Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam chcial bym wyczyscic zawor egr i bym potrzebowal waszej pomocy jak sie do tego zabrac. e60, 2.5d, rok 2005, manual.. :)
Opublikowano

Witam. Potrzebowalem aceton(rewelacja), szczoteczkę do zębów, szmatkę i około dwóch godzin. Efekt po czyszczeniu-lśni jak psu instrument;-).

 

 

---

- Sent from my iPhone using Tapatalk

Opublikowano
poszukaj w dziale zrób to sam - gotowe recepty, jak pamietam to ktoś chyba czyścił

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Witam. Potrzebowalem aceton(rewelacja), szczoteczkę do zębów, szmatkę i około dwóch godzin. Efekt po czyszczeniu-lśni jak psu instrument;-).

 

 

---

- Sent from my iPhone using Tapatalk

A jak dojść do tej prawej dolnej śruby żeby go odkręci ok kolektora ?

Opublikowano
http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=58715

Mam nadzieje iż to Ci pomoże. Ja używalem "giętkiego śrubokreta" z mozliwościa wymiany grotòw.

 

 

---

- Sent from my iPhone using Tapatalk

To był świetny pomysł z tym strubokretem zdał egzamin. Zawor był tak zawalony ze nic nie było w nim widac. Powiedz mi tylko po zdjęciu egr od spodu tej okraglej strony gdzie sie wpina ten cieniutki wezyk mam tam taka malutka dziurke o srednicy 2mm czy no jest normalne??

Opublikowano

Wczoraj rozbierałem i nie widziałem dziurki.

Mozliwe,ze jest. Pokaż na jakiejs fotce lub wskaz w katalogu realOEM,a na pewno pomożemy.

Odnośnie tego syfu w egr to w całym kolektorze masz zapewne jeszcze wiecej. Co gorsza kanały wlotowe i wylotowe są o ok.1cm srednicy mniejsze przez tą maz,nagar,syf. Czym to może skutkowac w przyszłosci? Tego swiństwa nie da sie usunąć w całości. Magicy wymyslili,ze cześć spalin jest powtornie spalana. Poprzez chłodniczke spalin tłoczone są one do kolektora.

Moze ktos podpowie jak zapobiec tworzeniu sie tego nagaru,mazi? Odciąć dopływ spalin ktore trafiaja przez egr? W ktorym miejscu dokładnie to zatkac. Czy takie zatkanie nie wpłynie na pogorszenie spalin, a tym samym sonda widząc stan spalin nie zubozy czasem mieszanki? Czy po zatkaniu spaliny spełnia norme i nie zapapli sie check?

Jesli ma ktoś sprawdzoną recepte to czekamy na info.

Może wystarczy odłaczyć podciśnienie od egr i juz nie bedzie ssał spalin?

Jakie to może nieść skutki?

Tomek
Opublikowano
może się mylę,ale z tego co wiem to gdy kolektor ssący i zawór egr jest zapchany nagarem,to przyczyną może być niesprawna turbina?????
Opublikowano
może się mylę,ale z tego co wiem to gdy kolektor ssący i zawór egr jest zapchany nagarem,to przyczyną może być niesprawna turbina?????

 

Mylisz sie, to ze sie tworzy nagar to jest kwestia kilometrów. To w dizlach jest normalne.

 

Wystarczy co jakis czas wyczyscic. Np. Raz na rok.

 

Pozdrawiam

http://img854.imageshack.us/img854/24/img20110806wa0001.jpg



3 ulbione zwierzęta kobiety:


1. Jaguar w garażu

2. Norki w szafie

3. Osioł co nato zarobi.

  • 11 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Odswieze temacik troszke inne mam pytanie dzis czyscilem egr i zapomnialem podpiac wezyk po przejachniu 30km wyskoczyla mi kontrolka o porszeniu wartosci spalin :mad2: kaplem sie ze wezyk zapomnialem podpiac wiec go podpielam jak wrocielm do domu podjelem pod inpe i tam zadnego bledu nie bylo,moje pytanie brzmi czy cos sie stanie jak bede jezdzil wydaje mi sie ze nic ale moze komp w jakis tryb awaryjny wejsc ?cos sie moze stac?czy moze teraz sama zniknie ta ikona?jutro musze zrobic 500km stad te pytania dzieki pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak robilem jeszcze troche po miescie pojezdze i jade w trase ,dopiero w ndz podjade do kumpa co ma najnowsza inpe i skasuje!!mam nadziej ze nic sie nie stanie?w zaden tryb awaryjny nie wejdzie
Opublikowano

Po odpięciu wężyka od egr nic się nie stanie jednakże na desce rozdzielczej będzie check engine, wyskakuje wtedy błąd w module silnika że nie można regulować zaworem EGR.

 

Na problemy z zapychającym się EGR poradzić może tylko jego czyszczenie. Jednakże jest jeszcze metoda która zmniejszy zapychanie się EGR.

W DIS da się wyłączyć programowo EGR. W efekcie EGR działa tylko jak auto nie jest dogrzane i dopuszcza spaliny po to by szybciej dogrzać auto. Natomiast jak auto się zagrzeje zawór jest zamykany i tylko świeże powietrze jest dopuszczane do silnika.

Jest to leprze rozwiązanie niż odłączanie wężyka lub wstawianie blaszki miedzy chłodniczkę spalin a zawór EGR.

 

Dodatkowym atutem oprócz mniejszego zanieczyszczenia to spadek spalania, ja u siebie w 3 litrowym dieslu przy normalnej/spokojnej jeździe zauważyłem spadek spalania o 1 litr w mieście. Obecnie na 64 litrach paliwa zrobiłem 740 km przy średniej prędkości jazdy 30 km/h.

Opublikowano

hehehe

Mi pokazuje 10 ale przy dystrybutorze wyszło inaczej, jak by mi palił 10 to na 64 litrach zrobił bym 640 km. rezerwa zapaliła mi się przy 710 km

W planach mam tez zamiar wgrać najnowszy soft do sterownika silnika co tez powinno pozytywnie wpłynąć na prace silnika :-)

Opublikowano
Zablokowanie EGR daje na pewno dużo i to polecam każdemu mojemu klientowi czy to 2 czy 3 litry w dieslu. Jak na razie wszyscy zadowoleni. A sterownik silnika to kolejny krok :-). Z doświadczenia wiem na pewno że dynamika auta i elastyczność idzie na plus po upgrade softu, ale co z spalaniem to nie wiem.
Opublikowano
Błąd pewnie został w pamięci ale nie jest sygnalizowany, jest to błąd działania EGR, sterownik silnika nie jest w stanie nim regulować, jak byś zaślepił wężyk błąd mógłby się nie pojawić w ogóle.
  • 4 lata później...
Opublikowano
Zablokowanie EGR daje na pewno dużo i to polecam każdemu mojemu klientowi czy to 2 czy 3 litry w dieslu. Jak na razie wszyscy zadowoleni. A sterownik silnika to kolejny krok :-). Z doświadczenia wiem na pewno że dynamika auta i elastyczność idzie na plus po upgrade softu, ale co z spalaniem to nie wiem.
a na stacji diagnostycznej na przeglądzie beda problemy ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.