Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam. Pare dni temu zauwazylem ze jak pociagne po obrotach powyzej 100kmh to skrzynia trzyma zapiety 3 lub 4 bieg i nie odpuszcza az do konca. Jak jade spokojnie wszystko gra. Na zmianie recznej tak samo.wszystko plynnie i bez slizgania nawet na zimnej skrzyni.komputer nic nie pokazal poza bledem w ukladzie chlodzenia ale to pewnie przez zmiane chlodnicy i mysle ze nie ma nic do tego.pozatym blad na liczniku. Jeden spec mowil ze to wina opon. Bo profil ma byc ten sam z tylu i przodu.natomiast u mnie stare gumy mialy przod 45 tyl 40 i tak samo nowe.obwodem jednak tylne sa sporo wyzsze (jakies 3cm) wiec przewalilem stare opony zeby to sprawdzic i problem pozostal. Zajechalem wiec do speca od automatow. Powiedzial ze komp nic nie znalazl.zdjal dekiel zeby zmienic olej filtr i uszczelke. Olej byl w miare czysty i malo opilkow. Ogolnie skrzynia pracuje ladnie tylko wlasnie problem pojawia sie przy wyprzedzaniu. zbije mi bieg a potem nie chce wrocic i musze to recznie robic.

Jaklies pomysly?

Opublikowano

A jak już wyprzedzisz i masz powiedzmy 2.5-3tys obrotów i na chwilę zdejmiesz nogę z gazu to wrzuca wyższy bieg?

U mnie jest tak, że jak jadę spokojnie i nagle depnę do podłogi żeby wyprzedzić czy coś i skrzynia zredukuje to po zakończonym wyprzedzaniu gdy znów jadę spokojnie i nie przyspieszam skrzynia musi chwilkę "pomyśleć" czy zmienić bieg, ale jeśli ujmę nogę z gazu na chwilę to od razu zmienia.

To opóźnienie zmiany biegu po wyprzedzaniu jest pewnie po to, gdybyś wyprzedził jedno auto, zjechał na swój pas, w tym czasie mija cię auto jadące z przeciwka i znów wyprzedzasz, bo tak to skrzynia musiała by zredukować, potem wrzucić wyższy bieg, potem znowu redukować i znowu wyższy, takie zachowanie skrzyni spowodowałoby, że przy każdym przyspieszeniu musiałbyś czekać aż skrzynia zredukuje (u mnie trwa to taką dłuższą sekundę) w wyniku czego wyprzedzanie byłoby mniej efektywne i dłużej by trwało.

Przynajmniej ja tak na to patrzę w przypadku mojej skrzyni.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano
Do powiedzmy 3tys wszystko odbywa sie jak nalezy ale jak zbijam bieg nizej to trzyma go nawet jak puszczam gaz. po prostu hamuje silnikiem cos jak w trybie sport. nie jestem pewien ale moglo sie to stac po tym jak ja pociagnalem ostro prawie do konca. myslicie ze mogla sie troche nadwyrezyc?
Opublikowano

Wczoraj wieczorem z ciekawości sprawdziłem u siebie, jechałem 40km/h na niskich obrotach i wcisnąłem gaz w podłogę, skrzynia zredukowała przeciągnąłem do 6tys noga z gazu i to samo co u ciebie, długo trzymała niski bieg ale po czasie wrzuciła wyższy i potem kolejny.

Według mnie tak musi być, po ostrym sprincie skrzynia przez dłuższą chwilę jest nastawiona na ostrą jazdę na wypadek jakbyś po kilku sekundach znów chciał docisnąć do podłogi, jak minie kilka sekund to zaczyna pracować normalnie czyli najwyższy możliwy bieg.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano
no niestety skrzynia ma robic to co ja chcem :D i jadac przez cala polske musialem nieraz wbijac 5 recznie a tak nie bylo i tak nie powinno byc. Dzieki za porownanie kolego
Opublikowano

Czyli z moją skrzynią też może coś być nie tak?

Długo u ciebie trzeba czekać na wbicie 5tki? Tzn wciskasz gaz, kick down zadziała wyprzedzasz i jedziesz normalnie nie przyspieszając już, ile czasu trzeba odczekać na wbicie wyższego biegu? Czy w ogóle nie wbija? U mnie trochę to trwa, czasem trochę długo mi się wydaje ale wbija wyższy bieg i pracuje normalnie.

 

P.S. A masz też tak, że kick down nie zawsze działa? Tzn u mnie jest tak, że jak wcisnę od razu pedał do końca i wcisnę kickdown to redukuje za każdym razem, a jak jadę mając te 1500obr i powoli dociskam gaz takim płynnym ruchem to mimo, że później wcisnę kick down to skrzynia nie redukuje tylko ciągnie na tym samym biegu, co prawda wtedy mam już jakieś 2.5-3tys obr ale na 3tys też powinna zredukować z 4ki na 3kę i silnik miałby jakieś 4tys obr.

 

To mój pierwszy automat i nie wiem czy tak ma być czy nie.

 

Ja ostatnio testuję taki sposób, że do spokojnej jazdy używam D, a jak chcę przycisnąć i wyprzedzić czy po prostu szybko przyspieszyć to szybko wrzucam S i wtedy cisnę, potem przerzucam na D i skrzynia dalej pracuje jakby w trybie ekonomicznym tzn nisko zmienia biegi.

Co prawda nie testowałem tego jeszcze na zasadzie, wrzucić S przeciągnąć do 6tys żeby zmieniła bieg i potem jadąc z równą prędkością zmienić na D, ale niebawem to sprawdzę.

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

Opublikowano
kick down dziala zawsze tyle ze po redukcji trzyma mi bieg nawet jak spada do 4tys i puszcze gaz dalej jest to samo. Musze wtedy recznie wbic 4 lub 5.
Opublikowano
Wprawdzie mam 3.0 diesla w automacie ale jeśli chodzi o fakt przeciągnięcia na biegu i puszczeniu potem nogi z gazu - u mnie jest tak samo, tzn. zostaje na chwile ten bieg na którym przyspieszałem i jest hamowanie silnikiem, dopiero po wciśnięciu ponownie niezbyt ostro gazu skrzynia wrzuca na wyższy bieg.
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano
Należy również pamiętać, że automaty w e39 uczą się stylu jazdy kierowcy, jest np. tak, że jeżdząc troszke agresywniej będziemy ruszali z jedynki, natomiast jeżdząc spokojnie będziemy ruszać z drugiego biegu!
"Możesz mieć każde auto, M5 i tak jest szybsze..." - Jeremy Clarkson
Opublikowano

Hmm zastanawia mnie sprawa kickdown'u u mnie, bo u mnie nie zawsze redukuje bieg kiedy chcę agresywnie przyspieszyć, żeby agresywnie przyspieszyć jadąc na niskich obrotach na 4tym biegu muszę szybko wcisnąć gaz do końca i nacisnąć kickdown, wtedy zredukuje i wystrzeli jak rakieta, a jak dodam gazu tak do 1/3 czy do połowy, a potem stwierdzę, że sytuacja jednak wymaga bardziej efektywnego przyspieszenia, np idiota którego wyprzedzam się bulwersuje i przyspiesza mi złośliwie :mad2: to wtedy mimo, że docisnę do końca i nacisnę przycisk to nie redukuje i ciągnie dalej na 4tym biegu nadal na dość niskich obrotach rzędu 2-2.5tys, wtedy szybko wrzucam S i przesuwam dźwignię w tył, wtedy redukuje na niższy bieg i jest dobre odejście, troszkę mnie to wkurza czasem.

Tak ma być czy mam coś nie tak z tym kickdownem?

Zawsze po wciśnięciu kickdown'u o ile obroty nie są zbyt wysokie np 4-5tys? Czy jeśli najpierw zacznę przyspieszać i docisnę pedał powoli w miarę wzrostu prędkości do końca i dopiero wcisnę kickdown to powinna i tak zredukować?

Bo życie zaczyna się od ośmiu cylindrów :) Moja 540iA

http://forum-lines.ru/rez/ab192360.gif

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy 4 biegu na 2-2,5rpm bezwzględnie powinien załączyć 3, nawet bez kickdowna. Zresetuj pamięć pedałem gazu. Generalnie to sposób na większość występujących anomali w przekładaniu biegów.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wyjmując aku skasowałeś chyba właśnie adaptację czy pamięć. Nie sądzę, aby znowu zaczęła coś takiego robić. Mi po bardzo intensywnej jeździe na torze trzymała przez kilkanaście następnych minut obroty powyżej 3000rpm cały czas, po czym jej przeszło.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
jak sie resetuje ta skrzynie gazem kolego? moze i dla mnie to pomoze. Niemal jestem pewien ze to jakis elektroniczny blad lub pierdolka. Moze wiec pomoze taki reset
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na forum było wiele razy, poszukaj.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • 1 rok później...
Opublikowano
Koledzy a spróbujcie tego viewtopic.php?f=15&t=44027&hilit=reset Mi skrzynia bardzo dobrze zmieniała biegi, ale ogólnie w silniku i w skrzyni zauważyłem zmianę na +, choć nie wierzyłem w to za bardzo. Powodzenia :D
  • 2 lata później...
Opublikowano

Witam. Nie bede zakladal nowego tematu skoro juz jeden zrobilem o mojej skrzyni. Po 3 latach skrzynia ostatnio odmowila posluzenstwa, tj. po zmianie czujnika polozenia walka chcialem go przetestowac i skonczylo sie tym ,ze przy ruszaniu ze swiatel skrzynia troszke zaczela szarpac. Od razu zjechalem na bok i wywalilo mi blad o nazwie " pin not connected ignore error" oraz juz potem przy warsztacie " gear monitoring" i " gear monitoring 3/4 gear" Potem jeszcze sam gear monitoring 4 oraz " stall monitoring". Wiecie moze co konkretnie oznaczaja te bledy? Lub jaka jest ich przyczyna?

Dolalem niecaly litr oleju, tamten stary nie smierdzail spalenizna i podczas jazdy probnej wszystko jest lux do momentu az chce wbic 4ty bieg, na manualu jest jakis strzal i nie wchodzi, tj. zostaje na trojce a na D wbija czworke i od razu tryb awaryjny oraz komunikat "getriebenotprogramm"

Mial ktos podobnie?

Nie chcem sie pchac w remonty u "specjalistow" ktorzy zmienia wszystkie bebechy i przy okazji to co trzeba, wole juz kupic uzywke tylko ze to loteria.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.