem elektrozawory reguluja strumienie powietrza LEWA/PRAWA, a nie jak w przypadku tego problemu ze zimne idzie na twarz, a np na dole jest cieple. Chyba ze sie myle.

elektrozawory regulują temperaturę płynu chłodniczego jaki trafia do nagrzewnicy. Później ta ciepła/zimna nagrzewnica odpowiednio ogrzewa/oziębia cyrkulujące powietrze.

Co do górnych partii nawiewów to na samym środku na górze jest pokrętło służące do przełączenia klapki na powietrze przetworzone przez nagrzewnicę lub z powrotem na powietrze bezpośrednio z zewnątrz. Przy uszkodzonej klapce lub pokrętle z jasnej przyczyny na górze będzie leciało zimne powietrze (z zewnątrz).

Opublikowano
Co do górnych partii nawiewów to na samym środku na górze jest pokrętło służące do przełączenia klapki na powietrze przetworzone przez nagrzewnicę lub z powrotem na powietrze bezpośrednio z zewnątrz. Przy uszkodzonej klapce lub pokrętle z jasnej przyczyny na górze będzie leciało zimne powietrze (z zewnątrz).

A co ja napsialem wyzej?

Chodzi o to ze elektrozawory reguluja tylko powietrze LEWA/PRAWA (chyba) i mozna domniemywac ze sa uszkodzone gdy któras ze stron nie grzeje.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Kwestia jest też taka że wczesniejsze modele nie mialy regulacji "ciepło - zimno" nawiewu na twarz, może po prostu nie ma regulacji...ale 91 z tego co wiem już miały

(OO=[][]=OO)

Jeżeli Bóg byłby za przednim napędem to chodzilibyśmy na rekach!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
możę mi ktoś podesłać link z forum jak naprawić opornicę/jeża? był to temat z opisem i zdjęciami jak to zrobić. niedawno czytałem temat , ale nie mogę go znaleść, jak ktoś ma chwilkę czasu na znalezienie tego to byłbym wdzięczny :)

Tylko BMW jest samochodem , inne auta to wyrób samochodo-podobny.


Reanimacja:


http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=134&t=228175

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.