Skocz do zawartości

[318ti] pomocy! nie zapala, nie kręci :(


abon

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Mam problem z moim is'em. Mianowicie, tydzień temu podjechałem pod restauracje, po około 30 minutach wsiadłem, kluczyki do stacyjki, przekręcam...

I nic... Nawet nie kręci. Tego wieczoru przyjechał mechanik, szperał przy aucie 3 godziny i nic nie poradził. Odcholowałem autko pod blok, na drugi dzień jeszcze coś pokombinowałem, odłączyłem akumulator, po jakimś czasie podłączyłem i Zaskoczył. Pojeździłem tydzień. Dzisiaj jechałem 50km do siebie na wioske, zaparkowalem, zgasiłem, odszedłem. Po 3-4 godzinach wracam i to samo ;/ Znowu zacząłem kombinować z akumulatorem, odłączyłem go, pogrzebałem w silniku, podobinalem pod maską wszystkie styki jakie tylko były na wierzchu. Poprosiłem o pomoc znajomego mechanika. Ogólnie 2 razy odłączałem akumulator i nic to nie dawało, za trzecim odłączeniem, poczekałem ~10min i podłączyłem, nastpenie miechanik kazał mi wsadzić kluczyk, przekręcić do momentu aż zapala się wszystkie kontrolki, zaczekać chwile i dopiero przekrecić na pozycje zapłon, zaskoczył ! i wróciłem do siebie do domu ze wsi.

 

Jeżdze na upartego lecz denerwuje mnie to bardzo bo nie wiem w którym momencie znowu mi się tak stanie ;/ A do tego dokładnie nie wiem co zrobić aby zadziałał. Nastpęnym razem jak sie tak stanie moją taktyką bedzie pogrzebać coś pod maską, odpiąć akumulator na około 10min i liczyć że zapali.

 

Do tego mam jakiś problem z komputerkiem, pokazuje mi temperature -40stopni. A do tego po kupieniu auta wyświetlało mi że pali 25l/100km, od kąd nim jeźdze zszedłem na komputerku do 10l/100km, a po dzisiejszym problemie który opisałem wyżej wyświetla że pali 6,6l/100km.

 

Dokładne dane:

BMW 3 e36 318ti, rok.1998, benzyna

 

Możliwe że problem z odpalaniem moge mieć przez nie sprawny immobiliser, tak mi powiedział mechanik.

 

Podobne problemy znalazłem już w necie lecz albo nie było odpowiedzi, albo ktoś pisał że już wszystko działa.

 

Proszę o pomoc, będe mega wdzięczny. A także stawiam piwo komuś z krakowa kto mi pomoże :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Ja miałem taką samą sytuacje kiedyś. Myślałem, że to może imo, alarm itd. Okazało się że padał już akumulator. Normalnie miał prąd, ale był już za słaby żeby pociągnąć rozrusznik. Szyby otwierał, radio chodziło, ale nie odpalał. Proponuje żebyś zanim zaczął wymieniać jakieś rzeczy podłączył dobry akumulator. Ja kupiłem nowy i od razu problem się rozwiązał. Proste a skuteczne max.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do odpalania to na 80% rozrusznik masz do naprawy , co do temperayury to gdybyś trochę poszukał na forum to byś znalazł że to wina albo zepsutego czujnika, albo urwanych przewodów od niego, lub jeszcze zaśniedziałych styków w kostce
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. W takim razie jak narazie ;D obstawiałbym bardziej za akumulatorem a to dlatego że:

Za pierwszym jak i za drugim razem gdy nie mogłem odpalić, przed uruchomieniem silnika opóściłem szyby, włączyłem radio, światełka itd...

Możliwe że zjadło za dużo energii. W sumie z tego co sprawdzałem swoj akumulator to już go nigdzie nie kupie (chodzi mi o taki sam model) więc wychodzi na to że może byc mega stary. Powiedzcie mi jeszcze, co do akumulator, bo jestem zielony. Jakbym kupował nowy to musze kupić z takimi samymi parametrami jaki ma stary opisane na naklejce? I ile taki aku by mnie wyniósł ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
sprawdz czy masa przykrecana do silnika ma dobry styk oraz czy kable idace do rozrusznika nie sa w zlym stanie, jezeli masz mozliwosc to skorzystaj i podlacz auto pod jakiegos KTSa lub inny komputer - moze to problem ze sterownikiem.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze cię, wytłumacz jak sprawdzić tą mase silnika? Mój problem wygląda identycznie jak tu:
. I wytłumacz mi porządnie jak sprawdzić tą mase, gdzie ona jest w e36. Pod powyższym filmikiem jest ciekawy komentarz a raczej 2 komentarze jednego uzytkownika. W 1rwszym komentarzu pisze że 'ma ten sam problem' a w drugim pisze 'was too small mass (-) on the engine." czyli że za mała masa na silniku ? O co to chodzi ? Jak to sprawdzić, tą mase? Proszę wytłumacz : (
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze cię, wytłumacz jak sprawdzić tą mase silnika? Mój problem wygląda identycznie jak tu:
. I wytłumacz mi porządnie jak sprawdzić tą mase, gdzie ona jest w e36. Pod powyższym filmikiem jest ciekawy komentarz a raczej 2 komentarze jednego uzytkownika. W 1rwszym komentarzu pisze że 'ma ten sam problem' a w drugim pisze 'was too small mass (-) on the engine." czyli że za mała masa na silniku ? O co to chodzi ? Jak to sprawdzić, tą mase? Proszę wytłumacz : (

 

Witam kolego tak na szybko to weź kabelek z klemy minusowej przykręć mocno do niej i drugi koniec (jak masz długi kabel to przykręć do silnika).Jak nie masz tak długiego kabla to jeden z tej klemy minusowej na karoserię i potem do komory silnika i tam przykręć kolejny kabelek do silnika i drugi koniec na karoserię. Jak Ci kontrolki gasną to są dwa wyjścia:

1.Za słaby aku aby się przekaźnik od rozrusznika załączył(radio i inne zabawki będą działać)

2.Brak dobrego połączenia masy na silniku, złe połączenie między silnikiem a karoserią koło kolektora wydechowego jest taka linka "płaskownik" pleciony z drutu miedziane tam możesz nie mieć dobrego styku.

Pozdrawiam emilo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jak kolega pisał, zejdz do kanału zobaczysz kabel tzw plecionke przykrecona z jednej strony do silnika a z drugiej do karoserii, jezeli jest w zlym stanie to silnik nie ma masy.

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

emilo, czy mógłbyś mi w punktach rozpisać co i jak ? Bo nie moge dokladnie ogarnać co i jak :( Jaki kabelek wziąć z klemy minusowej ? gdzie przykrecic drugi koniec ? Gdzie przykrecic do silnika ? Gdzie do komory silnika ? mam rozkrecac silnik xd? Kontrolki gasną ? Czyli te na desce rozdzielczej?

 

Jeżeli bedziesz miał chwilke to napisz mi troszke wyraźniej. Będe baaardzo wdzieczny !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

emilo, czy mógłbyś mi w punktach rozpisać co i jak ? Bo nie moge dokladnie ogarnać co i jak :( Jaki kabelek wziąć z klemy minusowej ? gdzie przykrecic drugi koniec ? Gdzie przykrecic do silnika ? Gdzie do komory silnika ? mam rozkrecac silnik xd? Kontrolki gasną ? Czyli te na desce rozdzielczej?

 

Jeżeli bedziesz miał chwilke to napisz mi troszke wyraźniej. Będe baaardzo wdzieczny !

 

 

Więc zrób tak:

Zakładam że nie masz tak długiego kabla aby podłączyć silnik z aku.No więc masz dwa kabelki 4-końce.

1.Odkręć klemę oznaczoną "-" (minus) do tej klemy przykręć jeden koniec 1-go kabelka.

2.Jak wykonałeś punkt 1 to następnie załóż klemę z powrotem na aku i drugi koniec tego kabelka co przykręciłeś jak w pkt.1 przykręć gdzieś na karoserię najlepiej punkt nie malowany.

3.Jak zrobiłeś pkt.1 i pkt.2 bierzesz ten drugi kabelek i jeden koniec przykręcasz do silnika a następnie drugi koniec drugiedo kabelka zakręcasz na karoserię tez najlepiej na nie malowany element.

 

Piszę że nie malowany ponieważ jest pewność że będzie dobry styk kabel - nadwozie.Myślę że już teraz wiesz o co mi chodziło.

Pozdrawiam emilo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozrusznik działa, był spinany na krótko. Ale próbowali w warsztacie odpalić autko i nie ma zapłonu. Kreci rozrusznik ale silnik nie chce zaskoczyc. Mówili że to wina immobilisera ktory nie przepuszcza tak jakby sygnału aby uruchomić silnik....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mam immo i musze coś z nim zrobić. Widze 2 rozwiązania:

1. Usunąć immo. (Szukam kogoś z Krakowa kto umiałby to zrobić)

2. Usunąć immo za pomocą Emulatora (Niby wysyłają instrukcje co i jak lecz nie moge znaleźć ludzi ktorzy montowali emulator i ich komentarzy na ten temat)

 

Dlatego proszę o poradę co teraz zrobić :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, auto działa, sytuacja była bardzo dziwna. Pojechalem do warsztatu, gdzie chcieli sie podpiac pod kompa itd... I chcieli połączyc sie z EWS lecz sie nie dało. Pan majster odczepił pewien kabelek który był na chama wizolowany w jakiś inny kabel z wiązki która szła do tego pudełeczka białeko EWS i wszystko dostało życia, Autko odpaliło, połączył sie z EWS itd itp. Kabelek ten szedł przez próg i kończył się pod siedzeniami pasażera z tyłu, prawdopodobnie była to masa, ale zakłucała sygnał. Jestem zadowolony ale zastanawia mnie ta sytuacja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.